Auteur Topic: [de winnaar] Rocky Hehakaija  (gelezen 75272 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #420 Gepost op: 2-03-2021, 18:41:02 »
Ja, lijkt me voor iedere willekeurige finalist vanzelfsprekend. Wat moet je er anders mee?

Je banjert door een grottenstelsel verlicht door kaarsjes ...en krijgt een aanbod van de mol; een envelop met een aanwijzing en een kaars. Overal rond je heen kun je die kaars makkelijk aanmaken.

Dus goh ja, wat zou de bedoeling zijn?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #421 Gepost op: 2-03-2021, 18:51:10 »
Dus goh ja, wat zou de bedoeling zijn?

In de fik steken?  :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #422 Gepost op: 2-03-2021, 20:22:26 »
Volgens mij was er door Rik gezegd dat mingeld gepakt door de mol niet uit de pot hoefde... Dus als ik hem goed begrijp: de 250 Euro van Rocky dan wel Renée gaat er in het geval zij de mol is niet uit de pot.
Klopt, ze verdient ook geen geld.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #423 Gepost op: 2-03-2021, 20:24:28 »
Volgens mij was er door Rik gezegd dat mingeld gepakt door de mol niet uit de pot hoefde... Dus als ik hem goed begrijp: de 250 Euro van Rocky dan wel Renée gaat er in het geval zij de mol is niet uit de pot.
Rik zegt stellingen die door de mol meegepakt worden tellen niet mee. Over de info-enveloppe heeft Rik het niet
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #424 Gepost op: 2-03-2021, 20:32:34 »
Rik zegt stellingen die door de mol meegepakt worden tellen niet mee. Over de info-enveloppe heeft Rik het niet
Daarover zegt hij alleen dat iemand de verleiding niet kon weerstaan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #425 Gepost op: 3-03-2021, 15:38:59 »
Ik heb net deze podcast beluisterd over Rocky.
https://player.fm/series/fc-afkicken/ep-159-podcast-met-petersen-met-rocky-hehakaija
Duurt vrij lang, je hoort e.e.a. over haar knieblessure.

Ze was te lief voor handbal, daarvoor moet je toch wat meer een krengetje zijn, wat Rocky absoluut niet in zich had, daarom was ze gaan voetballen. Verbaal staat ze inmiddels wel haar mannetje, maar haar karakter maakt haar dan wel tot ideale kandidaat, heel sportief image maar niet meer zo sportief, omdat dat niet kan. En dat heeft haar ver gebracht. Ze is te lief om te liegen of om een leugen lang vol te houden.

Ontsnappen uit de gevangenis zonder Marije zal dan wel een vergissing zijn geweest, hoe overtuigend dit ook in beeld is gebracht dat Rocky iedereen de tijd ontnam om Marije te bevrijden.

Ik kan geen argument meer vinden waarom Rocky meer verdacht zou zijn dan Renee, dus tijd om er een punt achter te zetten.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #426 Gepost op: 3-03-2021, 17:07:11 »
Mooi passende mogelijke aanwijzing bij het mountainbiken. via MolNancyM op widm.nl


"De mol (Rocky) wilde in 1e instantie Lakshmi (dus kandidaat) zijn."

"Rocky wilde in 1e instantie niet de Mol zijn."


Renée wilde de mol wel zijn. Daarnaast weten we dat Rocky bedenktijd nodig had (Molboekje)

