Auteur Topic: [Aflevering 5] - Tot drie tellen  (gelezen 21543 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 5] - Tot drie tellen
« Gepost op: 30-01-2021, 14:11:39 »
Bespreek hier alles over de aflevering wat je niet in de afzonderlijke opdrachtentopics kwijt kunt.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 23:11:40 door Heinz »

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2021, 21:30:41 »
Heel jammer van Joshua maar echt een heeeel goed aflevering.
+ lang leve het overzichtskaartjes bij de schilderopdracht  ::bravo::
#teamamaimiljaarde

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #2 Gepost op: 30-01-2021, 21:31:13 »
Balen! Wéér een favoriet afgevallen. (Don't care about the app since Lakshim has left the building.)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #3 Gepost op: 30-01-2021, 21:31:51 »
Wat een schijtaflevering. 3 vrijstellingen op 6 is echt teveel, dus de kans om af te vallen is 1 op 3 of zelfs 1 op 2 als Renée of Splinter de mol is. Ontzettend oneerlijk voor Joshua. En nog steeds is er niemand uit, dus die afvallerloze aflevering moet nog steeds komen.  ::niet-ok::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #4 Gepost op: 30-01-2021, 21:32:01 »
Prachtige aflevering!! ::bravo:: De mooiste tot nu toe!

Tot drie tellen. Charlotte zag die hele grote 3-cijferige code van de klokken niet.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #5 Gepost op: 30-01-2021, 21:32:19 »
Pffff.. zelden zo'n deceptiegevoel gehad na een molaflevering. Smaakmaker Joshua eruit en ik hoop dat die drie konkelende dames er in één keer alledrie uitvliegen volgende week  :-X

Maar dat is het programma natuurlijk, high drama. Wel prachtige beelden en leuke opdrachten, al was de eerste vrij kansloos  :D

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #6 Gepost op: 30-01-2021, 21:33:21 »
Wat een schijtaflevering. 3 vrijstellingen op 6 is echt teveel, dus de kans om af te vallen is 1 op 3 of zelfs 1 op 2 als Renée of Splinter de mol is. Ontzettend oneerlijk voor Joshua. En nog steeds is er niemand uit, dus die afvallerloze aflevering moet nog steeds komen.  ::niet-ok::


Dit dus. Ook was het voordeel in die opdracht veels te groot. De drie verliezers hadden geen schijn van kans.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #7 Gepost op: 30-01-2021, 21:33:35 »
Wat een troep.
...óf niet!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #8 Gepost op: 30-01-2021, 21:34:12 »
Wat. Fenomenaal. Dit.  ::bravo:: ::bravo::  ::oink:: Moet het nog even op me laten inwerken  ::bravo::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #9 Gepost op: 30-01-2021, 21:36:12 »
Dus als Renee of Splinter de mol is, hadden de andere 2 maar 50 procent kans. Ik vind 3 vrijstellingen op 6 echt veel te veel. Vind ook gewoon dat degene met de minste goede antwoorden het spel hoort te verlaten. Dat is nou eenmaal het spel en natuurlijk is een twist leuk, maar vind dit echt 3x niks
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #10 Gepost op: 30-01-2021, 21:36:17 »
Zo zonde. Verschrikkelijk lelijke smet op een tot nog toe heel goed seizoen.

De productie is de mol en de mol hoeft niets te doen, want als één opdracht met één actie -10000 kan opleveren maakt dat alles wat daarvoor gebeurde, betekenisloos.

En dan ook nog eens dat het rode scherm doorschuift naar de één-na-slechtste (of in het uiterste geval de één na beste) is echt een breuk met het format. Had dan iedereen laten doorgaan.

Zonde, want dit seizoen had dat echt niet nodig.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #11 Gepost op: 30-01-2021, 21:36:27 »
De eerste opdracht had zo'n mooie locatie, maar de opdracht was echt niet te halen.

De tweede opdracht, daar hou ik gewoon niet van. Want je weet dat er altijd teveel geboden wordt.

De derde opdracht had als losse opdracht zonder voordeeltjes echt heel leuk geweest, nu was het voor de andere groep niet te halen.

