Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan  (gelezen 25575 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #200 Gepost op: 28-02-2021, 20:34:17 »
tien pagina's maar nog geen volledig juist overzicht van de codes ! Bij deze, voor de volledigheid...

Vlucht 1:

A1 wisselen met  C3
D4 wisselen met E4 
C2 wisselen met  E3
B3 wisselen met E2 
B2 wisselen met A3 

Vlucht 2:

D2 wisselen met C1
A4 wisselen met B1
B4 wisselen met C4
D1 wisselen met D3
E1 wisselen met A2
Die is hier al verschillende keren gegeven. Ook heb ik al een foto gedeeld waarin elke afzonderlijke wissel te zien is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #201 Gepost op: 5-03-2021, 11:42:24 »
Ik ben benieuwd hoe @driehoekswissel de B1-A2 wissel verklaart die we Renée zien uitvoeren in aflevering 9 maar nergens in aflevering 8. Deze wissel staat op geen enkel kaartje en is ook niet één van de 2 extra wissels die tijdens vlucht 1 zijn uitgevoerd,  uitgaande van de bekende wissels tijdens vlucht 2. Die extra wissels zijn namelijk C1-D1 en D2-E2. En hier komen B1 en A2 ook helemaal niet in voor.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #202 Gepost op: 5-03-2021, 12:05:25 »
Dat is nog gekker als je vanaf youtube 11:20 kijkt. Renee zegt E1 - A2, Charlotte maakt er B1 -A2 van ???

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #203 Gepost op: 5-03-2021, 12:11:51 »
Dat is een kwestie van montage.


Die is hier al verschillende keren gegeven. Ook heb ik al een foto gedeeld waarin elke afzonderlijke wissel te zien is.

Maar niet volledig juist in een schema, vandaar

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #204 Gepost op: 5-03-2021, 13:12:06 »
Dat is nog gekker als je vanaf youtube 11:20 kijkt. Renee zegt E1 - A2, Charlotte maakt er B1 -A2 van ???
Ik had het over de wissel met Renée aan het bord, dus vlucht 1. Daar doet Charlotte niet mee. Die B1-A2 wordt misschien wel geroepen door Charlotte, maar dat is voor Splinter aan het bord. Wel vreemd dat Renée hier een zet uitvoert die later wordt geroepen.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #205 Gepost op: 5-03-2021, 13:49:09 »
Citaat
Wel vreemd dat Renée hier een zet uitvoert die later wordt geroepen.
Dat is wat ik bedoelde. Het lijkt ook of Splinter die zet uitvoert. Hij legt e1 terug en reikt naar b1. Of Charlotte is de mol en corrigeert een foute zet van Renee, of Renee is de mol en is na Splinter nog langs de tafel geweest om wat stukken goed te leggen.

We kunnen hieruit in ieder geval concluderen dat Rocky niet de mol is ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #206 Gepost op: 6-03-2021, 21:26:21 »
Een standaardmolactie, niets gedurfd of speciaal aan, maar een molactie. Er zijn er.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #207 Gepost op: 6-03-2021, 23:35:44 »
Die extra zetten op het bord begrijp ik ook niks van. Één verkeerde code vanuit de toren was genoeg geweest. Als er nou nog een hint in zat verstopt, dan zou ik het nog begrijpen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #208 Gepost op: 7-03-2021, 11:23:03 »
De opdracht was leuk om te kijken, maar mollen kon door iedereen ongezien/ongemerkt gebeuren. 0 euro gegarandeerd. Maar goed, Renée heeft haar werk gedaan.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #209 Gepost op: 7-03-2021, 11:32:28 »
We hebben naast de zekere eindtoestand  en toestand na de B4-C4 wissel  nòg een zekere toestand, namelijk die van het begin.  Er was eerder al geconstateerd dat er na de B4-C4 wissel een onverklaarbare wissel  E2-D2 was. Gisteren viel mij op dat er op het shot  nà de B4-C4 wissel nog een onverklaarbare wissel staat. C1-D1. 

Beide onverklaarbare wissels zijn gemaakt tussen het beginshot (dus de start  van de opdracht) en het shot van de wissel B4-C4. Ik heb de wissels die in vlucht 1 gedaan zijn gecontroleerd met het beginshot en de wissel B4-C4. Alle wissels uit vlucht 1 zijn correct uitgevoerd.....

Nou die wissel C1-D1 was iig duidelijk in beeld bij de molacties  ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #210 Gepost op: 7-03-2021, 12:01:57 »
Maar het verklaart niet waarom alle 5 de wissels die op het lijstje stonden correct zijn uitgevoerd (Renée zegt hierover bij molacties: ik volg ze ook wel eens niet op) en de B1-A2 wissel die we hebben gezien terwijl in werkelijkheid een D2-E2 wissel is uitgevoerd.