Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?  (gelezen 11658 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Gepost op: 30-01-2021, 14:13:17 »


Bespreek hier de 3e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 23:11:23 door Heinz »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2021, 21:15:33 »
Joshua maakt er een zooitje van.

Splinter vindt de opdracht, Joshua doorziet de juiste route.

Is het missen van de postzakken mols?

Deelt de mol de vrijstellingen uit?

Klok laten tikken is wel mols.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 21:23:12 door molE13 »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #2 Gepost op: 30-01-2021, 21:22:52 »
Wel echt een geweldige opdracht trouwens!

Staat er nu echt 5k op Renee haar trui? ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 21:25:40 door keesisdemol »

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #3 Gepost op: 30-01-2021, 21:33:07 »
Ik geloof er niks van dat drie mensen precies hetzelfde bedrag hadden terwijl er ook precies drie mensen voor het eerste team nodig waren.
Het is ook niet per se noodzakelijk dat de mol een hoog bedrag heeft geboden.
Als zij ingefluisterd krijgt dat er al drie mensen zijn met 5000, kan zij lekker laag blijven en zo de verdenking van zich af schuiven

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #4 Gepost op: 30-01-2021, 21:33:40 »
Zit de Mol tussen de drie vrijstellingen of is het Splinter of Renée? Ik ga voor de eerste drie, Marije, Rocky of Charlotte.
Renée had, als Mol geen vrijstelling nodig, geldt ook voor Splinter, maar met wat voorkennis van de eventuele Mol, zouden de laatste drie meer kans gehad hebben want ik ga er van uit dat de Mol dan toch wat gestuurd zou hebben.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #5 Gepost op: 30-01-2021, 21:35:02 »
Charlotte had echt géééén idee hoe ze de code moest zien met die klokken. Tot Rocky wat zei en toen moest ze wel.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #6 Gepost op: 30-01-2021, 21:36:58 »
2x 5.000 geboden kan nog toeval zijn. 3x is heel veel toeval. Daar is de Mol denk ik als laatste bij aangesloten. Maakt de executie bij de andere drie ook eerlijker.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #7 Gepost op: 30-01-2021, 21:48:10 »
We zien echt niets of van het ‘Pipo-team’. Hebben zij überhaupt iets van een kans gehad in deze opdracht? Jammer dat er geen escape was als je de zakken niet kon vangen. En die 1800 euro was onhaalbaar. Sneller dan het voorkennisteam was niet mogelijk, dus 850 was het hoogst haalbare, waar de dames nog 100 euro extra van hebben weg laten tikken.

In potentie was dit een mooie opdracht, leuk zo’n escape room, maar waarom moest het voorkennisteam alles al weten? Alleen vertellen over de executie en de eerste wagon was genoeg geweest.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #8 Gepost op: 30-01-2021, 21:55:09 »
Dat is dus wat mij ook heel erg dwars zit. Dat voordeel was heel erg groot. Splinter, Renee en Joshua waren kansloos. Ook was het maximumbedrag inderdaad nooit te verdienen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #9 Gepost op: 30-01-2021, 22:01:51 »
2x 5.000 geboden kan nog toeval zijn. 3x is heel veel toeval. Daar is de Mol denk ik als laatste bij aangesloten. Maakt de executie bij de andere drie ook eerlijker.

Beter valt het niet te verwoorden.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #10 Gepost op: 30-01-2021, 22:19:54 »
Dat is dus wat mij ook heel erg dwars zit. Dat voordeel was heel erg groot. Splinter, Renee en Joshua waren kansloos. Ook was het maximumbedrag inderdaad nooit te verdienen.

Het voordeel was nog net geen antwoordblad. Er is nooit een strijd geweest tussen de 2 teams.

Dit is echt de meest inhoudsloze opdracht en misschien zelfs aflevering ooit.

Ben in ieder geval blij als ik her en der de reacties lees dat ik niet de enige ben die er zo over denk.

Hoe kan je al productie zo enorm de plank mis slaan. Dit heeft echt niks meer met het concept widm te maken. De dubbele executie van Ron en Patrick vond ik al de grens opzoeken, maar dit is er echt over. Hoop enorm dat Joshua terug komt volgende week, dan kan ik de actie enigszins accepteren.


Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #11 Gepost op: 30-01-2021, 22:21:23 »
Eens met Molest & Belgian Mol, maar ik verdenk Rocky dus misschien is het tunnelvisie.

We zien echt niets of van het ‘Pipo-team’. Hebben zij überhaupt iets van een kans gehad in deze opdracht?
Jammer genoeg niet, nee. Maar wel op het laatst mee mogen doen met het zakken prikken omdat het leuke tv maakt! Jammer altijd vind ik als een opdracht niet haalbaar is (of alleen voor een deel vd groep zoals nu)

Slecht uitgedachte opdrachten weer (na het kanoën & het abseilen weer zo'n dubbele opdracht die (voor mij) niet werkt)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #12 Gepost op: 30-01-2021, 22:24:55 »
Ik heb echt totaal gemist waarom de uiteindelijke oplossing bij de klokken was zoals-ie was. Of was dit überhaupt niet duidelijk?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #13 Gepost op: 30-01-2021, 22:25:40 »
Ik heb echt totaal gemist waarom de uiteindelijke oplossing bij de klokken was zoals-ie was. Of was dit überhaupt niet duidelijk?

