Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?  (gelezen 11776 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #40 Gepost op: 31-01-2021, 10:00:21 »
Uiteindelijk stond of viel alles met de postzak. Als een van beide teams die niet pakken kon en de ander wel, won het team dat de postzak pakte. Als ze allebei faalden (wat volgens mij ook gewoon kon), mislukte de opdracht, was er geen geld verdiend en volgde een executie met 6. Alleen als ze allebei de postzak pakten, was maakte het uit hoe snel ze waren met de andere deel opdrachten (en had voorkennis dus echt een verschil).

Vanuit dat perspectief is de postzak interessant. De mol wil dat de postzak niet gepakt wordt, want kans op 0 euro in de pot. Rocky probeert het volgens mij en faalt (Mols), staat vervolgens af aan Marije (onmols? controle uit handen) en Marije slaagt erin (erg onmols). In de andere groep faalt Joshua (onmols, maar goed).

Charlotte, Renee en Splinter lijken zich niet met de postzak te bemoeien (onmols). Toch denk ik dat één van deze drie de mol is, dus dat is wel opmerkelijk.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #41 Gepost op: 31-01-2021, 10:15:51 »
Het is ook nog de vraag of de Mol vooraf was verteld hoe lang het zou duren voordat de postzakken kwamen. Als je weet dat dat erg lang duurt, dan heeft vertragen weinig zin tenzij je dat in extreme mate doet. Zelfs de groep zonder voorkennis was op tijd voor de postzakken.
In geen van beide groepen heeft de Mol een treinkaartje weggemoffeld, dat leek nog de meest voor de hand liggende molactie om de opdracht op zeker te doen mislukken. In die zin zijn degenen die wel zochten maar geen treinkaartjes konden vinden misschien nog het meest verdacht. Bij het terugkijken nog eens op letten.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #42 Gepost op: 31-01-2021, 10:24:24 »
Nja vertragen had zeker zin gehad: als de opdrachten niet lopen, ga je als groep in paniek die per se die vrijstelling wil waarschijnlijk heel erg op in de opdrachten. Dusdanig dat je per ongeluk langs die zakken had kunnen rijden...

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #43 Gepost op: 31-01-2021, 10:56:17 »
Charlotte doet hier wel erg haar best om te vertragen bij de klok. Ze positioneerde zich in de buurt van de klok, ze haalt de andere 2 over om te juichen, daarna gaat ze knuffelen en deelt ze de vrijstellingen uit. In die tijd heeft niemand oog voor de klok.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #44 Gepost op: 31-01-2021, 11:11:01 »
Charlotte doet hier wel erg haar best om te vertragen bij de klok. Ze positioneerde zich in de buurt van de klok, ze haalt de andere 2 over om te juichen, daarna gaat ze knuffelen en deelt ze de vrijstellingen uit. In die tijd heeft niemand oog voor de klok.
En ook heeft ze in de tweede wagon behoorlijk vertraagd door zogenaamd de code niet te zien...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #45 Gepost op: 31-01-2021, 12:06:55 »
De codes van de wagons waren
311, 021, en 528

3, 11 > C K  ?

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #46 Gepost op: 31-01-2021, 12:25:10 »
Opdracht opgenomen op 25-09-2020? Of hebben ze de prijzen van de tickets van die dag gebruikt?

EdAnt

Offline molayze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #47 Gepost op: 31-01-2021, 13:39:19 »
De codes van de wagons waren
311, 021, en 528

3, 11 > C K  ?
Ook in het kader van de titel: tel tot drie.

3 x 1 x 1 = 3

0 + 2 + 1 = 3

5 - 2 = 3 = C
8 - 5 = 3 = C
8 + 5 = 13 = M

Als je alleen alles bij elkaar zou optellen krijg je ECO, maar geen idee wat je daarmee kan, behalve dat alle letters in Charlotte's naam voorkomen:
3 + 1 + 1 = 5 = E
0 + 2 + 1 = 3 = C
5 + 2 + 8 = 15 = O

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #48 Gepost op: 31-01-2021, 19:04:22 »
Het voordeel was nog net geen antwoordblad. Er is nooit een strijd geweest tussen de 2 teams.

Dit is echt de meest inhoudsloze opdracht en misschien zelfs aflevering ooit.

