Auteur Topic: [Aflevering 9] - Kaarsrecht  (gelezen 13799 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #60 Gepost op: 28-02-2021, 15:30:05 »
Sowieso zou ik meer fan zijn van de bekendmaking van alle rollen aan het einde van aflevering 9 zodat de laatste aflevering volledig gebruikt kan worden voor molacties en andere info, maar dat is weer een andere discussie.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #61 Gepost op: 28-02-2021, 16:04:21 »
Mee eens, maar ik ben al lang blij dat dankzij Corona die verschrikkelijk live-shows niet meer mogelijk zijn, die namen pas veel tijd weg van zaken waar het echt om zou moeten draaien.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #62 Gepost op: 28-02-2021, 16:11:53 »
Het vreemdste vond ik dat Renee op Rocky zat, ik dacht namelijk dat ze Charlotte het meest verdacht.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #63 Gepost op: 28-02-2021, 16:33:25 »
Dat viel mij ook op. Enige conclusie voor mij is dat Charlotte de verliezend finalist bleek te zijn en de productie en Renée voor de spanning niet anders konden dan haar te laten switchen naar Rocky.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #64 Gepost op: 28-02-2021, 16:33:50 »
Sowieso zou ik meer fan zijn van de bekendmaking van alle rollen aan het einde van aflevering 9 zodat de laatste aflevering volledig gebruikt kan worden voor molacties en andere info, maar dat is weer een andere discussie.
Zal denk ik niet meer gebeuren. Alleen al vanwege de kijkers. Een groot deel van de kijkers is vooral geïnteresseerd in wie de mol is. Zou die al bekend zijn na aflevering 9 heeft het voor die (grote) groep geen nut meer om de week erop weer te kijken. Nu met de bekendmaking in aflevering 10 ga je juist misschien wel meer mensen trekken om die onthulling mee te maken. En ja, dan blijft men ook zitten voor de molacties van de mol!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #65 Gepost op: 28-02-2021, 17:00:07 »
Ik vond het ergens wel prettig dat die lange teksten nu niet aan t eind allemaal zaten, maar voor het maken van de test. Zo was het meteen scherp gefocused op de uitslag van de test.

Ja, dat vond ik ook.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #66 Gepost op: 28-02-2021, 17:42:57 »
Nou wat stom; willen we de aflevering op tv terugkijken met de kinderen, kan dat opeens niet...andere afleveringen wel maar deze via epg niet. Wat raar.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #67 Gepost op: 28-02-2021, 18:13:28 »
Nou wat stom; willen we de aflevering op tv terugkijken met de kinderen, kan dat opeens niet...andere afleveringen wel maar deze via epg niet. Wat raar.

Ik had gisteravond ook al hetzelfde probleem. Aangezien ik ook via de NPO Start app via de tv kan terugkijken dat maar gedaan, helaas wel in iets lagere kwaliteit (misschien bij Start Plus wel HD?). Volstrekt onduidelijk waarom deze aflevering dat ineens had, normaal is het een probleem met de rechten, maar soms heb ik het ook wel eens volstrekt willekeurig.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #68 Gepost op: 28-02-2021, 18:35:23 »
Het mag van mij elk jaar anders. Die lange monologen van Rik over 'was je kandidaat of ben je misschien wel de mol?? Want bla bla bla bla bla, beginnen vervelend te worden want te vaak gezien.
Het seizoen was aardig back to basics, met mooie opdrachten en geen bemoeienis van de bevolking aldaar, en het eind zou ook terug naar de basics kunnen.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #69 Gepost op: 28-02-2021, 18:37:06 »
De aflevering staat ook op Youtube

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #70 Gepost op: 28-02-2021, 21:29:26 »
Die lange monologen van Rik hoeven voor mij ook absoluut niet. Vooral dat zinnetje: een handige eigenschap van een kandidaat, maar ook van de Mol. Of iets met die strekking. Dat weten we langzamerhand wel.
En de tweede opdracht was niet nieuw. De eerste vond ik een aanfluiting wat betreft de molactie(mogelijkheden) van Renée. Zie mijn commentaar in het opdracht topic. Heb wel eens betere finales gezien.
Als ik het zou mogen zeggen dan gewoon leuke laatste opdrachten, dan finale test gevolgd door bekendmaking Mol, winnaar en verliezer. En de week erna korte nabespreking met hoofdzakelijk molacties.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 21:48:29 door MartinJ »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #71 Gepost op: 28-02-2021, 22:50:12 »
Ik ga niet inhoudelijk in op de finale want die paste, naar mijn mening, perfect bij dit seizoen.  :-X

Iets wat ik wel echt kwijt moét:

Waarom in hemelsnaam switchte Mol Renée naar een totaal andere Mol in aflevering 9.... ::)
Zelfs de minder intelligente mol speurders onder ons zouden hierdoor moeten weten wie de Mol is.
Het irriteert me echt enorm, want het doet suggereren alsof de Mol niet bezig is met het spel.
neem desnoods twee versies op, en monteer de versie waarin blijkt dat de Mol gewoon ook in de "juiste" tunnel zit, al is het maar voor een zekere spanning.

