Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 112844 keer)

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #180 Gepost op: 3-01-2022, 10:39:10 »
Als zo'n ongelofelijk eenduidige hint als deze ons íéts bewijst, is dat er toch ontzettend veel mensen zullen denken dat het géén hint is, want te duidelijk. De makers kunnen echt álle hints in het programma stoppen inmiddels, omdat ze weten dat er altijd genoeg mensen zijn die niet in sommige hints geloven, andere verklaringen zoeken, etc. Het is toch een mindfuck immers. En dat is fijn, voor hen.

Ik aan de andere kant zit in het kamp van Heinz vooralsnog: ik kan hier niet omheen én kan nu niet normaal naar het seizoen kijken, of het nou dé hint is of een raar dwaalspoor om iedereen te fucken (ook een rare move, maar prima natuurlijk!). Maar iedereen die al net zo lang WIDM kijkt als ik, en vast Heinz ook, weet dat keiharde misleiding in de vorm van een hint, van dit niveau, mínder bij het programma past dan een heel overduidelijke correcte hint.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #181 Gepost op: 3-01-2022, 10:54:10 »
Maar iedereen die al net zo lang WIDM kijkt als ik, en vast Heinz ook, weet dat keiharde misleiding in de vorm van een hint, van dit niveau, mínder bij het programma past dan een heel overduidelijke correcte hint.
Als dit de enige 2 mogelijkheden waren dan was ik het wel met je eens, maar ik denk dat er nog andere mogelijkheden zijn die in dit draadje al aan bod zijn gekomen.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #182 Gepost op: 3-01-2022, 11:42:29 »
Ik denk dat Kim-Lian de winnaar (of verliezend finalist) is van wie is de mol 2022 en dat haar ogen achter het Masker staan. Ik denk ook dat de Mol haar verdenkt in de finale, waardoor iedereen denkt dat Kim-Lian de Mol is en de grote twist plaatsvindt in de finale en iedereen in shock is. Knap staaltje montagewerk van de makers.

Edit: + voorspelling dat er nog meer maskers met kandidaat-ogen zichtbaar worden dit seizoen.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 11:55:03 door Geel scherm »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #183 Gepost op: 3-01-2022, 11:46:23 »
Dat kan niet want het plaatje was te zien voor/tijdens de livestream en dus voor de eerste executie. (Of was je bericht een grapje?)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #184 Gepost op: 3-01-2022, 11:53:55 »
Dat kan niet want het plaatje was te zien voor/tijdens de livestream en dus voor de eerste executie. (Of was je bericht een grapje?)

Het een heeft niets met het ander te maken. Ik denk dat Kim-Lian in de finale staat (voorgevoel) en da ze een kandidaat achter het masker hebben gemonteerd ter afleiding naar de echte mol. Sterker nog: Ik denk dat er van elke kandidaat een masker-foto is, maar dat we er nu pas 1 hebben gezien en in een latere opdracht ook de anderen. Maar dat is allemaal slechts speculatie.

En aangezien veel forummers zich al "blind"staren op deze hint in combinatie met mijn voorspelling dat Kim-Lian in de finale komt dat de shock dus pas aan het eind van de rit gaat plaatsvinden.  ;D
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 11:55:46 door Geel scherm »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #185 Gepost op: 3-01-2022, 11:54:14 »
Dit kan geen hint naar winnaar of verliezer zijn. De maskerhint is voor de live uitzending geplaatst. Dus toen was het spel nog in volle gang en waren er dus nog geen finalisten bekend. Zelfs de eerste afvaller niet.
Dus het is…
- een hint naar Kim als de mol
- een afstreephint. Waarbij de andere kandidaten dan ook nog als hint langs moeten komen.
- een hint naar Kim met een vooraf bepaalde rol in het spel, die niet de mol is. Hulpmol, backup mol, nieuwe presentatrice, etc.
- een random Photoshop actie van een stagiair op de redactie
- een bewuste Red Herring door de regie.

Meer opties kan ik niet verzinnen…
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 11:56:06 door annebeestje »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #186 Gepost op: 3-01-2022, 11:57:15 »
Ja, en bij de laatste vier van de vijf opties zou het heel toevallig zijn dat Kim "kijk in mijn ogen" zegt.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #187 Gepost op: 3-01-2022, 11:59:44 »
Dit kan geen hint naar winnaar of verliezer zijn. De maskerhint is voor de live uitzending geplaatst. Dus toen was het spel nog in volle gang en waren er dus nog geen finalisten bekend. Zelfs de eerste afvaller niet.
Dus het is…
- een hint naar Kim als de mol
- een afstreephint. Waarbij de andere kandidaten dan ook nog als hint langs moeten komen.
- een hint naar Kim met een vooraf bepaalde rol in het spel, die niet de mol is. Hulpmol, backup mol, nieuwe presentatrice, etc.
- een random Photoshop actie van een stagiair op de redactie
- een bewuste Red Herring door de regie.

