Auteur Topic: [de winnaar] Rocky Hehakaija  (gelezen 74408 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #260 Gepost op: 15-02-2021, 15:33:38 »
Goh, iedereen buiten Marije was verdacht. Ik vond de invloed van Charlotte, Splinter en Renée veel groter. Maar ik ga wel akkoord dat Marije er daardoor waarschijnlijk uit op Rocky is gegaan.
Charlotte had echt nul invloed in de mijn. Als zij verkeerde kaartjes door had gegeven dan was dat door Rocky gecontroleerd. Zodra ze boven was stond ze onder curatele bij Renee en bood ze Splinter zelfs de kans om rustig kleding uit de lockers te gaan halen.
Beste plek was vooraan of helemaal achteraan.
Rocky heeft plaatjes laten verdwijnen, nummers verkeerd opgenoemd. Splinter was een beetje aan het nepmollen richting Charlotte door traag te zijn met de getallen.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #261 Gepost op: 15-02-2021, 16:41:41 »
Nog iets voor de Rocky-tunnelaars.

Hoe kijken de kandidaten als ze een bod mogen doen op de kans op een vrijstelling. Daar moet je over nadenken.

Gaan je ogen in de denkstand naar rechts of naar links? Rocky is de enige die naar links kijkt als ze nadenkt over het uit te brengen bod.

De theorie hierover is dat oogbewegingen naar rechts worden gestuurd door de linker hersenhelft, het logische deel van het brein. De meeste kandidaten zijn hier blijkbaar aan het redeneren met zichtzelf wat ze gaan doen. Lijkt mij normaal.

Wie naar links kijkt, beoordeelt de informatie op emotionele gronden. Nu is de rechter hersenhelft actief, de emotionele kant van het brein.
Ook wordt hiervan vaak gezegd dat iemand zich iets probeert te herinneren.
Heeft Rocky als enige voorkennis van deze opdracht?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #262 Gepost op: 15-02-2021, 16:58:08 »
Laat Rozz het niet zien  ::hypocriet::

Heel interessant, Moldo.

Ik vind Rocky nog steeds het meest verdacht daar. Moest zelfs een biecht aan te pas komen om het geloofwaardig neer te zetten (als je het vanuit een Rocky-tunnel bekijkt :P)

De vraag van Rik die ze wel geloofwaardig beantwoordt zou je ook op kunnen vatten als een antwoord op haar functioneren als mol.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #263 Gepost op: 15-02-2021, 20:19:30 »
Laat Rozz het niet zien  ::hypocriet::


Nou moet ik wel reageren ;-)

Goed gevonden, ik had daar
(Uiteraard) ook naar gekeken en baalde eerlijk gezegd dat splinter ook links kijkt (van boven naar beneden, eerst ziet hij iets voor zich, daarna voelt hij -links onder kijken- of het ok is). Zo’n 80% vd mensen kijkt op deze manier. Je ziet dit dus de meesten ook doen. Behalve josh en rocky! Josh kijkt rechts boven, ziet het dus voor zich in herinnering. Dus kan zijn dat hij het al voor zichzelf bepaald had. Rocky kijkt ook rechts net als josh, zij beweegt heel klein (sommige mensen bewegen hun ogen opvallend, anderen onopvallend). Bij josh en rocky zie je weinig wat er aan vooraf ging, je weet dus helaas niet of ze voor dit shot wel eerst links hebben gekeken. Of dat ze andersom kijken en dus bij de 20% horen die omgekeerd kijken.
Dus tja, blijft lastig. Ik zal nog eens terug kijken hoe rocky dit doet als ze zich ‘normaal’ gedraagt en of het bij de anderen ook overeenkomt.


Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #264 Gepost op: 15-02-2021, 22:53:04 »
Zei Rocky nou in het extra stukje na de executie dat ze wat uit de minibar had meegenomen om het behalen van de volgende ronde te vieren??

Geen idee of dit serieus was maar waarom zou ze dat doen...  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #265 Gepost op: 15-02-2021, 22:55:31 »
De crew schenkt alleen aanmaaklimonade?

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #266 Gepost op: 15-02-2021, 23:25:57 »
De crew schenkt alleen aanmaaklimonade?
Ik denk alleen Molito's  ::tandpastasmiley::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #267 Gepost op: 16-02-2021, 08:25:48 »
Charlotte had echt nul invloed in de mijn. Als zij verkeerde kaartjes door had gegeven dan was dat door Rocky gecontroleerd.
Daar zie jij het toch echt heel anders... Rocky was in de tunnel aan het hakken met Marije. Charlotte kreeg in het begin de nummers inderdaad door geroepen van de dames, en ging daarmee weer richting de uitgang om ze door te geven. Daarbij is duidelijk in beeld minimaal 1 fout gemaakt (1199/1191), en die heeft Rocky nooit meegekregen. Daarnaast kwam Charlotte later, terwijl de dames nog steeds aan het hakken waren met een stapel nummerplaatjes aanzetten bij de portofoon. Dus kon zij ook daar heel makkelijk zonder door Rocky of Marije gecontroleerd te worden verkeerde nummers doorgeven.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #268 Gepost op: 16-02-2021, 23:41:49 »
Het lijkt mij veel molser om codes niet te vinden dan gevonden codes te verdraaien...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #269 Gepost op: 17-02-2021, 17:21:46 »
We zien Rocky meermalen buffelen om plaatjes te hakken in de mijn. Mooie sfeerbeelden. Maar Rocky is een slimme vrouw van toen 36, waarom zou ze dat doen? Als slimme kandidaat weet je dat je hier niet moet zijn. Maar wat doet ze, ze probeert meerdere malen Charlotte weg te sturen, dan kon Marije de plaatjes doorgeven en Rocky had dan vrij spel om plaatjes of hele brokken stenen weg te gooien. Er waren vast nog veel meer plaatjes te vinden.
Als mol weet je dat het vinden van een locker even gaat duren en kun je er op aandringen dat Charlotte weggaat om te helpen. Dat is voorkennis.
Charlotte had heel fijn de stapel kaartjes laten liggen op volgorde. Je weet nog ongeveer welke code als eerste was gevonden en daar ergens begin je door te geven. Dan ontdek je welke getal nog niet is doorgegeven. Bingo. Vanaf daar hoef je alleen nog maar foute getallen door te geven. Misschien onthoudt je als mol ook wat alternatieve codes met bestaande lockers en geef je die door. Daarmee verklaar verwisselingen en niet omhooggehaalde kleding.
Marije moest nog wat te bikken hebben, aan de bezigheidstherapie om haar weg te houden. Daarom vind Marije nog wat. Rocky had nog een paar stenen laten liggen.

