Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen  (gelezen 15260 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #20 Gepost op: 6-02-2021, 21:58:06 »
We verschillen duidelijk van mening, maar ik weet toch vrij zeker dat het doel van het spel is dat de mol degene is die het spel moet saboteren en de pot laag houden, niet de bedenkers van de opdrachten (wat helaas het geval is bij alles of niets)
Klopt, dat moet de mol doen! Maar als er goede kandidaten zijn en je kunt iedere opdracht wel iets verdienen dan komt er naar mijn idee veel te veel geld in de pot. Deze deelnemers hoeven niet te spelen om het geld.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #21 Gepost op: 6-02-2021, 22:03:28 »
dus ja, ik denk wel dat de mol moest ontsnappen, geld vinden, de anderen meesleuren, helpen om sleutels te bemachtigen.

En vooral wat geld weggooien. Volgens mij deed Splinter dat. Riep hij niet dat hij 250 had terwijl dit 750 was?
Moet t nog s terugzien ..

Zou ook saaie afl 10 worden als de mol niet escaped

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #22 Gepost op: 6-02-2021, 22:06:46 »
En vooral wat geld weggooien. Volgens mij deed Splinter dat. Riep hij niet dat hij 250 had terwijl dit 750 was?
Moet t nog s terugzien ..

Scherp gezien hoor. Er ligt inderdaad 750 euro en bij het oprapen van de biljetten roept Splinter "250 euro!". ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 6-02-2021, 22:20:02 door Heinz »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #23 Gepost op: 6-02-2021, 22:08:11 »
Hadden Splinter en Charlotte niet twee sleutels? Wat is er met die tweede gebeurd? Weggegooid?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #24 Gepost op: 6-02-2021, 22:09:15 »
Scherp gezien hoor. Er ligt inderdaad 750 euro en bij het oprapen van de biljetten roept Splinter "250 euro!". ::jaja::

Dan mag je best wat vertrouwen winnen bij de bus met die 100 als je dit toch al van plan was  8)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #25 Gepost op: 6-02-2021, 22:10:27 »
Dit vond ik nou écht een leuke opdracht  ::love:: ::bravo::. Lekker!

Scherp gezien hoor. Er ligt inderdaad 750 euro en bij het oprapen van de biljetten roept Splinter "250 euro!". ::jaja::
Case closed, we got him!  ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #26 Gepost op: 6-02-2021, 22:16:09 »
Omdat, en zo blijkt ook uit de verdenkingen, je als je blijft zitten je jezelf in de kijker speelt. Tenzij meerdere kandidaten niet verlost geraken. Als dit de eerste aflevering was, zou je Marije meteen afstrepen vanwege te verdacht, dus ja, ik denk wel dat de mol moest ontsnappen, geld vinden, de anderen meesleuren, helpen om sleutels te bemachtigen. Maar vooral, Marije niet bevrijden. Het lijkt dat zij de enige was die zichzelf kon bevrijden, maar was dat wel zo? Moet ik nog eens opnieuw bekijken.
Ik vond trouwens dat heel deze aflevering Marije wel heel verdacht in beeld werd gebracht.

Ben ik deels met je eens, ik denk ook dat de mol wel is ontsnapt, maar het is niet noodzakelijk. Het zou zelfs nog kunnen dat Marije als mol eventueel wel wil ontsnappen maar door onhandigheid er gewoon niet uitkomt, ook als je van te voren weet wat de bedoeling is kan het niet lukken.

Al met al maakt het Marije voor mij niet extra verdacht, maar streep ik haar ook niet af.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #27 Gepost op: 6-02-2021, 22:46:34 »
Ontsnappen" ont - snappen oftewel niet snappen. Dat zei Marije letterlijk tegen Rocky toen ze de eerste cel uit was: "Ik snapte het niet", terwijl ze zelfs daarvoor in de voiceover wel zei, ik wist hoe ik er uit moest maar het lukte me niet.

