Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 110179 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #100 Gepost op: 7-10-2021, 13:14:47 »
Staat zij niet onder contract bij sbs?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #101 Gepost op: 7-10-2021, 14:26:26 »
@Foxhunter: dat masker komt ook in Albanië voor.


Hoewel het waarschijnlijk een Venetiaanse achtergrond heeft, vind je het masker en activiteiten waar dit voorkomt, ook in Albanië.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #102 Gepost op: 8-10-2021, 12:02:02 »
Hoewel het waarschijnlijk een Venetiaanse achtergrond heeft, vind je het masker en activiteiten waar dit voorkomt, ook in Albanië.
In Shköder staat een "Venice Art Mask Factory".
En het kasteel van Rozafa wordt gezien als een "Venetiaans fort".
En het vliegtuig van de terugreis kan uit Venetië gekomen zijn.
Dus tot nu toe is het in Albanië, maar met een overduidelijke Venetiaanse link.

De heenreis kan via Rome en dan vliegtuig naar Tirana of de heenreis kan via Rome, bus naar ( Ancona / Pescara / Bari ) en dan met een (minicruise?) boot overvaren naar Albanië. Wisten we hier maar meer over. Met een minicruise boot heb je in ieder geval een motivatie om een groep "beroemdheden" voor een kleine 3 weken bij elkaar te houden, want het lijkt erop dat ze allemaal tegelijk naar huis gingen. Als organisatie heb je de deelnemers zo ook wat te bieden, namelijk een cruise van drie weken. Het alternatief is de hele groep steeds meeslepen van hotel naar hotel, ook al is de deelnemer al uit het spel. Als je toch op een minicruise schip zit, zou ik er ook maar mee rond gaan varen, dan zie je meer dan alleen maar dezelfde haven. En dat sluit weer aan bij de Venetiaanse handelsvloot. En bij Quarantaine, wat natuurlijk als afsluiting van Corona heel toepasselijk is. Het thema wat op deze manier terug komt is dan: Venetië.
Ik betwijfel daarom dat Albanië het enige land zal zijn van dit seizoen, ook gezien Rick's plagerijtje met Instagram op Albanië. Bij de rest was dat afgeschermd.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #103 Gepost op: 8-10-2021, 17:13:42 »
Ik zie het ook niet als hint naar de Mol, maar eerder iets met die 11e kandidaat, dat daar iets bijzonders mee is en dat dat dus Kim-Lian is met een bijzondere rol. Maar ik ben er nog niet helemaal uit wat die bijzondere rol dan zou zijn...
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #104 Gepost op: 9-10-2021, 19:55:07 »
Ook ik heb net de stream pas kunnen kijken (gek dat de AVRO die niet gewoon online heeft gezet trouwens). Leuk om de groepsdynamiek al te zien. De kandidaten reageren echt op elkaar, vooral bij de vragen.

Mijn grootste verdachte is Laetitia; zij reageert niet zoals ik haar ken (ik heb haar meermalen ontmoet). Maar dit kan ook gewoon de druk van de situatie zijn. Ook Welmoed en Kim-Lian reageren voor mij anders dan ik heb (van de tv) ken.

Ik kijk vooral uit naar de deelname van Thomas (droge humor) en Fresia (ik ken haar niet, maar wat is ze fel!).

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #105 Gepost op: 10-10-2021, 16:15:15 »
Hoi allemaal, Heb niet alles gelezen maar denk wel dat het om de ogen van KimLM gaat. Voorlopig ga ik er geen waarde aan hechten. Ben met velen eens dat ik niet geloven kan dat een soort Klaas hint wordt herhaald. Denk eerder dat wij een voorproefje voorgeschoteld krijgen waar wij ons lekker in kunnen vastbijten. en dat gebeurt volop zo te zien.
Het heeft evenmin zin allerlei theorietjes hieraan vast te plakken, wat kun je nu al beginnen met de ogen van Kim in een masker? Voel al wel de spanning opborrelen en verheug mij op het komende seizoen! ::tandpastasmiley::
Denk echt niet dat het iets met Rik te maken heeft. Van mij mag hij best nog een paar jaartjes mee. Dat er vroeg of laat een opvolger komt laat zich raden maar ik zie geen verband met de ogen van Kim in een overigens prachtig masker en 11 kandidaten. Er zal beslist een twist komen. Heerlijk vooruitzicht.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #106 Gepost op: 12-11-2021, 11:19:15 »
Misschien was Kim Lian wel de oorspronkelijke mol, maar is dit later gewijzigd. Kim Lian was in maart 2021 namelijk redelijk ziek en dat kan reden voor wijziging zijn geweest van Kim Lian van geplande mol naar gewone kandidaat. Past ook beter in mijn Hila straatje. ;D  Die oorspronkelijke mol kan je dan weer inzetten als gezicht achter het masker en als iemand met een goed voorbereid praatje in de livestream.

