Auteur Topic: [Aflevering 5] - Tot drie tellen  (gelezen 21827 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #60 Gepost op: 30-01-2021, 22:31:40 »
Ik geloof dat de afleveringstitel vooral bedoeld is als advies voor ons molloten ;D

Haha, misschien wel!  ;D
Ik vind het dubbel. Ik vind de aflevering op zich oké. Mooie omgeving, tof bedacht met de trein, spannend en hoera: overzichten dus!  ::ok::

Maar de executie vond ik minder; ik had het prettiger/eerlijker gevonden als er niemand naar huis was gegaan, als degene die de test het slechtst maakte in de andere groep had gezeten. 1 op 3-kans (en ik denk zelfs 1 op 2, want volgens mij zat de mol ook nog in de groep van Joshua) om eruit te liggen is vrij hard.
En de mol hoefde naar mijn idee minder hard zijn best te doen: er is altijd wel een kandidaat die een hoog bedrag biedt in ruil voor voorkennis. Het had mij tof geleken als er nog een draai zou komen, wat ook is genoemd door o.a. wieowie.

Wel ben ik benieuwd naar hoe dit verder gaat. En of er nog iets van een groepsgevoel is.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #61 Gepost op: 30-01-2021, 22:32:07 »
Ja, en dont get me wrong.
Het is lastig, na 21 seizoenen nog met briljante dingen te komen maar ik vond dit seizoen tot nu goed!
Alleen ben ik van mening dat dit soort afleveringen een seizoen naar de afgrond helpen.

Ik zie een seizoen als een totaalbeeld, dat moet kloppen.
Ik kan niet kijken op een manier van ‘aflevering 3 was goed, 4 slecht en 5 wel oke’
Het is een totale vibe die ik wil en die vibe word totaal verpest door dit soort afleveringen met opdrachten die onhaalbaar zijn en veilingen om over de 3 vrijstellingen nog maar te zwijgen.

Ik begrijp gewoon niet dat de productie dit niet inziet zelf.

6 kandidaten in het spel is eigenlijk hét moment dat het spel op een soort cruciaal stadium is, je kunt dan niet 3 vrijstelllingen gaan aanbieden, waarop de kans voor de rest 33% procent is dat ze eruit vliegen terwijl er nog 6 mensen inzitten...


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #62 Gepost op: 30-01-2021, 22:34:13 »
En dat zijn dus de opmerkingen die bij mij verkeerd schieten: ''De productie ziet dat zelf niet in''. Een mening is niet heilig, ook de jouwe niet. Het is én blijft een kwestie van smaak.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2021, 22:34:49 »
Ik vind dit echt een onzinopmerking. We hebben al zo vaak gezien hoe betrokken Rick is bij de community en hoe hij verschillende aandachtspunten die wij benoemd hebben heeft opgepakt. Jou tevreden stellen is niet het doel van het hele programma. Het heeft een breed publiek. Voor sommige zijn bepaalde opdrachten heel leuk, de ander vindt het niks. Het blijft een keuze.

Zeg ik dat hij het programma voor mij maakt?

Dit gaat niet eens meer over de opdrachten, maar over oneerlijk spel.
Hier is, als je 1 blik op het forum werpt, ruim 90% het met mij over eens.

Daarnaast ben ik hier ook elke week om mijn lofzang over goede afleveringen te laten zien, ik heb respect voor rick en zijn team.
Ik ben betrokken en ik mag een mening hebben, ook al is die mening hard in sommige mensen hun ogen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 22:37:10 door Rämon »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2021, 22:36:16 »
Ze kijken zeker naar onze kritieken, maar we moeten onszelf niet zó serieus nemen dat we verwachten dat ze alles doen om ons 100% tevreden te stellen. Ze maken hier een keus in, om het voor een breed publiek leuk te maken. Het kan je smaak niet zijn, maar er zijn meer mensen die het programma kijken dan alleen molloten.

