Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen  (gelezen 15259 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #60 Gepost op: 7-02-2021, 10:31:12 »
Dát is wat ik wilde weten. Ze hebben het maximale bedrag meegenomen.

Dat het niet "verdíend" is, en door het niet ontsnappen van Marije dus niet in de pot terecht is gekomen, doet er in dit verband niet toe. Duidelijk is nu dat Splinter niets heeft achtergehouden. Dan is dat ook weer opgehelderd.
Je weet niet wat er zou zijn gebeurd (met de montage) als iedereen was ontsnapt. Zou Splinter dan € 250 hebben ingeleverd? Zien we dan het pakken van het geld niet?

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #61 Gepost op: 7-02-2021, 10:35:56 »
Dát is wat ik wilde weten. Ze hebben het maximale bedrag meegenomen.

Dat het niet "verdíend" is, en door het niet ontsnappen van Marije dus niet in de pot terecht is gekomen, doet er in dit verband niet toe. Duidelijk is nu dat Splinter niets heeft achtergehouden. Dan is dat ook weer opgehelderd.

Splinter had het wellicht wel achtergehouden als iedereen kon ontsnappen. Nu was het niet nodig om het geld achter te houden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #62 Gepost op: 7-02-2021, 10:52:45 »
En door dat dit onduidelijk blijft riekt naar een montagetrucje. Het kan heel goed zijn dat Splinter zegt 250 euro en 500 euro maar dat dat laatste er uit is geknipt.

Offline mrmai

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #63 Gepost op: 7-02-2021, 11:20:06 »
Je had hier als mol natuurlijk een enorme hoeveelheid aan outs, om in het begin lekker mee te doen, als je ziet dat er alsnog bv 1 persoon niet uit de gevangenis komt kun je ook lekker geld mee pakken. Je kan bij de verste knops staan, en niet drukken, of wel drukken en toch net te laat komen bij de uitgang.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2021, 12:43:54 »
Die opdracht van Marije met de lasso was een nepopdracht, niet te doen. Wat wel te doen was, was om die kamer met een sleutel open te maken. Ik denk met de tweede sleutel van Splinter. Als die kamer open was dan had Marije aan die houten paal de sleutel van de andere deur gevonden om te ontsnappen. Maar Splinter gooit die sleutel weg met het slot. Marije kan niet ontsnappen.
Vervolgens komt Rocky de sleutel bij haar opeisen die bedoeld is voor de laatste deur die met een sleutel opengemaakt wordt. Hiervoor rent Rocky snel naar beneden naar Marije en hoe Rocky die sleutel bij Marije opeist, getuigd - mijns inziens - van voorkennis. Marije geef die sleutel, ik denk dat die voor boven is.  Maar past die sleutel ergens op, ik breng hem heel even naar boven ja.
Als de bel gaat is Rocky degene die iedereen opjaagt door te roepen: Naar buiten! Je ziet iedereen onrustig worden. Rocky organiseert de knoppen en als het slot opengaat moet je haar gezicht zien als ze roept "deze deur is maar 30 seconden open". Ze jaagt iedereen naar buiten. Renee wilde nog een vraag stellen, Splinter wil Marije nog bevrijden maar weet niet hoe. Iedereen behalve Marije naar buiten gejaagd.
Wat je ziet is dat de andere kandidaten geen voorkennis hebben, en Rocky op meerdere momenten gebruikt maakt van de mogelijkheden die de opdracht bied aan een mol.

Door op te jagen hebben de kandidaten geen rust om te bedenken dat de tweede sleutel van Splinter naar Marije moet. Zij denken dat Marije zichzelf maar moet te bevrijden met dat touw. Maar dat is een dwaalspoor en ook niet te doen, zoals blijkt. De kandidaten konden die kamer met het touw ook niet goed zien, want daarvoor zat nog een gesloten deur, haaks op de kamer met het touw. In deze fase van het spel zijn de kandidaten ook minder genegen elkaar te helpen, te meer daar Marije zich de vorige opdracht verdacht had gemaakt door geld uit de pot te houden (waar ze niks aan kon doen).

Renee roept nog "we moeten nog een sleutel zien te vinden", maar is niet duidelijk of ze de sleutel voor Marije.
Splinter roept nog "Marije is nog niet los, kut".
Marije die trouwens heel toevallig uitzicht heeft op de 30 seconden deur.

