Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56429 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #180 Gepost op: 5-02-2021, 05:30:04 »
Eerlijk gezegd, denk ik dat we met de verdenkingen echt niets kunnen. Wat er in de afleveringen wordt gezegd strookt niet met de testbiechten, wat in de testbiechten wordt gezegd strookt niet met ingevulde testvragen.

Daarbij denk ik dat Joshuas gedachtenspoor sowieso onbetrouwbaar is. Hij was overtuigd dat Marije eruit zou gaan omdat die nog vol op Joshua zou zitten en waande zich sowieso nog erg verdacht. Dat was hij duidelijk niet. Hij leek gedurende de opdrachten gewoon te vergeten dat hij in WIDM zat en dat zegt hij ook in de podcast.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #181 Gepost op: 5-02-2021, 10:48:45 »
Marije lijkt als enige consequent elke aflevering op Charlotte te zitten.

Als Marije niet de mol is, waarom is Marije dan nog niet afgevallen? (de laatste aflevering niet meegerekend natuurlijk)

Antwoord: Marije heeft de juiste mol gevonden, Charlotte.

Of Marije is de mol zelf.

Offline Kip134

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #182 Gepost op: 5-02-2021, 11:57:27 »
Ik krijg bij Charlotte en splinter een beetje een nikkie-Jeroen gevoel. De verdenkingen van Charlotte worden vaag gehouden, maar de enige echte verdachte die ze ooit heeft uitgesproken is splinter. Splinter verdenkt oa Charlotte, en na de exit van Joshua heeft hij een goede reden om renee los te laten. Charlotte wordt nu best wel verdacht neergezet, net als nikkie destijds, terwijl splinter nog steeds de ideale kandidaat lijkt (net als Jeroen). Als dit klopt is Charlotte mol splinter waarschijnlijk al langer op het spoor maar worden haar verdenkingen bewust vaag gehouden zodat de finale nog een beetje verrassend blijft.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #183 Gepost op: 5-02-2021, 12:06:29 »
Exactly my thoughts Kip!

Offline Kip134

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #184 Gepost op: 5-02-2021, 12:11:01 »
Exactly my thoughts Kip!

Dat zou ook verklaren waarom Charlotte wel vrij stellig ‘ja’ antwoord op de vraag van Rik of zij al denkt te weten wie de mol is.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #185 Gepost op: 5-02-2021, 12:11:55 »
Kip en Rozz doen niet mee met de pool, dat jullie het weten.  ::)
Cinner, I agree.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #186 Gepost op: 5-02-2021, 12:16:16 »
Hi Run, ik ben nieuw hier en weet eerlijk gezegd niet precies wat je bedoelt. Hoe kan ik wel meedoen?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #187 Gepost op: 5-02-2021, 12:18:38 »
Als dit klopt is Charlotte mol splinter waarschijnlijk al langer op het spoor maar worden haar verdenkingen bewust vaag gehouden zodat de finale nog een beetje verrassend blijft.
Dat haar verdenkingen bewust vaag gehouden worden, zie ik niet zo. Ze blijft zelf gewoon vaag.

Ik verdacht Joshua al de hele tijd natuurlijk een beetje. Een beetje af en aan, een beetje af en aan. Dus nu dacht ik nog steeds van ik ga een beetje op jou. Een beetje Splinter nog. Een beetje Marije, maar dat komt meer omdat Joshua dat mij inpeperde tijdens het schilderen. Lang verhaal kort: ik heb nog steeds niet echt een Mol in mijn vizier.

Een beetje Splinter dus nog, haar verdenking van Splinter lijkt eerder af te nemen dan toe. Het schilderen wordt genoemd, dus dit is geen biecht uit een eerdere aflevering. En ook niet uit een latere, want Joshua wordt ook genoemd. Kortom: ik zie hier geen enkele manipulatie door de montage.

