Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag  (gelezen 21549 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #20 Gepost op: 10-01-2021, 00:04:42 »
Natuurlijk, dus waarom daar verontwaardigd over doen? Anderen beschuldigen is ook verdacht.

En daar is Marije erg goed ::jaja:: ::jaja::in!
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 00:17:33 door Gadoesja »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #21 Gepost op: 10-01-2021, 00:05:44 »
Charlotte zag eruit alsof ze drie nachten niet geslapen heeft. Die zou ik als mol zijnde ook wel naast me willen hebben tijdens de bumpie ride. Charlotte heeft niks kunnen bijdragen, niks kunnen controleren.

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2021, 00:06:47 »
Mooi overzicht.
-Het witte -voor tweede keer doorgegeven- komt toch van Joshua en Renee die dan begonnen zijn aan de tweede keer rondrijden..?

-Het meest rechter bord is de zwarte versie van het groene bord van Splinter en Erik, en op dat moment is er tussen die twee teams en Florentijn best wat ruis op de lijn over 'groene bord' en 'zwarte bord'. Ik ga er eigenlijk van uit dat dat een van de foute borden is.

Dank!

- ik meen dat in de schermopname van het appgesprek zichtbaar was dat deze dubbel gestuurde kwam van  R&C

- zou heel goed kunnen! werd ook vrij vluchtig overheen gemonteerd

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2021, 00:14:58 »
Het zevende bord van links, direct na het foute groene bord van Splinter en Erik, is volgens mij dus ook zeker een goed bord, als je naar de omschrijving van Florentijn luistert. Erik was daar ook van overtuigd. Dat is dan het 5e goede bord en blijven de twee foute borden denk ik bij Marije en Lashmi.

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #24 Gepost op: 10-01-2021, 00:25:59 »
Ja die neiging had ik eerst ook, maar hij wordt simpelweg goed doorgegeven door Florentijn en (na een foute look-a-like) platgereden door Erik. Echter is er geen duidelijk bewijs in de montage dat er ook daadwerkelijk een vinkje stond achter dat bijbehorende bord.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2021, 00:34:53 »
ah, goed gezien.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2021, 00:44:54 »
Omdat Lakshmi en Erik de vrachtwagens bestuurde, had ik domweg ook gedacht dat Charlotte en Renée hetzelfde deden. Snapte al niet zo goed dat ze zo snel gingen. En vooral ook zo beheerst. Vooral toen Renée ook nog eens half over Joshua keek naar de achterkant van de borden.
En toen zag ik opeens dat er een andere bestuurder was en er 3 zitplekken voorin waren.  ::rofl:: ::schaam::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2021, 01:01:25 »
Ik werd bij de uitleg van Rick, aan het begin van de opdracht, afgeleid door de overheersende roep van een koolmees en klinkt als péh-puuh, wat weer vergelijkbaar is met de sirene van een politieauto. Is dit de voorbode van een gigantische hint?  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2021, 01:30:40 »
Ik vind de titel van de opdracht nog wel een leuke: (ook) symbolisch, omdat dit seizoen 21 is?
Kennis is macht.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #29 Gepost op: 10-01-2021, 05:59:46 »
Verdacht: Joshua, Rocky en Splinter? Volgens mij kreeg Splinter het bord wat hij verkeerd aanwijst door van Florantijn en gaf daarna de schuld aan Marije.

Zou wel willen wie op het onzalige idee is gekomen de eerste ronde alleen de borden te bekijken en de tweede ronde foto's te nemen, Rocky of Christina. Het is een goede molactie. Ontneemt een tweede kans op een foto, als de eerste mislukt. Geeft ruimte voor fouten in het onthouden welk bordje een vinkje heeft. En ontneemt de omgooiers de helft van de tijd.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2021, 09:08:32 »
Ik vond het niet volledig omgereden bord door Erik erg prominent in beeld gebracht. Hij werd hierbij gecoacht door Splinter.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #31 Gepost op: 10-01-2021, 09:11:29 »
Het viel mij op dat Charlotte de telefoon in landscape vasthoudt. In dat groepje zien we 1 geslaagde foto van Rocky. Charlotte zegt dat ze 3 foto's hebben doorgestuurd. Dus daar zouden zomaar 2 landscape foto's van Charlotte bijgezeten kunnen hebben.