Omdat 'brievenbus' ook al naar Marije kan wijzen (bus rijdt, Marije komt bij de enige halte met een brief -ter sprake geweest in Moltalk- ) en de derde 'onder druk zetten' (Marije werd als eerste uitgeschakeld) denk ik eigenlijk dat het wijst naar wie er een rood scherm zou krijgen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #28 Gepost op: 6-02-2021, 22:47:16 »
Splinter weer zo’n jokerjas aan.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #29 Gepost op: 6-02-2021, 22:49:02 »
Dat Charlotte is ontsnapt is vrijwel alleen te danken aan Splinter. Zij was alleen maar aan het vertragen en onhandig aan het doen. Splinter zegt haar letterlijk welke code ze moet intoetsen en leidt haar naar de sleutel. Hier doet zij zelf weinig aan. Dus ik denk dat de mol zeker is ontsnapt, maar niet noodzakelijkerwijs op eigen initiatief/ conto.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2021, 22:50:01 »
Dit vond ik nou écht een leuke opdracht  ::love:: ::bravo::. Lekker!
 Case closed, we got him!  ::vergroot::
Beetje off-topic reactie, hij deed me een beetje denken aan de opdracht 'De Box' die jij ons vorig jaar in widmo hebt geserveerd. En ook aan een finale opdracht uit seizoen 4 in Canada. Verder helemaal eens met wat je zegt. Zeer leuke opdracht inderdaad  ::jaja::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #31 Gepost op: 6-02-2021, 22:50:19 »
Scherp gezien hoor. Er ligt inderdaad 750 euro en bij het oprapen van de biljetten roept Splinter "250 euro!". ::jaja::

OooOoooOh is dit waarom Splinter nog even op het eind riep dat ze geld moesten gaan zoeken in de cellen, want naast het feit dat dat veel tijd kostte zou hij dat ook als motief kunnen gebruiken als er spontaan 500 euro ontbrak. Hij zou dan kunnen zeggen dat het nog in één van de cellen zou kunnen liggen  ::rofl::.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #32 Gepost op: 6-02-2021, 22:54:27 »
Dat zou best eens kunnen ja! Al zegt Rik niet tegen de kandidaten dat er in totaal 1500 euro te verdienen was.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #33 Gepost op: 6-02-2021, 22:56:56 »
Bijzonder dat Marije niets kon met die sleutel. Beetje vreemd dat ze die niet op de andere deur probeerde.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #34 Gepost op: 6-02-2021, 23:00:37 »
Het maakt natuurlijk helemaal niets uit of Splinter 250 van de 750 pakt, of zegt wat hij heeft gepakt, het gaat er om dat er 0 is verdiend...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #35 Gepost op: 6-02-2021, 23:01:46 »
Natuurlijk, maar mocht Marije toch nog bevrijd worden had Splinter die 500 euro achter kunnen houden en werd er dus 500 minder verdiend.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #36 Gepost op: 6-02-2021, 23:02:54 »
OooOoooOh is dit waarom Splinter nog even op het eind riep dat ze geld moesten gaan zoeken in de cellen, want naast het feit dat dat veel tijd kostte zou hij dat ook als motief kunnen gebruiken als er spontaan 500 euro  ontbrak. Hij zou dan kunnen zeggen dat het nog in één van de cellen zou kunnen liggen  ::rofl::.
En dan excuses bij Marije aanbieden en de vermoorde onschuldige spelen.. ::jaja::

En de cruciale sleutel op een reuze splinter... >:D
« Laatst bewerkt op: 6-02-2021, 23:09:04 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #37 Gepost op: 6-02-2021, 23:14:03 »
Die pin van Marije die zogenaamd klem zat, kwam er vervolgens wel heel makkelijk uit. Ook de nadruk die ze legt op dat niemand haar kwam helpen met de lasso-opdracht is opvallend. Als het haar vanaf haar positie al niet lukte, was het wel heel bijzonder geweest als iemand het vanachter het gesloten hek wel gelukt was.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #38 Gepost op: 6-02-2021, 23:16:16 »
Die pin van Marije die zogenaamd klem zat, kwam er vervolgens wel heel makkelijk uit. Ook de nadruk die ze legt op dat niemand haar kwam helpen met de lasso-opdracht is opvallend. Als het haar vanaf haar positie al niet lukte, was het wel heel bijzonder geweest als iemand het vanachter het gesloten hek wel gelukt was.
De lange stok geven aan Marije? Kon dat?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #39 Gepost op: 6-02-2021, 23:22:28 »
Kan niet inschatten of dat lang genoeg geweest was. Moet je op dat moment natuurlijk ook maar aan denken. Het valt met net ook op dat er een hangslot op die deur zat, geen idee of daar ook een sleutel voor aanwezig was. Van dat lasso werpen raak je natuurlijk ook gefrustreerd als het niet lukt.