Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden  (gelezen 26810 keer)

Offline Mol-Dova

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #180 Gepost op: 16-01-2021, 02:36:11 »
Ervan uitgaande dat je een deelnemer bent - niet de cameraman - in de taak, (dus in de rol van Rocky/Charlotte/Splinter/Marije/Eric).
Wat is het absolute laatste wat je zou doen als een deelnemer aan de camera persoon?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #181 Gepost op: 16-01-2021, 17:41:34 »
Als deze deelnemer niet de Mol is (en zich niet verdacht probeert te maken), is het belangrijkste om niet te laten merken dat er meer aan de hand is. Dus de geheime opdrachten moeten geheim blijven en je wilt niet iets heel opvallends doen in de buurt van de camerapersoon.

Je zal wellicht ook niet de instructies van Lakshmi (of Joshua) willen negeren, want dan maak je jezelf verdacht en wordt er niets verdiend.

Offline Haifischz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #182 Gepost op: 19-01-2021, 11:38:44 »
Heeft iemand voor mij misschien een linkje naar de aflevering met ondertiteling?

Wat mij namelijk opviel was Lakshmi's woordkeuze wanneer ze de geheime opdrachten uitlegt aan haar teamgenoten (behalve Renée/camerapersoon)
Ze zegt namelijk iets in de trant van dat de camerapersoon de geheime opdrachten "niet mag zien en horen"

Kan toeval zijn maar zou zelf eerder kiezen voor iets als doorhebben en aangezien 'zien en horen' vaker nadrukkelijk wordt benoemd vond ik het opvallend


Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #183 Gepost op: 19-01-2021, 17:21:07 »
Heeft iemand voor mij misschien een linkje naar de aflevering met ondertiteling?

Wat mij namelijk opviel was Lakshmi's woordkeuze wanneer ze de geheime opdrachten uitlegt aan haar teamgenoten (behalve Renée/camerapersoon)
Ze zegt namelijk iets in de trant van dat de camerapersoon de geheime opdrachten "niet mag zien en horen"

Kan toeval zijn maar zou zelf eerder kiezen voor iets als doorhebben en aangezien 'zien en horen' vaker nadrukkelijk wordt benoemd vond ik het opvallend
Kan passen bij de uitspraken van de oud-mollen. Dat komt een beetje zweverig over. Als een swami die zijn wijsheid verkondigt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #184 Gepost op: 19-01-2021, 19:00:29 »
Splinter vraagt luid en duidelijk aan de gids of ze oma is. Renée moet wel dovig zijn als ze dit niet hoort. Dat is de pech voor Splinter. Marije staat erbij en hoort het wel en spreekt Splinter aan. Het moet haar opgevallen zijn dat Splinter te luid sprak.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #185 Gepost op: 19-01-2021, 21:39:58 »
Renée is ook een beetje dovig denk ik. We zagen haar ook al eens in de extra beelden zeer geconcentreerd luisteren. Zou goed kunnen dat zij het niet heeft gehoord omdat ze volledig op het filmen gefocust was.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #186 Gepost op: 19-01-2021, 21:53:53 »
Renée is ook een beetje dovig denk ik.
Wazeggie? Je pincode is 6110? (Moet zijn 0611) Nee, 0611. Oh, 1106. Zeg dat dan!

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #187 Gepost op: 19-01-2021, 22:18:01 »
Wazeggie? Je pincode is 6110? (Moet zijn 0611) Nee, 0611. Oh, 1106. Zeg dat dan!
[/quote

Doof zijn/slechthorend is geen grap. Daarnaast heeft een Renee een zwaar auto ongeluk gehad.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #188 Gepost op: 19-01-2021, 23:27:01 »
Is dat zo? Het kan ook dat ze moeite heeft met meerdere dingen tegelijk verwerken dan. Zoals bijvoorbeeld kandidaten die vreemde dingen doen terwijl zij zich volledig op de haar toebedeelde taak heeft gestort.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #189 Gepost op: 20-01-2021, 13:36:52 »
Wazeggie? Je pincode is 6110? (Moet zijn 0611) Nee, 0611. Oh, 1106. Zeg dat dan!