Goed gespot. Als je de functie 'automatisch draaien' uitzet en in landscapemodus fotografeert, krijg je een versie die 90° afwijkt van het correcte bordje. Kunnen we achterhalen of dat hier gebeurd is?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #32 Gepost op: 10-01-2021, 09:18:22 »
Christina? Dat is na Chantal en Claudia al de derde "bijnaam" voor Charlotte die ik hier lees. ::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #33 Gepost op: 10-01-2021, 09:23:06 »
Typt 'Charlotte'.

Autocorrect: 'Bedoelde u 'Diederik-Jan'?'
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #34 Gepost op: 10-01-2021, 09:30:13 »
In de vrachtwagen kun je niet mollen, ik denk dat de mol bewust foute foto's heeft aangeduid of doorgegeven.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #35 Gepost op: 10-01-2021, 09:42:35 »
Hier het overzicht van opdracht 3. Belangrijke info hierbij: de uitslag van de opdracht was dus 5 goed, 3 fout. Zoals je ziet kan ik middels de beelden 4 goed omgereden bordjes en 1 fout gereden bordje met zekerheid aanwijzen. Er blijven er drie over, waarvan 2 door Joshua en Renée doorgegeven en 1 door Charlotte en Rocky. Van deze drie zijn er twee fout, anders klopt de uitslag niet. Hier volgt uit dat Joshua en Renée zeker 1 fout hebben doorgegeven ( als het er geen twee zijn).

In eerste instantie dacht ik heel simpel dat dit Joshua en Renee verdacht maakt, omdat het mogelijk is dat ze voor beide fouten verantwoordelijk zijn (terwijl Rocky/Charlotte hooguit voor 1 fout verantwoordelijk zijn). Dat klopt, maar het is natuurlijk ook mogelijk dat de foute borden door Florentijn of de twee ontvangers op de grond (Splinter en Marije) verkeerd zijn doorgegeven.

Hoe komen deze borden in beeld? Zien we ze allemaal omgeduwd worden (en zo ja, door wie)? Van welke borden kunnen er bevestigen dat het overeenkomt met (1) wat Florentijn in de app ontvangt en/of (2) wat Florentijn doorgeeft aan Splinter/Marije?

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #36 Gepost op: 10-01-2021, 10:12:39 »
Splinter die verkeerd bordje doorgeeft aan Erik (Erik twijfelde correct ook nog eens, misschien kwam hij daardoor in zo'n tunnelvisie en exit)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #37 Gepost op: 10-01-2021, 10:45:51 »
Splinter die verkeerd bordje doorgeeft aan Erik

Dat is inderdaad heel duidelijk wat misging. Toch misschien weer een puntje voor Splinter als Mol.

Florentijn zat op een heel strategische positie, maar bij mij kwam het over dat het iets te veel voor de hand ligt om hem als Mol te beschouwen. De bumpy ride in de truck, met controle over de telefoon, is ook een aardige molpositie. Daarnaast zitten eigenlijk juist niet. Maar dan is een slimme Mol wellicht juist bezig met die bordjes niet goed omrijden. Marije is dan ook verdacht naast Splinter.

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #38 Gepost op: 10-01-2021, 11:53:53 »
Iemand kan sowieso de foto's gespiegeld hebben voor het (nogmaals) verzenden, in de wagens of florentijn

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #39 Gepost op: 10-01-2021, 12:35:37 »
Titel van de opdracht: Symbolisch bedrag.
Opbrengst: €700.
Tattoo op Florentijn's arm: 007.

Is dit té makkelijk gedacht?
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 13:11:04 door tinman »