Auteur Topic: Molduel: Renée vs. Rocky  (gelezen 9130 keer)

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #40 Gepost op: 2-03-2021, 10:58:05 »
dit molduel is ook een soort ik tegen mijn vader (onze molverdachten)

ik verdenk Renée (eigenlijk vanaf aflevering 2/3 dat ik haar verdacht vond, qua dat klungelige (onhandige manier afgeschoten te worden door lasers soms met geld op zak, en soms ook opvallend met geluid te maken terwijl je stil hoorde te zijn bv met die opdracht in het donker afl3) en nu weer afgelopen aflevering, ummm als je iets niet kunt, niet proberen niet eigenwijs zijn, maar vooral niet twee or drie keer achter elkaar doen, want ja dan ben je wel wat tijd kwijt, maar ja niet genoeg lol)


Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Online Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #41 Gepost op: 3-03-2021, 20:33:51 »
Ik heb 3 schot-voor-de-boeg mollen versleten: Splinter, Renée en Rocky. Rocky was mijn laatste, en heb ik ook in afl. 1 nog verdacht. Vanaf afl.2 was het voor mij Charlotte.

Twee van mijn schot-voor-de-boeg mollen staan nu tegenover elkaar!

1.1 –  Als ik hier zou moeten kiezen, is het Rocky. Vanwege de gespeelde aarzeling bij het houden van de 250 euro, en als laatste aansluiten bij Marije en Renée om een joker te kopen.
1.2 – Rocky kan Remco hebben afgeschoten (Remco had ‘gelijk’), en gaf ook nog een verkeerde/dubbele code door. Renée naar mijn smaak te verdacht in beeld gebracht.
1.3 –. Onmols van Renée dat ze niet alles of niets wilde spelen. Maar ze zat wel samen met Rocky in duo 4. En Remco klaagde over gefragmenteerde informatie.
2.1 Rocky. Kandidaatse actie van Renée, of dat nou betekent 700 euro of 150 euro in de pot. Onduidelijkheid over de regels lijkt deze kandidaatse actie te moeten camoufleren, want Renée haalt de finale.
2.2 Renée. Gaat pratend af met geld. Rocky is of speelt hier de held.
2.3 Rocky. Maakt met Charlotte max. 2 fouten (1 gemist, 1 verkeerd bordje). Dat hadden er meer kunnen zijn, als het fotograferen beter was gelukt. Renée verantwoordelijk voor (zeer ws.) max. 1 fout.
3.1 Rocky. Ontsnapt niet. Renée is passief, en herinnert Charlotte al in ronde 3 aan de ruiten 8, wat al veel eerder tot 21 zou hebben geleid. En stelt die in ronde 5 nog eens voor.
3.2/3.3 Renée. Zeer merkwaardige actie van Rocky hier. Wil boven al niet voor de vrijstellingen gaan. En geeft Renée beneden ook nog eens het geld.
4.1 Rocky. Wil notuleren. Renée biedt zich aan voor de lift. Renée geeft een compleet antwoord dat buiten beeld wordt gelaten (:verdachte montage).
4.2 Rocky. Maakt enkele merkwaardige foto’s, die symbolisch kunnen zijn (grasveld, theater). Renée maakt neutrale foto’s.
4.3 Rocky. Gaat als enige mee met de foute voorzet van Charlotte. Maar verder gaat er niemand mee. Renée stuurt Charlotte om de lucifers.
5.1 –
5.2 Rocky. Biedt 5.000 als twee anderen dat al hebben gedaan. Komt in de voorkennisgroep waardoor ze invloed heeft in de volgende opdracht.
5.3 Rocky. Voorkennisgroep. Maar wijst wel Charlotte op de 021. Kan zijn omdat ze dacht getest te worden? Vergeet de klok in te drukken. Maar lijkt ook de eerste te zijn die dat door heeft.
6.1 Rocky. Niet uitstappen op de verdachte haltes. Renée kiest halte 5 met netto 750 euro voor de pot, terwijl ze daar weg kon komen met mingeld. Als ze dat niet aandurfde had ze ook kunnen kiezen voor halte 6. Dat had net zoveel voor de pot opgeleverd, maar misschien (fors) minder.
6.2 Rocky. Iedereen de deur uitjagen terwijl Marije nog vast zit.
6.3 –. Beiden pakken geld teveel.
7.1 Rocky. Kan 2 codes van kluisjes op afstand hebben gewisseld, en 2 codes van andere kluisjes hebben achtergehouden toen ze die doorgaf aan Charlotte. Enkele zaken (2 codes die geen kledingstuk opleveren) zijn moeilijk te verklaren als Renée de Mol is. Renée kan kleding hebben gewisseld, maar hijsen is verder een onmolse positie.
7.2 –. Beiden niet in de beste positie, en met elkaar.
7.3 – Doen het allebei matig. Rocky danst vaag, Renée playbackt.
8.1 Renée. Vanwege de beruchte driehoekswissel.
8.2 Rocky. Paar keer in de buurt van de plek waar een man in het zwart had moeten staan. Zit aan het eind naast oud-mollen.
8.3 Renée. Wil nog eens draaien voor eigen voordeel, als er 2.000 euro in de pot kan komen.
9.1. –. Waarom zou de Mol zich in de finaleopdracht nog eens verdacht willen maken.
9.2. Rocky. Omdat Rik zegt dat de Mol is geslaagd in zijn verleidingspoging. Dat kan niet zo zijn, als  2 finalisten kaartjes van Renée pakken, 1 van hen de aanwijzing maar half opent en de ander die helemaal laat staan.

