Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 108687 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #20 Gepost op: 29-08-2021, 12:43:41 »
En ik zie met mijn beperkte blik toch ook minieme verschillen in de twee ogen, bijv. de ader die vanuit de neus-kant naar de pupil loopt. Laten -met alle respect voor het speurwerk- hopen dat het de opwinding van het moment is en het geen spoiler blijkt te zijn. En anders heeft Rick gister na 22 jaar zijn programma doen imploderen, daar ga ik niet aan.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #21 Gepost op: 29-08-2021, 12:47:41 »
ik heb het zelf ook uitgezocht maar de ogen zijn 100% zeker van Kim Lian. ik zal vanavond wat duidelijke vergelijkingen hier toevoegen, als dit nog niet wordt gedaan door een andere molloot. Maar het is echt overduidelijk dat het de ogen van Kim Lian zijn.


En ik zie met mijn beperkte blik toch ook minieme verschillen in de twee ogen, bijv. de ader die vanuit de neus-kant naar de pupil loopt. Laten -met alle respect voor het speurwerk- hopen dat het de opwinding van het moment is en het geen spoiler blijkt te zijn. En anders heeft Rick gister na 22 jaar zijn programma doen imploderen, daar ga ik niet aan.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #22 Gepost op: 29-08-2021, 12:50:49 »
Het zou verdomd jammer zijn als de maskering blijkt te kloppen, maar laten we vooral niet té hard zijn naar de makers. Het zijn hoe dan ook talentvolle makers waarvan ik hoe dan ook nog vele mooie seizoenen wil zien! Zelfs wanneer er eens een hint te duidelijk is (Klaas en mogelijk Kim-Lian dus)  ::jaja::

Laten we eerlijk zijn: de hints moeten al steeds lastiger met molloten zoals wij, dus op een gegeven moment is de koek wel een beetje op qua mogelijkheden. Alles wordt toch wel ontdekt  ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #23 Gepost op: 29-08-2021, 12:53:02 »
Het zou verdomd jammer zijn als de maskering blijkt te kloppen, maar laten we vooral niet té hard zijn naar de makers. Het zijn hoe dan ook talentvolle makers waarvan ik hoe dan ook nog vele mooie seizoenen wil zien! Zelfs wanneer er eens een hint te duidelijk is (Klaas en mogelijk Kim-Lian dus)  ::jaja::

Laten we eerlijk zijn: de hints moeten al steeds lastiger met molloten zoals wij, dus op een gegeven moment is de koek wel een beetje op qua mogelijkheden. Alles wordt toch wel ontdekt  ::rofl::

Volledig mee eens, en juist daarom acht ik de kans heel klein dat ze een dergelijke hint in een teaser steken, buiten het programma, en die 4 maanden voor de start al op ons los laten .

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #24 Gepost op: 29-08-2021, 12:56:43 »
...En hebben we de afgelopen seizoenen geen enkele hint / spoiler vanuit het team zelf meer gehad, ook niet tijdens het seizoen. De 'verborgen hints' vind ik al een tijdje van een subtiliteit waar ik niet bij kan  ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #25 Gepost op: 29-08-2021, 12:57:19 »
Wat ik dan wel weer opmerkelijk vind is dat de persoon over wie het hebben in zijn/haar betoog letterlijk heeft gezegd: kijk me in de ogen, ik ben de mol niet. (of moeten we jou juist wel in de ogen kijken?).

Conclusie: het kan kloppen, maar ik geloof er verder niet zo in om de volgende redenen
1. te veel risico (ze weten hoe we alles uitpluizen en zeker na seizoen 16)
2. je moet eerst nog spiegelen en dan lijkt het er enigszins op
3. we zijn wel vaker zeker geweest over dingen die achteraf niet zo zeker bleken (recent voorbeeld: deelname van Beaudil en Kaj).

Ik ga het seizoen gewoon kijken en iedereen puur op verdachte acties beoordelen. En als de persoon in kwestie iets goed doet dat voor mezelf aanmerken evenals de fouten (want helaas heb ik de mogelijke spoiler gelezen toen er nog geen tags gebruikt werden).
« Laatst bewerkt op: 29-08-2021, 12:59:07 door MollenvangR »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #26 Gepost op: 29-08-2021, 12:57:29 »
Het seizoen dat George Mol was (2002?) waren er ook 11 deelnemers
alleen konden ze daar niet verder doorborduren op het jaartal.



Over de ogen gesproken: kan het ook zijn dat de makers de beroepspuzzelaars te slim af wilden zijn, door hen iets op een presenteerblaadje aan te reiken, dat later dus echt een dwaalspoor blijkt te zijn?

Ze zullen toch wel íets geleerd hebben van de Priesterhint en de Kloosterhint?
« Laatst bewerkt op: 29-08-2021, 13:02:12 door Bodejos »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #27 Gepost op: 29-08-2021, 13:00:41 »
alleen konden ze daar niet verder doorborduren op het jaartal.



Over de ogen gesproken: kan het ook zijn dat de makers de beroepspuzzekaars te slim af wilden zijn, door hen iets op een presenteerblaadje aan te reiken, dat later dus echt een dwaalspoor blijkt te zijn?

Ze zullen toch wel íets geleerd hebben van de Priesterhint en de Kloosterhint?

