Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)  (gelezen 12863 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #60 Gepost op: 25-01-2021, 15:28:22 »
Update nav extra beeldmateriaal. Alleen bij Splinter zijn er nog een paar gaatjes. In hoe goed ik de foto’s vind, heb ik ook meegerekend hoe Charlotte/Marije reageren op de foto’s.



Rocky lijkt de beste fotograaf,’gevolgd door Renee/Joshua dan Lakshmi. Splinter lijkt de slechtste fotograaf.
Marije roept wel "ekster" bij Rocky's foto voor Renée, maar op de foto staan volgens mij gewoon sieraden. De ketting bij Charlotte (foto van Splinter) zou wat mij betreft ook een ketting van koffiebonen kunnen zijn om in het thema van de foto's voor Charlotte te blijven. De 2 onderste foto's voor Splinter blijven een mysterie. Een van de twee zou de hond moeten zijn die Splinter heeft gefotografeerd. Hier een update van mijn collage:

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #61 Gepost op: 25-01-2021, 16:10:47 »
Dat ze ‘ekster’ roept heeft natuurlijk te maken met de sieraden 😏

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #62 Gepost op: 25-01-2021, 17:39:42 »
Bij deze opdracht kan een mol eigenlijk niet veel. Maar één op de vijf kans dat een foto die wordt geselecteerd van de Mol is en dan kost die maar €50, waarvan Marije terecht opmerkt dat dit (bijna) gratis is. Dus een Mol kan hier beter perfecte foto's maken volgens mij. Om die reden vind ik dingen als een foto vergeten (Joshua) of een boom fotograferen (Splinter) eerder kandidaats dan mols.

Bij de foto van de boom had ik als Marije of Charlotte meteen de naam Joshua geroepen. Het meest geprezen album van de Ierse rock band U2 (wie kent ze niet) heet namelijk "The Joshua Tree". Maar ik ken mijn klassiekers blijkbaar beter dan Marije en Charlotte. Splinter misschien ook wel? Later legt hij uit dat hij met de boom iets groens bedoelde (bij gebrek aan een kikker), maar bij een zwart-wit foto van een boom denk je toch niet meteen aan de kleur groen.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #63 Gepost op: 26-01-2021, 13:11:06 »
Later legt hij uit dat hij met de boom iets groens bedoelde (bij gebrek aan een kikker), maar bij een zwart-wit foto van een boom denk je toch niet meteen aan de kleur groen.

Precies, net zo min als dat je bij een foto van een zonnebloem aan rood haar denkt of bij een foto van een verlept boeket aan een ouder iemand die nog steeds mooi is.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #64 Gepost op: 27-01-2021, 04:16:26 »
Precies, net zo min als dat je bij een foto van een zonnebloem aan rood haar denkt of bij een foto van een verlept boeket aan een ouder iemand die nog steeds mooi is.

Tja, wij (en Marije + Charlotte) bekijken de foto's pas nadat ze gemaakt zijn. De fotograferende kandidaten lopen door een stad, zonder te weten wat ze gaan fotograferen. Dan heb je 2 verschillende type mensen: de 1 gaat voorwerpen bedenken en die dan gericht zoeken.
De ander loopt gewoon rond, kijkt om zich heen en probeert alles om zich heen maar aan personen te linken. Dit is voor die persoon dan al snel heel logisch, terwijl het voor anderen nogal vreemd over kan komen. Als ik mezelf moet inschatten, zou ik in deze groep zitten, dus kan het niet heel verdacht vinden. Wanneer je tot die 1e groep mensen behoort, snap ik wel dat je het als vreemd en/of verdacht beschouwd

