Auteur Topic: [Aflevering 6] - Wegstoppen  (gelezen 14305 keer)

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #60 Gepost op: 7-02-2021, 16:20:52 »
Ik vind Renée’s keuze bij de executie heel gek. Ze kiest voor degene die ze verdenkt, maar ze had toch beter degene kunnen kiezen die ze niet verdenkt en haar mol zijn scherm laten zien? Als hij rood zou krijgen weet ze immers dat ze een nieuwe mol moet zoeken. Nu weet ze niets! Extra sneu voor Splinter dat hij weer langs het net vist!

Marije reageerde voor mij zeer naturel / verbaasd tijdens de executie. Charlotte vond ik gek reageren. Het meest logische scenario voor mij is dat Renee verkeerd zit en zelf het rode scherm had moeten krijgen.


Volgens mij kiest mol Renée er hier voor om diegenen die niet of het minst op haar zitten mee te nemen naar de volgende ronde.


Bij wegstoppen denk ik ook meteen dat de deelnemers zijn weggestopt in de gevangenis.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 16:27:29 door B-mol »
Graven, graven, graven...

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #61 Gepost op: 7-02-2021, 16:57:01 »
Of iemands weg stoppen (blokken)
Marije werd geen vrije weg gegeven
Door het ontbreken van 1 sleutel m.i.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #62 Gepost op: 7-02-2021, 17:07:39 »
Het was logisch om te verwachten dat Splinter in ieder geval een vrijstelling zou krijgen. Als je dat verwacht zet je geen jokers in.
Na deze executie zijn er eigenlijk nog maar twee potentiële mollen. Splinter en Rocky zaten geheel of voor een groot deel op Renee, beide groen dus als Renee de Mol is gaan zij door. Als Splinter de Mol is dan heeft Rocky geluk gehad. Als Marije of Charlotte de Mol zou zijn dan moet haast wel dat Splinter of Rocky de test het slechts gemaakt heeft. als Rocky de Mol is,  dat is niet zo. Heeft geen zin om dat te bekijken.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline tsnelting

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #63 Gepost op: 7-02-2021, 17:27:32 »
Charlotte vertelt dat zij haar uitgeprinte vragenlijst heeft 'weggemoffeld'. -> wegstoppen

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2021, 17:34:23 »
Of iemands weg stoppen (blokken)
Marije werd geen vrije weg gegeven
Door het ontbreken van 1 sleutel m.i.
Die sleutel was er wel, die hebben ze alleen niet aan Marije gegeven.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #65 Gepost op: 7-02-2021, 18:42:41 »
Die sleutel was er wel, die hebben ze alleen niet aan Marije gegeven.
Inderdaad  ;D
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #66 Gepost op: 8-02-2021, 00:06:17 »
Leuke aflevering! Ik hoop dat ze bij aflevering 10 wel bekend gaan maken wie anders het rode scherm had gekregen.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #67 Gepost op: 8-02-2021, 09:26:11 »
Een goeie mol, wat betreft verdenkingen, wat betreft geld uit de pot niet zo geslaagd. We zullen vast in aflevering 10 net zoveel mollen acties zien als anders maar. Met zo'n hoge pot(bieden op voorkennis niet meegenomen) is de mol daar gewoon niet zo in geslaagd.
Dus een "minder goede" mol... want tenzij in WIDM de regels anders zijn, is enige doel van de mol van zo weinig mogelijk in de pot te hebben. Onverdacht zijn, voor de zoveelste keer, doet er niet toe   ::tandpastasmiley::

Ik vind Renée’s keuze bij de executie heel gek. Ze kiest voor degene die ze verdenkt, maar ze had toch beter degene kunnen kiezen die ze niet verdenkt en haar mol zijn scherm laten zien? Als hij rood zou krijgen weet ze immers dat ze een nieuwe mol moet zoeken. Nu weet ze niets! Extra sneu voor Splinter dat hij weer langs het net vist!

Marije reageerde voor mij zeer naturel / verbaasd tijdens de executie. Charlotte vond ik gek reageren. Het meest logische scenario voor mij is dat Renee verkeerd zit en zelf het rode scherm had moeten krijgen.

