Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Zekerheid bieden  (gelezen 22586 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 5] - Opdracht 2: Zekerheid bieden
« Gepost op: 30-01-2021, 14:12:42 »


Bespreek hier de 2e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 23:11:12 door Heinz »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2021, 21:00:50 »
Durft de mol hier het hoogste te bieden?

Zal de mol hier als laatste zijn om te weten wat de rest geboden heeft?

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #2 Gepost op: 30-01-2021, 21:01:50 »
De mol zit hier 100% in de top 3


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #3 Gepost op: 30-01-2021, 21:03:04 »
De mol zit hier 100% in de top 3
juist niet. Als je weet dat er 5000 geboden is kan je als mol uit het vizier blijven.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #4 Gepost op: 30-01-2021, 21:09:43 »
Deze twists vind ik dus niet leuk, want als je in het team met de mol zit heb je dus 50 procent om af te vallen :(.

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #5 Gepost op: 30-01-2021, 21:10:06 »
De mol weet wat de anderen geboden hebben...hoeft dus niet een hoog bod uit te brengen...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #6 Gepost op: 30-01-2021, 21:11:46 »
Weet de mol wat de anderen bieden? Zo ja, dan brengt de mol niet het hoogste bod uit. Maar, het laagste bod vind ik ongeloofwaardig.

De mol heeft geen vrijstelling nodig, maar als de mol geen vrijstelling heeft dan gaat er een kandidaat niet uit het spel.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #7 Gepost op: 30-01-2021, 21:12:19 »
In combi met opdracht 3 vind ik dit echt meer dan geniaal  ::bravo::  ::love::

Offline Basjemolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #8 Gepost op: 30-01-2021, 21:15:02 »
Gezien opdr3 wil je als mol hier bij de “voorkennis” groep zitten, zodat je bij opdr 3 daar nog kan mollen om tijd te rekken.

Wel is het natuurlijk de vraag of je als mol te weten krijgt wat anderen geboden hebben, of dat je zelf moet durven te bieden.
Maar als kandidaat zou ik ook geen probleem hebben. Pot is leuk, maar doorgaan is leuker. Of te wel onder het motto “we spelen dit jaar niet voor geld, maar voor Artispunten.” 😇

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #9 Gepost op: 30-01-2021, 21:17:04 »
juist niet. Als je weet dat er 5000 geboden is kan je als mol uit het vizier blijven.

Als mol wil je hier denk ik in het beste team zitten, zodat je het sowieso een beetje kan vertragen om zo minder te verdienen op het eind.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #10 Gepost op: 30-01-2021, 21:18:33 »
“we spelen dit jaar niet voor geld, maar voor Artispunten.” 😇
Artis is gesloten.  >:D

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #11 Gepost op: 30-01-2021, 21:37:45 »
Gezien opdr3 wil je als mol hier bij de “voorkennis” groep zitten, zodat je bij opdr 3 daar nog kan mollen om tijd te rekken.

Je theorie is niet sluitend, omdat oorspronkelijk het idee was dat de ene persoon met het hoogste bod zelf zijn team mocht kiezen.

De mol heeft dus in principe geen invloed op de samenstelling tenzij hij het hoogste biedt en dat zou ik als mol niet heel verstandig vinden.

Verder heb ik een hele nare bijsmaak van de andere 3. 5000 euro is oprecht in mijn ogen egocentrisch en asociaal. En die voorkennis was gewoon bijna een antwoordblad.

Ik ben niet heel snel negatief over de productie, eigenlijk nooit, maar hier slaan ze in mijn ogen de plank echt volledig, maar dan ook volledig mis.

Het had een ander verhaal geweest dat (zoals in het verleden) het een na hoogste bod telt. Dan wordt die verschrikkelijke gierigheid keihard afgestraft.

En volgens mij zat joshua nog op de juiste mol ook (speculatie natuurlijk).