De wijzers maakte 3 grote digitale cijfers
021
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #14 Gepost op: 30-01-2021, 22:28:03 »
Ik vond de opdracht eigenlijk wel leuk en tja, of de kans op executie helemaal eerlijk is zo met die drie vrijstellingen..aan de andere kant denk ik dan ook weer dat als jij je test gewoon beter maakt dan de twee andere kandidaten in je team, je er niet uitvliegt.

Laten we ook niet doen alsof het een blinde loterij is. Uiteindelijk valt iedereen af die de test niet goed genoeg gemaakt heeft tov in ieder geval 1 andere kandidaat. Dan is er altijd iemand beter of sneller dan jij. Tja...zuur, maar dat kan bij een spel horen.

Uiteindelijk draait het erom dat jij als kandidaat de mol in het vizier krijgt en zoveel mogelijk kennis over de mol onthoud en toepast in de test, en wel zo snel mogelijk.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #15 Gepost op: 30-01-2021, 22:34:09 »
De wijzers maakte 3 grote digitale cijfers
021
Was door de rode wijzers en doordat de eerste zes klokken van links duidelijk een rechthoek, een 0, maakten, goed te zien.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #16 Gepost op: 30-01-2021, 22:36:57 »
Laten we ook niet doen alsof het een blinde loterij is. Uiteindelijk valt iedereen af die de test niet goed genoeg gemaakt heeft tov in ieder geval 1 andere kandidaat. Dan is er altijd iemand beter of sneller dan jij. Tja...zuur, maar dat kan bij een spel horen.

Uiteindelijk draait het erom dat jij als kandidaat de mol in het vizier krijgt en zoveel mogelijk kennis over de mol onthoud en toepast in de test, en wel zo snel mogelijk.

Dat gaat hier dus niet op; van Joshua, Renee en Splinter werd gekeken wie de minste vragen goed had, die viel af. Kan dus prima zijn dat Joshua de test beter had gemaakt dan Charlotte, Marije en Rocky, maar nu toch is afgevallen. Dat is totaal in strijd met het concept.

Dan hadden ze moeten doen dat de 3 met de vrijstelling hun scherm niet hoefden te zien. Eventueel was er dan uiteindelijk helemaal niemand afgevallen deze aflevering. Dan was het gewoon eerlijk gegaan.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #17 Gepost op: 30-01-2021, 22:37:25 »
Was door de rode wijzers en doordat de eerste zes klokken van links duidelijk een rechthoek, een 0, maakten, goed te zien.

Ik zag die 0 al vrij snel. Toen zei ik al dat als ik die opdracht zou doen ik gewoon logisch zou gaan puzzelen welke oplossingen mogelijk waren.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #18 Gepost op: 30-01-2021, 22:43:34 »
Dat gaat hier dus niet op; van Joshua, Renee en Splinter werd gekeken wie de minste vragen goed had, die viel af. Kan dus prima zijn dat Joshua de test beter had gemaakt dan Charlotte, Marije en Rocky, maar nu toch is afgevallen. Dat is totaal in strijd met het concept.

Dan hadden ze moeten doen dat de 3 met de vrijstelling hun scherm niet hoefden te zien. Eventueel was er dan uiteindelijk helemaal niemand afgevallen deze aflevering. Dan was het gewoon eerlijk gegaan.

Ik zie dat niet als probleem want je strijd nog altijd tegen twee andere kandidaten. Je moet gewoon zorgen dat jij zelf zo goed mogelijk en zo snel mogelijk die test gaat doen. Heft in eigen hand nemen, zorgen dat jij het beter doet dat minimaal 1 andere kandidaat. En zo steeds een ronde verder komen.

Joshua gaf aan niet goed geleerd te hebben. Hij deed ook langzaam over de test. Dan kun je twee dingen doen: of klagen over hoe oneerlijk het allemaal is (iets wat hij zelf niet deed trouwens) of kritisch naar jezelf kijken: heb ik goed genoeg geleerd, zit de kennis in m’n hoofd enz.

Je wil er alles aan doen om niet bij de slechtste van de week te horen. Je kunt er qua mol altijd naast zitten en eruit vliegen, maar hetgeen waar je wél invloed op hebt, namelijk het leren en studeren, daar moet je gewoon in zien te excelleren iig tov minimaal 1 medekandidaad.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #19 Gepost op: 30-01-2021, 22:44:11 »
Ik zit nog steeds met een naar gevoel in m’n maag. Opdracht 1 was prima maar daarna vond ik het best oneerlijk worden. De kans om 3 vrijstellingen te krijgen zijn écht veel... en dát als beloning door deze kandidaten geld uit de pot te laten bieden. :-[ Zo sneu voor de overige 3 - vooral als daar dan ook nog eens de mol tussen zit.

Edit: Oeps dit was eigenlijk bedoeld voor aflevering 5 topic.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 22:48:34 door Kimi »
Soms is't gewoon nie makkelijk.