Ikzelf vond dit eerlijk gezegd zonder twijfel een van de beste en spannendste aflevering in jaren (al ben ik denk ik een van de enige). Het blijft een kwestie van smaak. Daarom is de keuze van een maker niet per se goed of fout.
Klopt, maar dit is wat ik bedoel.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #65 Gepost op: 30-01-2021, 22:36:23 »
Ik kijk dit programma vanaf het 1e Nederlandse seizoen, maar haak nu misschien wel voor het eerst af. Dit is echt by far de slechtste aflevering ooit en ik ben er van overtuigd dat de productie deze veiling geïmproviseerd heeft om een slechte mol te camoufleren. Die 1e opdracht was zonder mol niet te doen en ik ben al tegen veilingen, maar een blinde veiling waarbij het nadeel niet te winnen ook nog eens absurd groot is (50% van de groep een vrijstelling) gaat echt wel te ver en is gewoon spelbederf door de productie

Om toch nog positief af te sluiten:
Gelukkig komt er ook weer een Belgisch seizoen aan.

Online Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2021, 22:36:35 »
Jou tevreden stellen is niet het doel van het hele programma. Het heeft een breed publiek. Voor sommige zijn bepaalde opdrachten heel leuk, de ander vindt het niks. Het blijft een keuze.

Maar die dooddoener wordt ook elk seizoen van stal gehaald. De kritiek op drie vrijstellingen, zo laat in het seizoen (maar überhaupt in wat voor aflevering dan ook is het waanzin) is een terechte. Daar doet het bedienen van een breed zaterdagavondpubliek niets aan af. Joshua is royaal genaaid en hebberigheid beloond. Voor hetzelfde geld zaten hij en Renee/Splinter als enigen op de mol, en de drie kraaiende dames finaal verkeerd. Dan stuur je halverwege het seizoen een kandidaat die verdiend finalist had kunnen zijn weg, omdat hij de pot niet genoeg wilde plunderen. Is gewoon niet leuk. Het was een heel goed seizoen tot nu toe, maar hier slaan de makers de plank enorm mis.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #67 Gepost op: 30-01-2021, 22:37:55 »
Ik vond dit een zeer matige aflevering in een zeer goed seizoen.
De eerste opdracht was een goed concept waarvoor iets te weinig tijd was met iets te moeilijke zinnen om uit te beelden, maar ik vond het zeker geen slechte opdracht. Ik houd in het algemeen niet van veilingopdrachten, maar ik kan me geen slechtere veilingopdracht herinneren in wie is de mol. Er zat geen enkele dubbele laag of twist in. Daarnaast had de voorkennis net zo goed direct drie vrijstellingen kunnen zijn, het was voor de andere kandidaten echt niet mogelijk om de race te winnen. Ook ben ik het eens met anderen dat ik een minder slecht gevoel had gehad als een vrijstelling slechts had betekend dat die kandidaten er niet uit konden en dat hier een afvallerloze aflevering daarmee mogelijk was geweest.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #68 Gepost op: 30-01-2021, 22:38:06 »
Maar die dooddoener wordt ook elk seizoen van stal gehaald. De kritiek op drie vrijstellingen, zo laat in het seizoen (maar überhaupt in wat voor aflevering dan ook is het waanzin) is een terechte. Daar doet het bedienen van een breed zaterdagavondpubliek niets aan af. Joshua is royaal genaaid en hebberigheid beloond. Voor hetzelfde geld zaten hij en Renee/Splinter als enigen op de mol, en de drie kraaiende dames finaal verkeerd. Dan stuur je halverwege het seizoen een kandidaat die verdiend finalist had kunnen zijn weg, omdat hij de pot niet genoeg wilde plunderen. Is gewoon niet leuk. Het was een heel goed seizoen tot nu toe, maar hier slaan de makers de plank enorm mis.

!!!!!
Dankjewel.

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #69 Gepost op: 30-01-2021, 22:39:32 »
Ik zie een enorme tweedeling tussen love it or hate it.
Zelf zit ik eigenlijk meer in tweestrijd.
Qua entertainmentgehalte vond ik het een geweldige aflevering   ::love::
Hoewel totaal niet haalbaar heb ik heel hard gelachen om opdracht 1.