Gisteren ook een hele discussie hierover gehad. Nee, zeer logische keuze van Renée. Als kandidaat wil je liever iemand anders eruit spelen. Dus dan wil je het scherm van je mol net niet zien want is toch groen.
Ik begrijp je redenering ook wel maar ook ik zou dit niet doen. Stel dat ze Charlotte en Marije had gekozen en één van hen had groen en de andere is de mol dan weet ze ook niks maar heeft ze zelf geen kans gehad iemand naar huis te spelen.
Nee wat ze nu deed is imo de enige juiste methode!
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 10:31:24 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #68 Gepost op: 8-02-2021, 10:15:22 »
Stel Renee is de mol, dan weet je dat Splinter en Rocky niet kunnen afvallen, immers de test van Marije en Charlotte zal zeker slechter geweest zijn. Je weet dus dat het dan de keuze is om iedereen door te laten gaan, de groep groot houden om te kunnen mollen.

Als Renee kandidaat is, dan weet je dat de kans groot is dat Splinter of Rocky af moet vallen, want ze hebben veel vragen fout. Maar je behoud de kandidaten die je echte concurrent zijn. Kandidaten die op jou als mol (en die ben je niet) zitten, daar kun je er niet genoeg van hebben.

Ik vind het een verdachte keuze van Renee.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #69 Gepost op: 8-02-2021, 10:22:21 »
Stel Renee is de mol, dan weet je dat Splinter en Rocky niet kunnen afvallen, immers de test van Marije en Charlotte zal zeker slechter geweest zijn. Je weet dus dat het dan de keuze is om iedereen door te laten gaan, de groep groot houden om te kunnen mollen.

Als Renee kandidaat is, dan weet je dat de kans groot is dat Splinter of Rocky af moet vallen, want ze hebben veel vragen fout. Maar je behoud de kandidaten die je echte concurrent zijn. Kandidaten die op jou als mol (en die ben je niet) zitten, daar kun je er niet genoeg van hebben.

Ik vind het een verdachte keuze van Renee.
En sinds wanneer kent de mol de afvaller of wie de slechtste test heeft gedaan?
Dat was 1 van de zaken die de mol NIET mocht weten zodat ook hij uit de lucht zou vallen en echt verrast is als iemand eruit gaat.
Bij de Mol (Vlaanderen) is er maar 1x geweest dat de mol voorkennis had maar dat is toen ook meegedeeld aan de rest van de groep en dat kwam door de manier waarop de presentator iets gezegd had.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #70 Gepost op: 8-02-2021, 10:31:45 »
Stel Renee is de mol, dan weet je dat Splinter en Rocky niet kunnen afvallen, immers de test van Marije en Charlotte zal zeker slechter geweest zijn. Je weet dus dat het dan de keuze is om iedereen door te laten gaan, de groep groot houden om te kunnen mollen.

En dat is wat moest gebeuren, en dus gebeurde. Het rode scherm van Marije / Charlotte wegstoppen in de vrijstellingkeuze.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #71 Gepost op: 8-02-2021, 10:32:52 »
De mol (maar ook kandidaat) weet wie er wel of niet op jou zitten. Dat Splinter en Rocky op Renee zitten is al een tijdje duidelijk. De keuze van Renee om degene die ze verdenkt een vrijstelling te geven is, in mijn ogen, dubieus
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #72 Gepost op: 8-02-2021, 11:50:03 »
Ze hebben zich deze aflevering weer goed herpakt ::bravo::. Eerste opdracht was okay, hoewel niet helemaal mijn ding. Weer jokers in het spel was mij iets teveel van het goede. Ik heb even terug gekeken en er zijn nu 11 van de 18 opdrachten tot nu toe waarbij jokers en vrijstellingen een rol speelden. Ondanks dat ik vaak de individuele opdrachten goed kan waarderen vind ik dat voor 1 seizoen wel écht veel te veel.

Wel genoten van de gevangenis opdracht, was echt super gaaf en is echt zo'n opdracht waarvan je denkt "dit wil ik ook doen!" En ook de laatste opdracht vond ik leuk om naar te kijken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #73 Gepost op: 8-02-2021, 11:50:23 »
Als renee de mol is en zou weten wie er op haar zitten, dan zou het logischer zijn om juist diegenen die op haar zitten de vrijstelling te geven. Zo weten ze niet of ze goed zitten, en gaat een van de anderen eruit.
Als iedereen door moet dan kan het een mol actie zijn, mits de regie hierin opdracht geeft aan de mol.