PS: Als mensen niet meedoen met de pool, zie ik dat alleen maar als een plus voor hun betrouwbaarheid. Geen tweede agenda. ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #188 Gepost op: 5-02-2021, 13:15:08 »
Hi Run, ik ben nieuw hier en weet eerlijk gezegd niet precies wat je bedoelt. Hoe kan ik wel meedoen?
Kijk onder 'interactie' en dan WIDM pool.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #189 Gepost op: 5-02-2021, 13:31:37 »
Ik krijg bij Charlotte en splinter een beetje een nikkie-Jeroen gevoel. De verdenkingen van Charlotte worden vaag gehouden, maar de enige echte verdachte die ze ooit heeft uitgesproken is splinter. Splinter verdenkt oa Charlotte, en na de exit van Joshua heeft hij een goede reden om renee los te laten. Charlotte wordt nu best wel verdacht neergezet, net als nikkie destijds, terwijl splinter nog steeds de ideale kandidaat lijkt (net als Jeroen). Als dit klopt is Charlotte mol splinter waarschijnlijk al langer op het spoor maar worden haar verdenkingen bewust vaag gehouden zodat de finale nog een beetje verrassend blijft.

Of Splinter mol Charlotte.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #190 Gepost op: 5-02-2021, 14:53:09 »
Mij bekruipt het gevoel dat Marije Charlotte al vanaf afl. 1 in het vizier heeft. In de laser-opdracht zat ze verschanst in een goede positie om te zien wie eventueel op Erik kan hebben geschoten. Ze deed daarna de fietsopdracht samen met Charlotte, daarin kunnen haar ook dingen zijn opgevallen.
Opvallend is dat de test in afl. 1 nou net de enige is waar Marije's verdenking vaag blijft. Ze verdenkt Florentijn niet. Vanaf afl. 2 horen we wel steeds dat ze Charlotte meeneemt, naast Joshua en heel eventjes ook nog Lakshmi. Maar waarom moest die verdenking in afl. 1 zo vaag?


Opvallend:
- Lakshmi wordt niet verdacht door iemand.

Legena:
- Witte lijnen: Verdenkt
- Rode lijnen: Verdenkt niet
« Laatst bewerkt op: 5-02-2021, 15:10:20 door Molest »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #191 Gepost op: 5-02-2021, 20:39:52 »
Ik krijg bij Charlotte en splinter een beetje een nikkie-Jeroen gevoel. De verdenkingen van Charlotte worden vaag gehouden, maar de enige echte verdachte die ze ooit heeft uitgesproken is splinter. Splinter verdenkt oa Charlotte, en na de exit van Joshua heeft hij een goede reden om renee los te laten. Charlotte wordt nu best wel verdacht neergezet, net als nikkie destijds, terwijl splinter nog steeds de ideale kandidaat lijkt (net als Jeroen). Als dit klopt is Charlotte mol splinter waarschijnlijk al langer op het spoor maar worden haar verdenkingen bewust vaag gehouden zodat de finale nog een beetje verrassend blijft.

Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht, wetende dat Charlotte, Rocky en Marije hun scherm niet gezien hebben. Het kon best zijn dat Joshua goed zat en een van de drie vrijstellingendames compleet fout.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #192 Gepost op: 5-02-2021, 22:15:55 »
Kijk onder 'interactie' en dan WIDM pool.

Dank!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #193 Gepost op: 5-02-2021, 22:22:27 »
Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht, wetende dat Charlotte, Rocky en Marije hun scherm niet gezien hebben. Het kon best zijn dat Joshua goed zat en een van de drie vrijstellingendames compleet fout.

Eens, maar Splinter weet iets dat niemand van ons weet: hoeveel hij van zijn eigen test op Renee heeft ingezet. Als dat maar een deel was, terwijl hij weet dat Joshua vol op Renee zat, dan kan hij nu afleiden dat Renee het niet is. Het kan dus heel goed dat Splinter deze executie heel wat wijzer is geworden en dus mogelijk nu Renee gaat laat vallen als verdachte.