Wel ben ik het met veel mensen eens dat het totaal oneerlijk was voor Joshua.
Zoals meer mensen al hebben gezegd zou het bij mij de nare bijsmaak volledig weghalen als de drie zonder vrijstelling alledrie door konden gaan als geen van hen de test het slechtst gemaakt zou hebben.

Dat bieden, tsjaaah. Ik ben geen fan  ::ohno::
Door de keuze neer te leggen bij de één na hoogste bieder zou ik het al leuker hebben gevonden. Dat maakt het nog een stapje psychologisch ingewikkelder en straft al te grove gierigheid af.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #70 Gepost op: 30-01-2021, 22:39:35 »
Mee eens als het op deze manier wordt uitgevoerd. Wel had ik het ontzettend mooi gevonden als er een dubbele laag op het einde in had gezeten, bijvoorbeeld dat de overige 3 de optie kregen om met geld uit de pot (meer dan 5k) de vrijstellingen terug te kopen. Een mooi koekje van eigen deeg voor de hebberigheid van de 3 dames en ook een mooie verwijzing naar opdracht 1 van aflevering 1, lesje niet geleerd! Dat had deze aflevering voor mij in éen klap de beste aflevering ooit gemaakt, want verder was het echt top!

Mee eens! Als de gierigheid/gretigheid net als bij opdracht 1.1 zou zijn afgestraft dan was dit echt een geniale aflevering geweest! Ik denk dat als de makers van WIDM dit lezen dat ze hoopten dit zelf te hebben bedacht toentertijd. 

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #71 Gepost op: 30-01-2021, 22:42:10 »
Jongens, kritiek hebben is prima (ik vond het zelf ook geen top aflevering) maar laten we geen persoonlijke verwijten maken naar de makers, dank! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #72 Gepost op: 30-01-2021, 22:43:19 »
!!!!!
Dankjewel.

Ben het er ook hartgrondig mee eens. Iemand als Rocky (niets persoonlijks tegen haar verder), die op dit forum door bijna iedereen en z'n moeder al afgeschreven was als Mol, zou het nu weer prima kunnen zijn. Alle voorafgaande afleveringen zijn in feite voor niets geweest. Dat vind ik toch wel erg teleurstellend. Dat het spel niet altijd ethisch gespeeld wordt versta ik en vind ik vaak juist een extra dimensie aan het programma geven dan dat het er afbreuk aan doet (al vind ik iets als jokers stelen wel een grensgeval), maar vanuit de productie vind ik dat we die ethiek wél te allen tijde mogen verwachten. Dat gestrooi met vrijstellingen is, hoe hard het ook moge klinken, eigenlijk gewoon een soort van valsspelen vanuit de productie. Het zou slechts een heel schrale pleister op de wonde zijn mocht de Mol uiteindelijk in de winnende groep gezeten hebben.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #73 Gepost op: 30-01-2021, 22:44:09 »
Ik wil hier toch even iets over zeggen. De twist is niet uitgepakt zoals we hoopten (en voor anderen wel), dat levert uiteraard discussie op. Maar 1 verkeerde twist, of mindere opdracht, /aflevering vergalt dit seizoen nog niet toch? /Dat maakt Rick toch geen slechte regisseur of whatever.

Ik vind dat t.o.v de seizoenen 2014-2016 widm weer een goede weg is ingeslagen (m.u.v 2019). 2017,2018 en beide 2020's en ook dit seizoen een iets gelaagdere kant weer zijn op gegaan.

Wat betreft deze twist dan: 3 vrijstellingen vond ik veel zeker met een veiling erbij. Die kant van de uitwerking ervan vond ik ook minder. Maar het idee op papier vond ik zelf wel goed. Ook om die ene opdracht van het gesprekje met Rik in die andere in de trein te laten overlopen i.c.m de executie.