Met nog zo'n 3 minuten op de klok wordt de timerdeur door Rocky geopend. Dus 2 1/2 minuut essentiële speeltijd weggespeeld. Dat was genoeg geweest voor Splinter als hij aan de tweede sleutel had gedacht om nog heen en weer te rennen. Maar die tijd is hem dus ontnomen door het opjagen.

Rocky heeft deze opdracht subliem gespeeld.  ::ok::
Dat je bij de executie even wegkijkt, zogenaamd gefrustreerd, maar vooral de blikken vermijden, dat is logisch. Even je emoties Wegstoppen.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 12:49:26 door foxhunter »

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #65 Gepost op: 7-02-2021, 13:11:07 »
Maakt het wel makkelijk als mol, helemaal als je alleen zit, je hoeft alleen maar te zorgen dat je zelf niet ontsnapt, anderen kunnen je niet helpen
Als Marije de Mol is zal ze weten wat de truuk is om te ontsnappen. Ik zou dan zorgen dat ze nét niet op tijd buiten is...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #66 Gepost op: 7-02-2021, 13:14:06 »
Als Marije de Mol is zal ze weten wat de truuk is om te ontsnappen. Ik zou dan zorgen dat ze nét niet op tijd buiten is...
Ze zal de truuk weten, maar dat wil nog niet zeggen dat die ook zo makkelijk lukt. Je kunt immers niet alles gaan oefenen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #67 Gepost op: 7-02-2021, 13:40:04 »
We zien best vaak deze hoek van de camera. je zou toch zeggen dat je de camera wat meer op marije of de celdeur kon richten op voorhand, als productie.
Dit doet me geloven dat er of boven de verwarming iets hangt (ik heb nog geen HD versie), of dat de verwarming gewoon loszat.
Het kan natuurlijk ook de sleutel van splinter zijn, want volgens mij zien we die nooit gebruikt worden? ???

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #68 Gepost op: 7-02-2021, 13:45:48 »
Wat is dat voor een akelig eng gezicht van Marije?  ::oink::

Offline Femmmmmm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #69 Gepost op: 7-02-2021, 14:20:38 »
We zien best vaak deze hoek van de camera. je zou toch zeggen dat je de camera wat meer op marije of de celdeur kon richten op voorhand, als productie.
Dit doet me geloven dat er of boven de verwarming iets hangt (ik heb nog geen HD versie), of dat de verwarming gewoon loszat.
Het kan natuurlijk ook de sleutel van splinter zijn, want volgens mij zien we die nooit gebruikt worden? ???

Dit is gewoon de ketting waarmee de deur op slot is gezet, aan een verwarming. Ik neem aan dat er gewoonlijk een slot in de deur zit die ze niet hebben gebruikt vanwege veiligheid of het werkt niet meer ofzo.

Ik denk dat een lasso een heel dom idee was, aangezien je dan ook heel specifiek moet gooien en de paaltjes allemaal vrij dicht op elkaar stonden. Had ze niet de twee uiteinden kunnen vasthouden en het touw achter de paaltjes kunnen gooien om zo alle of een aantal paaltjes naar zich toe te kunnen schuiven? of was het te kort?

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #70 Gepost op: 7-02-2021, 16:00:36 »
Snap ik het nou goed ?

De weggegooide sleutel van Splinter zou de sleutel moeten zijn van de celdeur.
De sleutel aan het paaltje is voor het laatste hek ( om te ontsnappen )

Dat betekent toch, dat deze opdracht op voorhand al als vrijwel onmogelijk is beschouwd door de makers.

Mee eens ??
Of werd Marije hier een extra optie geboden ?

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #71 Gepost op: 7-02-2021, 16:26:33 »
Splinter biecht op , dat er twee sleutels waren . Charlotte heeft dat niet gezien denk ik . Zij meldt t niet in ieder geval.
Waarom zou hij dat opbiechten ?
Zou de mol dat nú wel doen ? Liever bewaren tot slotaflevering .
Waren er wel twee sleutels ? Heeft iemand hier een plaatje van ?
Het zou de lasso- opdracht overbodig maken toch ?
Hoefde niet te slagen bedoel ik ...

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #72 Gepost op: 7-02-2021, 16:33:27 »
Splinter biecht op , dat er twee sleutels waren . Charlotte heeft dat niet gezien denk ik . Zij meldt t niet in ieder geval.
Waarom zou hij dat opbiechten ?
Zou de mol dat nú wel doen ? Liever bewaren tot slotaflevering .
Waren er wel twee sleutels ? Heeft iemand hier een plaatje van ?
Het zou de lasso- opdracht overbodig maken toch ?
Hoefde niet te slagen bedoel ik ...

