Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 110585 keer)

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #120 Gepost op: 20-12-2021, 11:06:13 »
Goed om te lezen (en ook goed dat je je eigen theorie durft te verwerpen!)  ::ok::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #121 Gepost op: 29-12-2021, 15:49:54 »
Jongens dit is echt geen hint. Geloof mij nou maar. Ik heb er ook bewijs voor  :P.
Wat is geen hint? de ogen van Kim-Lian in het masker? Wat is je bewijs?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #122 Gepost op: 29-12-2021, 15:55:44 »
Wat is geen hint? de ogen van Kim-Lian in het masker? Wat is je bewijs?

Suzanne liked deze hint op Instagram. Als het nou waar of niet is. Een kandidaat gaat echt niet een correctie theorie liken lijkt mij. Is er niet iets zoals een boete?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #123 Gepost op: 29-12-2021, 15:58:41 »
Suzanne liked deze hint op Instagram. Als het nou waar of niet is. Een kandidaat gaat echt niet een correctie theorie liken lijkt mij. Is er niet iets zoals een boete?
Tnx voor de uitleg. Ik ben ook van mening dat het geen hint is. Maar waarom dan wel haar ogen in het masker te zien zijn blijft een raadsel. Het doet me in ieder geval wel vermoeden dat zij dus niet de mol kan zijn.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #124 Gepost op: 29-12-2021, 22:22:02 »
Te horen in de promo van de eerste aflevering, Rik die zegt: "Wie van jullie elf verbergt zijn ware gezicht?"
Die trekt me toch de maskerhint in. Ik lees hier veel 'dit kan geen hint zijn, zo makkelijk kan het niet zijn.' Maar kan ook niet echt een andere verklaring bedenkingen voor KL's ogen in het masker. Ik ben zelf bang dat we vooral heel graag niet willen dat dit een hint is. En zolang we allemaal maar blijven roepen dat het nog niets zegt, twijfelen we en kunnen we lekker blijven speuren. Dus misschien is dat dan maar het beste;)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #125 Gepost op: 1-01-2022, 15:27:00 »
Dat doe ik dan maar;
" Het zegt nog niks"

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #126 Gepost op: 1-01-2022, 15:59:04 »
Te horen in de promo van de eerste aflevering, Rik die zegt: "Wie van jullie elf verbergt zijn ware gezicht?"

Het seizoen heet de ontmaskering.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #127 Gepost op: 1-01-2022, 16:04:59 »
trekt me toch de maskerhint in. Ik lees hier veel 'dit kan geen hint zijn, zo makkelijk kan het niet zijn.' Maar kan ook niet echt een andere verklaring bedenkingen voor KL's ogen in het masker.
Ik vond de promo op zich wel ontladen hiervan. Blijkbaar hadden alle 11 de kandidaten zo'n soort masker op. En ja, er kwam er 1 prominent naar voren, die van Kim-Lian. Maar ze is dus niet uniek.

Niet zoals vorige edities waar de mol bijv. een gewaad aan heeft ofzo, en de kandidaten niks van dat. Dus het trekt me een beetje de maskerhint uit.

Alleen ik tunnel graag dus ik zit er toch wel in. Maar dat ben ik ::) >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #128 Gepost op: 1-01-2022, 17:16:52 »
Ik vond de promo op zich wel ontladen hiervan. Blijkbaar hadden alle 11 de kandidaten zo'n soort masker op. En ja, er kwam er 1 prominent naar voren, die van Kim-Lian. Maar ze is dus niet uniek.

Niet zoals vorige edities waar de mol bijv. een gewaad aan heeft ofzo, en de kandidaten niks van dat. Dus het trekt me een beetje de maskerhint uit.

Alleen ik tunnel graag dus ik zit er toch wel in. Maar dat ben ik ::) >:D
Dat zijn andere maskers. De masker van de maskerhint is van een stockfoto en de ogen van Kim Lian komen van een portretfoto en die zijn in de stockfoto van het masker gephotoshopped. Dus dat er kandidaten met maskers in een aflevering lopen doet toch niks af aan de "maskerhint" (los van of het nou een hint is of niet). Die blijft even opvallend/lastig uit te leggen, maar verliest hierdoor geen betekenis.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #129 Gepost op: 1-01-2022, 21:42:46 »
Zei Kim-Lian nu echt in het praatje van 1 minuut dat we haar in de ogen moesten kijken  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #130 Gepost op: 1-01-2022, 21:44:30 »
Ja. Dit wisten we al, maar dat het nu in de aflevering gehouden is (van het hele lange pleidooi van Kim-Lian) plus dat we het masker en de ogen via de livestream nogmaals in beeld zagen doen mij vrezen dat dit toch echt een hint is.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #131 Gepost op: 1-01-2022, 21:48:36 »
Ja. Dit wisten we al, maar dat het nu in de aflevering gehouden is (van het hele lange pleidooi van Kim-Lian) plus dat we het masker en de ogen via de livestream nogmaals in beeld zagen doen mij vrezen dat dit toch echt een hint is.
En dat op het eerste molgeld (waar een hint in zat) ook al maskers stonden.
...óf niet!

