Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56475 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #200 Gepost op: 6-02-2021, 19:16:25 »
Klopt, Splinter is zeker de mol niet maar ik heb hem en Charlotte al wel een tijd als finalisten. Hele duidelijk set up: Renee aimt nu steeds meer op haar.

Marije er eerst uit, dan Rocky, maar er zit nog een rondje niets bij......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #201 Gepost op: 6-02-2021, 21:46:09 »
Renée waarschijnlijk vol op Marije ingevuld om te kijken wat er gebeurde. En ja, waarschijnlijk had zij rood gehad en dat beseft ze. Mooi finalebruggetje Renée-Marije-Charlotte.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #202 Gepost op: 6-02-2021, 21:46:17 »
De test van aflevering 5:

Charlotte: Marije, Renée en een beetje Splinter (zet 1 joker in) (vrijstelling)
Marije: Charlotte (vrijstelling)
Renée: Marije en Charlotte (vrijstelling)
Rocky: Renée (zet 1 joker in)
Splinter: Renée & Rocky

Exit: niemand

Wat ik hieruit kan halen is dat als Marije of Charlotte de mol is, dat wel erg moeilijk te rijmen is met dat Splinter & Rocky groen kregen. Dan had hoogstwaarschijnlijk een van hen eruit gemoeten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #203 Gepost op: 6-02-2021, 21:47:37 »
De test van aflevering 5:

Charlotte: Marije, Renée en een beetje Splinter (zet 1 joker in) (vrijstelling)
Marije: Charlotte (vrijstelling)
Renée: Marije en Charlotte (vrijstelling)
Rocky: Renée (zet 1 joker in)
Splinter: Renée & Rocky

Exit: niemand

Wat ik hieruit kan halen is dat als Marije of Charlotte de mol is, dat wel erg moeilijk te rijmen is met dat Splinter & Rocky groen kregen. Dan had hoogstwaarschijnlijk een van hen eruit gemoeten.

Wat de regie ons wil laten geloven. We weten niet wat Renée heeft gedaan. Die kan ook perfect all-in zijn gegaan.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #204 Gepost op: 6-02-2021, 21:48:28 »
De test van aflevering 5:

Charlotte: Marije, Renée en een beetje Splinter (zet 1 joker in) (vrijstelling)
Marije: Charlotte (vrijstelling)
Renée: Marije en Charlotte (vrijstelling)
Rocky: Renée (zet 1 joker in)
Splinter: Renée & Rocky

Exit: niemand

Wat ik hieruit kan halen is dat als Marije of Charlotte de mol is, dat wel erg moeilijk te rijmen is met dat Splinter & Rocky groen kregen. Dan had hoogstwaarschijnlijk een van hen eruit gemoeten.

Hier ben ik het mee eens! Zeker gezien het feit dat Splinter beide jokers niet heeft ingezet

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #205 Gepost op: 6-02-2021, 22:06:32 »
Mocht Charlotte de mol zijn
Zouden Marije of Renée niet de slechtste test hebben en zou er dus wèl een rood scherm moeten komen. Dus niet waarschijnlijk

Mocht Marije de mol zijn zouden, Renée en Charlotte niet de slechtste test hebben. Dus ook niet waarschijnlijk

Mocht Renée de mol zijn, zou Marije waarschijnlijk de test het slechtst gemaakt hebben, dit zou kunnen.

Mocht Splinter de mol zijn. Zit iedereen behalve Charlotte fout en zou het dus kunnen dat een van de niet getoonde schermen rood zou zijn .

Mocht Rocky de mol zijn zit iedereen behalve Splinter fout en zou het dus kunnen dat een van de niet getoonde schermen rood zou zijn .

Conclusie Marije/Charlotte lijkt erg onwaarschijnlijk als mol, Zo wel moet deze executie haast nep zijn zoals ook al aangehaald werd in het topic van de aflevering

Edit. Zie dat Rinusoide een vergelijkbare redenatie had
« Laatst bewerkt op: 6-02-2021, 22:08:08 door Enermol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #206 Gepost op: 6-02-2021, 22:08:51 »
Ik ga mezelf niet al te vaak herhalen, maar in dit topic zeg ik het nog wel een keer: hecht alsjeblieft geen waarde aan de executie zonder afvaller zoals deze. Eerder kon Kim ook al de Mol niet zijn en als ik me niet vergis Rob ook niet. Het is waarschijnlijk doorgestoken kaart.