Het zou kunnen dat de tweede sleutel van Splinter, de gevangenis bij Marije zou openen zodat ze bij de sleutel kon komen (en dus die lasso-opdracht niet hoefde te doen).

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #73 Gepost op: 7-02-2021, 16:45:43 »
Wat is dat voor een akelig eng gezicht van Marije?  ::oink::

Marije maakt weer een M met haar vingers...


Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #74 Gepost op: 7-02-2021, 17:46:35 »
Ik vind deze opdracht heel erg lijken op een opdracht uit seizoen 18, waarbij Stine heel lang heeft moeten wachten om bevrijd te worden. Ruben had hier als penningmeester het voordeel als enige vrij te zijn, en moest de rest bevrijden, waarna er geld kon gezocht worden. Aflevering 6, "Sleutelpositie". Kijk hem maar eens terug.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #75 Gepost op: 7-02-2021, 18:20:46 »
Moet het ook nog eens herbekijken, maar snap ik het nou goed dat Splinter :
Een bos met 2 sleutels weggegooid heeft, (mogelijk van cel Marije)
750 euro gevonden heeft en 250 euro zegt,
de andere 750 euro door Rocky gevonden is,
Splinter terwijl Charlotte de kaars aan het doorbranden is, die 750 euro vindt en daarna tegen Charlotte zegt “ hier is geen geld meer te vinden”
Daarna nog iedereen aanspoort om iedere cel te gaan doorzoeken om nog geld te vinden, terwijl al het geld al gevonden is en Marije niet uit haar cel raakt?  ::vergroot::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #76 Gepost op: 7-02-2021, 18:29:58 »
Maar de kandidaten hebben toch het maximale bedrag meegenomen (€ 1500) maar dat ging niet in de pot omdat Marije nog binnen was. Als de mol niet Marije is denk ik dat de mol snel naar buiten wil zodat Marije niet bevrijd wordt. Dat maakt Rocky hier verdacht temeer omdat ze Marije wilde achterlaten.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #77 Gepost op: 7-02-2021, 18:49:32 »
Maar de kandidaten hebben toch het maximale bedrag meegenomen (€ 1500) maar dat ging niet in de pot omdat Marije nog binnen was. Als de mol niet Marije is denk ik dat de mol snel naar buiten wil zodat Marije niet bevrijd wordt. Dat maakt Rocky hier verdacht temeer omdat ze Marije wilde achterlaten.
Juist.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #78 Gepost op: 7-02-2021, 19:04:06 »
Maar de kandidaten hebben toch het maximale bedrag meegenomen (€ 1500) maar dat ging niet in de pot omdat Marije nog binnen was. Als de mol niet Marije is denk ik dat de mol snel naar buiten wil zodat Marije niet bevrijd wordt. Dat maakt Rocky hier verdacht temeer omdat ze Marije wilde achterlaten.

Splinter roept als eerste ‘nog 5 minuten en snel snel. Waarop rocky zegt naar buiten! Alleen renee roept nog iets over een sleutel vinden (voor marije?) maar de rest heeft haast!
Was erg vermakelijk trouwens 😂

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #79 Gepost op: 7-02-2021, 19:15:55 »
Moet het ook nog eens herbekijken, maar snap ik het nou goed dat Splinter :
Een bos met 2 sleutels weggegooid heeft, (mogelijk van cel Marije)
750 euro gevonden heeft en 250 euro zegt,
de andere 750 euro door Rocky gevonden is,
Splinter terwijl Charlotte de kaars aan het doorbranden is, die 750 euro vindt en daarna tegen Charlotte zegt “ hier is geen geld meer te vinden”
Daarna nog iedereen aanspoort om iedere cel te gaan doorzoeken om nog geld te vinden, terwijl al het geld al gevonden is en Marije niet uit haar cel raakt?  ::vergroot::
 

Klopt helemaal Faye .
Maar....zijn het wel twee sleutels ?  ::jaja:: ::ohno::
Waarom neemt hij wel/ ook ? het slot mee ?
Waarom meldt hij de twee sleutels niet aan de anderen  ?
Waarom meldt hij het überhaupt in zijn biecht aan ons ?