Auteur Topic: [Aflevering 4] - Voor het zeggen  (gelezen 9050 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #40 Gepost op: 25-01-2021, 11:19:23 »
Dat de mol gedwarsboomd wordt door de groep, lijkt me duidelijk. De groep gaat consequent voor het geld; nepmollen zijn er nauwelijks. Kandidaten lijken ook helemaal niet bezig te zijn om zich verdacht te maken, wat het de mol erg lastig maakt. Als de groep in zo'n goede flow zit, springen molacties duidelijk in het oog en moet de mol dus erg subtiel handelen. Wat kan de mol in deze situatie doen met deze opdrachten?

De mol heeft het inderdaad veel moeilijker dan normaal. Weinig nepmolgedrag, haalbare opdrachten, niet van die alles of niets dingen die bij voorbaat mislukt zijn. Niet te streng zijn voor de mol vooral.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #41 Gepost op: 25-01-2021, 13:36:27 »
Wie het ook is.. het is niet helemaal gelukt

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #42 Gepost op: 25-01-2021, 14:01:52 »
Kan ook een keer gebeuren! "All in the game".
En we zijn pas bij aflevering 4, dus ik verwacht dat er nog wel even flink aan het stuur getrokken wordt door mol of productie.

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2021, 14:01:57 »
Leuke aflevering, maar ik kan er toch weer niks mee...wie is nou die mol  ::dom::

Offline margrietisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dit wordt het jaar...
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #44 Gepost op: 26-01-2021, 19:37:55 »
Ik vond de eerste 2 opdrachten te 'makkelijk'. Bij de eerste opdracht werd sowieso geld verdiend en de tweede opdracht was ook eigenlijk niet moeilijk, zeker aangezien extra bordjes maar €50 kostten.
Het zou me niet verbazen als er nog een opdracht komt waarbij er een zooi geld uit de pot gaat. Wellicht gebeurt dit in de afvallerloze aflevering (die moet nou toch haast wel komen?), waarbij ze een groepsvrijstelling/geen schermen laten zien o.i.d. kunnen kopen.

mee eens! ik denk ook dat er een opdracht komt waarbij er veel geld verloren gaat  ::oink::
Ja toch?!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #45 Gepost op: 26-01-2021, 19:55:43 »
Dit zou ik wel een goed compromis vinden:

Ze moeten de trein laten rijden om tijd te krijgen om schermen weg te spelen, maar hoe langer de trein rijd hoe meer geld er verloren gaat.

Opdrachten waarbij je moet voorkomen dat er geld uit gaat vind ik spannender en leuker dan, X bedrag voor voordeel.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #46 Gepost op: 26-01-2021, 20:10:54 »
Veilingen e.d. vind ik zo'n zwakte bod. Als de pot op die manier leeg moet gaan/blijven heb je een slechte mol.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #47 Gepost op: 26-01-2021, 21:00:37 »
Dit zou ik wel een goed compromis vinden:

Ze moeten de trein laten rijden om tijd te krijgen om schermen weg te spelen, maar hoe langer de trein rijd hoe meer geld er verloren gaat.

Opdrachten waarbij je moet voorkomen dat er geld uit gaat vind ik spannender en leuker dan, X bedrag voor voordeel.
Rik zegt: "ik heb een aanbod voor je, voorkennis voor de volgende opdracht". Ik denk niet dat kandidaten zo geïnteresseerd zijn om veel geld uit te geven om een opdracht succesvol uit te voeren als er met deze opdracht (alleen) geld te verdienen is. Ik denk eerder dat het hier een test en executie opdracht is waarbij ze bijvoorbeeld kunnen voorkomen dat ze een scherm te zien krijgen. Hiermee kan er ook voor worden gezorgd dat er niemand naar huis hoeft en dat wordt wel eens tijd.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #48 Gepost op: 27-01-2021, 08:36:15 »
Veilingen e.d. vind ik zo'n zwakte bod. Als de pot op die manier leeg moet gaan/blijven heb je een slechte mol.
Dan vind jij alle mollen uit een seizoen met veiling dus een slechte mol? Dat is ook wel overdreven.
Ja, als een mol weet dat er in de aflevering een veiling komt en dan willens en wetens bewust hoge bedragen in de pot doet om niet verdacht te worden is inderdaad niet al te goed. Maar als een mol gewoon het spel speelt en hier en daar een (hoger) bedrag in de pot doet hoef je echt geen slechte mol te zijn, enkel en alleen als bij een eventuele veiling de pot (bijna) leeg wordt getrokken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #49 Gepost op: 27-01-2021, 09:37:19 »
Het is toch vooral gedrag van de kandidaten waarmee een veiling een 'succes' wordt. Bij gretigheid kan de mol mooi meeliften, maar bij goed groepsgevoel gaat een mol zichzelf niet verraden met een greep uit de pot.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #50 Gepost op: 27-01-2021, 13:05:07 »
Hoeveel geld er uiteindelijk wordt verdient ligt niet alleen aan hoe goed de Mol is en of er een veiling is. Hoe moeilijk zijn de opdrachten? Zijn er veel alles of niets opdrachten? Zijn er opdrachten waar je d.m.v. min-geld zelfs geld kan verliezen. Zijn er opdrachten waar je kunt kiezen voor geld of troeven? Zijn er opdrachten waar je onopvallend kunt mollen? Hoeveel hulp krijg je van de redactie (#Merel).

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #51 Gepost op: 27-01-2021, 14:26:43 »
Merel had gewoon pech, goede mol in het verkeerde seizoen.  :-\\
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #52 Gepost op: 27-01-2021, 16:52:00 »
Merel deed het niet slecht, verre van. Er was geen veiling. Haar acties vielen, door de veel gebruikte 'follow the money methode', nauwelijks op. Bij de opdracht parkoers met lasers en de opdracht met tuk tuks wist ze behoorlijk wat geld uit de pot te houden. Dit lukte bij nog wel meer opdrachten.

Anne-Marie, Inge en Thomas vond ik minder goed. Klaas vond ik ook lang zo goed niet.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #53 Gepost op: 27-01-2021, 17:30:10 »
Beetje off topic  ::tandpastasmiley::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #54 Gepost op: 28-01-2021, 09:50:04 »
Merel deed het niet slecht, verre van. Er was geen veiling. Haar acties vielen, door de veel gebruikte 'follow the money methode', nauwelijks op. Bij de opdracht parkoers met lasers en de opdracht met tuk tuks wist ze behoorlijk wat geld uit de pot te houden. Dit lukte bij nog wel meer opdrachten.

Anne-Marie, Inge en Thomas vond ik minder goed. Klaas vond ik ook lang zo goed niet.

+ Jamie en RP zijn er op elkaar uitgaan, dus de op een na laatste execute werd ze nog niet door iedereen verdacht. Merel was goed. Dan snap ik niet dat een Rob beter wordt gevonden. Rob was ook een degelijke mol die goed van de radar kon blijven, maar bij het theeservice was het bijna fout gegaan en dat was een van de duurste molblunders ooit geweest.

Maar nu even on-topic. Vond het echt een toffe aflevering. Voor een keer niet zo gelaagd, maar wel drie toffe opdrachten waarvan de spelregels duidelijk waren.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #55 Gepost op: 28-01-2021, 10:27:34 »
Beetje off topic  ::tandpastasmiley::

Maar nu even on-topic.

Inderdaad. Wie verder nog oud-mollen wil bespreken of vergelijken met wie de Mol van nu kan zijn, mag daar een apart topic voor openen of het off-topic-topic voor gebruiken.