Meer opties kan ik niet verzinnen…
Mee eens, al hoeft het wat mij betreft niet een stagiair te zijn geweest die dit veroorzaakt heeft.
Ik hoop eerlijk gezegd wel dat het een random photoshop-actie geweest is en probeer het seizoen met die gedachte te bekijken totdat dat daadwerkelijk bevestigd of het tegendeel bewezen wordt. Dat is me destijds met Klaas ook gelukt.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #188 Gepost op: 3-01-2022, 12:02:44 »
Ja, en bij de laatste vier van de vijf opties zou het heel toevallig zijn dat Kim "kijk in mijn ogen" zegt.

Ja dat klopt, maar ik moet zeggen dat bij eerdere seizoenen ook wel eens van dit soort toevalligheden de revue hebben gepasseerd en het toch echt toeval was. :)
Maar ik vind het zelf ook niet sluitend dat het geen hint is hoor. Ik zie in de aflevering alleen vooral verdachte zaken bij andere kandidaten waardoor ik dit toch wel in twijfel trek.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2022, 12:06:08 door Geel scherm »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #189 Gepost op: 3-01-2022, 12:21:23 »
Ik wacht nog met smart op een goede alternatieve verklaring ::hypocriet::

Het is vooral ook zo knullig dat ze precies de persfoto van Kim-Lian hebben gebruikt voor de fotoshop. Hadden ze een willekeurige (privé)foto gebruikt, hadden we er nooit achter gekomen of was in elk geval altijd de discussie blijven bestaan of zij het was of niet.
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #190 Gepost op: 3-01-2022, 12:49:19 »
Ja, en bij de laatste vier van de vijf opties zou het heel toevallig zijn dat Kim "kijk in mijn ogen" zegt.
Als hier een verband is dan hoeft dit niet oorzakelijk te zijn imo. Het zou zomaar kunnen dat Kim-Lian van zichzelf weet dat ze mooie ogen heeft en dat zij niet de enige is die dit vindt...

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #191 Gepost op: 3-01-2022, 13:15:10 »
Toch mooi hoe er al maandenlang telkens hetzelfde herhaald blijft worden in dit topic, zonder echt veel nieuwe informatie.  ;D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #192 Gepost op: 3-01-2022, 13:35:51 »
Toch mooi hoe er al maandenlang telkens hetzelfde herhaald blijft worden in dit topic, zonder echt veel nieuwe informatie.  ;D

::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #193 Gepost op: 3-01-2022, 13:40:39 »
Er hoeft ook niet per se nieuwe informatie bij te komen om het hier toch nog steeds over de maskerhint te hebben. Ik vind het namelijk nogal wat dat (in mijn ogen) de Mol al is weggegeven en er dus niks meer te speuren is. Op de rest van het forum kunnen we doen alsof er niks aan de hand is maar hier een beetje mopperen is toch wel het minste wat degenen die er net zoals ik over denken kunnen doen. :P

(Maar ook ik ben wel uitgemopperd en ga me vrolijk richten op al het andere mooie wat WIDM te bieden heeft en zal ook gewoon doen alsof er niks aan de hand is en meespeuren. ;))

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #194 Gepost op: 3-01-2022, 13:42:27 »
Ik hoop nu gewoon elke week dat Kim-Lian afvalt   ::rofl::

Of ontzettend onmols gedrag laat zien dat wij dan weer gaan goedpraten als mols gedrag.

Voorlopig is deze hint i.c.m. haar acties best sluitend  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #195 Gepost op: 3-01-2022, 14:11:31 »
Dit kan geen hint naar winnaar of verliezer zijn. De maskerhint is voor de live uitzending geplaatst.

En als zij de goede mol heeft genoemd bovenop de berg? Dat ze gokken dat als ze nu goed zit, ze dat over een paar weken nog steeds zit?