Offline bananana

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #207 Gepost op: 6-02-2021, 22:15:33 »
Mocht Charlotte de mol zijn
Zouden Marije of Renée niet de slechtste test hebben en zou er dus wèl een rood scherm moeten komen. Dus niet waarschijnlijk


Renee kan er voor gekozen hebben all in te gaan op Marije omdat ze toch veilig was, dus gaat niet  perse op.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #208 Gepost op: 6-02-2021, 22:23:46 »
Renee kan er voor gekozen hebben all in te gaan op Marije omdat ze toch veilig was, dus gaat niet  perse op.

Is ook zeker niet waterdicht, ook omdat er zoals Heinz weer aangeeft zomaar mee gesjoemeld.kan worden .

Renee weet dat ze  haar scherm niet te zien krijgt, dus ook geen bevestiging of je goed zit, waarom dan wat anders doen? Eigenlijk maakt het voor haar niet uit wat ze invult.

Andere kant, wetende dat ze safe is kan ze de test heel slecht maken en gaat iedereen door, toch?

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #209 Gepost op: 6-02-2021, 23:13:11 »
Ik ga mezelf niet al te vaak herhalen, maar in dit topic zeg ik het nog wel een keer: hecht alsjeblieft geen waarde aan de executie zonder afvaller zoals deze. Eerder kon Kim ook al de Mol niet zijn en als ik me niet vergis Rob ook niet. Het is waarschijnlijk doorgestoken kaart.
Maar zou de opmerking van Rocky dat ze Splinter toch meenam in de test niet juist haar redding zijn? (Leuk voor de terugblik, mocht het waar zijn..)
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #210 Gepost op: 6-02-2021, 23:15:36 »
Het enige wat ik verdacht vind is dat Marije all in gaat op Charlotte en dat we dat mogen zien. Meestal is dat niet een goed teken.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #211 Gepost op: 6-02-2021, 23:58:20 »
Charlotte zit meer op Splinter dan ze laat merken. Ze probeert het sleuteltje aan het plafond niet te zien. Splinter ziet dat, helaas, ze moet hem wel bevrijden. Mol in het spel gebracht. Dat wilde ze niet.

Splinter weet dat er een serieuze verdenking is van Charlotte en probeert haar vertrouwen te winnen door haar code niet in te vullen op de laptop. Dat zegt hij ook nog even expliciet tegen haar.  Hij weet dat ze nog maar 1 klikje nodig heeft om af te vallen en doet dat zelf. Vervolgens valt hij als een na laatste af. Hij hoeft ook niet te winnen.....hij gaat toch wel door. Geen jokers ingezet. Geen jokers ingezet, ik zeg het nog maar eens. Als kandidaat wil je gewoon door. Je zult altijd, altijd je jokers inzetten. Ook al is het Renée die wint, die zijn vriendinnetje is. Je zult altijd je jokers inzetten.

Gevolg: volgende week zijn de jokers van Splinter de reden waarom we denken dat hij er nog in zit.

Hij leek ook helemaal niet zo teleurgesteld toen Renée Marije en Charlotte koos. Gek toch?

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #212 Gepost op: 7-02-2021, 00:26:50 »
Gevolg: volgende week zijn de jokers van Splinter de reden waarom we denken dat hij er nog in zit.

Splinter zit er nog in omdat hij Rocky als mol had bij de test.
Rocky kreeg groen omdat ze de mol is.

Renee komt tot inkeer volgende keer en kan dan ook weer blijven.

Marije zit nog vol op Charlotte. Als ze dat volgende week weer doet loopt ze kans om af te vallen.
Of Charlotte doet het nog slechter.

Beide dames hebben Rocky nog nooit genoemd.


Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #213 Gepost op: 7-02-2021, 02:02:50 »
De test van aflevering 6:

Splinter: Renée & Rocky

Hier snap ik niets van.

Ik denk dat Splinter wist dat Joshua vol op Renee zat. Hij weet ook op wie hij toen zelf de test heeft ingevuld. Als dat iets anders was dan ‘vol op Renee’, zou hij Renee nu moeten kunnen wegstrepen (want hij weet dat hij minimaal net zoveel vragen goed had als Joshua die vol op Renee zat). Als dat ‘vol op Renee’ was, zou je niet verwachten dat hij nu weer een stap terug doet naar spreiden.