Ben in ieder geval blij als ik her en der de reacties lees dat ik niet de enige ben die er zo over denk.

Hoe kan je al productie zo enorm de plank mis slaan. Dit heeft echt niks meer met het concept widm te maken. De dubbele executie van Ron en Patrick vond ik al de grens opzoeken, maar dit is er echt over. Hoop enorm dat Joshua terug komt volgende week, dan kan ik de actie enigszins accepteren.
Ik denk dat de opdracht eerst zonder vrijstellingen was. Maar er moest geld uit de pot, de mol raakte gedeprimeerd. Dus deze ingreep.

Joshua krijgt volgens mij de stok wel door de ring, waarom valt de postzak dan? Is hem misschien ingefluisterd het ringetje te raken?
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 19:07:41 door Run »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord
« Reactie #49 Gepost op: 31-01-2021, 19:43:23 »
Ik denk dat de opdracht eerst zonder vrijstellingen was. Maar er moest geld uit de pot, de mol raakte gedeprimeerd. Dus deze ingreep.
En hoe zouden teams dan samen zijn gesteld en waar zouden ze tegen elkaar voor spelen?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #50 Gepost op: 31-01-2021, 20:31:17 »
Uiteindelijk stond of viel alles met de postzak. Als een van beide teams die niet pakken kon en de ander wel, won het team dat de postzak pakte. Als ze allebei faalden (wat volgens mij ook gewoon kon), mislukte de opdracht, was er geen geld verdiend en volgde een executie met 6. Alleen als ze allebei de postzak pakten, was maakte het uit hoe snel ze waren met de andere deel opdrachten (en had voorkennis dus echt een verschil).

Vanuit dat perspectief is de postzak interessant. De mol wil dat de postzak niet gepakt wordt, want kans op 0 euro in de pot. Rocky probeert het volgens mij en faalt (Mols), staat vervolgens af aan Marije (onmols? controle uit handen) en Marije slaagt erin (erg onmols). In de andere groep faalt Joshua (onmols, maar goed).

Charlotte, Renee en Splinter lijken zich niet met de postzak te bemoeien (onmols). Toch denk ik dat één van deze drie de mol is, dus dat is wel opmerkelijk.
Beide teams hebben 2 stokken. Marije en Rocky staan beiden tegelijkertijd bij een raam.
Het team van Joshua heeft die 2e stok niet eens gebruikt/meegenomen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #51 Gepost op: 31-01-2021, 20:34:46 »
Beide teams hebben 2 stokken. Marije en Rocky staan beiden tegelijkertijd bij een raam.
Het team van Joshua heeft die 2e stok niet eens gebruikt/meegenomen.

Goed opgemerkt!
Kunnen we “tot drie tellen” en is de vierde stok met opzet genegeerd in het team van de mol?

Offline Haifischz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #52 Gepost op: 31-01-2021, 20:41:18 »
Postzakken hangen zowel links als rechts.
Rocky en Marije lijken allebei met stok aan dezelfde kant van de trein uit t raam te hangen.
Joshua en Splinter hangen ook uit dezelfde kant van de trein, Joshua alleen met stok vast.

Wellicht hangt Renée aan de andere kant met stok uit t raam, iig niet in beeld

Charlotte lijkt sowieso niet met een stok bezig te zijn als Marije de postzak binnenhaalt

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #53 Gepost op: 31-01-2021, 20:46:19 »
Ik heb het niet terug gekeken, maar het meeste logische lijkt me dat ze allebei één kant van de trein hebben om een zak te vangen. Hoe voorkom je anders dat het team dat voorin de trein start de zakken eraf stoot voor het team aan de achterkant van de trein? Strikt genomen zou de zak voor het team voorin de trein een stukje verder moeten staan omdat ze een wagonlengte voor liggen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Haifischz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #54 Gepost op: 31-01-2021, 21:25:37 »
Dst is indd een erg logische aanname. Had er zo nog niet naar gekeken      ::schaam::