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #196 Gepost op: 3-01-2022, 14:28:24 »
Ook van mij geen nieuwe informatie, maar wel de behoefte om mijn gevoel hierover even te delen. Hetzelfde gevoel als veel anderen ook hebben over deze 'hint' denk ik. Het liefste wat ik nu zou willen, is een logische verklaring vinden voor het kiezen van KL achter het masker -waarbij molschap dus niet de reden is.
Het enige wat niet al te vergezocht is, waar ik op blijf terug komen, is een bewuste misleiding.

Dat is wat mij betreft dan weer precies de stomste verklaring; ik zou een zeer bewuste, onomstotelijke en eenduidige hint naar een kandidaat die níet de mol is, nog veel erger vinden dan een per ongelukke te duidelijke hint naar de werkelijke mol.

Ik zou het ook erg moeilijk te geloven vinden als deze ogen random gekozen blijken zijn, dat wil er bij mij niet in. in sommige gevallen zou ik mezelf daarvan nog wel kunnen overtuigen, maar in dit geval vind ik het veel te specifiek/duidelijk/onnodig zeg maar.

Ik hoopte nog heel erg op andere maskers, andere ogen achter een masker, wat dan ook... iets wat in ieder geval KL niet de enige in deze positie maakt (waarbij dan nog te speculeren zou vallen of dat onder het zogenaamde corrigeren achteraf zou vallen).
Het uittypen heeft niet erg geholpen merk ik; ik kan aan de ene kant echt niet zomaar geloven dat hier bewust voor gekozen is als hint, maar aan de andere kant ook niks bedenken wat deze keuze wel logisch zou maken.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #197 Gepost op: 3-01-2022, 15:13:44 »
Voorlopig is deze hint i.c.m. haar acties best sluitend  ::jaja::

De oorspronkelijke maskerhint zou op zichzelf al voldoende geweest zijn om als officiële hint voor de kijker te fungeren. Het masker in kwestie komt echter ook voor op het Molgeld: op het biljet van 1000 euro. Misschien wilde de crew de maskerhint ook mogelijk maken voor de kandidaten, maar de huidige uitvoering ervan, dus in combinatie met het Molgeld, zorgt ervoor dat de uitgedijde hint níét meer sluitend is, zie post #154. Rick en consorten hadden elk ander biljet kunnen gebruiken voor een sluitende hint (voor de kijkers en de kandidaten), behálve het biljet van 1000 euro. Ik til daar zwaar aan omdat de tweevoudige maskerhint daarmee in strikte zin incorrect is.

Ik kan de ‘dubbele maskerhint’ niet rechtbreien. Het kan zijn dat de kandidaten een andere hint op het Molgeld konden vinden, maar waarom wordt dan tweemaal hetzelfde masker gebruikt (online en op het geld)? Wellicht staat het masker in kwestie met Kim-Lians ogen bij de eerste opdracht ook op een biljet van 10 of 20 euro (naar mijn mening staat het masker niet op coupures van 50, 100, 250 en 500 euro), maar het zou raar en verwarrend zijn om dat masker tweemaal op Molgeld te gebruiken. Een andere optie is dat de ogen van Kim-Lian op meer biljetten van andere bedragen staan, maar dan had in augustus beter een ander masker gekozen kunnen worden, niet het masker van 1000 euro.

Een oplossing voor de vraagstukken heb ik niet, maar de gecombineerde maskerhint vind ik vooralsnog absoluut niet sluitend. De hint kan best blijken te kloppen, maar op dit moment is deze in mijn ogen nog onlogisch en/of onjuist.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #198 Gepost op: 3-01-2022, 15:22:03 »
De hint kan best blijken te kloppen, maar op dit moment is deze in mijn ogen nog onlogisch en/of onjuist.

Kijk uit dat je niet teveel van de hints verwacht. Als je terugleest wat alle officiële hints waren (hier) is niet alles even logisch of doortimmerd, om het zwak uit te drukken.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #199 Gepost op: 3-01-2022, 15:24:01 »
Het is vooral ook zo knullig dat ze precies de persfoto van Kim-Lian hebben gebruikt voor de fotoshop. Hadden ze een willekeurige (privé)foto gebruikt, hadden we er nooit achter gekomen of was in elk geval altijd de discussie blijven bestaan of zij het was of niet.
Dit is ook de reden dat de foto van Klaas achterop het molgeld destijds zo overtuigend was te reconstrueren, nietwaar? Toen was het ook een persfoto (of de eerste hit op Google of zoiets). Ook op dit punt zou je hopen dat de makers dezelfde inschattingsfout niet twee keer maken.  :-\\