Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Zekerheid bieden  (gelezen 22373 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Zekerheid bieden
« Reactie #240 Gepost op: 17-02-2021, 23:25:20 »
Als de pot extreem laag blijft door toedoen van kandidaten die zonodig mols willen zijn, of kandidaten die er alles voor over hebben om een aflevering verder te komen, doe je je beklag dan bij de Mol? Nee natuurlijk niet. Is de mol verplicht dan nog iets te doen? Nee natuurlijk niet. Past het wel bij de rol van de mol -is de mol het aan haar stand verplicht- symbolisch ook een graai te doen uit de pot als de kans zich voordoet? Jazeker! (hoeft niet, maar siert m wel)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Zekerheid bieden
« Reactie #241 Gepost op: 18-02-2021, 09:54:58 »
Als de pot extreem laag blijft door toedoen van kandidaten die zonodig mols willen zijn, of kandidaten die er alles voor over hebben om een aflevering verder te komen, doe je je beklag dan bij de Mol? Nee natuurlijk niet. Is de mol verplicht dan nog iets te doen? Nee natuurlijk niet. Past het wel bij de rol van de mol -is de mol het aan haar stand verplicht- symbolisch ook een graai te doen uit de pot als de kans zich voordoet? Jazeker! (hoeft niet, maar siert m wel)

Heeft de mol invloed op het geld verdienen de opdracht erna zonder hoog te bieden? Nee. Dat in combinatie met het feit dat bijna alle eerdere mollen ook altijd hoog boden (Klaas, Inge, Thomas). Ik zou het zwak vinden van de mol. Zeker omdat in de hypothese dat de mol niet hoog biedt Splinter of Renée de mol zouden zijn, die in de aflevering ervoor ook al goed geld hebben zitten verdienen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Zekerheid bieden
« Reactie #242 Gepost op: 19-02-2021, 12:45:47 »
Naar aanleiding van een opmerking die iemand op een ander forum maakte nog even de beelden van deze opdracht teruggekeken en hierbij gelet op Rik. Kijk goed naar Rik zijn handen op het moment dat de kandidaat een bod mag doen. Dit is voor Rik ook een spannend moment, want hoe hoog gaat een kandidaat bieden. Bij Marije, Joshua, Splinter en Renée is hij heel duidelijk aan het friemelen.
Bij Charlotte zijn Riks handen doodstil, ontspannen samengevouwen. Bij Rocky zie je hem ook niet friemelen, maar zijn handen zijn duidelijk niet ontspannen. Van een hand steken de vingers naar buiten.
Ik zie dit als een hele sterke aanwijzing van Rik dat Charlotte de Mol is. Wat mij betreft de tweede dit seizoen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Zekerheid bieden
« Reactie #243 Gepost op: 5-03-2021, 15:29:23 »
Ik vraag me ineens af, of de kandidaten misschien op meer voorkennis hebben geboden dan ze letterlijk verteld is? Misschien stond er ook iets op deze envelop?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Zekerheid bieden
« Reactie #244 Gepost op: 6-03-2021, 21:16:55 »
1. Zwak
2. Volgend seizoen FTZonnestand dan maar?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Zekerheid bieden
« Reactie #245 Gepost op: 6-03-2021, 21:18:51 »
Drie mensen die 5000 euro boden leek opvallend, maar het was dus gewoon toeval. Hierdoor is Joshua wel onterecht naar huis gegaan, terwijl Marije naar huis had gemoeten. Zoiets moeten ze echt nooit meer doen in dit programma.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Zekerheid bieden
« Reactie #246 Gepost op: 6-03-2021, 21:20:03 »
Drie mensen die 5000 euro boden leek opvallend, maar het was dus gewoon toeval. Hierdoor is Joshua wel onterecht naar huis gegaan, terwijl Marije naar huis had gemoeten. Zoiets moeten ze echt nooit meer doen in dit programma.

Helemaal mee eens!