Aan de uitwerking van het idee zitten zeker dingen die beter kunnen. Die moeten ook genoemd worden, maar dat verpest dit verder prachtige seizoen toch niet?

Edit: ik heb dit natuurlijk even getypt voor Heinz bericht hierboven, maar daar sluit ik me denk ik bij aan  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 22:46:19 door MollenvangR-Art »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #74 Gepost op: 30-01-2021, 22:44:13 »
Ik vond deze aflevering wel leuk! ::bravo:: Hoewel ik ook geen fan ben van veilingen, vond ik deze aflevering ontzettend vermakelijk. ::love::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #75 Gepost op: 30-01-2021, 22:45:10 »
Jongens, kritiek hebben is prima (ik vond het zelf ook geen top aflevering) maar laten we geen persoonlijke verwijten maken naar de makers, dank! ::bravo::
Eens, D*N! De makers blijven mensen en smaken verschillen. Ik denk dat we hier met z'n allen te verknocht zijn aan het spelletje om géén kritiek te leveren als we iets anders willen zien, maar persoonlijk worden heeft geen enkele zin.
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #76 Gepost op: 30-01-2021, 22:45:49 »
Ik vind de reacies ook een beetje te emotioneel op dit moment, iets teveel twitter-smaak. Ik kijk dan liever naar het feit dat er eens een keer een groep kandidaten is die schijnbaar erg goed samenwerkt, en dat de mol nog wel eens akelig uit de hoek gaat komen. Wat vanavond gebeurde was bruut maar hoort er mijns inziens bij.
Het enige waar ik een klein beetje mijn wenkbrouwen bij optrek is dat Rik zo vaak met een aanbod komt, en niet de Mol (maar dat is een kwestie van vorm). Dat maakt mij niet woest of maakt niet dat ik dingen over Rick en het productieteam ga roepen; dat kan sowieso genuanceerder. Daarnaastis de bottom line natuurlijk: niemand is verplicht te kijken, als vrienden afhaken, kun je dat ook. Tot 10 tellen is misschien beter dat tot 3 in dit geval  :D ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #77 Gepost op: 30-01-2021, 22:45:56 »
Drie dingen:

1. Kritisch zijn over deze aflevering mag in dit topic, net als dat je lovend mag zijn over deze aflevering. Maar je hoeft niet per se een ander proberen te overtuigen.
2. Vergelijkingen met De Mol worden vanaf hieronder uit dit topic verwijderd. Er is een heel board waarop je het over De Mol kan hebben.
3. Hou het bij deze aflevering. Aan het eind van het seizoen wordt er een feedbacktopic geopend waarin je het hele seizoen mag evalueren met tips en tops. 

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #78 Gepost op: 30-01-2021, 22:47:10 »
Wat ik me afvraag: wordt er in beeld gebracht wie er als eerste klaar is met de test? Ik zou dat als mol namelijk niet gauw doen omdat je eerst wil meten aan een kandidaat wat een reeele tijd is om over de test te doen.

Offline Tannie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Tot drie tellen.
« Reactie #79 Gepost op: 30-01-2021, 22:48:23 »
Maar die dooddoener wordt ook elk seizoen van stal gehaald. De kritiek op drie vrijstellingen, zo laat in het seizoen (maar überhaupt in wat voor aflevering dan ook is het waanzin) is een terechte. Daar doet het bedienen van een breed zaterdagavondpubliek niets aan af. Joshua is royaal genaaid en hebberigheid beloond. Voor hetzelfde geld zaten hij en Renee/Splinter als enigen op de mol, en de drie kraaiende dames finaal verkeerd. Dan stuur je halverwege het seizoen een kandidaat die verdiend finalist had kunnen zijn weg, omdat hij de pot niet genoeg wilde plunderen. Is gewoon niet leuk. Het was een heel goed seizoen tot nu toe, maar hier slaan de makers de plank enorm mis.

Precies wat ik hierboven ook al schreef! Als Renee de mol blijkt te zijn, had Joshua gewoon dik in de finale moeten staan.