Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56467 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #160 Gepost op: 1-02-2021, 22:11:45 »
Ik heb geen specifiek moment onthouden en misschien interpreteerde ik het verkeerd. Maar had hij het niet over dat de vragen lastig waren en dat hij niet kon studeren? Lijkt me iets anders dan: ik had de verkeerde Mol.

Hij benadrukte dat hij niet voorbereid was en hij zei dat hij toen al wist dat het einde verhaal was. Maar ik vond het meer mentaal benaderd klinken dan een rationele conclusie. Rationeel zou die conclusie voor een Reneeverdenker alleen logisch zijn als Splinter ook vol op Renee zat en Splinter beter voorbereid is. Dus ja, het is wel een indicatie dat Joshua dacht dat Splinter op Renee zat, maar ik durf hem nog niet helemaal zo te interpreteren.

Gemengde signalen - ik weet nog niet echt wat ik met Splinters verdenking aan moet.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #161 Gepost op: 1-02-2021, 22:37:23 »
Is het sowieso niet gek dat ze als Rik vraagt of ze denkt te weten wie de Mol is, antwoordt met ja? En vervolgens in de test weer niet echt een Mol in het vizier heeft.
Ja... dit gaat niet per se de goede kant op zo. De verdenkingen van Jeroen waren al bij de konijnen af. Als Charlotte het is hoop ik dat ze er volgend seizoen echt iets aan doen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #162 Gepost op: 1-02-2021, 22:47:01 »
Zou wel lachen zijn als Charlotte zo iemand is die standaard eerst "ja" zegt voordat ze wat indimt. Zoals ..."ja"....."dat wil zeggen, dat denk ik, maar ik ben niet helemaal zeker". Prachtig voor de regie voor een knip en extra verdachtmaking naar Charlotte.  ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #163 Gepost op: 2-02-2021, 09:33:58 »
Hij benadrukte dat hij niet voorbereid was en hij zei dat hij toen al wist dat het einde verhaal was. Maar ik vond het meer mentaal benaderd klinken dan een rationele conclusie. Rationeel zou die conclusie voor een Reneeverdenker alleen logisch zijn als Splinter ook vol op Renee zat en Splinter beter voorbereid is. Dus ja, het is wel een indicatie dat Joshua dacht dat Splinter op Renee zat, maar ik durf hem nog niet helemaal zo te interpreteren.

Gemengde signalen - ik weet nog niet echt wat ik met Splinters verdenking aan moet.

Lijkt echt een afgekapte verdenking.  Hij verdacht ook al heel het spel Charlotte, dus lijkt me vreemd dat hij er vanaf is gestapt. Maar het is ook logisch dat je al ingaat als de kans groot is dat jij en slechts twee andere (waarvan een verdachte) hun scherm zien. Volgende aflevering zal veel duidelijk worden, maar Marije, Splinter en Renée zullen nu wel denken dat het Charlotte is. Als Charlotte het effectief is zal het wel exit Rocky zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #164 Gepost op: 2-02-2021, 12:25:25 »
Hij benadrukte dat hij niet voorbereid was en hij zei dat hij toen al wist dat het einde verhaal was. Maar ik vond het meer mentaal benaderd klinken dan een rationele conclusie. Rationeel zou die conclusie voor een Reneeverdenker alleen logisch zijn als Splinter ook vol op Renee zat en Splinter beter voorbereid is. Dus ja, het is wel een indicatie dat Joshua dacht dat Splinter op Renee zat, maar ik durf hem nog niet helemaal zo te interpreteren.

Gemengde signalen - ik weet nog niet echt wat ik met Splinters verdenking aan moet.

Het kan ook nog op tijd zijn gegaan. Splinter was veel eerder klaar met de test dan Joshua. Misschien dacht hij daardoor dat hij van Splinter verloren had....en denkt Joshua nog steeds dat beiden op de juiste mol (Renée) zaten

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #165 Gepost op: 2-02-2021, 12:26:46 »
Exact dat ja. Heel vreemd.
Vond ik ook erg vreemd, maar even verklaard vanuit mijn tunnel: ze is de enige die splinter noemt. Misschien zit ze al vol op één persoon maar wil de montage dit nog achterhouden. We zien heel vaak dat de winnaar al veel vroeger met enige zekerheid op de goede mol zit maar dit niet blijkt uit de testbiechten waarbij ze vaak nog zeggen te twijfelen tussen verschillende personen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #166 Gepost op: 2-02-2021, 12:31:15 »
Dat Splinter zo emotioneel en openhartig is tegen Renée in de extra beelden na het afvallen van Joshua, laat mij vermoeden dat hij haar niet (meer) verdenkt. Hij lijkt echt als tegen een medekandidaat te praten, niet als kandidaat tegen zijn Mol.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #167 Gepost op: 2-02-2021, 12:37:39 »
Dat Splinter zo emotioneel en openhartig is tegen Renée in de extra beelden na het afvallen van Joshua, laat mij vermoeden dat hij haar niet (meer) verdenkt. Hij lijkt echt als tegen een medekandidaat te praten, niet als kandidaat tegen zijn Mol.

Ik zie dit persoonlijk niet zo. Hij voelt zich bedrogen door de 3 dames en zoekt steun bij diegene wat diezelfde situatie heeft meegemaakt, of diegene nu de mol is maakt even niet uit; het is de enige die enigszins kan meevoelen hoe het voelt om door de 3 dames in de luren gelegd te worden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #168 Gepost op: 4-02-2021, 08:48:53 »
uit het gifjes draadje

Dit is het moment dat je bedoelt:

Eerst de test maken


Wat ik zie.
Marije onderdrukt een glimlach. (Ja Rik, dat wist ik al)
Rocky checkt de reactie van Marije.
Charlotte denkt: oeps, nu komt er reactie en durft niet naar de anderen te kijken.
Ja eens.. dat wijst naar Marije.

