Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56260 keer)

Online Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Wie verdenkt wie?
« Gepost op: 2-01-2021, 21:44:35 »
Ik heb geen idee of ik topics mag openen, maar ik heb in elk geval bijgehouden wie er genoemd werden bij de test.

Charlotte: Remco
Erik: Splinter, Charlotte, Marije
Florentijn: Joshua
Joshua: Rocky
Lakshmi: Joshua, Erik
Marije: Florentijn
Remco: Erik
Renée: Marije, Remco, Joshua, Florentijn
Rocky: Renée
Splinter: Joshua

Als we de theorie gebruiken dat de mol óf niet wordt genoemd, óf door de afvaller, komen alleen Lakshmi en Erik in aanmerking voor de mol.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #1 Gepost op: 2-01-2021, 21:50:17 »
Iedereen mag topics openen. Fijn dat je het hebt gedaan. ::bravo::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #2 Gepost op: 2-01-2021, 21:52:00 »
Remco zei overigens dat hij "Charlotte totaal niet niet in het vizier had"
Frankje Lapi

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #3 Gepost op: 2-01-2021, 21:52:13 »
Het lijkt me wel dat Remco een deel op Rocky heeft ingezet. Als je denkt dat je door de Mol bent afgeschoten, neem je dat mee in de test.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #4 Gepost op: 2-01-2021, 21:54:58 »
Ja, inderdaad. Anderzijds is het een prachtig moment om uit te vergroten wanneer de eerste afvaller vindt dat de Mol iets verdachts heeft gedaan. (En heeft Remco mogelijk toch niet Rocky meegenomen in de test. Denk ook aan de eerste afvaller van WIDM 6 die de Mol verdacht en zo zijn er nog voorbeelden.)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #5 Gepost op: 2-01-2021, 21:58:29 »
Als we de theorie gebruiken dat de mol óf niet wordt genoemd, óf door de afvaller, komen alleen Lakshmi en Erik in aanmerking voor de mol.
En Rocky. Als dit rijtje klopt werd ze door Remco bij de test niet genoemd, maar tijdens de opdracht werd ze flink door hem beschuldigd. Toch een beetje dezelfde categorie als 'afvaller noemt Mol'.
Of hij echt (veel) op haar heeft ingezet is nog niet zo zeker, hij was wel erg openlijk met zijn beschuldigingen. Iedereen mocht het weten.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #6 Gepost op: 3-01-2021, 10:25:43 »
De verdenking van Remco naar zowel Erik en Rocky waren nogal weifelend. Bij zijn opmerking naar Rocky zei hij bijvoorbeeld dat hij Rocky totaal niet verdacht. Het is goed mogelijk dat hij op een van deze twee, of allebei, de test mede heeft ingevuld. Maar als een van deze twee de mol is en hij deze niet heeft meegenomen in de test, zou de regie natuurlijk de verdachtmaking van de afvaller richting de mol erin monteren.

Kortom, vooralsnog kunnen we er nog niet veel uit afleiden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #7 Gepost op: 3-01-2021, 12:13:22 »
Vind dat Joshua wel verdacht vaak word genoemd. Streep door hem ::jaja::.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #8 Gepost op: 3-01-2021, 12:35:23 »
Vind dat Joshua wel verdacht vaak word genoemd. Streep door hem ::jaja::.

Daarom (en omdat hij ontzettend veel screentime had) dacht ik dat hij eruit zou vliegen.

Remco noemt Erik. Die zou eventueel tweede afvaller kunnen zijn. Zo'n opstelling "afvaller noemt volgende afvaller" hebben we al vaker gezien. Onder andere bij Yvonne > Roos (s17).
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #9 Gepost op: 3-01-2021, 12:52:04 »
Daarom (en omdat hij ontzettend veel screentime had) dacht ik dat hij eruit zou vliegen.

Remco noemt Erik. Die zou eventueel tweede afvaller kunnen zijn. Zo'n opstelling "afvaller noemt volgende afvaller" hebben we al vaker gezien. Onder andere bij Yvonne > Roos (s17).
De opstelling "eerste afvaller noemt Mol als verdachte" hebben we nog vaker gezien ;D Onder andere Geert en Vera schieten me te binnen.
...óf niet!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #10 Gepost op: 3-01-2021, 12:55:41 »
De opstelling "eerste afvaller noemt Mol als verdachte" hebben we nog vaker gezien ;D Onder andere Geert en Vera schieten me te binnen.

 ::jaja:: Er was vorig seizoen een kloppende theorie dat de eerste afvaller de mol altijd wel had genoemd, of de mol werd helemaal niet genoemd (correct me if I'm wrong). Die theorie kwam vorig seizoen heel erg aan het licht, ook Youtube pakte het op etc.. Sinds de makers ook gewoon meelezen op fora en zo, zullen ze dat wellicht dit seizoen niet meer doen...

Ik zou me in ieder geval er niet meer zo aan vasthouden, aan die theorie.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #11 Gepost op: 3-01-2021, 12:58:23 »
De opstelling "eerste afvaller noemt Mol als verdachte" hebben we nog vaker gezien ;D Onder andere Geert en Vera schieten me te binnen.

