Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan  (gelezen 25771 keer)

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #40 Gepost op: 21-02-2021, 01:26:09 »
De belletjes (of zijn het balletjes?)  aan de voeten van de puzzle joker zijn verdwenen tov de speelkaart joker...betekent dit iets?

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #41 Gepost op: 21-02-2021, 01:30:55 »
De middelste onderin moet A4 en B1 zijn volgens mij, niet B2.

Maar mooi overzicht!

(wel overbodige molactie uiteindelijk want niet alle aanwijzingen komen door, maar als mol Renée weet je dat niet vantevoren natuurlijk)

Goed gezien, moet idd B1 zijn.
En dankjewel!  ;D

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #42 Gepost op: 21-02-2021, 08:43:31 »
Goed gezien, moet idd B1 zijn.
En dankjewel!  ;D

Dank voor het betere overzicht - twee van die stukken noemde ik ook al (op basis van het eindshot). Met dezelfde conclusie - Splinter heeft dit niet gedaan; Renée dus wel

Dat Charlotte in paniek is is geen reden stukken op te pakken die niet genoemd worden (door Splinter)

Bovendien interessant is dat de foute verwisseling onderin gemaakt lijkt te zijn ná het eerst correct verwisselen van twee andere stukken (op aanwijzing v Rocky).

Ik kan niet anders dan concluderen dat dit een molactie v Renée is die in beeld is gebracht

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #43 Gepost op: 21-02-2021, 09:35:56 »
Heel mooi gedaan weer therMOLmeter! ::ok::

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #44 Gepost op: 21-02-2021, 09:51:35 »
Ik was overigens aangenaam verrast dat er een opdracht was waarbij we relatief goed mee konden puzzelen. De hele eerste ronde inclusief kaartje v Splinter perfect in beeld én de molactie (v Renee) ook door de shots van de puzzel. Je kunt makkelijk reconstrueren wanneer de fouten gemaakt zijn (tussen de laatste wissel op aanwijzen v Rocky en de derde wissel v Splinter) en daardoor is met de kennis v nu (splinter ligt er uit) de conclusie “Renee heeft zonder aanwijzingen stukken verwisseld” gemakkelijk te trekken.


Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #45 Gepost op: 21-02-2021, 09:54:07 »
Buiten het wie deed wat verkeerd, viel me op dat het huppeltje van Charlotte wel iets weg heeft van de houding van het jokertje.


En de onderschrift foto dan...handen precies hetzelfde, haha.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #46 Gepost op: 21-02-2021, 09:56:13 »
de conclusie “Renee heeft zonder aanwijzingen stukken verwisseld” gemakkelijk te trekken.
Kan dat niet iets te maken hebben met haar doofheid? Of aanwijzingen die buiten beeld zijn gelaten? Er valt genoeg te monteren hier. Het zou wat zijn als we met deze opdracht rechtstreeks naar Renée worden geleid.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #47 Gepost op: 21-02-2021, 09:58:35 »
Kan dat niet iets te maken hebben met haar doofheid? Of aanwijzingen die buiten beeld zijn gelaten? Er valt genoeg te monteren hier. Het zou wat zijn als we met deze opdracht rechtstreeks naar Renée worden geleid.

Ik heb het nagelopen en er lijken toch echt twee onlogische verwisselingen te hebben plaatsgevonden.
Dit doet me een beetje denken aan het bordje dat Jan Versteegh verwisselde in de finale van S18.
Zo van: die arme molloten die het nog niet door hebben, vooruit dan hier heb je een cadeautje!  :o

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #48 Gepost op: 21-02-2021, 09:59:18 »
Kan dat niet iets te maken hebben met haar doofheid? Of aanwijzingen die buiten beeld zijn gelaten? Er valt genoeg te monteren hier. Het zou wat zijn als we met deze opdracht rechtstreeks naar Renée worden geleid.

Doofheid in dit geval niet - want ze heeft alle aanwijzingen v Rocky trouw gevolgd.

Daarná zijn er twee gekke wisselingen geweest (of iig de D2/E2 wissel is van na de goede wisseling gedaan)...

Dat is ook mijn enige twijfel (is het niet te simpel).
Escape zou evt zijn dat Charlotte toch dingen buiten beeld heeft doorgegeven aan Splinter, maar zei hij niet na afloop dat hij maar 4 dingen had verwisseld ?
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 10:01:13 door hamsterdam »

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #49 Gepost op: 21-02-2021, 10:00:02 »
Sowieso vind ik die joker erg op Renée lijken.
Graven, graven, graven...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #50 Gepost op: 21-02-2021, 11:20:24 »
Het kan ook gewoon een fout van Renée zijn of zelfs Rocky. De mol kan ook perfect uit het vliegtuig codes niet doorgeven of fout doorgeven.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #51 Gepost op: 21-02-2021, 11:23:54 »
Het kan ook gewoon een fout van Renée zijn of zelfs Rocky. De mol kan ook perfect uit het vliegtuig codes niet doorgeven of fout doorgeven.