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #65 Gepost op: 27-01-2021, 12:35:27 »
Tja, wij (en Marije + Charlotte) bekijken de foto's pas nadat ze gemaakt zijn. De fotograferende kandidaten lopen door een stad, zonder te weten wat ze gaan fotograferen. Dan heb je 2 verschillende type mensen: de 1 gaat voorwerpen bedenken en die dan gericht zoeken.
De ander loopt gewoon rond, kijkt om zich heen en probeert alles om zich heen maar aan personen te linken. Dit is voor die persoon dan al snel heel logisch, terwijl het voor anderen nogal vreemd over kan komen. Als ik mezelf moet inschatten, zou ik in deze groep zitten, dus kan het niet heel verdacht vinden. Wanneer je tot die 1e groep mensen behoort, snap ik wel dat je het als vreemd en/of verdacht beschouwd
Ik zou ook in die groep zitten die gewoon rondkijkt. Misschien stuit je wel op een winkel van Schoonenberg. Ik noem maar iets. Minder gênant dan droogbloemen in mijn optiek.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #66 Gepost op: 27-01-2021, 14:32:31 »
Tja, wij (en Marije + Charlotte) bekijken de foto's pas nadat ze gemaakt zijn. De fotograferende kandidaten lopen door een stad, zonder te weten wat ze gaan fotograferen. Dan heb je 2 verschillende type mensen: de 1 gaat voorwerpen bedenken en die dan gericht zoeken.
De ander loopt gewoon rond, kijkt om zich heen en probeert alles om zich heen maar aan personen te linken. Dit is voor die persoon dan al snel heel logisch, terwijl het voor anderen nogal vreemd over kan komen. Als ik mezelf moet inschatten, zou ik in deze groep zitten, dus kan het niet heel verdacht vinden. Wanneer je tot die 1e groep mensen behoort, snap ik wel dat je het als vreemd en/of verdacht beschouwd

Marije en Charlotte moesten 'herkennen' aan de hand van foto's, dat was de opdracht. Je moet je dus verplaatsen in de denkwereld van die twee en niet je eigen fantasie de vrije loop laten.
Rocky had dat met haar konijn/giraf goed begrepen. Dat was iets tussen haar en Charlotte en dus zou Charlotte het dus snel moeten kunnen raden. Net zo goed als Renée met de chocola en in iets mindere mate Joshua met de koffie.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #67 Gepost op: 27-01-2021, 15:27:02 »
Ik zou ook in die groep zitten die gewoon rondkijkt. Misschien stuit je wel op een winkel van Schoonenberg. Ik noem maar iets. Minder gênant dan droogbloemen in mijn optiek.
Je moet als fotograaf kijken naar welke eigenschappen onderscheidend zijn. Een kruis voor Marije, droogbloemen voor Renee, geldla voor Splinter (penningmeester), (show)pony voor Joshua, een giraf voor Rocky. Misschien niet altijd vleiend maar wel duidelijk. Het gaat uiteindelijk om geld voor de pot verdienen.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #68 Gepost op: 27-01-2021, 23:17:04 »
Marije en Charlotte moesten 'herkennen' aan de hand van foto's, dat was de opdracht. Je moet je dus verplaatsen in de denkwereld van die twee en niet je eigen fantasie de vrije loop laten.
Rocky had dat met haar konijn/giraf goed begrepen. Dat was iets tussen haar en Charlotte en dus zou Charlotte het dus snel moeten kunnen raden. Net zo goed als Renée met de chocola en in iets mindere mate Joshua met de koffie.

Wat mij stoort aan Rocky’s  keuzes is dat deze strategie alleen maar werkt als Charlotte en Marije samen naar de foto’s mogen kijken. Marije kan deze privé bijnaam niet of nauwelijks herkennen. En de jurering had ook zomaar door Charlotte en Marije individueel gedaan kunnen worden. Dat is de fotografen volgens mij niet verteld (hoe de jurering precies plaats zou vinden).

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #69 Gepost op: 28-01-2021, 23:50:17 »
Joshua is hier duidelijk weer het buitenbeentje. Foto te weinig, wat hij verlegen weg lacht. Rare foto van droogbloemen die op Renée moesten slaan. Het checken van zijn foto's met de groep. Hij komt overal mee weg.

Heeft iemand van jullie kunnen horen wat Charlotte en Marije tegen elkaar zeggen, helemaal op het laatst, na het omkeren van de foto's. Iets over de Mol. Het lukt mij niet het helemaal duidelijk te horen.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2021, 00:08:06 door Gadoesja »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #70 Gepost op: 29-01-2021, 00:26:11 »
Joshua is hier duidelijk weer het buitenbeentje. Foto te weinig, wat hij verlegen weg lacht. Rare foto van droogbloemen die op Renée moesten slaan. Het checken van zijn foto's met de groep. Hij komt overal mee weg.