Mogelijke verklaringen:
- Splinter wist niet op wie Joshua zat (ik denk dat hij het wel wist);
- Splinter zit wel vol op Renee, ook deze aflevering (kan, maar vreemde montagekeuze, want ze zouden kunnen weten dat wat Splinter zegt irrationeel is);
- Splinter ging even één ronde vol op Renee om nu weer te gaan spreiden (kan, maar psychologisch moeilijk voor Splinter om vol te houden);
- ondanks dat Splinter niet vol op Renee ging en hij wist dat Joshua dat wel deed, heeft Splinter nog niet ver genoeg doorgedacht en heeft hij Renee nog niet uitgesloten (ik acht Splinter slimmer dan dit);
- Splinter is de mol.

Ik weet het nog niet helemaal.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #214 Gepost op: 7-02-2021, 03:42:04 »
Charlotte zit meer op Splinter dan ze laat merken. Ze probeert het sleuteltje aan het plafond niet te zien. Splinter ziet dat, helaas, ze moet hem wel bevrijden. Mol in het spel gebracht. Dat wilde ze niet.

Splinter weet dat er een serieuze verdenking is van Charlotte en probeert haar vertrouwen te winnen door haar code niet in te vullen op de laptop. Dat zegt hij ook nog even expliciet tegen haar.  Hij weet dat ze nog maar 1 klikje nodig heeft om af te vallen en doet dat zelf. Vervolgens valt hij als een na laatste af. Hij hoeft ook niet te winnen.....hij gaat toch wel door. Geen jokers ingezet. Geen jokers ingezet, ik zeg het nog maar eens. Als kandidaat wil je gewoon door. Je zult altijd, altijd je jokers inzetten. Ook al is het Renée die wint, die zijn vriendinnetje is. Je zult altijd je jokers inzetten.

Gevolg: volgende week zijn de jokers van Splinter de reden waarom we denken dat hij er nog in zit.

Hij leek ook helemaal niet zo teleurgesteld toen Renée Marije en Charlotte koos. Gek toch?

Precies dit denk ik ook. Ook omdat als je als kandidaat jouw jokers niet inzet uit overtuiging dat Renée je veilig gaat houden en Renée dat niet doet,  je je rot schrikt volgens mij. Bovendien waarom zou hij nu meer spreiden dan vorige week toen Joshua eruit vloog? Omdat hij zelf de mol is en nu een wat andere executiebiecht moest verzinnen.

Het zou allemaal anders kunnen liggen, die verdenkingen helpen ons nagenoeg nooit een sikkepit verder, Maar samen met de molacties van Splinter die we nu in beeld kregen, denk ik dat dit de meest logische theorie is voorlopig.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #215 Gepost op: 7-02-2021, 09:10:54 »
Hier snap ik niets van.

Ik denk dat Splinter wist dat Joshua vol op Renee zat. Hij weet ook op wie hij toen zelf de test heeft ingevuld. Als dat iets anders was dan ‘vol op Renee’, zou hij Renee nu moeten kunnen wegstrepen (want hij weet dat hij minimaal net zoveel vragen goed had als Joshua die vol op Renee zat). Als dat ‘vol op Renee’ was, zou je niet verwachten dat hij nu weer een stap terug doet naar spreiden.

Mogelijke verklaringen:
- Splinter wist niet op wie Joshua zat (ik denk dat hij het wel wist);
- Splinter zit wel vol op Renee, ook deze aflevering (kan, maar vreemde montagekeuze, want ze zouden kunnen weten dat wat Splinter zegt irrationeel is);
- Splinter ging even één ronde vol op Renee om nu weer te gaan spreiden (kan, maar psychologisch moeilijk voor Splinter om vol te houden);
- ondanks dat Splinter niet vol op Renee ging en hij wist dat Joshua dat wel deed, heeft Splinter nog niet ver genoeg doorgedacht en heeft hij Renee nog niet uitgesloten (ik acht Splinter slimmer dan dit);
- Splinter is de mol.

Ik weet het nog niet helemaal.

Door die vage testbiecht van vorige week ( Renée zou de mol kunnen zijn) had ik al een vermoeden dat er iets zou gebeuren in de verdenkingen van Splinter. Dat hij Rocky meeneemt is  niet zo vreemd. hij en Joshua hebben beiden meerdere keren Rocky genoemd. Splinter nam Rocky ook in aflevering 4 mee. Wat hij denkt over de exit van Joshua weten we niet. Splinter was veel eerder klaar dus hij kan het op tijd gewonnen hebben van Joshua maar het kan ook zijn dat hij vorige week gespreid heeft en dat wij alleen iets vaags over  Renée hebben gehoord.

