Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?  (gelezen 11656 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #20 Gepost op: 30-01-2021, 22:44:51 »
Ik vond de opdracht eigenlijk wel leuk en tja, of de kans op executie helemaal eerlijk is zo met die drie vrijstellingen..aan de andere kant denk ik dan ook weer dat als jij je test gewoon beter maakt dan de twee andere kandidaten in je team, je er niet uitvliegt.

Laten we ook niet doen alsof het een blinde loterij is. Uiteindelijk valt iedereen af die de test niet goed genoeg gemaakt heeft tov in ieder geval 1 andere kandidaat. Dan is er altijd iemand beter of sneller dan jij. Tja...zuur, maar dat kan bij een spel horen.

Uiteindelijk draait het erom dat jij als kandidaat de mol in het vizier krijgt en zoveel mogelijk kennis over de mol onthoud en toepast in de test, en wel zo snel mogelijk.

Mwah, als de mol bij die pechgroep zat heb je maar 50% kans om het te overleven. En met nog 4 of 5 afleveringen te gaan heb je ook nog evenzoveel kansen om je molverdenking bij te schaven of zelfs te veranderen, dat zou ook niet de eerste keer zijn (uche seizoen Dennis uche). Je hebt nu een situatie mogelijk gemaakt als makers waarbij de drie graaiers op een verkeerde verdenking kunnen doorgaan, terwijl een Joshua wellicht wel als één van de twee deelnemers goed zat en eruit vliegt halverwege het seizoen. Omdat hij niet hebberig genoeg was  ::ohno::

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #21 Gepost op: 30-01-2021, 22:46:49 »
Bij een eerlijke strijd was deze opdracht prima geweest, mits de geldzakken eerder op het parcours verschijnen. Maar ik vond het niet meer zo interessant en zeker niet spannend door het voordeel van de dames.

Als mol verduister je toch gewoon 1 van de treinkaartjes bij de eerste opdracht of je faalt bij het pakken van een geldzak. Als de mol in het damesteam zit is het echt ongelovelijk hoeveel de mol heeft verdient dit seizoen.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #22 Gepost op: 30-01-2021, 22:48:10 »
Mwah, als de mol bij die pechgroep zat heb je maar 50% kans om het te overleven. En met nog 4 of 5 afleveringen te gaan heb je ook nog evenzoveel kansen om je molverdenking bij te schaven of zelfs te veranderen, dat zou ook niet de eerste keer zijn (uche seizoen Dennis uche). Je hebt nu een situatie mogelijk gemaakt als makers waarbij de drie graaiers op een verkeerde verdenking kunnen doorgaan, terwijl een Joshua wellicht wel als één van de twee deelnemers goed zat en eruit vliegt halverwege het seizoen. Omdat hij niet hebberig genoeg was  ::ohno::

Precies dit dus!

Ik zat ook tot aan de aftiteling te wachten op de twist die maar niet kwam....
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #23 Gepost op: 30-01-2021, 23:15:17 »
Gelukkig gaan wij niet over het concept van hoe widm gespeeld moet worden, en heb je te accepteren hoe het gespeeld wordt en hoe het in beed wordt gebracht.
Jammer van de emotionele alles of niets-kritiek hier. We weten al 20 jaar dat het spel niet eerlijk gespeeld wordt en sinds het programma een kijkcijferhit op zaterdagavond is wordt er alles aan gedaan er vooral spannende televisie van te maken. Ten slot weten we ook een aantal seizoenen dat er inmiddels op internet en de sociale media door zoveel mensen, al dan niet molloten, -of you tube'ers die al onze vindingen jatten en ermee scoren- serieus wordt gespeurd naar mollenacties, dat het voor het programma bijna onmogelijk is er ouderwetse hints in te stoppen.
Ik zou zeggen: deal with it. En anders zappen?

::ontopic:: nu

Het dramatische aspect van de achterstand van het pipotrio werd nog eens versterkt door de montage waarin we te weinig hebben gezien wat er goed ging en niet. Wat niet in hun voordeel werkte was het chaotisch opengooien van de koffers, en het op onmogelijke wijze proberen te pakken van de postzakken. Naar mijn idee had in beide gevallen Joshua hierin weer een hele grote rol.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #24 Gepost op: 30-01-2021, 23:35:58 »
Ik wachtte op de twist, die zeker wel mogelijk was. Bijvoorbeeld door de klok te laten starten op het hoogst geboden bedrag, minder voorkennis te geven (de hele opdracht was wel heel veel van het goede) of de mogelijkheid dat de teams elkaar kunnen dwarsbomen. In potentie was dit namelijk een heel mooie, filmische opdracht. Er had veel meer ingezeten.

Terug naar de uitvoering. Wat kan een mol doen?
- vertragen in de zoektocht (om zo geld weg te laten tikken)
- de klok vergeten stop te zetten
- bewust hoog meebieden om bij de topgroep te zitten
- zeer verontwaardigd/ onschuldig reageren op het bedrag van de anderen

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #25 Gepost op: 30-01-2021, 23:38:45 »
De wijzers maakte 3 grote digitale cijfers
021
Joh, weer al 21. Had ik wel even meteen geprobeerd.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #26 Gepost op: 30-01-2021, 23:51:36 »
Joh, weer al 21. Had ik wel even meteen geprobeerd.