Rocky checkt juist haar reactie, maar haar Marije verdenking werd alleen in afl. 2 getoond.

In afl. 4 mochten we zien dat Lakshmi er op Joshua & Marije was uitgegaan. Lakshmi's hoofdverdachte was Joshua, niet Marije. Ze zei ook dat ze niet genoeg had gespreid. Lijkt me dat Florentijn er ook met een tunnelvisie op Joshua is uitgegaan.

Hou je alleen Erik nog over, die later zei heel goed gespreid te hebben. Te goed misschien?


edit: als de verdenkingen een beetje kloppen kan eigenlijk alleen Charlotte nog  :-\\
« Laatst bewerkt op: 4-02-2021, 15:13:03 door Amethyst »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #169 Gepost op: 4-02-2021, 16:11:01 »
bij gebrek aan een allesovertuigende keuze voor een mol heb ik toch maar eens de verdenkingen bij de test uitgebreid uitgeschreven.

Wat mij in elk geval opvalt is dat niemand van de afvallers op het moment van afvallen op Charlotte zat.
Sterker nog, Remco en Lakshmi zeggen letterlijk dat ze haar niet meenemen in de test.
Als Charlotte de mol is, heeft Erik heel even goed gezeten maar haar waarschijnlijk laten vallen bij aflevering 2.

Niet dat ik het nu zeker weet hoor, maar het helpt bij een keuze maken voor zaterdag.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #170 Gepost op: 4-02-2021, 16:43:25 »
Ja klopt... Charlotte is eigenlijk de enige die nog makkelijk kan. Ik raak er door in de war omdat ze die uitspraak van Lakshmi makkelijk uit de edit hadden kunnen houden.

Ze benadrukken wel heel erg dat ze het nog kan zijn.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #171 Gepost op: 4-02-2021, 17:04:26 »
Charlotte zit als enige (deels) op splinter, is zij de winnaar?

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #172 Gepost op: 4-02-2021, 17:38:31 »
Marije lijkt als enige consequent elke aflevering op Charlotte te zitten.

Als Marije niet de mol is, waarom is Marije dan nog niet afgevallen? (de laatste aflevering niet meegerekend natuurlijk)

Antwoord: Marije heeft de juiste mol gevonden, Charlotte.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #173 Gepost op: 4-02-2021, 18:15:51 »
Er zijn er meerdere die Charlotte hebben meegenomen in de test, ook al eerder.
Ben wel benieuwd waarom het Charlotte dan wel kan zijn en splinter niet. Beide worden door iemand (char door meerdere) verdacht. Ik denk dat iedereen verkeerd zit en daarom 1 voor 1 afvallen..alleen Charlotte blijft omdat ze op splinter zit..
Kan ook een theorie zijn  ::ok::

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #174 Gepost op: 4-02-2021, 18:52:47 »
Marije lijkt als enige consequent elke aflevering op Charlotte te zitten.

Als Marije niet de mol is, waarom is Marije dan nog niet afgevallen? (de laatste aflevering niet meegerekend natuurlijk)

Antwoord: Marije heeft de juiste mol gevonden, Charlotte.

ja , dat denk ik toch ook inderdaad


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #175 Gepost op: 4-02-2021, 18:59:04 »
Fijn overzichtje!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #176 Gepost op: 4-02-2021, 19:13:43 »
Als er dan iemand moet afvallen, dan vrees ik voor Splinter omdat hij Charlotte wel steeds een beetje meeneemt maar niet als hoofdverdachte.
De anderen zijn ook consistent naar Charlotte in de testvragen op scherm.

Charlotte gaat alle kanten op met haar verdenkingen, beetje raar toch wel

en dan die aflevering 3: eigenlijk zit ik op niemand

tja, dat geldt zeker voor de mol
« Laatst bewerkt op: 4-02-2021, 19:22:46 door missmolly »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #177 Gepost op: 5-02-2021, 00:07:37 »
Als er dan iemand moet afvallen, dan vrees ik voor Splinter omdat hij Charlotte wel steeds een beetje meeneemt maar niet als hoofdverdachte.

Als Splinter afvalt kunnen we Renee wel wegstrepen, want Splinter deed het beter dan Joshua in de laatste test en Joshua zat vol op Renee. Omdat er al meerdere afvallers op Marije zaten en Rocky veel geld binnenbrengt, blijft alleen Charlotte als mogelijke mol over. Zo gemakkelijk zullen ze het voor ons wel niet maken, denk ik.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #178 Gepost op: 5-02-2021, 01:04:25 »
Marije verdenkt Charlotte. Charlotte weet het allemaal niet. Ik denk dat we een finale gaan krijgen met in ieder geval deze twee dames.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #179 Gepost op: 5-02-2021, 02:47:32 »
Kan het zijn dat Renee bij het invullen van de test tot inzicht is gekomen dat Splinter de mol is?

blik met Rocky, ik zie links Joshua maar durf niet achterom te kijken (daar zit Splinter)
Ik zit nog steeds op Joshua maar ik ben bang dat hij deze opdracht gaat muiten
marije en charlotte ook nog in vizier


Na de executie ziet Joshua ook in dat het Splinter moet zijn en niet Renee.

oh Splinter my man