Er zit al jaren zo'n patroon in, dat de mol in aflevering 1 door niemand wordt genoemd, of door de afvaller.

2012: niemand noemde Anne-Marie
2013: niemand noemde Kees
2014: Maurice noemde Susan
2015: niemand noemde Margriet
2016: Airen noemde Klaas
2017: Vincent noemde Thomas
2018: niemand noemde Jan
2019: niemand noemde Merel
2020: Anita noemde Rob
Renaissance: niemand noemde Jeroen

::jaja:: Er was vorig seizoen een kloppende theorie dat de eerste afvaller de mol altijd wel had genoemd, of de mol werd helemaal niet genoemd (correct me if I'm wrong). Die theorie kwam vorig seizoen heel erg aan het licht, ook Youtube pakte het op etc.. Sinds de makers ook gewoon meelezen op fora en zo, zullen ze dat wellicht dit seizoen niet meer doen...

Ik zou me in ieder geval er niet meer zo aan vasthouden, aan die theorie.

Ik had vorig jaar tijdens het seizoen in China al verwacht dat ze daar van af zouden stappen. Nu al helemaal, die theorie is inmiddels echt wel bekend bij de makers. En nu zijn er slechts 2 die volgens deze theorie de mol kunnen zijn, namelijk Lakshmi en Erik (en misschien Rocky).

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #12 Gepost op: 3-01-2021, 13:56:49 »
Ik heb geen idee of ik topics mag openen, maar ik heb in elk geval bijgehouden wie er genoemd werden bij de test.

Mijn favoriete topic  ::jaja::.

Na elke aflevering wordt het een stukje duidelijker wie we op grond van de verdenkingen wel of niet mogen uitsluiten als serieuze mol-kandidaat.

Ik geef +1 punt voor elke verdenking gegeven door een kandidaat die nog in het spel is.
De verdenking van een afvaller geeft meer informatie wie de mol niet is, dan de verdenking van een blijver wie de mol wel is. Daarom geef ik het dubbele aantal negatief aan een verdenking van een afvaller, -2 punten.

Na elke aflevering neem ik de laatste uitgesproken verdenking. De eerdere verdenkingen vervallen, als iemand is gewisseld van verdachte.

Bijgaand de verdenkingsscores na aflevering 1.

Nog niet veelzeggend. Opvallend vind ik de hoge score van Joshua. Persoonlijk heb ik al een streep door zijn naam gehaald, vanwege zijn performance bij de lasergame.

Tweede opvallende verdenking is die van Lakshmi op Erik, die ook werd verdacht door de afvaller Remco. Zit zij er helemaal naast of stemt de mol op dezelfde persoon als de afvaller, om Erik nog even in het spel te houden als verdachte?

Benieuwd naar de verdenkingen in de volgende afleveringen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #13 Gepost op: 3-01-2021, 15:55:41 »
Volgens de podcast heeft Remco de test op vier mensen gezet. En hij noemt in de podcast dat hij Renee, Joshua, en Rocky verdacht vond tijdens de laseropdracht.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 15:58:37 door Sanmol »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #14 Gepost op: 3-01-2021, 16:32:20 »
Volgens de podcast heeft Remco de test op vier mensen gezet. En hij noemt in de podcast dat hij Renee, Joshua, en Rocky verdacht vond tijdens de laseropdracht.

In de uitzending noemt hij Renee ook tijdens de laseropdracht omdat ze cijfers verwisselde. Als ik zou moeten gokken was zij een van die vier (met de andere gokken Rocky, Erik en Joshua, puur omdat we geen aanwijzingen hebben dat hij anderen verdacht zou hebben). Maar het is koffiedik kijken.

Edit: in de podcast zegt Remco ook dat hij in aanloop naar de executie erg bezig geweest was met wie hem in de derde opdracht de foute informatie over hemzelf heeft doorgegeven (ook al weten we dat die informatie over hem gewoon klopte en het antwoord van Renee fout is). Dus het is heel goed mogelijk dat zijn 4 verdachten (deels) daarop gebaseerd waren. Remco kreeg de info door van Rocky en Renee (die ook al op zijn verdachtenlijst bij de lasergame stonden), maar hij fietste met Florentijn (waarvan het ook mogelijk is dat Remco hem een rol toebedeeld). Het is natuurlijk ook mogelijk dat Remco kandidaten eerder in de keten de schuld van de ‘fout’ gaf, maar dat lijkt iets minder waarschijnlijk.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 22:28:21 door Leendert »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #15 Gepost op: 4-01-2021, 11:54:51 »
Er zit al jaren zo'n patroon in, dat de mol in aflevering 1 door niemand wordt genoemd, of door de afvaller.

