Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 56508 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #240 Gepost op: 8-02-2021, 17:01:41 »
Er zijn gelukkig nog allerlei mogelijkheden waardoor er geen logisch verloop is zoals wij die ons nu voorstellen - buiten misleiding in de biechten. :P

Zoals gezegd: door twee opeenvolgende rare executies kan je alsnog gaan twijfelen over de juistheid van je Mol. Er komt een hele aflevering met allerlei opdrachten waardoor je dingen anders kunt gaan zien. De zenuwen/vermoeidheid kunnen ineens de overhand krijgen waardoor je rare beslissingen maakt - je gaat bijvoorbeeld ineens tunnelen terwijl je met jezelf hebt afgesproken dat niet te doen (hoor je wel vaker). Gewoon fouten maken bij de test of er op een zeer klein verschil uitgaan. Gooi daar wat vage biechten overheen en wij denken ineens dat Charlotte straks onmogelijk nog de Mol kan zijn. :P

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #241 Gepost op: 9-02-2021, 10:34:09 »
Er beginnen voorzichtige aanwijzingen te komen dat Renée hoogstens (nog) bijverdachte is voor Splinter. Hij blijft bij zijn plan en noemt Rocky en Renée, Rocky als eerste. Dus Renée is niet helemaal weg. Maar hij zegt ook dat hij hoopt dat Renée de test op zichzelf invult en het rode scherm krijgt, en daarmee iedereen redt. Dat klinkt alsof hij er sterk rekening mee houdt dat Renée kandidaat is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #242 Gepost op: 10-02-2021, 05:14:25 »
Splinter ging gewoon even één ronde vol op Renee omdat het een 1 tegen 1 strijd was. Om nu weer te gaan spreiden bij 5 kandidaten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #243 Gepost op: 10-02-2021, 12:13:39 »
Marije zegt meteen na de executie tegen Renée:"Je hebt me gered". Het kan zijn dat ze denkt met haar tunnelvisie op Charlotte een risico genomen te hebben en dat het rode scherm voor haar was. Als ze in de war is geraakt en gaat switchen van mol zou ze zomaar  de volgende afvaller kunnen zijn.
Marije zal zeker heel erg gaan twijfelen nu. Immers, als zij goed zit met Charlotte, moet Renée het rode scherm hebben gehad. Uitgerekend van hen die vermoedelijk niet net als zij vol op Charlotte gingen (Renée, Splinter en Rocky) heeft Renée het rode scherm. Ook als je niks weet van op wie anderen zitten, voelt dat als een kans van 1 op 3.

De grote vraag: wat gaat Marije doen met die twijfel?
- Charlotte laten vallen, en radicaal voor iemand anders kiezen. Marije vindt spreiden maar niks, dus die zal in dat geval weer all-in gaan vermoed ik zo. Zeker in dit stadium van het spel. Maar op wie? Ze heeft niemand anders in het vizier.
- Spreiden.
- Toch bij Charlotte blijven.

In alle gevallen verwacht ik dat we Marije de komende aflevering flink gaan zien twijfelen. En dat het vanaf nu minder duidelijk naar voren komt op wie ze zit. Een Godsgeschenk voor de Charlottetunnel, eindelijk geen Marije meer die afleveringen lang Charlotte maar blijft verdenken. ;D Er zijn nog 2 afleveringen te gaan waarin kan worden toegewerkt naar een finale met Charlotte als Mol die toch nog spannend is. Of Marije nou de eerstvolgende afvaller is, of de uiteindelijke winnaar.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2021, 12:29:36 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #244 Gepost op: 10-02-2021, 14:07:56 »
Splinter ging gewoon even één ronde vol op Renee omdat het een 1 tegen 1 strijd was. Om nu weer te gaan spreiden bij 5 kandidaten.

