Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 112978 keer)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #200 Gepost op: 19-01-2021, 18:14:37 »
Opdracht 2.1 heette om de tuin leiden, en Renee werd als mol hier door de kandidaten om de tuin geleid. Zij wist immers wel dat er een geheime opdracht was (niet welken), maar doordat iedereen hun duimen omhoog had gestoken dacht ze dat dit de opdracht was. De kandidaten waren haar te slim af.

Zou zomaar kunnen. Viel me op dat er afgelopen aflevering andere opdrachttitels werden genoemd bij de eerste opdracht. Ze hadden het over Rondleiding, Tatra, etc. Zijn de huidige opdrachtnamen er later bij bedacht, om eventueel acties rondom de Mol erin te kunnen verwerken?  ???

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #201 Gepost op: 19-01-2021, 19:27:10 »
gewoon omdat het kan ...


Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #202 Gepost op: 19-01-2021, 20:29:21 »
Zou zomaar kunnen. Viel me op dat er afgelopen aflevering andere opdrachttitels werden genoemd bij de eerste opdracht. Ze hadden het over Rondleiding, Tatra, etc. Zijn de huidige opdrachtnamen er later bij bedacht, om eventueel acties rondom de Mol erin te kunnen verwerken?  ???

In 2019 waren het kleine hints naar de mol, maar geen idee alsof dat in 2020 zo ook was. Dat seizoen hadden ze niet alle hints online gezet..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #203 Gepost op: 19-01-2021, 20:41:39 »
Niet alle afleveringstitels inderdaad. Wat natuurlijk heel slordig en raar is. Alle overige hints die ooit in WIDM zaten vind je hier: https://www.wieisdemol.com/widm-archief-hints/

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #204 Gepost op: 19-01-2021, 20:56:35 »
Mooie link, dank! Ik zoek de verklaringen van de titels altijd in wat er gezegd wordt in de biechten, maar het wijst eigenlijk altijd naar (achteraf voor de hand liggende) acties! Goed om te weten..

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #205 Gepost op: 19-01-2021, 20:58:08 »
Zou zomaar kunnen. Viel me op dat er afgelopen aflevering andere opdrachttitels werden genoemd bij de eerste opdracht. Ze hadden het over Rondleiding, Tatra, etc. Zijn de huidige opdrachtnamen er later bij bedacht, om eventueel acties rondom de Mol erin te kunnen verwerken?  ???

Ja, we weten door testvragen dat de namen van opdrachten wel eens veranderen.

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #206 Gepost op: 19-01-2021, 21:27:35 »
Bij de testvraag in de app stond een afbeelding van een kaart met daarop een hond met groen/rode kleding. De jokerkaart had ook al groen/rode accenten in de kleding. Toch een verwijzing naar de Portugese vlag?
kaart komt overigens van een kaartspel "schwarzer peter piatnik". In het Tsjechisch heet het "Černý Petr" ze hebben diverse edities met mol plaatjes  ;)
Ik denk niet dat er wat uit te halen is waarschijnlijk kwa hints, maar toch even ter info.



Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #207 Gepost op: 19-01-2021, 21:44:21 »
Nog een hint naar Renee dan maar ::rofl::. Aflevering 3 heet vanaf hangen, want alles draait deze aflevering om het vertrouwen van de kandidaten. In de grot heeft ook elke kandidaat het over vertrouwen. Echter horen van één iemand niet een stukje: Renee. Zij is de mol, dus haar kun je zeker al niet vertrouwen.

Offline FFMollen

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #208 Gepost op: 19-01-2021, 21:47:36 »
kaart komt overigens van een kaartspel "schwarzer peter piatnik". In het Tsjechisch heet het "Černý Petr" ze hebben diverse edities met mol plaatjes  ;)
Ik denk niet dat er wat uit te halen is waarschijnlijk kwa hints, maar toch even ter info.



De jachthond is niet de "Joker" in deze variant dat is de kat. Misschien verwijzing naar de kandidaat in de kamer vd mol die op jacht is naar de mol?