Dat was ook mijn eerste gedachte: Charlotte zal wel meer hebben doorgegeven dan we hebben gezien.
Maar naderhand zegt Splinter dat hij geen extra verwisselingen heeft doorgekregen als hij het nabespreekt met Renee.
Dan zou het in theorie nog Rocky kunnen zijn die extra verwisselingen heeft doorgegeven, maar Charlotte niet.
Jammer, want Charlotte was wel mijn wensmol.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #52 Gepost op: 21-02-2021, 11:30:35 »
Na een analyse waarin ik de verwisseling van de puzzelstukken door Renée en Splinter heb vergeleken met de shots van onder de puzzel, kom ik op iets interessants.

Knap Thermolmeter, zo snel zo'n uitgebreide analyse,  ::ok:: welliswaar niet in 1 keer helemaal goed, maar daarom is er het forum  ;)

Toch vind ik het leuk ook zelf de opdracht na te gaan pluizen al lukt me dat niet binnen een uur na de uitzending  ;D

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #53 Gepost op: 21-02-2021, 11:44:01 »
Knap Thermolmeter, zo snel zo'n uitgebreide analyse,  ::ok:: welliswaar niet in 1 keer helemaal goed, maar daarom is er het forum  ;)

Toch vind ik het leuk ook zelf de opdracht na te gaan pluizen al lukt me dat niet binnen een uur na de uitzending  ;D

Ja echt fijn die overzichten met afbeeldingen. Veel makkelijker om te controleren dan om het zelf uit te zoeken!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #54 Gepost op: 21-02-2021, 11:44:48 »
Het kan ook gewoon een fout van Renée zijn of zelfs Rocky. De mol kan ook perfect uit het vliegtuig codes niet doorgeven of fout doorgeven.

Maar dit matcht niet met wat we zien. De wisselingen zijn gedaan tussen “einde ronde 1” (op z’n minst die D2/E2) en einde spel. Dus óf Rocky heeft na de vijf goede wisselingen ineens nog meer doorgegeven en dat hebben wij niet gezien óf Charlotte - maar dat matcht niet met het nagesprek waarin Splinter zegt 4 wisselingen gedaan te hebben.

De optie “Renée heeft 2 extra wisselingen gedaan” is verreweg het meest logisch aangezien kandidaat Splinter geen reden heeft op eigen houtje te handelen.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #55 Gepost op: 21-02-2021, 12:12:47 »
Doofheid in dit geval niet - want ze heeft alle aanwijzingen v Rocky trouw gevolgd.
Dan vergeet je de mogelijkheid dat ze het in eerste instantie niet goed verstond, en een verkeerde wissel maakte. Die we niet in beeld hebben gezien. En die ze daarna tevergeefs probeerde te corrigeren.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #56 Gepost op: 21-02-2021, 13:00:14 »
Het is vreemd dat er maar 1 verwisseling nodig is om van het tussenshot naar het eindresultaat te komen, namelijk E1 > A2.

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #57 Gepost op: 21-02-2021, 13:05:14 »
Het was een heel leuke opdracht, maar dan alleen om te kunnen puzzelen vanuit thuis wie er gemold heeft

Voor de rest was dit een kansloze opdracht.
Want waar de mol ook zat, hij kon gewoon mollen.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #58 Gepost op: 21-02-2021, 13:07:38 »
Bij de derde aanwijzing van Rocky moet B3 en E2 verwisseld worden. Het originele stukje van E2 ligt in het eindbeeld bij B3 - die klopt dus (stukje hoofd)

Het blokje van B3 ligt echter NIET bij E2 maar bij D2 en het originele blokje van D2 ligt bij E2. Dan zou Renée dus gedacht hebben dat ze een fout gemaakt heeft en die heel dom hebben hersteld (want als je denkt dat ie 1 lager moet liggen is dit niet de manier om het op te lossen).

De andere rare wissel is C1/D1. Die is rechtstreeks (dus geen driehoek). Die staan allebei aan het einde exact zoals deze wissel omdat zowel de code met C1 (de eerste code v Renee die nooit door Charlotte is doorgegeven) en die met D1 (die door Charlotte ook niet is doorgegeven) nooit is uitgevoerd - maar zelfs áls Charlotte t hier goed had gedaan was t dus niet gelukt.

Is het 100% foolproof, de analyse op basis van de beelden, maar de kans dat Renee dit heeft gedaan is gigantisch en de kans dat dit twee domme foutjes waren lijkt mij persoonlijk klein. Er was geen enkele reden om aan C1/D1 te komen en ook de driehoekswissel is onlogisch (want zo herstel je nooit een potentiele fout).

 

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #59 Gepost op: 21-02-2021, 15:52:50 »
WOW gave opdracht!! De mol blijft liever op de grond /
Als je Renée bedoelt, zij doet evenmin aan abseilen, zwemmen, vliegen enz.