Waarom zou hij dat doen als hij niet zeker is van Renée? Want als Renée het niet is, is dat een heel domme zet en is spreiden beter.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #245 Gepost op: 12-02-2021, 13:58:11 »
Waarom zou hij dat doen als hij niet zeker is van Renée? Want als Renée het niet is, is dat een heel domme zet en is spreiden beter.
Hoe bedoel je? Ik zeg: tegen Joshua was het alles of niets. Nu met 5 kandidaten niet meer.

Feit is verder dat hij heel zeker is van zijn zaak. Zo zeker, dat hij zijn 2 jokers behoudt.

Hij heeft met zijn bondje Joshua alle kandidaten goed in kaart gebracht. Weet wie wie verdenkt, schat dat in. Hij kan zich veel veroorloven nu.

Hij weet bijna zeker dat Renee de mol is maar zal een beetje spreiden. Want hij weet dat bijv. Marije toch fout zit. Dat zeggen Joshua en hij letterlijk tegen elkaar de week ervoor.

Waarom zou je dan dom doen en al gaan tunnelen in dit vroege stadium? Eerst maar eens Marije eruit werken. En je jokers houden tot dan. Hij speelt het allemaal heel safe en slim. Als een kandidaat zoals ik dat ook zou doen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #246 Gepost op: 12-02-2021, 17:15:04 »
Ik zit al een tijdje te denken wat voor finalebruggetjes ze nog kunnen doen waarbij alle drie finalisten de mol nog kunnen zijn. Het is een lastige puzzel. Maar misschien doen ze dit jaar weer een ontknoping waarbij van één finalist al in aflevering 9 wordt dat ie de mol niet is. Dan hoeven ze maar twee finalisten te hebben die nog steeds de mol kunnen zijn (bijv winnaar onthuld, verliezer onthuld of ingewikkelde driehoek zoals s14 en jubileumseizoen). En dan zijn plots heel veel mogelijkheden.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #247 Gepost op: 12-02-2021, 19:11:36 »
Precies ja, dat zei ik van de week ook in een ander topic. Gezien de verdenkingen lijkt dit een vrij logische oplossing voor wat er nu voor ons ligt. Op basis van de afgelopen aflevering is bijvoorbeeld een finale met Renée, Splinter en Rocky heel goed mogelijk, waarbij Splinter niet de Mol is, Rocky niet de verliezer, en Renée niet de winnaar bijvoorbeeld.

Maar ik denk dat er door de twee vreemde executies op rij (en nog eens drie opdrachten met een kleine groep) wel eens 'rare' verschuivingen kunnen ontstaan in de verdenkingen. Marije en Rocky zitten al lange tijd op dezelfde, zo wil de montage ons doen geloven in ieder geval. Daarbij zou het wel het meest opmerkelijk zijn. Aangezien zij het meest tunnelen, lijken ze ook het meest in gevaar te zijn om eruit te gaan. Ik denk dat dat ook kan gaan gebeuren, maar dat ze wel twijfelen in de biecht en dat enigszins in het midden blijft wat ze nou zijn gaan doen in de test. Daardoor ontstaat er bij de kijker flinke twijfel rondom Charlotte ofwel Renée als Mol, en dat lijkt me een heel interessant scenario vanuit de makers. Renée eruit kan, is ook spannend, want dan moeten Rocky en Splinter (en Charlotte mogelijk) ineens iets anders, en dan zal vaag blijven of Renée nou op Marije of op Charlotte is gaan zitten in de test. Het spel ligt dan min of meer weer helemaal open en dan hangt er erg vanaf of Marije in haar Charlotte-tunnel blijft zitten voor hoe het verhaal verder gaat naar de finale.

De verschuiving van Splinter naar Rocky vond ik al opmerkelijk, ook dat het lijkt alsof hij (onder invloed van Joshua) heel erg op Renée is gaan zitten. Daarvoor had het nog het soort vaagheid (à la Charlotte) waardoor het alle kanten op kon waardoor ik eigenlijk als snel dacht: Splinter zit sowieso in de finale. En aangezien enkel Charlotte hem noemt, leken die twee me aan elkaar gekoppeld en dat ze dus samen in de finale zouden staan. Maar met de meest recente verdenkingen is er gevoelsmatig wel een deuk in dit scenario gekomen.