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #132 Gepost op: 1-01-2022, 22:18:20 »
En dat op het eerste molgeld (waar een hint in zat) ook al maskers stonden.

Ja precies wat ik op dat moment dacht, maar ook wel heel overduidelijk.

Hoop eigenlijk dat het niet klopt, maar iets met ‘when it looks like a duck…’
Heb nog geen alternatieve verklaring kunnen bedenken.

Misschien dat te achterhalen is of voor het geld met de hint dezelfde ‘stockfoto’ is gebruikt als bij de live-stream, dan zou het voor mij echt ‘case closed’ zijn.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #133 Gepost op: 1-01-2022, 22:34:20 »
Wat ik nu heel erg hoop is dat de ogen in de maskers op het geld juist NIET van de Mol zijn en dat dus ook de eerste foto misschien al een hint was naar degene die niet de mol zijn. Ik heb het nog niet teruggekeken maar was het niet zo dat op het geld de maskers met de zwarte pakken te zien zijn? Uit de intro weten we dat de maskers met zwart de kandidaten zijn en het masker met rood eronder de mol. Misschien kan je in de ogen van de maskers de kandidaten herkennen en dat dus de enige persoon die niet voor gaat komen deze serie qua ogen dan de mol is?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #134 Gepost op: 1-01-2022, 22:34:45 »
Het bal demasque is hier:
Albanian Presidential Palace

Bal he,  voetbal volleybal handbal. Bal. Fresia heeft de academie voor lichamelijke opvoeding gedaan.

« Laatst bewerkt op: 1-01-2022, 22:37:44 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #135 Gepost op: 1-01-2022, 23:34:42 »
Of het masker met de ogen van Kim-Lian eronder nu een hint is of niet, in beide gevallen vind ik het een rotstreek. Hoe goed ik de eerste aflevering ook vond, ik heb er niet onbevangen naar kunnen kijken en dit zal zo blijven zolang Kim-Lian er inzit.

Eigenlijk moet het wel gewoon een hint zijn, de makers kennende hoe graag ze nog steeds "risico" willen blijven nemen of willen kunnen zeggen dat je het al vanaf het begin had kunnen weten. Ze weten dat de meeste kijkers toch wel zullen blijven twijfelen en dat ze er daarom toch wel mee wegkomen bij het grote publiek.

Ik blijf hopen dat het toch niet is wat het lijkt want ik zou het doodzonde vinden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #136 Gepost op: 1-01-2022, 23:47:28 »
Hm... Ja, al met al denk ik ook wel dat het een hint is. Als het niet klopt, is die montage in ieder geval raar te noemen... Maar ik wil nog niet geloven dat het dé hint is.  ;D (al ben ik daar wel bang voor)
Zelf zou ik het wel een domper vinden als het klopt; als maker weet je dat iedere foto, elk beeldje wordt uitvergroot. Zou jammer zijn als het hiermee wordt weggegeven.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #137 Gepost op: 1-01-2022, 23:51:26 »
Het kan ook een dwaalspoor zijn. Bijvoorbeeld een onderdeel van een foto-opdracht in het teken van het masker-thema. Kandidaten moeten de maskers waar ogen in gephotoshopt zijn goed raden.
Kan me herinneren dat we eerder wel eens een hint dachten te hebben die gewoon uit een opdracht bleek te komen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #138 Gepost op: 2-01-2022, 00:11:40 »
Feit dat de mol rood draagt ontzenuwt deze hint toch mijns insziens? Dat masker van de ontmaskering lijkt er niet op.
zie -niet al te beste- videostill van de uitzending
« Laatst bewerkt op: 2-01-2022, 00:14:32 door Mollem »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #139 Gepost op: 2-01-2022, 07:59:15 »
Feit dat de mol rood draagt ontzenuwt deze hint toch mijns insziens? Dat masker van de ontmaskering lijkt er niet op.
zie -niet al te beste- videostill van de uitzending

Dat staat toch los van het gebruikte plaatje dat gewoon een combinatie van twee foto's is? Pas later zou de Mol echt een masker opzetten.