13x Rocky
4x Renée

Als Charlotte het niet is, dan Rocky dus...
« Laatst bewerkt op: 4-03-2021, 09:28:52 door Molest »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #42 Gepost op: 3-03-2021, 23:21:59 »
Ik ben coulant geweest voor Rocky om te corrigeren voor een mogelijke Reneebias:

1.1 Gelijk (in resultaat). Renee reageert iets sneller en dus zou je deze mogelijk aan Renee kunnen geven.
1.2 Renee. Renees warrige acties worden in beeld gebracht, maar de verdachtmakingen dat Rocky andere kandidaten zou hebben afgeschoten ook. Maar Rocky bracht geld binnen en Renee werd met geld afgeschoten. Daarom dus toch Renee.
1.3 Gelijk. Ze waren een duo en hun stuk werd bijna volledig weggemonteerd. Geen informatie.
2.1 Rocky. Hoe je het wendt of keert, Renee had de kans om geld weg te spelen en deed het niet. Rocky stond - door de fout van Joshua - buitenspel en kon dus geen invloed uitoefenen.
2.2 Renee. Renee ging weer met geld af. Rocky bracht geld binnen.
2.3 Gelijk. Deze vind ik zelfs na alle analyse nog lastig in te schatten. Ik durf hem niet aan 1 van beiden te geven.
3.1 Rocky. Renee ontsnapte en leverde dus geld op (al is er twijfel hoeveel invloed zij erover had). Rocky niet.
3.2/3.3 Renee. Ze waren een duo en hun toedeling van 500 euro leverde uiteindelijk 2.000 euro voor de pot op. Rocky had de macht over de toedeling en is hier dus het meest onmols.
4.1 Gelijk. Renee lijkt het niet zo heel goed gedaan te hebben, maar sommige delen zijn verdacht erin gemonteerd (geel, groen, grijsOp basis van de hoge score van Lakshmi en de ogenschijnlijk lage score van Splinter, zou Rocky ogenschijnlijk in de middenmoot van de schrijvers horen. Ze kan informatie niet opgeschreven hebben, maar lijkt dat maar in beperkte mate gedaan te hebben.
4.2 Rocky. Iedere keer dat een foto van Renee werd omgedraaid wisten Charlotte / Marije het direct. Rocky's foto's waren wisselvallig (maar hadden uiteindelijk geen invloed op het resultaat).
4.3 Gelijk. Vertraagde door met de touwen te klooien en sloten niet open te krijgen. Rocky ging weliswaar mee in de twijfel van Charlotte. Gevoelsmatig wil ik hem aan Renee geven, maar ik zet hem even op gelijkspel.
5.1 Renee. Deze opdracht was een ramp, maar de tekeningen van Rocky leken tenminste nog een beetje ergens op.
5.2 Gelijk. Geen van beiden biedt een bod dat de uitkomst van de opdracht beinvloedt. (Rocky ook niet, want ook zonder haar bod zou er 5.000 euro uit de pot gaan.)
5.3 Rocky. Ze had de betere molpositie en miste de cruciale postzak. Het had uiteindelijk geen invloed, omdat Marije de postzak binnensleepte, maar dat kon Rocky toen nog niet weten.
6.1 Renee. Verdeelde weliswaar jokers, maar ik denk dat een gemiddelde kandidaat dat ook gedaan had (dus niet meer geld verdiend dan de baseline). Zet Marije voor een lastig dilemma door haar zonder jokers naar het vraagteken te sturen. Met de gekweekte goodwill mag ze daarna uitstappen en voor -250 euro een joker pakken. Rocky's keuzes hadden geen invloed op het resultaat.
6.2 Renee. Ontsnapte langzamer dan Rocky en hielp ook minder met deelopdrachten.
6.3 Rocky. Pakte ogenschijnlijk minder geld dan Renee.
7.1 Renee. Er zijn vrijwel zeker codes verwisseld (zie opdrachttopic). Renee had daartoe veel betere gelegenheid dan Rocky. Rocky had gelegenheid codes te laten verdwijnen, maar dat lijkt juist niet of nauwelijks gebeurd. Renee was ook niet zo goed in het kleding hijsen.
7.2 Gelijk. Waren een duo. Geen reden 1 van beiden meer te verdenken.
7.3 Gelijk. Rocky raadde slecht. Renee zong mee. Lastig.
8.1 Renee. Driehoekswissel.
8.2 Rocky. Lastig. Toch aan Rocky gegeven omdat ze dichtbij de foto van Paula op de eerste rij was.
8.3 Gelijk. Beiden verantwoordelijk voor misgelopen 2.000 euro (eigenlijk Renee iets meer want zij besloot).
9.1 Renee. Vertraagde meerdere keren door opdrachten niet goed uit te voeren.
9.2 Gelijk. Geld van de mol werd niet verdiend.