Voor mij mag de uitslag zijn: winnaar splinter en mol Renée.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 21:41:56 door marvin »
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #12 Gepost op: 30-01-2021, 21:38:35 »
Als mol wil je hier denk ik in het beste team zitten, zodat je het sowieso een beetje kan vertragen om zo minder te verdienen op het eind.

Naja, als je weet dat er 5k uit de pot gaat, dan maakt 750 (of een paar honderd meer) ook niet meer echt een verschil  :-X
Denk dat het per mol verschilt in welke groep je wilt zitten. Dus weet niet of je er zoveel uit kunt halen.






Overigens ben ik van mening dat Carthago niet geveild had moeten worden.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #13 Gepost op: 30-01-2021, 21:43:41 »
Charlotte moest van zichzelf wel heel erg nadrukkelijk verantwoorden waarom ze € 5000 ging bieden (toen ze wist dat er al twee keer € 5000 geboden was?).

Wat was er gebeurd als er twee of vier keer € 5000 was geboden? De manier waarop de samenstelling van de voorkennisgroep is samengesteld week af van de spelregels (de hoogste bieder mocht twee mensen kiezen voor zijn team).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #14 Gepost op: 30-01-2021, 21:45:42 »
Ik denk dat de mol als laatste een keuze mag maken zodat die nog kan anticiperen als er een te laag bod als hoogste bod is, splinter komt als laatst aan bij het kneuzengroepje?

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #15 Gepost op: 30-01-2021, 21:47:18 »
Joshua en Renee zaten al samen een biertje te drinken, zij zaten dus sowieso niet bij de 'goede 3'.

Dit is gek want Splinter kon nog het meeste bieden en Joshua en/of Renee kiezen. Dan hadden Joshua en Renee niet samen in dat kamertje gezeten.

Het lijkt er dus op dat al duidelijk was vóór Splinter aan de beurt was, dat Marije, Charlotte en Rocky het meeste hadden geboden.

Dus dan moet Splinter de Mol zijn zodat de productie kon regelen dat hij niet over de 5000 euro ging.

Of mis ik iets?

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #16 Gepost op: 30-01-2021, 21:49:15 »
Joshua en Renee zaten al samen een biertje te drinken, zij zaten dus sowieso niet bij de 'goede 3'.

Dit is gek want Splinter kon nog het meeste bieden en Joshua en/of Renee kiezen. Dan hadden Joshua en Renee niet samen in dat kamertje gezeten.

Het lijkt er dus op dat al duidelijk was vóór Splinter aan de beurt was, dat Marije, Charlotte en Rocky het meeste hadden geboden.

Dus dan moet Splinter de Mol zijn zodat de productie kon regelen dat hij niet over de 5000 euro ging.

Of mis ik iets?

Je weet niet hoeveel tijd er überhaupt tussen zit. Tussen het bieden en samenkomen. Waarschijnlijk is iedereen weer terug naar z'n kamer gemoeten en later samen gebracht.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #17 Gepost op: 30-01-2021, 21:49:57 »
Heb ik het gemist, maar is Renée de enige waar niet aan werd gevraagd of ze weet of ze goed zit op de mol?

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #18 Gepost op: 30-01-2021, 21:51:50 »
Ik was al aan het kijken naar de lichtinval in de kamer waar Rik zat. Of het uit te vissen was wie wanneer aan de beurt kwam. Maar dat maakt niet veel meer uit. De mol hoeft niet echt laatst te gaan om te weten wie wat heeft geboden, maar ik denk ook niet bij de eerste 3. Na 2x 5000 en een lager bod kan de mol gewoon ook een bod doen.
1800 euro aftellend is ook niet een bedrag om de 5000 te compenseren.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #19 Gepost op: 30-01-2021, 21:59:46 »
De mol zit hier 100% in de top 3

Akkoord. Je hebt invloed de opdracht te vertragen want je zit zo goed als zeker in de winnende groep. Je maakt het ook eerlijker voor de drie die wel kunnen afvallen.