Was team pipoos dan ook benadeeld door hun positie in de trein? Postzakken kwamen eerder voor t team vooraan (wat team van Charlotte, Marije en Rocky lijkt)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 21:49:52 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #55 Gepost op: 31-01-2021, 22:15:38 »
Inderdaad, Marije rechts in 1 van de voorste wagons, Charlotte stond naast haar, en Rocky een paar wagons naar achteren in beeld ook aan de rechterkant.
Aan de linkerkant van de trein zie je Joshua hengelen en Splinter daarbij staan.
Marije en Charlotte zijn dan actief weer terug gegaan naar de eerste wagon om zo snel mogelijk die zak te hengelen, en dat is verderaf van de wagon waar de vrijstellingen lagen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 22:18:23 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #56 Gepost op: 31-01-2021, 22:38:46 »
Bij de oplossing met de code van de klokken zegt Rocky tegen Charlotte: 'Is het niet éénen.. uhh.. uh dat we het zo (gebaard 3x met haar hand van boven naar beneden, dus verticaal) moeten lezen snap je?' Ze kijkt uit het raam en zegt nog: 'Digitaal, digitaal.'

Leek erop dat ze éénentwintig wilde zeggen, wat het goede antwoord was.
Lijkt mij sterk dat ze het antwoord zelf al had opgelost maar twijfelde om het te zeggen. Voorkennis? Wat denken jullie dat Rocky wilde zeggen?
Het is overduidelijk dat ze eenentwintig wilde zeggen, maar dat hoeft wat mij betreft geen voorkennis te zijn want zij kijkt van een afstandje naar de klokken en dan is het voor mij althans heel duidelijk dat je de wijzers als segmenten van een digitale code moet lezen. Hoe kunnen de klokken anders een code (van 3 cijfers) maken?

En nog even wat anders. Waarom krijgt team pipo naast het nadeel van geen voorinformatie ook nog even kapotte koffers waardoor de treinkaartjes all over de coupé vlogen?

Verder vind ik het heel apart hoe Marije de zak naar binnen weet te halen. Ze blijkt hier de perfecte techniek te hanteren die niet erg voor de hand ligt. Sla namelijk met de stok tegen het touw een klein stukje boven de knoop van de zak. De ring waarmee de zak vasthangt komt los en door het gewicht van de ring maakt het touw een lus om de stok (foto). Als je snel genoeg bent kun je nu de zak grijpen voordat die op de grond valt. Dit is des te opmerkelijker aangezien de stok aan het einde een ronde haak heeft die je blijkbaar om de ring moet zien te krijgen.

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #57 Gepost op: 31-01-2021, 23:18:27 »
Dat Marije zo handig met die stok was vond ik ook opmerkelijk. Alsof ze geoefend had... maar ze heeft zoveel geld binnen gebracht. Deed ze dat als Mol omdat ze wist dat ze het geld toch weer uit ging geven? Joshua en Splinter zaten totaal niet op haar, ze waren haar er juist aan het uitwerken.

Ik had haar ook al afgestreept, maar niets is wat het lijkt dit seizoen. Ik zit niet eens in een tunnel. Ik zie geen Mol en tegelijkertijd kunnen ze het allemaal weer zijn. Er klopt iets niet dit seizoen.  Volgende week moet er een geniale twist komen, anders beschouw ik dit seizoen als misser. Kan gebeuren na het spetterende all-star seizoen. Volgend jaar beter!

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #58 Gepost op: 1-02-2021, 02:30:42 »
Als je als mol in de middelste coupé aankomt, heb je naar mijn inziens gefaald in je taak als mol. Het doel van de mol is de boel zo veel mogelijk te vertragen zodat er zo weinig mogelijk geld in de pot komt. Gooi één van de juiste treintickets weg zou ik zeggen of laat de postvak vallen. Meer dat dan kun je eigenlijk niet doen.

Als de mol tussen Rocky, Charlotte en Marije zit, blijkt dan toch weer dat we hier te maken hebben met een luie mol. 5000 euro bieden bij een geheime veiling kunnen we allemaal wel.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Ontspoord?
« Reactie #59 Gepost op: 1-02-2021, 12:07:18 »
Maar zou jij niet in het midden zijn terecht gekomen, dan was de kans toch zeker aanwezig dat het andere team dat wel ging doen. Nu kun je nog de fanatieke kandidaat spelen, die wel een paar honderd Euro verspeeld door te treuzelen...
Ich bin ein Bärliner!