Kijkende naar de landelijke verdenking/App zou het de grootste schok zijn als Charlotte niet de finale haalt :P Tenzij veel denken dat zij een veilige keuze is richting de finale. In veel andere polls overal en nergens staat ze niet bovenaan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #248 Gepost op: 12-02-2021, 19:12:57 »
afl. 7
Renée valt af op Charlotte/Marije. Splinter verdenkt Rocky/Renee, Charlotte verdenkt Splinter/Renee, Rocky verdenkt Renee/Charlotte, Marije spreidt weer want alleen Charlotte durft ze niet meer aan.
afl. 8. Splinter verdenkt Rocky, Rocky door het oog van de naald gaat Charlotte verdenken , Charlotte verdenkt Splinter. Marije valt af.
Afl. 9
Splinter op Rocky, Rocky op Charlotte, Charlotte op Rocky.
Afl. 10 Rocky als mol. Winnaar/verliezer wordt close.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 19:15:59 door foxhunter »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #249 Gepost op: 12-02-2021, 20:14:19 »
Jongens ik wil nogmaals benadrukken dat de biechten voor de test worden opgenomen (soms zelfs veel eerder). Als gevolg niet alle kandidaten kunnen dan ook hun plan navolgen. Wat je tijdens de test hoort is namelijk niet altijd wat er is gebeurt.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #250 Gepost op: 12-02-2021, 20:23:12 »
Daar beschrijf je mijn huidige scenario zoals ik het in de pool speel, foxhunter. Alleen dan met een andere uitkomst in de finale :P


Offline mocemole

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #251 Gepost op: 12-02-2021, 21:58:54 »
afl. 7
Renée valt af op Charlotte/Marije. Splinter verdenkt Rocky/Renee, Charlotte verdenkt Splinter/Renee, Rocky verdenkt Renee/Charlotte, Marije spreidt weer want alleen Charlotte durft ze niet meer aan.
afl. 8. Splinter verdenkt Rocky, Rocky door het oog van de naald gaat Charlotte verdenken , Charlotte verdenkt Splinter. Marije valt af.
Afl. 9
Splinter op Rocky, Rocky op Charlotte, Charlotte op Rocky.
Afl. 10 Rocky als mol. Winnaar/verliezer wordt close.

Waarom zou Charlotte niet gewoon op Splinter blijven dan en schakelen naar Rocky?
Ik denk trouwens ook dat het zo zal gaan, alleen afl 10 denken we anders.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #252 Gepost op: 12-02-2021, 23:14:04 »
In het moldel is een layer waarbij gekeken wordt welke testvragen in beeld komen bij de afvallers. Dit zou ook een indicatie zijn voor wie de mol niet is. Lastig op voorhand te beoordelen omdat  veel vragen op meerdere kandidaten slaan. Hieronder het resultaat van de afvallers tot nog toe:

Opvallend: Bij Lakshmi was geen enkele testvraag in beeld.

Erik:
Vraag 12: Met wie vormde de mol een duo tijdens Moltainbiken;
Erik klikt Marije aan ( Charlotte) Kanttekening Erik spreidde behoorlijk)

Remco:
Vraag 7: Heeft de mol geld uit een kistje gepakt  tijdens de opdracht “Vriend en vijand?”
Remco klikt “Nee”aan ( Marije, Erik, Remco, Florentijn , Rocky)

Florentijn:
Vraag 5: Heeft de mol gelogen over tenminste één testvraag tijdens de opdracht “Kameraad”
Florentijn klikt “nee” aan (Charlotte, Renée, Marije)

Joshua:
Vraag 10: Wat was de rol van de mol tijdens de opdracht “de dans ontspringen”
Joshua klikt “verzamelaar” aan, ( Florentijn, Renée, Erik, Rocky, Splinter)

Joshua:
Vraag 20: Wie is de mol?”
Joshua klikt “Rocky” aan.