Jammer dat Joshua eruit is, echt een toffe en fanatieke kandidaat.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #12 Gepost op: 30-01-2021, 21:36:36 »
De drie minst leuke kandidaten betalen de halve pot om een ronde verder te kunnen. Belachelijk. Dit is toch helemaal niet waar WIDM voor staat? Nu is het een soort sterrenslag. Waardeloze aflevering. Ik ben een kijker vanaf seizoen 2 Schotland, maar dit wordt waarschijnlijk de eerste keer dat ik een seizoen niet afkijk.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #13 Gepost op: 30-01-2021, 21:37:02 »
Vond dit een matige aflevering zeg... Eerste opdracht was compleet kansloos. Laatste opdracht was gewoon zuur door het verkregen voordeel en de resulterende prijs (en je kon ook natuurlijk nooit het volledige bedrag winnen; wat is daar in godsnaam de gedachte achter)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 21:39:00 door vickypollard »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #14 Gepost op: 30-01-2021, 21:37:46 »
Ik ben niet snel kritisch, maar dit vond ik een van de slechtste afleveringen ooit.

- Onhaalbare 1e opdracht
- Een simpel biedspel zonder extra laag wat de pot plundert
- Weinig spanning in opdracht 3 vanwege de voorkennis (het was in potentie zo'n leuke opdracht)
- De postzakken kwamen pas helemaal aan het eind daar. Dus maximaal 850 te verdienen.
- Joshua weg  :\'(

Zonde, want vond het tot nu toe qua opdrachten een superseizoen!
You'll never walk alone

Offline SjoerdBakker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #15 Gepost op: 30-01-2021, 21:39:34 »
Voelt een beetje aan als het vrijstellingfestijn van vorig seizoen. Als winnaar moet je tegenwoordig 2 finales winnen om door te komen.

Wellicht is het een mechanisme om te voorkomen dat in de finale 2v1 duidelijk is wie de mol is. Maar doet wel af aan de eerlijkheid.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #16 Gepost op: 30-01-2021, 21:39:53 »
Als ik dit zo lees, wordt het een kwestie van smaak. Blijkbaar konden sommigen hier de aflevering wel waarderen.

Maar dit vind ik gewoon niet eerlijk. Allereerst: geen blinde veilingen meer! Nooit meer. Als je niet eens weet wat de rest biedt, maar je toch weet dat het uit de gezamenlijke groepspot gaat, heb je geen reden om beschaafd te bieden.

Maar dan. Een executie met 3 vrijstellingen?! Waar slaat dat in hemelsnaam op? Zeker zo laat in het spel is het gewoon niet eerlijk, en dus niet leuk om naar te kijken. Als Splinter of Renée de Mol is, dan heeft Joshua een 50% kans om af te vallen gehad, met nog 5 kandidaten in het spel. Stom. Stel je voor dat Renée het is zou zijn, en alleen Joshua en Splinter hadden haar door. Dan moest één kandidaat die goed zat het spel verlaten terwijl er 3 (!) andere kandidaten fout kunnen zitten. Wat een sof ::ohno::
...óf niet!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #17 Gepost op: 30-01-2021, 21:40:30 »
Oh oh ohh wat jammer dit. Dit seizoen had echt potentie één van de beste ooit te worden, maar deze aflevering heeft het niveau echt enorm omlaag gehaald. De mol heeft de afgelopen afleveringen in principe niks hoeven doen, want kon toch lekker 5000 euro bieden, dus eigenlijk beginnen we nu pas echt met de zoektocht. En Joshua is wat mij betreft de kandidaat met de sneuste exit ooit...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #18 Gepost op: 30-01-2021, 21:40:38 »
De drie minst leuke kandidaten betalen de halve pot om een ronde verder te kunnen. Belachelijk. Dit is toch helemaal niet waar WIDM voor staat? Nu is het een soort sterrenslag. Waardeloze aflevering. Ik ben een kijker vanaf seizoen 2 Schotland, maar dit wordt waarschijnlijk de eerste keer dat ik een seizoen niet afkijk.

Exact.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #19 Gepost op: 30-01-2021, 21:41:09 »
Ik heb zo’n enorme hekel aan dit soort biedopdrachten! Zo jammer dat de makers daarvoor hebben gekozen. Drie vrijstellingen op zes is gewoon veel te veel. Ik snap nu wel meteen de ‘spoilerfoto’ van Renee, Splinter en Joshua. Zij zijn hierdoor extra hecht geworden.