Inmiddels zijn de foto's op de website van AVROTROS vervangen door foto's die allemaal op dezelfde locatie zijn gemaakt. Als de "maskerhint" nog niet ontdekt was, dan is het nu een stukje moeilijker te ontdekken, het zijn wel dezelfde ogen maar op een andere foto.
« Laatst bewerkt op: 25-11-2021, 08:31:40 door foxhunter »

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #107 Gepost op: 5-12-2021, 15:23:23 »
Is het al opgevallen dat er tekst staat onder het linker oog (voor de kijkers rechts)? Het is uiteraard niet leesbaar maar er staat wel iets. Verder staat er op verschillende plaatsen iets afgedrukt in het masker.



Edit: Ik zie overigens ook tekst onder het andere oog staan. Verder zullen er ongetwijfeld nog vele hints in het masker verstopt zitten die ik nog niet heb gezien.
« Laatst bewerkt op: 5-12-2021, 15:27:45 door RazorBlade »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #108 Gepost op: 8-12-2021, 21:40:42 »
Is het al opgevallen dat er tekst staat onder het linker oog (voor de kijkers rechts)? Het is uiteraard niet leesbaar maar er staat wel iets. Verder staat er op verschillende plaatsen iets afgedrukt in het masker.

Edit: Ik zie overigens ook tekst onder het andere oog staan. Verder zullen er ongetwijfeld nog vele hints in het masker verstopt zitten die ik nog niet heb gezien.

De afbeelding van het masker is een stockfoto die gebruikt is. De ogen zijn er dus gewoon in gemonteerd. Ik zou niet te veel tijd besteden aan het zoeken naar hints op het masker  ::)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #109 Gepost op: 8-12-2021, 23:58:33 »
Ik zou de stockfoto nog eens goed bekijken. Er is wel degelijk iets van tekst toegevoegd. Dit is het meest zichtbaar onder het linker oog (voor de kijkers rechts).Het zou iets te makkelijk zijn als ze simpelweg de ogen van de mol achter het masker hadden geplakt, denk je niet? Wat is het motto ook al weer van dit programma?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #110 Gepost op: 9-12-2021, 08:17:29 »
Toch is "te makkelijk" want "niets is wat het lijkt" al vaak een onjuiste redenering gebleken.

Alles is nog mogelijk. Gelukkig maar want we moeten nog beginnen. (Binnenkort! ::hyper::)

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #111 Gepost op: 9-12-2021, 09:46:28 »
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik op de aangewezen plaatsen geen tekst zie, maar alleen normaal reliëf zoals dat op het hele masker te vinden is. :)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #112 Gepost op: 9-12-2021, 15:43:49 »
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik op de aangewezen plaatsen geen tekst zie, maar alleen normaal reliëf zoals dat op het hele masker te vinden is. :)

Mocht je Adobe Lightroom hebben dan raad ik je aan om eens met de exposure slider heen en weer te gaan. Dan zie je het wellicht iets beter. Hoewel je het misschien niet meteen herkent als tekst zal je toch moeten toegeven dat het er anders uitziet als het relief dat te zien is op de stock-photo. Uiteraard hangt het ook af van de gebruikte monitor. Ik gebruik een kwalitatief goede monitor met een wat groter scherm. Mocht je een laptop of tablet scherm gebruiken dan is het wellicht wat lastiger te zien.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #113 Gepost op: 9-12-2021, 22:02:23 »
Wow, even flexen hoor met zijn beeldscherm en adobe programma  ::rofl::  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #114 Gepost op: 9-12-2021, 22:17:05 »
Jongens dit is echt geen hint. Geloof mij nou maar. Ik heb er ook bewijs voor  :P.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #115 Gepost op: 9-12-2021, 22:26:05 »
Ik verwacht niet dat een programma dat tegenwoordig ook leeft bij” de zaterdagavond met de kids, met pasgewassen haren en in pyjama , op de bank met een bakje chips -kijkers” een hint gaat produceren waarvoor je tal van technische programma’s en dure monitoren nodig hebt om het te ontdekken.