Renee 9
Rocky 6

Niet zo'n heel groot verschil dus, maar toch Renee bovenaan. Maar als ik sabotage / goede acties zou gaan wegen, zou Renee bij mij veel verder voorstaan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #43 Gepost op: 4-03-2021, 09:13:41 »
1.2 Rocky alleen in het veld, wordt benoemd.
7. 2 Renée is 10 minuten alleen in het veld geweest, wordt niet benoemd in de uitzending. (gingen de voegwoorden in de bosjes?)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #44 Gepost op: 4-03-2021, 09:19:15 »
Nog eventjes over m'n stokpaardje: Rocky niet of amper m.i. Speelt het als mol heel makkelijk uit op 0 euro. Spectaculair is het niet, maar bijna 0 risico. Renée heeft als mol geluk dat Splinter geen plusgeld draait.

Het ging om vertrouwen. Splinter vertrouwde Renée niet echt, dus moet je het als mol overtuigend brengen. Rocky benadrukt nog eens dat Renée haar altijd heeft kunnen vertrouwen. Renée biecht dat ze dat idd gedeeltelijk doet. Rocky zette dat vooraf dus nog eventjes goed in de verf.

Daarnaast is Renée ook nog eens onnodig vaag (kandidaats) ...zelfs bij het vraagteken had ze veel duidelijker kunnen zijn. Rocky spelt het bijna uit. Zegt eigenlijk gewoon wat Renée draait. Nog een belangrijk verschil m.i. Renée spreidde ook daarna nog tussen Charlotte & Rocky volgens de montage. Ze had dat plusgeld als kandidaat nooit gepakt omdat ze nog niet zeker was van haar mol.

Puntje volgens mij echt objectief naar Rocky hier, ongeacht wie de mol is. Voor mij een van de vele minpunten van mol Renée ...daarom geloof ik het niet. Als mol wordt je gecoacht ...dit was zo'n simpele opdracht die je als mol maar binnen hoefde te tikken.

Ik wil deze inderdaad aan Rocky nemen. Renée Fokker neemt hier wederom een optie op veel geld in de pot. Dit had zomaar kunnen gebeuren. Dan was het alle hands aan dek in de Renéetunnel.

Online Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #45 Gepost op: 4-03-2021, 09:34:11 »
Ik heb mijn beoordeling nog iets aangepast, en heel afl. 1 als gelijkspel genoteerd. Hoewel ik bij 1.1 en 1.2 neig naar Rocky. Ook van opdracht 9.1 een gelijkspel gemaakt. Bij de andere opdrachten is het m.i. gewoon te duidelijk, om nog meer toe te kennen aan Renée, of af te halen van Rocky.

Kom ik alsnog op 13-4 voor Rocky uit.

Als Renée het is, dan ben ik toch mooi in de aap gelogeerd dit seizoen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #46 Gepost op: 4-03-2021, 10:57:19 »
Ik heb mijn beoordeling nog iets aangepast, en heel afl. 1 als gelijkspel genoteerd. Hoewel ik bij 1.1 en 1.2 neig naar Rocky. Ook van opdracht 9.1 een gelijkspel gemaakt. Bij de andere opdrachten is het m.i. gewoon te duidelijk, om nog meer toe te kennen aan Renée, of af te halen van Rocky.