Offline Kip134

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #194 Gepost op: 5-02-2021, 23:19:50 »
Eens, maar Splinter weet iets dat niemand van ons weet: hoeveel hij van zijn eigen test op Renee heeft ingezet. Als dat maar een deel was, terwijl hij weet dat Joshua vol op Renee zat, dan kan hij nu afleiden dat Renee het niet is. Het kan dus heel goed dat Splinter deze executie heel wat wijzer is geworden en dus mogelijk nu Renee gaat laat vallen als verdachte.

Dank, dat wilde ik ook zeggen. Het was maar een gedachtespinsel wat ik met jullie wilde delen, ik ga ook nog alle kanten op. Maar je zou denken dat een finale duo (mol verdenkt kandidaat en andersom) nu toch wel een beetje duidelijk zou moeten worden..

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #195 Gepost op: 6-02-2021, 10:30:40 »
Ik heb alle testbiechten nog eens teruggekeken, en het is toch opvallend hoe Charlotte er doorheen fladdert en zich er helemaal niet zo druk om lijkt te maken. Beetje fatalistisch zelfs. Gewoon een joker weggeven aan je Mol, om even later weer te zeggen dat je eigenlijk op niemand zit. En wie gaat nou Marije een beetje verdenken omdat Joshua je dat inpepert, terwijl je hem ook een beetje verdenkt?
Terwijl er bij Splinter juist een duidelijke lijn in zit, en hij veel meer aan het peinzen is. Renée en Marije ook heel weloverwogen bezig. Het maakt de een niet perse verdachter dan de ander, maar het is een groot verschil.
EDIT: Ik zou verwachten dat de Mol zijn verdenkingen coherent maakt, daar is immers alle tijd voor. Je wilt niet de indruk wekken dat je erdoorheen mazzelt. Al waren de testbiechten van de Mol in het jubileumseizoen nou ook niet echt overtuigend.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2021, 10:42:35 door Molest »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #196 Gepost op: 6-02-2021, 10:41:20 »
Ja, Charlotte lijkt er doorheen te fladderen. Maar ik keek gisteren haar introductiefilmpje terug (zie bijv. openingspost van haar topic) en daarin vertelt ze dat ze er zonder strategie ingaat. Wat dat betreft komt het wel overeen, maar opvallend blijft het wel.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #197 Gepost op: 6-02-2021, 11:12:25 »
Charlotte versus Splinter.
(anderen verdenk ik niet meer, dus heb ik niet uitgeschreven)

Charlotte
Afl. 1
Ik heb denk ik wel al een paar mollen in het vizier. Ik moet heel erg denken aan Remco, omdat hij de hele tijd hele aparte acties heeft. En ik vond hem heel raar bij die lasergame opdracht. Ja, het is een gevoel.
Afl. 2
Ik was alleen maar naar die gids aan het luisteren, en hij heeft op geen enkel moment mijn aandacht echt daarvan af geprobeerd te halen om door te geven dat ik een opdracht moest doen. Ja hoe je het ook wendt of keert, dat is gewoon raar Joshua.
Afl. 3
Eigenlijk zit ik op niemand. Want ik kan me gewoon niet voorstellen waar er is gemold bij dit abseilen en kajakken. En waar je wel had kunnen mollen daar ben ik niet bij in de kamers geweest. Dus uitermate moeilijke test, die ik inga met 1 joker minder dan ik had kunnen doen.
Af. 4
Ik weet nog niet zo goed over wie ik ga spreiden. Ik vond bij die lift Splinter verdacht. Ik vond net in dat water als enige Renée verdacht, maar dat was ook het enige wat ik echt kon zien. En we hebben nog een derde opdracht gehad en dat was de fototentoonstelling, en daar vond ik Splinter ook verdacht omdat hij een bos had gefotografeerd wat gewoon echt nergens op slaat.
Afl. 5
Ik verdacht Joshua al de hele tijd natuurlijk een beetje. Een beetje af en aan, een beetje af en aan. Dus nu dacht ik nog steeds van ik ga een beetje op jou. Een beetje Splinter nog. Een beetje Marije, maar dat komt meer omdat Joshua dat mij inpeperde tijdens het schilderen. Lang verhaal kort: ik heb nog steeds niet echt een Mol in mijn vizier.

