Auteur Topic: [Aflevering 9] - Kaarsrecht  (gelezen 13803 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #20 Gepost op: 27-02-2021, 22:08:14 »
Vond het persoonlijk niet te langdradig, er was één toffe actie-opdracht en één die wat meer gericht was op terugblikken (die zo uit de Filipijnen overgenomen leek). En zoals gezegd vond ik de opzet met drie tekstjes voor ze de test gingen maken een leuke afwisseling ::ok:: Enige minpuntje dat ik kan noemen is dat ik wel vond dat de 'executie' van Charlotte heel onverwacht, abrupt en snel was. Als ze er wat meer een momentje van hadden gemaakt (zoals eerdere seizoenen met een kandidaat voor de presentator) had ik het instorten van de Charlottetunnel wat beter kunnen waarderen.
...óf niet!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #21 Gepost op: 27-02-2021, 22:08:26 »
Renée had als enige de kaars aangestoken. Kaars recht.
Of de rug rechthouden maar wél de kaars uit de envelop halen.

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #22 Gepost op: 27-02-2021, 22:18:49 »
Waar zou de titel op slaan?

Als oudere, maar altijd op haar houding lettende, vrouw viel mij meteen de kaarsrechte houding van Renée op; toen zij voor Rick stond gedurende diens toespraak. Check it out.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #23 Gepost op: 27-02-2021, 22:22:45 »
Ik vond het een hele goede eerste opdracht, een beste mooie tweede met een leuke "twist" (die envelop en de kaars, en dat de kandidaten dat waarschijnlijk al in opdracht 1 van aflevering 1 konden doen), veel te veel droneshots, prima tekstjes van Rik, onbegrijpelijk dat er voor gekozen is om Rocky en Renée over te houden. Maak dan maar meteen de Mol bekend of maak niks bekend.
Je kon al weten dat het Charlotte niet was. Geen van de andere verdacht haar bij de laatste test.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #24 Gepost op: 27-02-2021, 22:23:09 »
Zou de letter R op de envelop staan?
Kaars R echt

Dan zou je in aflevering 1 een aantal opties hebben gehad als je de code had gelezen in het kaarslicht: Remco, Rocky, Renee. En toevallig genoeg nog steeds twee opties momenteel in de finale.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #25 Gepost op: 27-02-2021, 22:25:51 »
Je kon al weten dat het Charlotte niet was. Geen van de andere verdacht haar bij de laatste test.

Klopt, maar ook dat is een keuze geweest. De Mol had ook Charlotte zogenaamd kunnen verdenken.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #26 Gepost op: 27-02-2021, 22:27:46 »
Daarnaast is het natuurlijk ook prima mogelijk dat de twee niet mollen elkaar verdenken, hoewel dat zeer onwaarschijnlijk is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #27 Gepost op: 27-02-2021, 22:41:57 »
Het is nog nooit gebeurd dat allebei de finalekandidaten niet op de mol zitten.... toch?

Offline WieisdeMol_Gido

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #28 Gepost op: 27-02-2021, 23:06:02 »
Klopt!

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #29 Gepost op: 27-02-2021, 23:09:16 »
Gaat er toevallig iets mis op de site van WIDM? De aflevering staat er op, maar de thumbnail blijft in beeld staan

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #30 Gepost op: 27-02-2021, 23:11:55 »
Misschien is dit iets voor het feedback topic en als Rocky volgende week de mol blijkt, is het misschien een ander verhaal, maar ik weet niet wat ik er van vind dat we nu voor het tweede seizoen op rij nog maar twee opties overhouden voor de finale. Het voelt toch minder spannend, vorige keer natuurlijk ook door de handschrifthint. Ik vond het ook wel vervelend dat we vaak in aflevering 9 geen nieuwe info kregen, maar met drie opties nog een week overbruggen was toch net iets spannender dan met twee, of vinden anderen dit niet?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #31 Gepost op: 27-02-2021, 23:23:04 »
Waar schijnlijk begint volgende week met de reunie en de aankomst van Remco, Erik, Florentijn etc. met praatjes en beelden, de komst van de laatste twee... Maar ik hoop op nog een een duel tussen Rocky en Renée. Op welke manier weet ik niet, en waarschijnlijk pakt Rik het praatje weer op met Charlotte er nog bij, waar de Mol antwoord zal geven op de hamvraag. Hopelijk komt aflevering 1 terug vanaf de andere kant van de deur waar we mol zien, maar ik hoop op nog wat actie tussen de twee vrouwen... Veel hints en aanwijzingen zullen er namelijk niet te bespreken zijn. (de X X I armhouding van Renée -is in moltalk voorbij gekomen- en dat soort aanwijzingen daargelaten)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #32 Gepost op: 27-02-2021, 23:40:26 »
Wat mij nogal irriteerde was de overdreven en voortdurende nadruk op het feit dat er drie vrouwen in de finale staan. Wat maakt het in hemelsnaam uit wat je in je onderbroek hebt? Als er drie kerels de eindmeet hadden gehaald hadden we daar toch ook niet over staan juichen? (Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat daar anno 2021 over geklaagd zou worden...).