Valt nog mee dat Charlotte niet gebrobeerd heeft "geluksgetal" in te voeren. ;)
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #27 Gepost op: 30-01-2021, 23:59:26 »
Joh, weer al 21. Had ik wel even meteen geprobeerd.
Uiteraard weer 21.
Was er nog wat te maken van de andere code? Ik meen 5528 als ik het goed heb.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #28 Gepost op: 31-01-2021, 01:06:42 »
Erg suf die klok icm de postzakken :P
De losse opdrachtjes vond ik wel leuk ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #29 Gepost op: 31-01-2021, 01:07:38 »
Beter valt het niet te verwoorden.
Ook mijn idee!

Wat ik overigens miste is 2 klokken in beeld. Voor elk team 1. Dan hadden wij kunnen volgen hoe snel de teams waren met het zoeken naar de juiste kaartjes enz.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #30 Gepost op: 31-01-2021, 02:14:55 »
Kan iemand mij uitleggen wat de functie van die bel eigenlijk was. Niet om de tijd te stoppen dus. Marije klinkelt m wel. Terwijl ze in haar uitlegbiecht vooraf zegt , dat je m in moest drukken . Apart vind ik .

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #31 Gepost op: 31-01-2021, 02:17:03 »
Die bel naast de tablet-klok zetten zal wel een vooropgezet plan geweest zijn. Wat was het nut van die bel anders? Vanaf de bank zou ik ook voor die bel gegaan zijn en niet meteen op tablet drukken. Op zich wel een grappige minitwist nog, maar ook heel lui mollen. Of dit moet echt het enige molgrapje van Marije in deze opdracht geweest zijn.

Die postzakken moesten absoluut anders.

EDIT: Ah, net niet de eerste die erover begint  ::rofl::

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #32 Gepost op: 31-01-2021, 03:03:33 »
of de mogelijkheid dat de teams elkaar kunnen dwarsbomen.

Dit zou de groep aan de voorkant van de trein evt hebben kunnen doen door de postzakken van de achterste groep op de grond te laten vallen

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #33 Gepost op: 31-01-2021, 03:39:17 »
Mooi kruis in beeld @ 45.47 u.

Geen idee. Maar toch.

1600 Euro op de "klok" in de trein.
Omnia vincit amor

Offline Vrouwdarijn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #34 Gepost op: 31-01-2021, 05:14:14 »
Bij de oplossing met de code van de klokken zegt Rocky tegen Charlotte: 'Is het niet éénen.. uhh.. uh dat we het zo (gebaard 3x met haar hand van boven naar beneden, dus verticaal) moeten lezen snap je?' Ze kijkt uit het raam en zegt nog: 'Digitaal, digitaal.'

Leek erop dat ze éénentwintig wilde zeggen, wat het goede antwoord was.
Lijkt mij sterk dat ze het antwoord zelf al had opgelost maar twijfelde om het te zeggen. Voorkennis? Wat denken jullie dat Rocky wilde zeggen?

Kan iemand mij uitleggen wat de functie van die bel eigenlijk was. Niet om de tijd te stoppen dus. Marije klinkelt m wel. Terwijl ze in haar uitlegbiecht vooraf zegt , dat je m in moest drukken . Apart vind ik .

Ik denk dat de functie van de bel misschien was om het andere team te laten horen dat de opdracht voorbij was.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 09:25:52 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #35 Gepost op: 31-01-2021, 07:39:56 »
Aha zou kunnen  ::jaja::

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #36 Gepost op: 31-01-2021, 08:09:18 »
Joshua zat toch vol op René, waarom dan nog steeds aan het nepmollen in de trein. Geklungel met de koffer...kaartjes overal...twee keer mis grijpen bij de postzak....Een mol, in zijn ogen dan, hoef je er niet van te overtuigen dat jij de mol bent.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #37 Gepost op: 31-01-2021, 09:38:14 »
Kan iemand mij uitleggen wat de functie van die bel eigenlijk was. Niet om de tijd te stoppen dus. Marije klinkelt m wel. Terwijl ze in haar uitlegbiecht vooraf zegt , dat je m in moest drukken . Apart vind ik .
Opgenomen na afloop?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #38 Gepost op: 31-01-2021, 09:43:36 »
Het voordeel was nog net geen antwoordblad. Er is nooit een strijd geweest tussen de 2 teams.
Ja, de dames hadden het voordeel dat ze wisten wat er ging komen. Maar verder moesten ze toch exact hetzelfde doen als de anderen? Zo'n enorm voordeel vond ik het in ieder geval niet. Ja, de dames wisten de deelopdrachten en konden zich er meer op instellen, maar ze moesten exact dezelfde kaartjes zoeken, exact dezelfde tijden opzoeken en exact dezelfde postzak pakken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #39 Gepost op: 31-01-2021, 09:49:13 »
Dus dat indrukgebaar moet ik zien als een algemeen teken van " stop de tijd " ?
En dus niet als een gebrek aan voorkennis ... :(