Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 108691 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
[Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Gepost op: 29-08-2021, 10:52:51 »
Een eigen topic om over de grote 'Maskerhint' te praten leek me wel handig :) Let op: hier kun je zonder spoilertags de hint bespreken! De hint is erg sterk (nieuwe Klaashint zelfs..? :() dus bedenk of je dit topic wil lezen ;)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2022, 18:01:47 door Heinz »
...óf niet!

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #1 Gepost op: 29-08-2021, 10:58:27 »
Gespiegeld


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #2 Gepost op: 29-08-2021, 11:35:13 »
Well shit, je zou denken dit kan toch niet waar zijn, maar het klopt precies. Dat is wat bij mij zo knaagt. Eerlijk is eerlijk ik had niet gewild dat ik er nog naar gekeken had. Voor het niet ontketenen van een mogelijk gevalletje  Klaas, maar we leven in een wereld waarin deze informatie nu wel bij vele bekend is.

We zullen zien, ik heb eerlijk gezegd nog niet bij andere kandidaten gekeken dus misschien dat ze allemaal dezelfde edit hebben gekregen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #3 Gepost op: 29-08-2021, 11:35:58 »
De neuzen zijn niet hetzelfde


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #4 Gepost op: 29-08-2021, 11:38:44 »
Ik hoop dat het de neus is van een andere kandidaat  ::rofl::
...óf niet!

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #5 Gepost op: 29-08-2021, 11:38:59 »
Deze hint is enorm duidelijk. Eigenlijk veel te makkelijk voor een gemiddelde molloot  ::tandpastasmiley::

dus ik hou nog hoop:
er zijn dit jaar 11 deelnemers in plaats van 10. waarom??
6 vrouwen, 5 mannen. is 1 van de vrouwen misschien een fake-kandidaat om ons op een dwaalspoor te zetten?

Kim's ogen worden getoond in het masker.
is zij de mol, of een fake kandidaat?

in de livestream van gisteren:
Kim sliep in een apart tentje werd verteld, de anderen allemaal in tweetallen.
In de ruimte waar de livestream werd opgenomen zit Kim aan de zijkant. Wanneer je alle kandidaten in het beeld ziet, dan zitten alle kandidaten goed in het licht, alleen Kim zit wat in het donker. Is zij een schaduwkandidaat om 9ns voor de gek te houden? 

Dus ik hou nog hoop dat Kim een schaduwkandidaat is, en het spel straks gewoon met 10 personen van start gaat in januari!  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 29-08-2021, 11:43:04 door mastermol »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #6 Gepost op: 29-08-2021, 11:39:45 »
De neuzen zijn niet hetzelfde

 ::rofl:: ::rofl::
de mond en oren ook niet.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #7 Gepost op: 29-08-2021, 11:48:31 »
Het is een masker toch?
Dienend om het gezicht af te schermen. Alleen de ogen zijn vaak zichtbaar.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #8 Gepost op: 29-08-2021, 11:49:11 »

er zijn dit jaar 11 deelnemers in plaats van 10. waarom??

Het seizoen dat George Mol was (2002?) waren er ook 11 deelnemers

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #9 Gepost op: 29-08-2021, 11:53:16 »
Het is een masker toch?
Dienend om het gezicht af te schermen. Alleen de ogen zijn vaak zichtbaar.
Jazeker de rest is het masker zelf, alleen de ogen zijn zichtbaar.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #10 Gepost op: 29-08-2021, 11:57:04 »
Ik was voor de zekerheid maar met spoilertags begonnen gisteravond, maar ik denk dat het allemaal wel goed komt.

Het kan een dwaalspoor zijn, maar dan moet Kim-Lian wel een aparte positie in de groep innemen omdat dit nieuws de kandidaten ook weer kan bereiken en het Kim-Lian dan juist vrij zou pleiten.

Als het echt een enorme blunder is, dan hebben de makers nu nog de kans om het recht te zetten omdat iedereen nog op locatie is. Gewoon Kim-Lian ontmaskeren als oorspronkelijke mol en compleet willekeurig een nieuwe mol te kiezen (willekeurig omdat anders iedereen weet dat Welmoed het niet is  ::rofl::) en het spel opnieuw beginnen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #12 Gepost op: 29-08-2021, 11:59:39 »
maar even voor de goede orde voordat deze 'ontdekking' een heel eigen leven gaan leiden.
Als de ogen zijn geknipt uit de portretten van de kandidaten zoals zichtbaar op de site: daar zit iedereen geposeerd voor steeds dezelfde lampen en fotograaf, die reflectie in de ogen is dus telkens hetzelfde. Ondanks verschillen in de diverse ogen kan ik op basis van wat ik kan zien niet andere ogen uitsluiten. Sommige kandidaten hebben op de portretten hun ogen ietwat gesloten, de Mol zou dat wellicht expres doen ivm met het maskerportret. Kortom, op welke wijze kun je onomstotelijk vaststellen dat de ogen van Kim Lian identiek zijn aan die in het masker? En kun je daaruit de steevaste conclusie trekken dat dat dus de ogen van de mol zijn? Ik smul van dit zoekwerk, daar niet van, en ik vind het ook superspannend dat we live bij de eerste aflevering waren en kunnen gaan zoeken naar de mogelijke lokatie obv wat we hebben gezien...