Kan dus dat de rol van mol niet echt bij haar paste, foxhunter, maar dat ze uiteindelijk toch ja heeft gezegd ::wijn::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #427 Gepost op: 4-03-2021, 19:31:53 »
Min geld ging alleen over de kaartjes, niet over het aanbod van de mol. Dus rocky heeft slim 250 uit de pot gespeeld voor niets! Duidelijker kan niet ;-)
Of Renée heeft misschien iets minder slim 250 Euro uit de pot gespeeld. Minder slim, maar wel veel interessanter voor de laatste aflevering. Er staat iets op de enveloppe, en de kijker wil dat iets weten. En ja, Renée als mol laat ons dat iets zien... Toch veel interessanter voor de kijkers dan de manier van Rocky.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #428 Gepost op: 4-03-2021, 20:16:24 »
Ja kan ook, al kijk ik niet alleen naar deze actie maar ook het niet pakken van de 350 met de brugopdracht (snel doorfietsen), geen step inruilen a 50 pp maar wel mountainbikes kopen a 100 pp, en niet op het laatst rennen voor 100 pp. en dan nog 250 voor de molkaart maar die had renee ook.
Er wijst genoeg naar renee maar ook naar rocky. Ik blijf bij haar maar het is een super onzeker jaar ;-)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #429 Gepost op: 4-03-2021, 23:26:46 »
Of Renée heeft misschien iets minder slim 250 Euro uit de pot gespeeld. Minder slim, maar wel veel interessanter voor de laatste aflevering. Er staat iets op de enveloppe, en de kijker wil dat iets weten. En ja, Renée als mol laat ons dat iets zien... Toch veel interessanter voor de kijkers dan de manier van Rocky.

Dat is waar... Dat wijst naar Renée.
Alleen zit die rare 'knip' bij Rocky mij dwars. Ze loopt inderdaad zo weg, zonder die envelop verder open te maken. Tsja, bij Renée is alles meer duidelijk en het is niet vreemd als ze de mol is. Maar toch... Het zou me niks verbazen als er toch nog extra beelden van Rocky zijn, met een close-up dat ze toch die kaars vastpakt.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #430 Gepost op: 5-03-2021, 08:48:21 »
Ik denk ook dat we dat te zien gaan krijgen. Rocky die terugloopt en de kaars aansteekt, waarbij we te zien krijgen dat zij de mol is. De onthulling.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #431 Gepost op: 5-03-2021, 10:12:10 »
Één van de soundtracks van deze aflevering (Naas het weer terugkerende The Crown) was uit "Battle:LA".
Ik vind het toch wel veel aanwijzingen naar Rocky, met al die 'tegenstanders' en 'wedstrijden'.
Ik besef ook dat 'Battle:la' op de vrouwenstrijd kan slaan (vrouwelijke 'la')...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #432 Gepost op: 5-03-2021, 11:18:17 »
Ik denk ook dat we dat te zien gaan krijgen. Rocky die terugloopt en de kaars aansteekt, waarbij we te zien krijgen dat zij de mol is. De onthulling.

Laten we het hopen. Dat zou fantastisch zijn.  ::ok::

Ik blijf in deze tunnel (nou ja: blijven? het is natuurlijk ook dat Splinter en Charlotte zijn afgevallen dus ik zit maar heel kort op dit spoor  ::schaam:: ), ondanks dat alles naar Renée lijkt te leiden. Renée is verreweg het meest verdacht in beeld, maar Rocky lijkt wat subtieler.

Het is alleen dat abseil/kajak-moment dat ik heel raar vind voor een mol, maar ook dat gaat tussen Renée en Rocky.  ???

Heel onlogisch moment blijft het, Rocky en de kaars. En dat kan onhandigheid zijn (te snel willen zijn) voor kandidaat Rocky; zo op het laatst is dat niet zo heel vreemd. Wat het wel vreemd maakt, is dat we Rocky eigenlijk nooit op een ondoordachte actie kunnen betrappen. Als Mol Rocky zou dit juist weer geniaal zijn. Ook hier leidt het spoor naar Renée (we denken dat ze haar eigen envelop opent), maar het is wel erg overduidelijk als ze echt de mol is. Dus dan maar de omgekeerde psychologie hier: Rocky als onverdachte mol. En eigenlijk ook veel mooier als het waar is: Rocky die toch de envelop openmaakt en haar naam onthult.