Kijk de hints van de afgelopen twintig jaar eens terug en je zult zien dat het voor het overgrote deel echt hints waren die dit soort zoekplaatjes echt niet nodig hadden .

Tuurlijk mag iedereen hints zien waar men wil ( dame op e 1 was het niet zo iets ) en kan  ik enorm genieten van tal van maffe en erg far fetched theorien . Dus doe vooral zo voort ,maar laat elkaar gewoon vrij om iets wel of niet te willen of kunnen zien .

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #116 Gepost op: 9-12-2021, 22:57:52 »
Tuurlijk mag iedereen hints zien waar men wil ( dame op e 1 was het niet zo iets ) en kan  ik enorm genieten van tal van maffe en erg far fetched theorien . Dus doe vooral zo voort ,maar laat elkaar gewoon vrij om iets wel of niet te willen of kunnen zien .

D1 (Deen)  :-X

Van mij was ook meer een klein sneertje naar het feit wat je duidelijk probeerde te maken.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #117 Gepost op: 10-12-2021, 00:15:39 »
Ik verwacht niet dat een programma dat tegenwoordig ook leeft bij” de zaterdagavond met de kids, met pasgewassen haren en in pyjama , op de bank met een bakje chips -kijkers” een hint gaat produceren waarvoor je tal van technische programma’s en dure monitoren nodig hebt om het te ontdekken.

Kijk de hints van de afgelopen twintig jaar eens terug en je zult zien dat het voor het overgrote deel echt hints waren die dit soort zoekplaatjes echt niet nodig hadden .

Ik hoef geen 20 jaar terug om een dergelijke hint te vinden (even doorspoelen naar 22:11):

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/finale-1/

En het klopt dat er twee soorten kijkers naar Wie is de Mol kijken. Er is uiteraard de groep die met de kindertjes op de bank zaterdag avond met een bakje chips probeert de mol te ontmaskeren. Er zijn ook de molloten die belangrijke onderdelen van afleveringen frame voor frame terug kijken en vele keren als dat nodig is. Het programma bedient beide groepen en probeert het leuk te maken voor iedereen. Dus zowel voor de fanatieke puzzelaar als de argeloze kijker. De argeloze kijker mist vaak de beelden die soms voorbij flitsen in een fractie van een seconde maar de molloot kijkt die juist terug.

En ik verwacht ook niet dat de tekst te ontcijferen is. Je zou dus kunnen zeggen dat het geen hint is. Net zoals het hierboven genoemde geluidsfragment, waarbij het nagenoeg onmogelijk is om de zin van Renée er uit te halen, eigenlijk een onmogelijke hint is. Het zou achteraf wel kunnen dat er bijvoorbeeld op het masker in onleesbare tekst staat dat de mol naast de persoon achter het masker op de groepsfoto staat.

Om eerlijk te zijn lijkt het me niet logisch om een masker te laten zien waarbij je de mol moet ontmaskeren met de ogen duidelijk in beeld van de mol. Dat is gewoon niet hoe het spel werkt. Ook de regie weet heel erg goed dat dit binnen een paar minuten ontdekt gaat worden.

En DRenziboy, flexen met een programma dat bijna iedere amateur fotograaf heeft en je gratis legaal kan downloaden als je dat wilt? Werkelijk?


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #118 Gepost op: 10-12-2021, 09:16:40 »
Dit is de foto die ze gebruikt hebben voor het masker.
Als je dit masker spiegelt (links rechts over een verticale as) dan staat er ook gewoon een tekentje onder het rechteroog. Dat is gewoon het origineel. Op het origineel staat het links. Aangezien ik voor de rest niks zie, lijkt me dit geen hint.
 


Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #119 Gepost op: 18-12-2021, 16:05:57 »
Nog even een reactie van mij. Ik heb heel goed naar het relief gekeken in de stock foto en de groene versie die is gebruikt als WIDM masker en zover ik kan zien zijn alle details die in de stock foto te zien zijn het zelfde als in de WIDM versie. Welliswaar zijn sommige delen van de WIDM versie overbelicht waardoor het voor mij net leek of er tekst was toegevoegd, dit klopt echter niet. Er is niets toegevoegd behalve dat de delen die iets lichter zijn in de stock foto nu overbelicht zijn en het dus lijkt of het iets anders is.

Toch blijf ik er bij dat het niet zo makkelijk kan zijn dat voor het begin van het seizoen al bekend zou zijn wie de mol is door een dergelijke makkelijke hint.