Joshua:
Vraag  14:Had de mol de handen in de zakken op de groepsfoto?
Joshua klikt “nee “aan.( Joshua, Marije, Splinter, Rocky, Charlotte, ) kanttekening Joshua had een tunnelvisie op Renée.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 23:25:26 door Moedermol »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #253 Gepost op: 13-02-2021, 17:59:41 »
Ik zit al een tijdje te denken wat voor finalebruggetjes
Ik ook. En ik ben gedraaid. Ik had steeds Charlotte als finaliste, nu als afvaller gezet in de pool. In die pool wordt het dus nooit meer wat met mij.

Ik ben het ook eens met je dat het vanavond maken of breken is voor Renee. Ik zit diep ingegraven in de tunnel dus zakt die in dan krijg ik enorm veel zand op de kop, dat zou toch mooi zijn ::trots:: ::oink::

Als nu Rocky of Splinter zouden afvallen (helemaal zijzelf) dan is het game over. Over de finalebruggetjes wil ik dan even niet nadenken ;D. Voorlopig zie ik het met Splinter en normaal gesproken Rocky maar wonder boven wonder kan Marije dan zelfs weer want haar mol zou eruit vliegen!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #254 Gepost op: 13-02-2021, 21:35:19 »
De test van aflevering 7:

Charlotte: ? (zegt geforceerd te moeten spreiden)
Marije: Charlotte
Renée: Marije, Charlotte, Rocky (1 joker)
Rocky: Renée
Splinter: Rocky & Renée (1 joker)

Exit: Marije

Splinter heeft nog 1 joker
Charlotte kan het niet meer zijn, en anders heeft de regie ons heel wat uit te leggen..

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #255 Gepost op: 13-02-2021, 21:36:17 »
Volgens mijn zette Splinter geen enkele joker in
You'll never walk alone

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #256 Gepost op: 13-02-2021, 21:36:41 »
Marije zei dat ze bij haar gevoel had moeten blijven...

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #257 Gepost op: 13-02-2021, 21:47:11 »
Marije zei inderdaad dat ze haar gevoel zou gaan volgen en voor Charlotte zou gaan, maar achteraf en in haar dagboek dat ze dat uiteindelijk niet heeft gedaan.

Maar ik kom er nog niet helemaal uit of ze je daarmee willen doen geloven dat Charlotte de mol niet is terwijl ze het wel is, of dat ze de finale haalt en de optie willen openhouden dat ze het nog kan zijn terwijl ze het niet is.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #258 Gepost op: 13-02-2021, 22:30:33 »
Marije zegt iets onlogisch:
"Op dit moment is Charlotte mijn Mol. Mijn hoofd zegt dat zij het is, gewoon gebaseerd op de feiten, maar ik ga dit meer met mijn hart doen. (Knip?) Dus ik ga op dat gevoel zitten dat zij de Mol is."
Je verwacht een tegenstelling, maar dat lijkt er uit geknipt. Ik krijg sterk de indruk dat zij geswitcht is en voor een andere vrouw is gegaan.
Marije zei inderdaad dat ze haar gevoel zou gaan volgen en voor Charlotte zou gaan, maar achteraf en in haar dagboek dat ze dat uiteindelijk niet heeft gedaan.
Precies dit inderdaad.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 22:32:23 door molecula »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #259 Gepost op: 13-02-2021, 22:33:08 »
Compleet switchen in dit stadium, er schiet me wel een voorbeeld te binnen dat dat eerder is gebeurd, maar het is volgens mij wel erg onwaarschijnlijk. Zeker als je ziet hoe Marije Charlotte het hele seizoen door op de huid heeft gezeten.