Heeft iemand van jullie kunnen horen wat Charlotte en Marije tegen elkaar zeggen, helemaal op het laatst, na het omkeren van de foto's. Iets over de Mol. Het lukt mij niet het helemaal duidelijk te horen.
Je bedoelt nadat ze zegt over de showpony die Joshua moet voorstellen: de ridder, eh de prins op het witte paard dat is Joshua. Charlotte: of het is het Paard van Troje-achtig. Marije: O het is de Mol, maar het is in ieder geval Joshua. Charlotte: O, wacht eens even, dat vind ik een intelligente opmerking die je daar maakt.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #71 Gepost op: 29-01-2021, 16:06:48 »
Bij deze opdracht kan een mol eigenlijk niet veel. Maar één op de vijf kans dat een foto die wordt geselecteerd van de Mol is en dan kost die maar €50, waarvan Marije terecht opmerkt dat dit (bijna) gratis is. Dus een Mol kan hier beter perfecte foto's maken volgens mij. Om die reden vind ik dingen als een foto vergeten (Joshua) of een boom fotograferen (Splinter) eerder kandidaats dan mols.

Je vergeet dat als een foto fout geraden wordt er 250 euro uit de pot gaat en aangezien je er niet één fout kan hebben, kost dit minimaal 500 euro. Als dat was gebeurd had het bedrag er heel anders uit gezien.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #72 Gepost op: 29-01-2021, 16:51:35 »
200 euro en geen 250, maar het principe is inderdaad waar. Wanneer een verkeerde naam genoemd werd, dan kostte dat meteen minimaal 400 euro. Maar als fotograferende mol is dat wel lastig te beïnvloeden, je weet überhaupt niet of jouw foto wordt omgedraaid.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #73 Gepost op: 29-01-2021, 17:09:17 »
Je vergeet dat als een foto fout geraden wordt er 250 euro uit de pot gaat en aangezien je er niet één fout kan hebben, kost dit minimaal 500 euro. Als dat was gebeurd had het bedrag er heel anders uit gezien.
Klopt, maar ze mogen zoveel foto's omdraaien als ze willen. In geval van twijfel draai je nog een foto om. Met zeg een foto of 3 moet je wel kunnen raden om welke kandidaat dit gaat. Dat kost altijd nog maar 2 keer €50 en hier lig je niet wakker van. Dan verdien je nog steeds de helft van het maximum bedrag. En 3 foto's is wel erg veel.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #74 Gepost op: 29-01-2021, 19:56:07 »
Toch vind ik de foto van Rocky maf, als ze de foto maakt lijkt er niets achter te staan, bij de foto later zie je een doos met letters erachter staan. Het lijkt echt een ander shot.

Iemand hier een idee over?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #75 Gepost op: 29-01-2021, 20:00:48 »
Misschien vond ze de achtergrond te druk en heeft ze de foto met die doos als achtergrond gemaakt. Staat de doos op de eerste foto links in beeld?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #76 Gepost op: 29-01-2021, 20:04:15 »
Dat zou indd weleens kunnen, had ik nog niet gezien! Thanks

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #77 Gepost op: 29-01-2021, 21:08:47 »
Das een goede! Het lijkt mij om de aandacht van de achtergrond weg te brengen, zodat de focus echt op het figuur ligt (aka. scherpte diepte idee). Ik vind dat onmols.
::jaja::
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #78 Gepost op: 29-01-2021, 23:24:51 »
Ja als dat de bedoeling was is het inderdaad onmols. Verdenk rocky ook niet maar vond dit apart.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #79 Gepost op: 29-01-2021, 23:57:15 »
Je bedoelt nadat ze zegt over de showpony die Joshua moet voorstellen: de ridder, eh de prins op het witte paard dat is Joshua. Charlotte: of het is het Paard van Troje-achtig. Marije: O het is de Mol, maar het is in ieder geval Joshua. Charlotte: O, wacht eens even, dat vind ik een intelligente opmerking die je daar maakt.
Thanks! Was moeilijk te verstaan.
Nu nog de bedoeling van wat Marije zegt: "O het is de Mol, maar het is in ieder geval Joshua". Betekent dat dat zij Joshua als Mol ziet? Een showponny is toch geen symbool van de Mol?
En waarom zegt Charlotte dan :"O, wacht eens even, dat vind ik een intelligente opmerking die je daar maakt". Waarom zou Charlotte het intelligent vinden van Marije als zij Joshua de Mol noemt.
Het viel mij ook op dat het geluid op het laatst werd weggedraaid.
Weet niet wat ik hiermee aan moet. Ga het nog eens terug kijken.