WIDM is nou bij uitstek een programma waar al dat postmoderne gendergezwatel geen enkele rol speelt, wat ook moge blijken uit het feit dat in de 22 seizoenen precies evenveel mannen als vrouwen zowel de mol als de winnaar geweest zijn. Vrouwen zijn in de WIDM-finale trouwens vaker in de meerderheid geweest dan mannen, maar dit terzijde.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2021, 23:42:53 door Michmol »
Woosie down?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #33 Gepost op: 28-02-2021, 00:03:05 »
Ik zie het probleem niet. Het is voor het eerst in de geschiedenis van het programma dat dit gebeurt, dan mag je dat toch best benoemen. Het verbaast me juist dat iemand zich daar zo aan kan storen, maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #34 Gepost op: 28-02-2021, 00:08:37 »
Ik zie het probleem niet. Het is voor het eerst in de geschiedenis van het programma dat dit gebeurt, dan mag je dat toch best benoemen. Het verbaast me juist dat iemand zich daar zo aan kan storen, maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

Het ging mij natuurlijk niet om het "benoemen" an sich, maar het voortdurende benadrukken ervan, alsof er één of andere belangrijke mijlpaal was behaald. Daarvan lijkt mij geen sprake. Maar ik ga er voetstoots vanuit dat dát aan mij ligt.

(En trouwens, in 2007 waren er ook drie vrouwen in de finale, plus een eerder afgevallen man als reserve).
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 00:12:51 door Michmol »
Woosie down?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #35 Gepost op: 28-02-2021, 00:10:33 »
Wat ik ook erg leuk vind en dat kwam deze aflevering ook weer terug, is dat men tegen het einde het spel/verhaallijn rond maakt van het begin. Nu ook met die laatste opdracht en de enveloppe.

In 2018 het einde in de hotelkamer
In Renaissance met nog een keer achter je rug
En nu dit dan weer.

Vind ik wel een mooie ontwikkeling  ::ok::

En ook nog de "mindgames" die vlak voor de test gespeeld worden. De stemvervormer in China, de mol kunnen zien ten koste van je testtijd in Georgië en eigenlijk ook deze opdracht met de kaarsen.

Ik zie het probleem niet. Het is voor het eerst in de geschiedenis van het programma dat dit gebeurt, dan mag je dat toch best benoemen. Het verbaast me juist dat iemand zich daar zo aan kan storen, maar goed, dat zal wel aan mij liggen.
Het was de tweede keer :) In 2012 was dat ook zo. Maar toen vond ik het veel storender dan nu of zo. Vond die nadruk wel meevallen in deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 00:18:38 door MollenvangR-Art »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #36 Gepost op: 28-02-2021, 00:18:12 »
De tweede opdracht had veel beter en langer in beeld kunnen worden gebracht. We hebben er veel te weinig van gezien.

Misschien is dit iets voor het feedback topic en als Rocky volgende week de mol blijkt, is het misschien een ander verhaal, maar ik weet niet wat ik er van vind dat we nu voor het tweede seizoen op rij nog maar twee opties overhouden voor de finale. Het voelt toch minder spannend, vorige keer natuurlijk ook door de handschrifthint. Ik vond het ook wel vervelend dat we vaak in aflevering 9 geen nieuwe info kregen, maar met drie opties nog een week overbruggen was toch net iets spannender dan met twee, of vinden anderen dit niet?
In het jubileumseizoen vond ik het niet erg omdat Tygo het sowieso niet was, maar die handschrifthint haalde alle spanning weg.
In dit seizoen is het duidelijk dat Rocky niet de mol is. In dat opzicht is het heel jammer dat Splinter de finalevrijstelling niet heeft gepakt.

In seizoen 12 stonden er ook drie vrouwen in de finale. Deze tweede vrouwenfinale is daardoor niet meer zo bijzonder.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #37 Gepost op: 28-02-2021, 00:27:37 »
Gaat er toevallig iets mis op de site van WIDM? De aflevering staat er op, maar de thumbnail blijft in beeld staan

Ja, dit was bij mij ook.

Je kunt het oplossen door - in ieder geval als je Chrome of Firefox gebruikt - de 'console' te openen (met F12) en dan in de console te copy-pasten:

$('.npo-player-overlay').remove()

gevolgd door enter.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 00:30:24 door tumtum »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #38 Gepost op: 28-02-2021, 00:30:50 »
Goed punt, mijn fout. Dat was ik al weer vergeten. Zo zie je maar, het was wel weer eens tijd voor een nieuwe vrouwenfinale  :-*
Het idee van een 'vrouwenfinale' is volgens mij sowieso overdreven. Zoiets kan immers alleen als de Mol ook een vrouw is (of andersom: een man voor een mannenfinale), en die hoeft er niets voor te doen om in de finale te komen.

Veel interessanter zijn de statistiek als je de Mol niet meerekent. Dan hebben we ineens al 5 vrouwenfinales gehad. En hoeveel mannenfinales? Welgeteld nul. Elke keer dat er twee mannen in de finale kwamen was één van hen de Mol. Zijn vrouwen niet gewoon beter in het spel?

Spoiler over de Vlaamse Mol:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #39 Gepost op: 28-02-2021, 00:39:29 »
Ze konden het gelijk al weten. De titel van aflevering 1.
Aaaargh, die kaarsen vielen me toen op! Maar geen idee. Terwijl mijn Moeke kerstmenu's maakte met citroensap en dan konden wij als kind met kaarsen (heel spannend) ontdekken wat als volgt op het menu stond. ik had het moeten en kunnen weten. Juist omdat ik het zo vreemd vond, al die kaarsen.


Edit; al die kaarsen vielen ook op.

Omnia vincit amor