edit: typos
« Laatst bewerkt op: 29-08-2021, 12:38:45 door Mollem »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #13 Gepost op: 29-08-2021, 12:03:59 »
Kortom, op welke wijze kun je onomstotelijk vaststellen dat de ogen van Kim Liam vd Meij identiek zijn aan die in het masker?
Ik heb het niet over elkaar gefotosjopt, maar echt alles aan het rechteroog (waar het meeste licht op valt) achter het masker lijkt identiek aan de kandidatenfoto van Kim-Lian. De positie van het oog/oogwit, rimpeltjes in het ooglid, de wenkbrauw en de reflectie van de lampen.
« Laatst bewerkt op: 29-08-2021, 12:06:37 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #15 Gepost op: 29-08-2021, 12:07:28 »
maar even voor de goede orde voordat deze 'ontdekking' een heel eigen leven gaan leiden.
Als de ogen zijn geknipt uit de portretten van de kandidaten zoals zichtbaar op de site: daar zit iedereen geposeerd voor steeds dezelfde lampen en fotograaf, die reflectie in de ogen is dus telkens hetzelfde. Ondanks verschillen in de diverse ogen kan ik op basis van wat ik kan zien niet andere ogen uitsluiten. Sommige kandidaten hebben op de portretten hun ogen ietwat gesloten, de Mol zou dat wellicht expres doen vm met het markerportret. Kortom, op welke wijze kun je onomstotelijk vaststellen dat de ogen van Kim Liam vd Meij identiek zijn aan die in het masker? En kun je daaruit de steevaste conclusie trekken dat dat dus de ogen van de mol zijn? Ik smul van dit zoekwerk, daar niet van, en ik vind het ook superspannend dat we live bij de eerste aflevering waren en kunnen gaan zoeken naar de mogelijke lokatie obv wat we hebben gezien...

Dit had ik ook als ingeving, dat de weerspiegeling hetzelfde moet zijn aangezien ze in hetzelfde licht en dezelfde ruimte zitten.

Maar dan heb je de kleine details die het doen lijken alsof het echt Kim is.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #16 Gepost op: 29-08-2021, 12:32:01 »
Maar kijk eens naar het oogwit. In de gephotoshopte versie met masker zie je bloedvaatjes in het oogwit. Die zie ik niet bij Kim-Lian. En die bloedvaatjes moet je zien als vingerafdrukken. Die zijn uniek. Het is niet (maar lijkt ontzettend) op Kim-Lian.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #17 Gepost op: 29-08-2021, 12:37:21 »
Maar kijk eens naar het oogwit. In de gephotoshopte versie met masker zie je bloedvaatjes in het oogwit. Die zie ik niet bij Kim-Lian. En die bloedvaatjes moet je zien als vingerafdrukken. Die zijn uniek. Het is niet (maar lijkt ontzettend) op Kim-Lian.

Ik zie juist wel de bloedvaatjes overeenkomen met die in de officiële kandidatenfoto.  ::)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #18 Gepost op: 29-08-2021, 12:38:52 »
In de oorspronkelijke teaser is dst oog nauwelijks waarneembaar . Dus is er door mensen enorm enhanced op dat beeld, en is er zo een oog gepresenteerd waar we een oog in kunnen herkennen wat lijkt op dat van Kim Lian .

Maar een team dat al 22 jaar dit programma maakt, waarin alles draait om geheimhouding,mysterie en identiteit van de mol, zou die zo duidelijk een hint geven ruim 4 maanden voor de start van de serie.?  Ik hoop van niet.

Verder als we weten dat de verbinding gisteren live was en we weten dat de crew hier meeleest, en we weten dat de serie nog niet is ingeblikt, zou de crew dan nog zin hebben om drie weken te filmen terwijl ze weten dat hun mol al ontmaskerd is?  Ik denk het niet. 

Dus ik geloof voorlopig voor 0,0005% in deze spoiler, omdat ik niet wil geloven dat ze de identiteit zomaar weggeven

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #19 Gepost op: 29-08-2021, 12:42:58 »
In de oorspronkelijke teaser is dst oog nauwelijks waarneembaar . Dus is er door mensen enorm enhanced op dat beeld, en is er zo een oog gepresenteerd waar we een oog in kunnen herkennen wat lijkt op dat van Kim Lian .

Maar een team dat al 22 jaar dit programma maakt, waarin alles draait om geheimhouding,mysterie en identiteit van de mol, zou die zo duidelijk een hint geven ruim 4 maanden voor de start van de serie.?  Ik hoop van niet.

Verder als we weten dat de verbinding gisteren live was en we weten dat de crew hier meeleest, en we weten dat de serie nog niet is ingeblikt, zou de crew dan nog zin hebben om drie weken te filmen terwijl ze weten dat hun mol al ontmaskerd is?  Ik denk het niet. 

Dus ik geloof voorlopig voor 0,0005% in deze spoiler, omdat ik niet wil geloven dat ze de identiteit zomaar weggeven


Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik vrees het ergste. Wat mij betreft staat de persoon achter het masker vast. Tijd om het noodscenario in te zetten en een andere mol te kiezen.
Graven, graven, graven...