Doof zijn/slechthorend is geen grap. Daarnaast heeft een Renee een zwaar auto ongeluk gehad.
Dat weet ik (dat het geen grap is). Ga je Bassie & Adriaan er nu ook op aanspreken?

De opdracht 'Vriend of vijand' kwam zo raar over. Schijnbaar wisten de mede-kandidaten het ook niet. Remco was althans verontwaardigd en gepikeerd.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #190 Gepost op: 30-01-2021, 16:52:18 »
Ik heb nu net de hele opdracht nog eens nagekeken en wat -schreeuwt- het uit dat Renee de mol is! En dit is notabene de opdracht die haar hier zwaar aangemeten wordt. Dat ze hierom de mol niet zou zijn :o

Rik zegt letterlijk dat de cameramensen die geheime opdrachten niet mogen merken. En op 3.0 van het filmpje dat ze 2 opdrachten moeten noemen om het geld uit de pot te spelen.
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/opdracht-21/

Daarna biecht Lakshmi dat ze Renee heel secuur de opdracht had gegeven om de rondleiding te volgen en niets daarvan te missen. Voor Renee allemaal onmogelijk nog te mollen, iedereen zat bovenop haar. En Lakshmi zegt tegen de anderen dat Renee de opdrachten absoluut niet mag horen of zien.

Neem nu eens die andere groep. Totale chaos, alles loopt mis, Joshua is een ramp als controller. Daar had de mol makkelijk weg kunnen komen en de schuld aan Joshua geven.

Dan in de afloop op minuut 10.00 laat Rik eerst Florentijn antwoorden, die had er direct 2 kunnen oplepelen want die had alles gehoord in zijn oortje. En die zegt 'ik kies voor het geld'! Vlak ervoor had Renee nog oogcontact gemaakt. Zo van 'jij 1 noemen, dan noem ik er ook 1!!!!!!'.

Maar nee, ze had driewerf pech. Marije riep nog uit dat ze ook voor het geld moest kiezen. Hoe scherper wil je de spotlights hebben? Geen enkele mol had hier wat uit kunnen halen, die 700 is 0,0 op haar conto te schrijven.  ::ohno::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #191 Gepost op: 30-01-2021, 17:53:16 »
Ik heb nu net de hele opdracht nog eens nagekeken en wat -schreeuwt- het uit dat Renee de mol is! En dit is notabene de opdracht die haar hier zwaar aangemeten wordt. Dat ze hierom de mol niet zou zijn :o

Rik zegt letterlijk dat de cameramensen die geheime opdrachten niet mogen merken. En op 3.0 van het filmpje dat ze 2 opdrachten moeten noemen om het geld uit de pot te spelen.
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/opdracht-21/

Daarna biecht Lakshmi dat ze Renee heel secuur de opdracht had gegeven om de rondleiding te volgen en niets daarvan te missen. Voor Renee allemaal onmogelijk nog te mollen, iedereen zat bovenop haar. En Lakshmi zegt tegen de anderen dat Renee de opdrachten absoluut niet mag horen of zien.

Neem nu eens die andere groep. Totale chaos, alles loopt mis, Joshua is een ramp als controller. Daar had de mol makkelijk weg kunnen komen en de schuld aan Joshua geven.

Dan in de afloop op minuut 10.00 laat Rik eerst Florentijn antwoorden, die had er direct 2 kunnen oplepelen want die had alles gehoord in zijn oortje. En die zegt 'ik kies voor het geld'! Vlak ervoor had Renee nog oogcontact gemaakt. Zo van 'jij 1 noemen, dan noem ik er ook 1!!!!!!'.

Maar nee, ze had driewerf pech. Marije riep nog uit dat ze ook voor het geld moest kiezen. Hoe scherper wil je de spotlights hebben? Geen enkele mol had hier wat uit kunnen halen, die 700 is 0,0 op haar conto te schrijven.  ::ohno::

Niet Marije maar Splinter zei tegen Renée dat ze ook voor het geld kon gaan. En werkelijk, ze zag als mol geen kans om minstens een opdracht goed te noemen?