Splinter
Afl. 1
Na de eerste opdracht had ik een beetje tunnelvisie op Joshua, gewoon puur hoe hij in de groep lag. Maar dat is natuurlijk heel gevaarlijk, en als je het volgt, je tunnelvisie, ja, dan verzeker je jezelf van een rood scherm.
Afl. 2
Het enige wat ik kan doen, is een van de regels van Wie is de Mol, namelijk vertrouw niemand, dat in het extreme gaan uitvoeren. Wat moet ik namelijk gaan doen: ik moet niet mijn medemens niet vertrouwen, ik moet mezelf niet vertrouwen. Dus ik moet mijn eigen gevoel, mijn eigen analyse, mijn eigen ratio, die moet ik uitschakelen. En ik ga dus proberen op iedereen in te zetten, behalve op Joshua, en ik moet hem dus geloven. En dat is... dat is doodeng.
Afl. 3
Ja Char moet ik eigenlijk wel vertrouwen nu, Charlotte moet ik eigenlijk wel vertrouwen nu, dus dat.. ik denk toch dat ik die, ik ga er wel iets op inzetten misschien. En misschien Renée en Marije. Dus zoals je hoort, ik ben nog vrij breed in the game. En dan zullen we zien op het moment dat Rik de enter indrukt, of dat goed of slecht was.
Af. 4
Ik denk dat we met een vrouwelijk Mol te maken hebben. Want ik ben het zelf uiteraard niet, en Joshua is het ook niet. Dus blijven er alleen maar vrouwen over. Dus ik denk Rocky, Renée, een beetje Charlotte. Ja en Marije en Lakshmi die vertrouw ik, en van Joshua weet ik dat hij het niet is. Dus ja dan kom je uiteindelijk op die drie uit. En we gaan het zien.
Afl. 5
Renée zou de Mol kunnen zijn. Ze is een ongelooflijk goeie actrice. Dus ze zou iedereen natuurlijk perfect om de tuin kunnen leiden. Daarnaast is het iemand die weet wanneer ze iets prijs moet geven en niet prijs moet geven. Er zijn genoeg aanwijzingen waarop de hypothese dat zij het is, zou kunnen worden bewezen. Alleen bewijzen betekent niet perse dat  het ook zo is. Dus je moet heel erg oppassen voor een tunnelvisie.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #198 Gepost op: 6-02-2021, 12:35:21 »
Charlotte versus Splinter.
(anderen verdenk ik niet meer, dus heb ik niet uitgeschreven)


Mooi overzicht! Ik zie bij Splinter telkens duidelijker en duidelijker
de Renéetunnel ingaan (mogelijk beïnvloed door bondje met Joshua). En ja Charlotte... Beetje random allemaal, typisch voor een mol.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #199 Gepost op: 6-02-2021, 13:18:33 »
Mooi overzicht! Ik zie bij Splinter telkens duidelijker en duidelijker
de Renéetunnel ingaan (mogelijk beïnvloed door bondje met Joshua). En ja Charlotte... Beetje random allemaal, typisch voor een mol.

Dat denk ik ook, Splinter was nerveus bij de executie in aflevering 3, helemaal toen Charlotte haar scherm ging zien. Joshua houdt Charlotte dan nauwlettend in de gaten en er is interactie tussen Joshua en Splinter na het groene scherm van Charlotte. Dit zie je bij meerdere executies. Joshua en Splinter hebben hun verdenkingen zeker met elkaar besproken. Joshua is in een tunnel op Renée beland en heeft Splinter daarin beïnvloedt. Splinter denkt dat hij Charlotte moet vertrouwen na het abseilen en nadat hij een joker van haar kreeg maar durft haar nog niet helemaal los te laten.Dat blijkt ook uit de posities waarin hij  Charlotte neerzet in aflevering 4.

De testbiechten van Charlotte en Splinter  in aflevering 5 zijn  vaag gehouden. Dat kan nog alle kanten opschuiven in aflevering 6.