En wat betreft de pot. Voor mijn part skippen ze die hele pot en spelen ze voor het goede doel, want dit word het met jaar triester.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 22:52:38 door Rämon »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #72 Gepost op: 28-02-2021, 23:10:36 »
maar dan met een twist, want de pot zo laag mogelijk houden en die voor een goed doel spelen komt een beetje krenterig over...

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #73 Gepost op: 28-02-2021, 23:20:02 »
maar dan met een twist, want de pot zo laag mogelijk houden en die voor een goed doel spelen komt een beetje krenterig over...
::rofl::

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #74 Gepost op: 28-02-2021, 23:29:39 »

neem desnoods twee versies op, en monteer de versie waarin blijkt dat de Mol gewoon ook in de "juiste" tunnel zit, al is het maar voor een zekere spanning.


Ik geloof dat ze dat ook gedaan hebben. Ze wilden graag weer een afvaller aanwijzen aan het eind van aflevering 9. En als dat dan Charlotte blijkt te zijn, dan is het vreemd dat Renee op haar zit. Dan is ook wel duidelijk dat Renee de mol is, omdat ze ook niet de winnaar zal zijn.

Dus om het spannend te maken, laten ze 2 mensen op elkaar stemmen waarvan er 1 de mol en 1 de winnaar is.
Hiervoor heeft Renee 2 biechten op moeten nemen en ook in de grot andere papiertjes moeten pakken.
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #75 Gepost op: 28-02-2021, 23:40:35 »
En Renée ging vorige week al een beetje op Rocky. Er werd wel op voorgesorteerd.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #76 Gepost op: 1-03-2021, 00:32:43 »
Ik ga niet inhoudelijk in op de finale want die paste, naar mijn mening, perfect bij dit seizoen.  :-X

Iets wat ik wel echt kwijt moét:

Waarom in hemelsnaam switchte Mol Renée naar een totaal andere Mol in aflevering 9.... ::)
Zelfs de minder intelligente mol speurders onder ons zouden hierdoor moeten weten wie de Mol is.
Het irriteert me echt enorm, want het doet suggereren alsof de Mol niet bezig is met het spel.
neem desnoods twee versies op, en monteer de versie waarin blijkt dat de Mol gewoon ook in de "juiste" tunnel zit, al is het maar voor een zekere spanning.

En wat betreft de pot. Voor mijn part skippen ze die hele pot en spelen ze voor het goede doel, want dit word het met jaar triester.

Ik heb - geen grap - anders nog behoorlijk wat reacties gezien van 'casual' kijkers die dachten dat Renée nu de Mol niet meer kon zijn omdat Charlotte niet gewonnen heeft  ::rofl::
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #77 Gepost op: 1-03-2021, 00:44:17 »
Dat doet "de productie" inderdaad maar ik denk dat ze daar een inschattingsfout maken. Dat de pot daalt zal ook wel met budget te maken hebben.
Een pot van 10 duizend of 20 duizend euro maakt wat budget betreft weinig verschil bij een programma met zo'n enorm budget. Ze hebben in het jubileumseizoen ook 10 oud-mollen ingevlogen. Er is geen goede reden om zoveel mingeld en onhaalbare opdrachten in een seizoen te stoppen. Hogere beloningen zorgen voor meer motivatie bij de kandidaten om de opdrachten tot een goed einde te brengen. Ik vind de lagere pot niet goed voor het programma, want enorme nepmollen vind ik niet leuk om naar te kijken.

Het was spannender geweest als Renée Charlotte zogenaamd verdacht en Charlotte niet als verliezend finalist bekend was gemaakt. 'Charlotte, jij bent niet de winnaar. Renée, jij bent niet de verliezer. En Rocky, jij bent niet de mol.' Dan hadden Renée en Charlotte allebei nog de mol kunnen zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #78 Gepost op: 1-03-2021, 01:14:34 »
Een pot van 10 duizend of 20 duizend euro maakt wat budget betreft weinig verschil bij een programma met zo'n enorm budget. Ze hebben in het jubileumseizoen ook 10 oud-mollen ingevlogen. Er is geen goede reden om zoveel mingeld en onhaalbare opdrachten in een seizoen te stoppen. Hogere beloningen zorgen voor meer motivatie bij de kandidaten om de opdrachten tot een goed einde te brengen. Ik vind de lagere pot niet goed voor het programma, want enorme nepmollen vind ik niet leuk om naar te kijken.

Couldn’t agree more!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #79 Gepost op: 1-03-2021, 10:23:54 »
Ik ga niet inhoudelijk in op de finale want die paste, naar mijn mening, perfect bij dit seizoen.  :-X

Iets wat ik wel echt kwijt moét:

Waarom in hemelsnaam switchte Mol Renée naar een totaal andere Mol in aflevering 9.... ::)
Zelfs de minder intelligente mol speurders onder ons zouden hierdoor moeten weten wie de Mol is.
Het irriteert me echt enorm, want het doet suggereren alsof de Mol niet bezig is met het spel.
Kan wel eens horen bij het karakter van de mol dat ze speelt. Valt iemand af? Oh, dan switch ik gewoon naar iemand die nog wel beschikbaar is. Net zo makkelijk.