Kom ik alsnog op 13-4 voor Rocky uit.

Als Renée het is, dan ben ik toch mooi in de aap gelogeerd dit seizoen.

Na mijn aanpassing kom ik op 11-3. Je bent mild voor Renée vind ik. 1.1. geef ik geen oordeel over, 1.2 heb ik Rocky door mogelijk afschieten van een andere kandidaat. Maar toch zal het Renée zijn en is Rocky een die hard kandidaat. Ik snap dat molloten hun best te doen Renée punten te geven, maar een 6.1, een 6.3 een 2.1 zelfs. Je kan het allemaal met een heel lang verhaal en heel veel moeite wel uitleggen richting Renée, maar feitelijk gezien aan deze toch allemaal naar Rocky (veel minder geld)? Spijtig van het abseilen, anders had ik de Rocky tunnel nog echt geholpen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #47 Gepost op: 4-03-2021, 11:00:07 »
Ik kom inmiddels op 26-0 voor Renee, want Renee is de mol en Rocky de winnaar.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #48 Gepost op: 4-03-2021, 11:00:34 »
Ik kom inmiddels op 26-0 voor Renee, want Renee is de mol en Rocky de winnaar.

Zat jij niet in de Rockytunnel?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #49 Gepost op: 4-03-2021, 11:01:18 »
Zat jij niet in de Rockytunnel?
Al 3 weken niet meer...vraag maar aan Lo. Lezen Belgian Mol.

Online Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #50 Gepost op: 4-03-2021, 11:09:36 »
Spijtig van het abseilen, anders had ik de Rocky tunnel nog echt geholpen.
Ja, dat is dus het hele eiereten. Rocky verslaat Renée dik op punten, maar hier valt ze door de mand als zijnde kandidaat. Dus ja, met de beste wil van de wereld kun je haar dan niet meer verdedigen als Mol.
De reden waarom ik na afl. 1 van Rocky ben afgestapt, is niet eens omdat ze 400 euro pakte in afl. 2. Maar omdat ik zag dat ze buiten de opdrachten, zoals bij de executie, te kandidaats was. Als je dat vindt terwijl je haar nog verdenkt, zegt dat ook wel iets.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #51 Gepost op: 4-03-2021, 14:24:54 »
Ja, dat is dus het hele eiereten. Rocky verslaat Renée dik op punten, maar hier valt ze door de mand als zijnde kandidaat. Dus ja, met de beste wil van de wereld kun je haar dan niet meer verdedigen als Mol.
De reden waarom ik na afl. 1 van Rocky ben afgestapt, is niet eens omdat ze 400 euro pakte in afl. 2. Maar omdat ik zag dat ze buiten de opdrachten, zoals bij de executie, te kandidaats was. Als je dat vindt terwijl je haar nog verdenkt, zegt dat ook wel iets.

Soms wil je inderdaad met de beste wil van de wereld iemand verdenken, maar moet je er vanaf stappen omdat het gewoon te veel en te kandidaats wordt. Bij de eerste onmolse actie of opmerking denk je nog oké, maar meestal blijft het bij dit typen kandidaten opstapelen, omdat ze kandidaat zijn. Het helpt wel goed mensen af te strepen zoals dit seizoen bijvoorbeeld Lakshmi en ja bij een Renée hangt toch zo een ander gevoel. Je ziet heel veel redenen om haar af te strepen, maar er hangt wel een logische molvibe boven die je niet wilt geloven, waardoor je tegen beter weten in ergens anders gaat tunnelen. Nu is Charlotte wel de mol dit seizoen, maar het had zomaar eens een vreemde situatie kunnen zijn.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #52 Gepost op: 5-03-2021, 11:24:12 »
Spijtig van het abseilen, anders had ik de Rocky tunnel nog echt geholpen.