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #192 Gepost op: 30-01-2021, 18:05:18 »
Voor mij bewijst deze opdracht dat ze de mol is. Terwijl ze juist hierover bekritiseerd wordt, als meeste!

En het was wel Marije. Kijk even helemaal op het einde terug. Dat was het beslismoment voor Renee. Renee had daar al verloren, wat kon ze nog? Niks meer, behalve de kandidaat spelen. Dus voor de joker gaan. En dan maar meteen antwoord 1 fout zeggen. Beter had ze als mol toch niet kunnen presteren?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #193 Gepost op: 30-01-2021, 18:10:07 »
Het bewijst helemaal niks, het toont hoogstens aan dat ze om deze opdracht niet afgestreept hoeft te worden als mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #194 Gepost op: 30-01-2021, 18:11:10 »
Voor mij bewijst deze opdracht dat ze de mol is. Voor jou dan niet  8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #195 Gepost op: 30-01-2021, 18:22:59 »
Voor mij bewijst deze opdracht dat ze de mol is. Voor jou dan niet  8)
Tuurlijk, we verschillen van mening, maar wat ik bedoel is dat je onderbouwing aantoont dat we haar niet als mol zouden moeten afstrepen omdat ze 700 euro in de pot brengt. Niet dat ze daarom ook de mol is. Ze is hier dan niet onmols, maar ook niet per se mols. Een kandidaat zou hetzelfde gedaan hebben.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #196 Gepost op: 30-01-2021, 18:27:26 »
Een kandidaat zou hetzelfde gedaan hebben.
Nou wat een kandidaat gedaan heeft zien we: Florentijn gaat keihard voor geld. En uit. Opdracht kapot. Dus die klopt niet van je.

En verder geef ik toe dat deze opdracht nu vers in mijn geheugen ligt want ik heb hem net herbekeken en het is het laatste wat ik zag. Maar alles wat Renee daar doet is mols.

Kan een klein beetje door mijn tunneling komen, maar ik vind dit nu echt zo'n uitsprekende opdracht waaruit wel blijkt dat zij de mol is, ook door de omliggende omstandigheden, dat Rik eerst Florentijn vraagt, etc., maar ook door haar gedrag.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #197 Gepost op: 30-01-2021, 19:17:28 »
Nou wat een kandidaat gedaan heeft zien we: Florentijn gaat keihard voor geld. En uit. Opdracht kapot. Dus die klopt niet van je.
Ik denk dat Florentijn hier geen goed voorbeeld is van wat een kandidaat normaal zou doen. In de eerste plaats omdat het nog helemaal niet zeker is dat het had geteld als Florentijn een opdracht had genoemd want er is helemaal geen opdracht uitgevoerd. In de tweede plaats (mocht dit toch gelden) dan is het vrij onsportief om een geheime opdracht te noemen als je deze hebt gehoord via de porto. Ik zou zo niet willen winnen. Ik denk dat Joshua deze opdracht al in de soep heeft laten lopen. Een scenario waar de makers mogelijk niet aan gedacht hebben. Rik werkt daarna gewoon zijn verhaaltje af zoals van tevoren bedacht. Het deed er daarna allemaal niet veel meer toe. De AVROTROS site probeert er misschien nog wat van te maken door verwarring te zaaien over deze opdracht.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #198 Gepost op: 30-01-2021, 19:27:38 »
Ik denk niet dat wat Heinz daar gelezen heeft nu doelbewust bedoeld is om ons zand in ogen te strooien. Gewoon een dom productieassistentje. En tja, als ik Florentijn was, dan had ik toch die joker wel gepakt. Jij bent degene die genaaid wordt, dus terugpakken maar. Ik vind dat niet onsportief.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Om de tuin leiden
« Reactie #199 Gepost op: 6-02-2021, 00:35:27 »
Je ziet dat Rocky tot twee keer toe zelfstandig afstand neemt  van Florentijn. Dacht ze dat Joshua geen opdrachten durfde door te geven omdat Florentijn te dichtbij stond?
1x afstand nemen kwam twee keer in beeld, de andere 1x.