En dat zou voor mij ook verklaren dat Charlotte alvast bekend is gemaakt als verliezer; de focus van het publiek moet bij Rocky en Renée zijn. De meerderheid lijkt voor Renée te gaan en dan... Toch Rocky. Wie weet.  :D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #433 Gepost op: 5-03-2021, 14:41:21 »
Mocht Renée niet zo duidelijk hebben doorgegeven in welke koker geld zat en in welke jokers, had Rocky kunnen veinzen dat ze niet wist wat in welke koker zat en toch het geld houden. Dan kon ze de schuld, nog maar eens, bij Renée leggen, want tja, hoe kon ze nu weten wat wat was. En eerst heel kandidaats niet voor de vrijstellingen gaan.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #434 Gepost op: 5-03-2021, 23:07:18 »
Mocht Renée niet zo duidelijk hebben doorgegeven in welke koker geld zat en in welke jokers, had Rocky kunnen veinzen dat ze niet wist wat in welke koker zat en toch het geld houden. Dan kon ze de schuld, nog maar eens, bij Renée leggen, want tja, hoe kon ze nu weten wat wat was. En eerst heel kandidaats niet voor de vrijstellingen gaan.
Lijkt mij niet slim om je medekandidaten op het spoor van jouw Mol te zetten. Of je moet er hier vanuit gaan dat een slimme kandidaat juist niet eerlijk vertelt wat er in welke koker zit.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #435 Gepost op: 5-03-2021, 23:13:28 »
Lijkt mij niet slim om je medekandidaten op het spoor van jouw Mol te zetten. Of je moet er hier vanuit gaan dat een slimme kandidaat juist niet eerlijk vertelt wat er in welke koker zit.
Maar dat is nu toch net wat Rocky doet. Iedereen op Renée zetten. Niet slim als kandidaat, wel als mol. Ze zet zelfs Charlotte nog volledig op Renée.
Rocky zegt, helemaal aan het begin dat ze als mol zal doen alsof ze het programma niet goed kent, dit past volledig in dat opzet.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #436 Gepost op: 5-03-2021, 23:24:20 »
Maar dat is nu toch net wat Rocky doet. Iedereen op Renée zetten. Niet slim als kandidaat, wel als mol. Ze zet zelfs Charlotte nog volledig op Renée.
Rocky zegt, helemaal aan het begin dat ze als mol zal doen alsof ze het programma niet goed kent, dit past volledig in dat opzet.
Als Rocky de Mol is dan zijn er bij de Voor Joker Staan toch wel een aantal nep-mollen bezig geweest, want Rocky en Splinter zijn wel de enige twee die deze opdracht kandidatengedrag vertoonden.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #437 Gepost op: 5-03-2021, 23:40:54 »
Als Rocky de Mol is dan zijn er bij de Voor Joker Staan toch wel een aantal nep-mollen bezig geweest, want Rocky en Splinter zijn wel de enige twee die deze opdracht kandidatengedrag vertoonden.
Niet in beeld, maar Rocky kan hier wel Renée de zogenaamde driehoekswissel hebben laten uitvoeren. 2 wissels, en dan maar doen alsof Renée niet goed luistert.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #438 Gepost op: 6-03-2021, 09:53:00 »
Niet in beeld, maar Rocky kan hier wel Renée de zogenaamde driehoekswissel hebben laten uitvoeren. 2 wissels, en dan maar doen alsof Renée niet goed luistert.


Al heeft ze toch een molactie gedaan vanuit het vliegtuigje, dan nog vind ik het knapper dan aan de grond buiten beeld even een blokje wisselen, of een driehoekswissel zoals het in het Renéewoordenboek staat.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #439 Gepost op: 6-03-2021, 10:55:01 »
Heb m ook bij de opdracht geplaatst... ik zie boven de tekst 'de mol' een gezicht. In mijn ogen is dit Rocky