2012: niemand noemde Anne-Marie
2013: niemand noemde Kees
2014: Maurice noemde Susan
2015: niemand noemde Margriet
2016: Airen noemde Klaas
2017: Vincent noemde Thomas
2018: niemand noemde Jan
2019: niemand noemde Merel
2020: Anita noemde Rob
Renaissance: niemand noemde Jeroen

Ik had vorig jaar tijdens het seizoen in China al verwacht dat ze daar van af zouden stappen. Nu al helemaal, die theorie is inmiddels echt wel bekend bij de makers. En nu zijn er slechts 2 die volgens deze theorie de mol kunnen zijn, namelijk Lakshmi en Erik (en misschien Rocky).
Ik geloof ook vast in deze theorie, temeer omdat hij vrij logisch is. De Mol wil in de eerste aflevering natuurlijk zo min mogelijk opvallen als Mol en zal daarom weinig worden verdacht. Anderzijds willen de makers de molloten graag op het verkeerde been zetten en in het geval de Mol dus wel wordt verdacht, dan is het handig om hem te laten verdenken door (..tromgeroffel..) de afvaller!
Voeg hierbij dat Erik de eerste is die in het laser gamen wordt afschoten door een kandidaat nota bene dan is er natuurlijk geen hond meer die gelooft dat Erik de Mol is. En laat die kandidaat die sorry zegt nu net Lakshmi zijn, die andere potentiele Mol. Dan is er maar één conclusie mogelijk: Lakshmi is de Mol. En daarom ga ik dus voor Erik, want als er 2 redenen zijn waarom hij niet de Mol kan zijn (verdacht worden door de afvaller EN ook nog eens afgeschoten door een kandidaat) dan moet hij wel de Mol zijn. 1-0 voor de makers.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #16 Gepost op: 4-01-2021, 16:25:43 »
Er zijn nog een aantal opvallende verdenkingen in deze eerste aflevering.

Je zou verwachten dat kandidaten die geld hebben gewonnen in de lasergame, niet verdacht worden door de andere kandidaten, vanuit het follow-the-money principe.

Maar:
Renée verdenkt Marije, die 100 euro meeneemt.
Joshua verdenkt Rocky, die 125 euro heeft verdiend.
Maar het meest opvallend:
Erik verdenkt Charlotte en Splinter, samen goed voor bij elkaar 225 euro!

Daarmee wordt naar mijn mening Erik zelf verdacht.

Dan is er nog een observatie in de Moltainbike.

Vier van de vijf teams, verdenken elkaar niet.
Erik en Joshua stemmen niet op elkaar
Marije en Charlotte stemmen niet op elkaar
Sprinter en Lakshmi stemmen niet op elkaar
Remco en Florentijn stemmen niet op elkaar

Blijkbaar zijn er geen verdachte acties geweest in deze teams en vertrouwen ze elkaar.

Maar dan het team Rocky en Renée:

Rocky verdenkt Renée! Helaas hebben we nauwelijks beelden van dit duo. Heeft Renée zich verdacht gedragen?
Volgens de testbiecht van Rocky, doet Renée of ze het allemaal niet zo goed begrijpt.

Ik ga Renée in de gaten houden.
Toevallig (of niet) is tekst van de zin op het bordje langs de weg ook als enige precies gelijk aan de tekst van de zin op het eindbord.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2021, 16:43:26 door Moldo »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #17 Gepost op: 4-01-2021, 17:41:16 »
Ik heb het idee dat we bij Erik niet te horen krijgen wie zijn hoofdverdachte is. Tijdens de test zegt hij:

"Ik denk dat Splinter een goede mol zou kunnen zijn. Ik sluit Charlotte niet uit."

We zien vervolgens hoe hij een vraag invult die alleen op Charlotte kan slaan. Eriks uitspraken klinken echter als een antwoord op de vraag: "Wie zou(den) een goede mol kunnen zijn?" Blijkbaar moeten kijkers denken dat Charlotte Eriks hoofdverdachte is. Ik denk echter dat hij haar slechts meenam in de test onder het devies 'spreiden'. Lijkt mij dat zijn hoofdverdachte iemand anders is, maar dat we dat niet mogen horen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #18 Gepost op: 4-01-2021, 19:28:09 »

Eriks uitspraken klinken echter als een antwoord op de vraag: "Wie zou(den) een goede mol kunnen zijn?" Blijkbaar moeten kijkers denken dat Charlotte Eriks hoofdverdachte is. Ik denk echter dat hij haar slechts meenam in de test onder het devies 'spreiden'. Lijkt mij dat zijn hoofdverdachte iemand anders is, maar dat we dat niet mogen horen.
Ja, lijkt mij ook.

Erik heeft een duo-opdracht met Joshua gedaan, die nog vers in het geheugen lag ...dus die zou het kunnen zijn. Als daar bij het mountainbiken gemold of genepmold is moet dat bijna wel zijn opgevallen, zoals Moldo al zei. Joshua ging te snel voor de oude Erik. Dat weet je dan echt wel als je veel jonger en fitter bent.

edit: reactie getrimd.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2021, 20:49:27 door Amethyst »

Offline WieisdeMol_Gido

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #19 Gepost op: 9-01-2021, 12:02:33 »


Opvallend:
- Lakshmi wordt niet verdacht door iemand.

Legena:
- Witte lijnen: Verdenkt
- Rode lijnen: Verdenkt niet