Ja, maar daarop had ik Renée ook afgestreept. Beide niet de mol?  ::rofl::
Tsja, qua montage en acties kunnen we eigenlijk niet om Renée heen als mol. En daarom duik ik toch maar de Rocky-tunnel in onder het mom van: niets is wat het lijkt...  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #53 Gepost op: 5-03-2021, 11:46:19 »
Mol Rocky laat de kandidaten hier €2000 verdienen en laat de kandidaten de week erop weer €3000 eruit halen.
-€1000 voor de Mol, prima gedaan: Kandidaats, onopvallend en de pot ruim in de min.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #54 Gepost op: 5-03-2021, 12:47:40 »
Ja, maar daarop had ik Renée ook afgestreept. Beide niet de mol?  ::rofl::
Tsja, qua montage en acties kunnen we eigenlijk niet om Renée heen als mol. En daarom duik ik toch maar de Rocky-tunnel in onder het mom van: niets is wat het lijkt...  ;D

Renée een iets lichtere streep, maar met dingen als die bus enzo... Ik blijf het hallucinant vinden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #55 Gepost op: 5-03-2021, 22:15:24 »
Al 3 weken niet meer...vraag maar aan Lo. Lezen Belgian Mol.

2 weken geleden ;-)
Wat maakt dat je je overtuigende argumenten zelf ineens niet meer overtuigend vindt?
Jammer volgde je graag in de rocky tunnel ondanks een wat stroeve start  ;D

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #56 Gepost op: 5-03-2021, 23:14:31 »
Renée een iets lichtere streep, maar met dingen als die bus enzo... Ik blijf het hallucinant vinden.

Ja, een, ik ben ook het spoor bijster.  ::rofl::
Beide onlogische acties (naast verdachte zaken), toch is een van hen de mol. Lastig seizoen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #57 Gepost op: 6-03-2021, 08:39:30 »
Renée werd gegijzeld door Joshua. Tot diens vertrek was zij wel een irritante chaoot maar nooit iemand die het spel controleerde, invloed had op de groepsdynamiek. Om die reden kan zij de mol niet zijn.

Rocky was stabiel. Zorgde wel voor een bepaalde sfeer. Zoals Remco laten klagen dat hij was afgeschoten (in zijn beleving door Rocky). Ze beweert dat Floris heeft gezegd welke opdrachten zij moest uitvoeren in de tuin. Dit had hij misschien ook gedaan, zij gebruikt het echter om de verwarring nog groter te maken.

Verder naait ze Lakshmi en later Charlotte. Gezellig met hen in gesprek op de slaapkamer. Marije zou zeggen "gezellig met de meiden!" Lakshmi en Charlotte denken dan "Die lieve Rocky is zo eerlijk en betrouwbaar" en verdenken dan Renée (Charlotte) en ??? (Lakshmi).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #58 Gepost op: 6-03-2021, 09:48:01 »
Renée werd gegijzeld door Joshua. Tot diens vertrek was zij wel een irritante chaoot maar nooit iemand die het spel controleerde, invloed had op de groepsdynamiek. Om die reden kan zij de mol niet zijn.

Daarom dat ze in aflevering 6 nog hoogstpersoonlijk en onnodig 1250 euro verdiend. 1000 meer dan het tweede meest verdiende door (uiteraard weer) Rocky. En dan heb ik het over persoonlijk geld op de bus, die groepsbedragen is onzin als je die meetelt in FTM. 'Ik stapte uit en het was hier -250' is geen molactie, een kandidaat was daar ook uitgestapt.

Citaat
Rocky was stabiel. Zorgde wel voor een bepaalde sfeer. Zoals Remco laten klagen dat hij was afgeschoten (in zijn beleving door Rocky). Ze beweert dat Floris heeft gezegd welke opdrachten zij moest uitvoeren in de tuin. Dit had hij misschien ook gedaan, zij gebruikt het echter om de verwarring nog groter te maken.
Stabiel in kandidaat zijn en geld verdienen.

Citaat
Verder naait ze Lakshmi en later Charlotte. Gezellig met hen in gesprek op de slaapkamer. Marije zou zeggen "gezellig met de meiden!" Lakshmi en Charlotte denken dan "Die lieve Rocky is zo eerlijk en betrouwbaar" en verdenken dan Renée (Charlotte) en ??? (Lakshmi).

En dat maakt het geld verdienen goed?

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #59 Gepost op: 6-03-2021, 09:55:47 »
Leuk topic Heinz  ::ok::

Ik kom ook steeds maar weer op Renee uit als ik de oprachten laat passeren. Daarnaast krijg ik het ook simpelweg niet in mijn hoofd dat iemand als zij (hoe ze het spel speelt en hoe ze in het programma overkomt) het kan winnen van al die scherpe, pientere en gedreven spelers die er dit jaar in zaten.

En toch is er die twijfel! Want door de jaren heen moet je steeds onmogelijker "door de montages heen" speuren. Waar ik persoonlijk aversie jegens heb. Dus dat Renee zo verdacht in beeld komt... conflict in mijn brein..!