Auteur Topic: [Aflevering 3] - Vanaf hangen  (gelezen 13538 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #60 Gepost op: 18-01-2021, 22:33:34 »
Renée heeft 2 jokers uit de opdracht kameraad en zet er maar één in bij de test, ze stopt er één terug in haar tas, dat vind ik opvallend nu bijna iedereen jokers heeft.....
Charlotte zei tegen Renée in opdracht 3.1 iets over Splinter toen hij weer een vraag fout had.
Charlotte verdenkt Splinter, Renée pikt dat op. Het is dus slim van Renée om slechts 1 joker in te zetten, want met Splinter als mol wordt hij nu verdacht door Charlotte, Renée en mogelijk ook door Rocky, want die besloot geld te verdienen en voor de winst te gaan.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #61 Gepost op: 18-01-2021, 23:29:04 »
Renée heeft 2 jokers uit de opdracht kameraad en zet er maar één in bij de test, ze stopt er één terug in haar tas, dat vind ik opvallend nu bijna iedereen jokers heeft.....

Je moet idd wel lef hebben om nu die tweede joker niet in te zetten. Maar als je best zeker van je zaak bent, kun je 1 joker inzetten om het speelveld gelijk te maken met concurrenten als Splinter, Marije en Lakshmi (en 1 vraag zelfs voor op Joshua) en die tweede houd je achter de hand voor als je het harder nodig hebt. Voor hetzelfde geld verdienen 4 andere kandidaten volgende aflevering een vrijstelling (en de mol niet). Dan ben je maar wat blij dat je die joker hebt achtergehouden.

Offline Mol-Dova

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #62 Gepost op: 18-01-2021, 23:58:18 »
May this be the "vanaf hanging" answer ?


Andere optie:
Charlotte noemt "vleermuizen en stalactieten."
- niet stalagmieten en stalactieten!
Ze hangen allebei neer...
« Laatst bewerkt op: 19-01-2021, 01:51:59 door Mol-Dova »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #63 Gepost op: 20-01-2021, 15:10:29 »
Het was andersom, Rocky deelde haar jokers niet met Renée. Ze gaf het geld aan Renée, de andere abseilers hielden het geld en gaven hun troeven door. Ik had Rocky al afgeschreven als mol. Renée had al 2 jokers uit de kameraad opdracht.
Aah wat stom ::dom:: Maakt het wel begrijpelijker. Maar zelf zou ik toch denken dat de Mol in het algemeen guller is met jokers dan een kandidaat. Charlotte of Marije deelden hun joker, Rocky (en Florentijn) niet.
...óf niet!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #64 Gepost op: 20-01-2021, 22:54:06 »
Dat Rocky niet deelt met Renee is logisch, die heeft al twee jokers uit de eerste opdracht.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #65 Gepost op: 20-01-2021, 23:23:32 »
Dat Rocky niet deelt met Renee is logisch, die heeft al twee jokers uit de eerste opdracht.
Renée mag al blij zijn dat Rocky niet de koker met het geld heeft gepakt dan had ze een vrijstelling gehad EN was er ook nog eens geen geld in de pot gekomen. Als kandidaat komt Renée er dan al heel goed vanaf lijkt me. En als Mol heeft ze toch geen jokers nodig, dus terecht dat Rocky haar geen jokers gaf.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #66 Gepost op: 20-01-2021, 23:35:53 »
Renée mag al blij zijn dat Rocky niet de koker met het geld heeft gepakt dan had ze een vrijstelling gehad EN was er ook nog eens geen geld in de pot gekomen. Als kandidaat komt Renée er dan al heel goed vanaf lijkt me. En als Mol heeft ze toch geen jokers nodig, dus terecht dat Rocky haar geen jokers gaf.

Technisch gezien heeft Renee de test met 1 joker beter gemaakt dan Florentijn. Als Rocky de koker met geld had genomen, had Renee twee extra jokers gekregen en dus was (hoogstwaarschijnlijk) Florentijn nog steeds afgevallen. Een meer stressvolle uitkomst maar uiteindelijk per saldo beter voor Renee.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #67 Gepost op: 21-01-2021, 15:03:20 »
Deze aflevering vond ik grotendeels geslaagd. Opdracht 1 was goed en begrijpelijk. Opdracht 2 en 3 (wat gewoon dezelfde opdracht is) waren goed, maar de uitleg was weer minder. Het was hier ook de vraag of de abseilers eigenlijk zelf wisten dat ze alle vier geld in hun handen moesten hebben om de vrijstellingen te krijgen. Ze reageerden wat verbaasd. Marijes reactie was hier heel vreemd. Zij zou geen vrijstelling krijgen, dus zij zou juist blij moeten zijn in plaats van verontwaardigd dat er geen vrijstellingen werden verdiend.
Wel konden er teveel jokers worden verdiend. Daarom ben ik echt blij dat Joshua een groen scherm krijg. Het zou erg oneerlijk zijn geweest als hij naar huis had gemoeten doordat hij als enige geen jokers had en dus sowieso één fout meer had gemaakt in zijn test.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #68 Gepost op: 21-01-2021, 16:08:46 »
Het HANGT ER VAN AF wat de abseilers doen. Of er al/dan niet een vrijstelling wordt verdient.
Voor de abseilers is er weinig te sturen, er kan slechts gekeken worden wat de anderen voor kokers pakken als je als laatste naar beneden gaat. Bv Splinter.
Als één van de vier zich niet aan de onderling gemaakte afspraak houdt is de kans op een vrijstelling al verkeken. Wat is dan de betere keus? Jokers of geld. De Mol zal voor jokers gaan en geld uit de pot houden.
Ik ga er van uit dat de Mol in de kajak zit. De rol van de kajakkers is in deze opdracht belangrijker dan die van de abseilers. Immers de kajakkers kunnen sturen naar welke kokers wel of juist niet. Zoals ik het begrepen heb weten de kajakkers niet wat er op het spel staat (vrijstelling) voor de abseilers, het gaat dus om geld of jokers wat hen betreft. Wat zou de Mol doen, idem als boven, voor de jokers gaan en niet voor het geld. Het maakt de Mol niet uit of er jokers verdient worden, maar de Mol wil wel geld uit de pot proberen te houden.
Ik ga nog eens goed terugkijken naar de conversatie tussen kajakkers en abseilers en dan vooral Renée, Marije en Charlotte observeren.