Hoe dan ook, we staan nu op een tweesprong, het wordt of Renée, Rocky Splinter of Renée, Marije, Charlotte. Opmerkelijk dat Renée bij beide groepjes hoort en dat Charlotte van beide groepjes iemand meeneemt in de test.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #216 Gepost op: 7-02-2021, 10:26:17 »
Het enige wat ik verdacht vind is dat Marije all in gaat op Charlotte en dat we dat mogen zien. Meestal is dat niet een goed teken.
Als Marije volgende keer afvalt kan Charlotte het niet meer zijn ...tenzij we naar acteerstukjes zaten te kijken.

Is ook niet handig.

We wisten al dat Rocky Charlotte had gestreept. Ze vertrouwt haar zelfs ...en krijgt groen scherm na groen scherm.

Is toch iets mee aan de hand, maar kan m'n vinger er nog niet opleggen.

Online Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #217 Gepost op: 7-02-2021, 10:35:17 »
Ik ben wel geneigd om Splinter nu als Mol te zien, maar dan zal Marije ondanks dat ze vol tunnelt op Charlotte toch de finale moeten halen. Anders kan Charlotte de Mol niet meer zijn, en die mogelijkheid moet voor de spanning wel open blijven.
Of Charlotte moet ook nog voor de finale afvallen, maar dat valt niet te rijmen met het feit dat zij wel gedeeltelijk op Splinter zit, en Renée en Rocky niet.

Dus als Splinter de Mol is, krijgen we denk ik een finale van Splinter (mol) - Charlotte (winnaar) - Marije (verliezer) .
Precies de finale die ik al vanaf afl. 2 invul in de pool, maar helaas met de poppetjes op de verkeerde plek, dus daar gaat mijn mooie notering! ::rofl::

EDIT: Het is overigens wel typisch dat Splinter dan tot op heden nog geen een van de andere twee finalisten verdenkt. Toch een finale zonder Charlotte? Zou kunnen, want die zwabbert alle kanten op, maar ik had toch de indruk dat ze Splinter wel aardig in het vizier had.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 10:56:57 door Molest »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #218 Gepost op: 7-02-2021, 12:21:13 »
Wat de regie ons wil laten geloven. We weten niet wat Renée heeft gedaan. Die kan ook perfect all-in zijn gegaan.
Ja, als Renée de mol niet is tunnelt ze al eventjes op 1 iemand. Ze zei vorige afl. tegen Rik dat ze niet meer wilde inzetten dan 1000 euro omdat ze de mol al op het spoor was.

Viel me nog mee dat ze bij de test "maar" 2 verdachten noemde nu ::rofl::

Wie verdenkt ze nou echt, Charlotte of Marije?


Ik ga mezelf niet al te vaak herhalen, maar in dit topic zeg ik het nog wel een keer: hecht alsjeblieft geen waarde aan de executie zonder afvaller zoals deze. Eerder kon Kim ook al de Mol niet zijn en als ik me niet vergis Rob ook niet. Het is waarschijnlijk doorgestoken kaart.
Stel Renée zit op de goede mol, Charlotte. Vult heel de test op haar in. Weet ook dat Marije op de mol tunnelt ...en Splinter & Rocky dat niet doen.

Zou Renée dan snappen dat ze genaaid is door de productie? Ik bedoel maar  ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #219 Gepost op: 7-02-2021, 13:29:42 »
Ik ga mezelf niet al te vaak herhalen, maar in dit topic zeg ik het nog wel een keer: hecht alsjeblieft geen waarde aan de executie zonder afvaller zoals deze. Eerder kon Kim ook al de Mol niet zijn en als ik me niet vergis Rob ook niet. Het is waarschijnlijk doorgestoken kaart.

Inderdaad. Arjen had nooit mogen doorgaan en ook sinds Rob ben ik al mijn vertrouwen in dit type executies kwijt. Vooral geen conclusies aan vastplakken.

Even ter statistiek: er is nog nooit iemand afgevallen bij dit type executie. Erik Leppen had die kans berekend en hij was klein, zelfs als je de keren waar de mol kan sturen schrapt.

Ik krijg bij Charlotte toch een beetje een Sanne gevoel. 'Misschien nog een paar vragen op Splinter voor de zekerheid' doet me denken aan 'Nog een paar vraagjes op Thomas voor de zekerheid'.