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #74 Gepost op: 8-02-2021, 12:17:38 »
Dus een "minder goede" mol... want tenzij in WIDM de regels anders zijn, is enige doel van de mol van zo weinig mogelijk in de pot te hebben. Onverdacht zijn, voor de zoveelste keer, doet er niet toe   ::tandpastasmiley::
Ik herhaal de reactie die je elke keer van iemand krijgt als je dit post: het gaat erom dat de mol opdrachten verstoort, geld uit de pot houdt en daarbij zo min mogelijk wordt opgemerkt. Het spel is een combinatie van die drie factoren, zonder die combinatie is er geen enkele spanning en zou het programma niet zo populair zijn als het nu is.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #75 Gepost op: 8-02-2021, 12:26:22 »
Dus een "minder goede" mol... want tenzij in WIDM de regels anders zijn, is enige doel van de mol van zo weinig mogelijk in de pot te hebben. Onverdacht zijn, voor de zoveelste keer, doet er niet toe   ::tandpastasmiley::
Het concept van WIDM is al 21 jaar lang dat de mol ongezien opdrachten verstoord en geld uit de pot probeert te houden. Onverdacht blijven bij de acties is een sleutelelement van het spel. ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #76 Gepost op: 8-02-2021, 12:29:25 »
Het concept van WIDM is al 21 jaar lang dat de mol ongezien opdrachten verstoord en geld uit de pot probeert te houden. Onverdacht blijven bij de acties is een sleutelelement van het spel. ::jaja::

En mensen die dat na 21 jaar nog steeds niet snappen kunnen beter gaan punniken  :P

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #77 Gepost op: 8-02-2021, 12:33:45 »
En sinds wanneer kent de mol de afvaller of wie de slechtste test heeft gedaan?
Dat was 1 van de zaken die de mol NIET mocht weten zodat ook hij uit de lucht zou vallen en echt verrast is als iemand eruit gaat.
Bij de Mol (Vlaanderen) is er maar 1x geweest dat de mol voorkennis had maar dat is toen ook meegedeeld aan de rest van de groep en dat kwam door de manier waarop de presentator iets gezegd had.
De mol weet echt wel wie van de kandidaten op hem/haar zit en wie niet. Die info heb je nodig om effectiever te kunnen mollen. De mol weet natuurlijk niet wie dat de test het slechtst gemaakt heeft, maar dat zeg ik ook niet.

Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #78 Gepost op: 8-02-2021, 12:42:53 »
Het concept van WIDM is al 21 jaar lang dat de mol ongezien opdrachten verstoord en geld uit de pot probeert te houden. Onverdacht blijven bij de acties is een sleutelelement van het spel. ::jaja::
Ja voor punt 1 dat de mol verstoort en 2 geld uit de pot houdt maar niet met punt 3 onverdacht. We zien niet alles, perfect mogelijk dat de mol al ontdekt is vroeger. Voor ons kijkers zullen ze het wel zo in de regie opzetten dan wij het als kijker niet weten. Is toch ook dikwijls zo dat iemand extra in de spotlight wordt gezet in een aflevering en hierdoor meer verdacht wordt en de week erna eruit gaat. Dus at punt van de spanning daar vrees ik niet voor zelf als de mol snel zou ontdekt zijn.

Ik begrijp absoluut jullie punt dat een mol die zich kan verstoppen het gemakkelijker heeft om opdrachten te saboteren maar als een mol moet kiezen dan moet die altijd gaan om er geld uit te halen wanneer de kans zich voordoet, ook al betekent dat dat iemand hem ontdekt. Die kandidaat is niet zo dom van dat te gaan zeggen aan de anderen of alles te doen om de mol te blokkeren. Of tenminste ik zou het niet doen! Ik zou dan zelf ook alles saboteren om de aandacht op mij te vestigen en weg van de mol.

Maar bon -sorry om af te wijken. Nu terug on topic.

Na deze aflevering kan ik niet begrijpen dat iemand nog Rocky of Renée als mol ziet. Los van welke reden als goodwill dan ook, onnodig geld binnenhalen???

Offline Manouk91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #79 Gepost op: 8-02-2021, 13:51:14 »
Geen idee eigenlijk. Is dat ooit bevestigd?

Overigens, het was gewoon een leuke aflevering! Vooral opdracht 2 was mooi.

Ja, Rik heeft dat laatst gezegd in de officiële WidM podcast. Dat de Mol gewoon maar wat doet. Volgens mij maakt deze ook niet altijd de test, ligt een beetje een de Mol wat ze daar precies zitten te doen. Het is dus niet zo dat ze de test goed moeten maken, hij telt volgens Rik helemaal niet mee.