Auteur Topic: [Aflevering 9] - Kaarsrecht  (gelezen 13807 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Gepost op: 27-02-2021, 17:18:28 »
Bespreek hier de finale van dit seizoen. Alles wat over de opdrachten gaat, kunnen jullie kwijt in de afzonderlijke opdrachtentopics.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 16:59:16 door Loezel »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2021, 20:56:01 »
Gokje: er is minder geld verdiend. (Streek zoals Merel: er is geld gebruikt wat eerder niet is ingeleverd.)

Rocky "mijn bak met geld". Ja, ja Hehakaija.

Leeuwenkop. Rocky speelde in het Nederlands elftal (jong oranje).
« Laatst bewerkt op: 27-02-2021, 21:14:49 door molE13 »

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2021, 21:21:17 »
Charlottes reactie bij de 2e opdracht zegt me dat ze niet de Mol. Ook omdat ze in opdracht 1 het meeste geld lijkt te hebben gepakt.
Rocky en Renée die elkaar verdenken. Voorbode dat Charlotte de verliezer is? Of dat een vd 2 de Mol is?

Ook de biecht dat Charlotte zegt dat ze het bijzonder vindt om finalist te zijn lijkt mij de waarheid die ze hier vertelt.

De praatjes van Rik zegt me dat Charlotte het niet is. Het neigt naar Renée voor mij hier. Ook haar reactie als ze wegloopt bij Rik spreekt boekdelen

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2021, 21:28:26 »
Waar zou de titel op slaan?

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2021, 21:30:53 »
Mijn vermoeden klopte dus. Zeker nadat Renée Rocky ging verdenken. Heeft ze wsl gehoord van de productie.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2021, 21:32:47 »
Ook heel benieuwd wat er met de kaars (roet?) en de envloppe was... Simpel: het kaarslicht op "de Mol" ? (Renée)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2021, 21:34:50 »
Ook heel benieuwd wat er met de kaars (roet?) en de envloppe was... Simpel: het kaarslicht op "de Mol" ? (Renée)
Schaduw? Maar die heb ik niet gezien op de envelop.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #7 Gepost op: 27-02-2021, 21:36:29 »
Waar zou de titel op slaan?

Renée had als enige de kaars aangestoken. Kaars recht.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #8 Gepost op: 27-02-2021, 21:43:39 »
Lijkt me de meest logische verklaring inderdaad.

Of, als je het wat verder zoekt: Renée hing aan een touwbrug recht over het water en beklom 2 touwladders die recht omhoog stonden.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #9 Gepost op: 27-02-2021, 21:45:06 »
Renee noemde bij het voorlezen van de enveloppe 2 keer het woordje 'ik'. Ook in de zin waar ze had moeten beginnen met 'jij als kandidaat'...

You'll never walk alone

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #10 Gepost op: 27-02-2021, 21:50:45 »
Aha. Vandaar de kaars in de Door Een Deur kamers! daar hadden ze dus al kunnen ontdekken wie de mol is.
Als je met een zure vloeistof iets onzichtbaars schrijft, kun je dat met het warme kaarslicht lezen. Iets zuurs als een citroen of een sinaasappel (die Renée echt vervelend vindt te pellen  ::vergroot:: )

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #11 Gepost op: 27-02-2021, 21:52:28 »
Ze konden het gelijk al weten. De titel van aflevering 1.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #12 Gepost op: 27-02-2021, 21:57:15 »
Heel jammer dat we nu Charlotte af moeten strepen. En het lag er ook wel dik bovenop toen Renée ineens Rocky begon te verdenken.

Maar ik wil wel even een complimentje uitdelen aan Rik ::bravo:: Vond zijn finale-presentatieteksten erg sterk vanavond ::jaja::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #13 Gepost op: 27-02-2021, 21:59:07 »
Ja, mooie teksten. Al schoot ik ook wel in de lach af en toe. Zeker toen ie bij Rocky maar met sportgerelateerde woordspelingen bleef komen. ::rofl::

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #14 Gepost op: 27-02-2021, 22:01:00 »
Het waren mooie teksten inderdaad, maar als ik heel eerlijk mag zijn vond ik deze aflevering wel wat langdradig. Eerst die opdracht met stellingen, met terugblikken op het seizoen, daarna de teksten van Rik en daarna nog de test met terugblikken, de volgende keer mag dat wel iets korter  :)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #15 Gepost op: 27-02-2021, 22:02:14 »
Ja, mooie teksten. Al schoot ik ook wel in de lach af en toe. Zeker toen ie bij Rocky maar met sportgerelateerde woordspelingen bleef komen. ::rofl::
Toch opgepikt van ons van vorig jaar denk ik.  :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #16 Gepost op: 27-02-2021, 22:02:27 »
Wat vonden jullie van de opzet deze keer? Ik moet zeggen dat ik het wel iets langdradig vond, maar ook dat deze manier me wel beviel. Individuele teksten bij Rik, een rood scherm bij de bekendmaking. Ja leuk gedaan, of zoals Rick zegt: we proberen het altijd weer net even anders te doen.

Opdracht 1 was heel leuk  ::bravo:: Opdracht 2 was om de serie weer rond te maken en een knipoog naar 2014 natuurlijk.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #17 Gepost op: 27-02-2021, 22:05:25 »
Wel fijn om weer eens te weten wie de verliezer is.  ::bravo::
En individuele finalepraatjes voorafgaand aan de test was ook wel leuk voor de afwisseling.

Al heb ik het liefst een finale a là 2009. Individueel praatje in de avond op een prachtige locate, met direct erachteraan winnaar/verliezer bekend maken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #18 Gepost op: 27-02-2021, 22:06:04 »
Ik vond het een hele goede eerste opdracht, een beste mooie tweede met een leuke "twist" (die envelop en de kaars, en dat de kandidaten dat waarschijnlijk al in opdracht 1 van aflevering 1 konden doen), veel te veel droneshots, prima tekstjes van Rik, onbegrijpelijk dat er voor gekozen is om Rocky en Renée over te houden. Maak dan maar meteen de Mol bekend of maak niks bekend.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #19 Gepost op: 27-02-2021, 22:06:15 »
Het waren mooie teksten inderdaad, maar als ik heel eerlijk mag zijn vond ik deze aflevering wel wat langdradig. Eerst die opdracht met stellingen, met terugblikken op het seizoen, daarna de teksten van Rik en daarna nog de test met terugblikken, de volgende keer mag dat wel iets korter  :)
Ik vond het ergens wel prettig dat die lange teksten nu niet aan t eind allemaal zaten, maar voor het maken van de test. Zo was het meteen scherp gefocused op de uitslag van de test.