5 minuten voor tijd ging ze naar de kleedkamer. Haar taak zat erop. ⚽
Edit:
Ze hijst nog een blauw kledingstuk op douchekop hoogte.  ::trots::

Ik zie een mol met een plan en wederom prima uitgevoerd.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2021, 18:04:33 door foxhunter »

Offline Haifischz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #270 Gepost op: 17-02-2021, 22:33:15 »
Weet niet of deze al was gepost hier (uit het gif-jes topic)

https://i.imgur.com/n2CIbrm.gif

Rocky reageert wel erg laat,  lijkt ook meer op een reactie op Marije's reactie

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #271 Gepost op: 18-02-2021, 01:19:26 »
Rocky...

...verdient 125 euro bij de laseropdracht en dit kwam niet duidelijk in beeld dat ze dit heeft gevonden. Als ze de mol was hadden de makers dit wel getoond denk ik.
...het idee wordt gewekt in de montage dat Rocky als enige Remco af had kunnen schieten.
...verdient 400 euro bij de ballerina's.
...verdient 2000 euro bij het abseilen door het geld niet zelf te houden maar aan Renee te geven.
...krijgt slot los bij vlotopdracht die Renee niet los kreeg.
...pakt 250 euro bij de schakelaars
...maakt duidelijke schilderijen bij die seinopdracht
...ontdekt regelmatig een oplossing bij de treinopdracht, zo gaf ze bijvoorbeeld bij de klokken een tip aan Charlotte waardoor zij die puzzel op kon lossen.

Wel veel geld en goede acties voor een Mol.


Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #272 Gepost op: 18-02-2021, 12:56:40 »
Als ik zijn filmpjes op YouTube zo bekijk denk ik dat 'Foxhunter' afgelopen seizoen zelf nog meedeed aan WIDM, net als eerder in seizoen 8  ;D
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #273 Gepost op: 18-02-2021, 13:00:04 »
Als ik zijn filmpjes op YouTube zo bekijk denk ik dat 'Foxhunter' afgelopen seizoen zelf nog meedeed aan WIDM, net als eerder in seizoen 8  ;D
Filmpjes op YouTube? Die zijn niet van mij.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #274 Gepost op: 18-02-2021, 13:13:45 »
Filmpjes op YouTube? Die zijn niet van mij.

Nee, maar Patrick Martens is ook zeer overtuigd van Rocky ;)
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #275 Gepost op: 18-02-2021, 13:25:40 »
Tygo ook volgens mij, maar ja het ligt er ook wel erg dik bovenop dit seizoen.  :) ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #276 Gepost op: 18-02-2021, 13:32:06 »
Inge Ypenburg heeft ook  Rocky als mol aangewezen in Moltalk.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #277 Gepost op: 18-02-2021, 13:41:09 »
Stuk voor stuk kenners dus. Ja er kunnen nog zoveel rookgordijnen opgeworpen worden, maar als je daar eenmaal doorheen kijkt zie je de rode draad van dit seizoen in de persoon van Rocky toch heel duidelijk.

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #278 Gepost op: 18-02-2021, 13:56:19 »
Rocky...


...verdient 400 euro bij de ballerina's.
...verdient 2000 euro bij het abseilen door het geld niet zelf te houden maar aan Renee te geven.
...ontdekt regelmatig een oplossing bij de treinopdracht, zo gaf ze bijvoorbeeld bij de klokken een tip aan Charlotte waardoor zij die puzzel op kon lossen.


Alleen al deze drie en zeker die 2000 euro ... wat zou dat zijn? Dat kan toch echt niet ... Je vergeet nog de 250 euro bij Wegstoppen in afl 6.
Wat is het nu als mol? 0,0!

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #279 Gepost op: 18-02-2021, 14:07:09 »
Stuk voor stuk kenners dus. Ja er kunnen nog zoveel rookgordijnen opgeworpen worden, maar als je daar eenmaal doorheen kijkt zie je de rode draad van dit seizoen in de persoon van Rocky toch heel duidelijk.
Patrick lag er in het Renaissance seizoen voortijdig uit en ook Tygo zat tot de finale fout in zijn verdenking.