De kaart ligt trouwens in de kamer van Marije en Joshua. Rood / groen verwijzing naar Marije?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #209 Gepost op: 19-01-2021, 21:51:34 »
Het woord piatnik kwam ook in beeld. (Weet zo uit mijn hoofd niet meer wanneer.)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #210 Gepost op: 19-01-2021, 21:52:21 »
Nog een hint naar Renee dan maar ::rofl::. Aflevering 3 heet vanaf hangen, want alles draait deze aflevering om het vertrouwen van de kandidaten. In de grot heeft ook elke kandidaat het over vertrouwen. Echter horen van één iemand niet een stukje: Renee. Zij is de mol, dus haar kun je zeker al niet vertrouwen.

Wauw, goed gevonden! Ga nog even terug kijken. Had renee afgeschreven maar begin steeds meer te twijfelen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #211 Gepost op: 19-01-2021, 21:58:28 »
Het woord piatnik kwam ook in beeld. (Weet zo uit mijn hoofd niet meer wanneer.)

Stond op de aas met vingerafdruk. Piatnik is een merknaam.

https://www.speelkaartenwinkel.nl/piatnik.html

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #212 Gepost op: 19-01-2021, 22:31:04 »
Een luchtballon aan het begin van aflevering 3. Nena zong over 99 luftballons. Wie lijk het meest op Nena? Haar generatiegenoot Renée.
Alle ballonnen op Renée.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #213 Gepost op: 20-01-2021, 12:14:31 »
Renée in series als Hart tegen Hard en Zwarte Tulp
https://www.mariagoos.nl/interviews/2017nouveau_ReneeFokker.html

Blackjack, 21.

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #214 Gepost op: 20-01-2021, 17:20:21 »
Beste Run;

Ik heb het interview meerdere keren gelezen.  Jouw conclusie "Black Jack, 21" triggert mij nogal. Zou je een tipje van je "secret veil" willen oplichten, alsjeblieft?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #215 Gepost op: 20-01-2021, 21:20:51 »
Beste Run;

Ik heb het interview meerdere keren gelezen.  Jouw conclusie "Black Jack, 21" triggert mij nogal. Zou je een tipje van je "secret veil" willen oplichten, alsjeblieft?
Blackjack is een kansspel. Renee noemt al ‘ kansspel’ als het kaartspel nog moet komen. Blackjack is 21.
Soms wordt een een zwarte tulp geassocieerd met blackjack, zei iemand anders. Renee heeft in de serie Zwarte Tulp gespeeld.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2021, 21:22:56 door Run »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #216 Gepost op: 20-01-2021, 21:44:31 »
Schiet me ineens te binnen: de titel aflevering 3 "vanaf hangen". Charlotte vertelt uitgebreid over de hoe mooi de grot was met allemaal "stalactieten" , dat zijn de hangende kalkformaties, ze hangen van boven af, zeg maar.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #217 Gepost op: 20-01-2021, 22:07:58 »
Schiet me ineens te binnen: de titel aflevering 3 "vanaf hangen". Charlotte vertelt uitgebreid over de hoe mooi de grot was met allemaal "stalactieten" , dat zijn de hangende kalkformaties, ze hangen van boven af, zeg maar.
Heel mooie, ja  ::jaja::

Was de titel van afl. 2, Voorbeeld, ook zo mooi aan Charlotte te linken? Dat ze daar in een opdracht bij de verkenners zat en dus (met 3 anderen) een voorbeeld was, mwahhh

Offline Haifischz

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #218 Gepost op: 20-01-2021, 22:30:25 »
Blackjack is een kansspel. Renee noemt al ‘ kansspel’ als het kaartspel nog moet komen. Blackjack is 21.
Soms wordt een een zwarte tulp geassocieerd met blackjack, zei iemand anders. Renee heeft in de serie Zwarte Tulp gespeeld.

Was de link niet dat een Jack ook wel een tulp wordt genoemd (kabel/plug technisch)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #219 Gepost op: 20-01-2021, 23:08:38 »
Opnieuw iets buiten WIDM om gevonden waarbij Joshua het heeft over kaartspellen. Niet heel sterk natuurlijk, maar het was wel iets wat me opvalt! (vanaf ongeveer 2:03)