Ehm er is toch aangegeven dat ze absoluut zelf geen fake hints gingen maken, dus als deze ogen echt van een kandidaat zijn , heeft dat een betekenis . Of het is de mol, of we krijgen elke keer andere ogen te zien en moeten dan het aantal kandidaten dat de mol is reduceren met het aantal personen wiens ogen we al gezien hebben ( vergezocht al zeg ik het zelf)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #28 Gepost op: 29-08-2021, 13:10:35 »
Kan er echt niet bij.

Wensdenken dat ze stiekem toch een kandidaat is ....tja, vind ik ook niks eigenlijk. Gisteren zouden we de mol al kunnen ontmaskeren, toch? Niet pas later.

Dat lukt natuurlijk niet als je er de ogen van een kandidaat in shopt. Van een kandidatenfoto zelfs.
« Laatst bewerkt op: 29-08-2021, 13:33:41 door Amethyst »

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #29 Gepost op: 29-08-2021, 13:12:15 »
Is identiek echt. Als ze de mol is dan is dit hun grootste blunder.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #30 Gepost op: 29-08-2021, 13:15:48 »
Qua ogen is het identiek. Het enige wat me wél opvalt, is dat de lichtpuntjes enigszins afwijken qua grootte en vorm. Maar dat kan ook deels komen door de nabewerking.

Offline Tomoto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #31 Gepost op: 29-08-2021, 13:19:41 »
Wat ik zelf nog wel erg opmerkelijk vind is dat ze uitgerekend de foto nemen die ze meteen op de site zetten. Tijdens een seizoen maken ze zoveel foto's, dat ze ook best een andere konden nemen (en dan tegen het einde van het seizoen pas deze ergens plaatsen).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #32 Gepost op: 29-08-2021, 13:20:50 »
Waarom zoveel over blunders gepraat?

Het feit dat het masker Kim-Lian is wil toch niet zeggen dat het masker de mol is?

Ik vond dat gegeven van 11e kandidaat juist zo opvallend (bovendien sliep zij inderdaad als enige apart).

Scenario: de regie wil ons op een dwaalspoor zetten, ze willen dat we nu allemaal Klaashint roepen..... maar er is iets met de 11e kandidaat als speciale rol wat later tot uiting komt, misschien pas rond afl. 8 ofzo...... of wanneer Kim-Lian een rood scherm krijgt.

In elk geval een prachtstart van het seizoen, er gebeuren veel dingen die inderdaad nog nooit eerder gebeurd zijn, en zo hoort het!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #33 Gepost op: 29-08-2021, 13:21:40 »
Tsja, maar de ogen achter het masker zijn in dit geval youtubefelix (?) niet de ogen van de andere versie, dat ziet elke beginnende molloot, met andere woorden, hier heeft iemand vannacht / vandaag zelf creatief gefotoshopt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #34 Gepost op: 29-08-2021, 13:25:50 »
Als dit echt een hint is zullen de makers vast gedacht hebben dat het niet erg zou zijn als ie ontdekt zou worden omdat er tot en met de finale toch altijd wel ook andere kandidaten verdacht zullen worden.

Maar wat is precies de lol ervan en voor wie? Voor ons dat wij het al zo snel kunnen weten? Lijkt me niet. Voor de makers dat ze zo'n spannend risico nemen? Lijkt me toch ook niet.

Misschien moeten we na afloop van WIDM 22 eens peilen hoeveel kijkers/molloten liever een seizoen zonder hints willen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #35 Gepost op: 29-08-2021, 13:28:24 »
Tsja, maar de ogen achter het masker zijn in dit geval youtubefelix (?) niet de ogen van de andere versie, dat ziet elke beginnende molloot, met andere woorden, hier heeft iemand vannacht / vandaag zelf creatief gefotoshopt.

En precies dit zal altijd blijven, je hebt believers en je hebt non believers.  Is het gefotoshopt. Is het echt?  Zelfs als je een olifant in een film door een groep spelende kinderen laat lopen , en je geeft de olifant een raar kleedje om, zullen er tig kleuren zijn die aan dat kleedje worden gegeven door de kijkers als er achteraf om gevraagd wordt.  ::jaja::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #36 Gepost op: 29-08-2021, 13:33:03 »
Misschien moeten we na afloop van WIDM 22 eens peilen hoeveel kijkers/molloten liever een seizoen zonder hints willen.


De makers hebben volgens mij zelf al besloten geen hints meer toe te voegen die daadwerkelijk ontdekt kunnen worden.
De bekendmaking in de Westergasfabriek was enorm spannend door het feit de de Mol 'zichzelf bekend maakte' maar het daadwerkelijke moment dat de mol dat zei hebben we nooit ontdekt, evenmin de 'verborgen hints' die na afloop werden getoond. Het is denk ik niet aan ons om wel of geen hints te verlangen, ze gaan er denk ik niet meer komen. (Een poll kan altijd natuurlijk)...

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #37 Gepost op: 29-08-2021, 13:34:39 »
Tsja, maar de ogen achter het masker zijn in dit geval youtubefelix (?) niet de ogen van de andere versie, dat ziet elke beginnende molloot, met andere woorden, hier heeft iemand vannacht / vandaag zelf creatief gefotoshopt.
excuus, de zoveelste blunder op rij. Ik heb het bericht aangepast.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #38 Gepost op: 29-08-2021, 13:35:45 »
Als dit echt een hint is zullen de makers vast gedacht hebben dat het niet erg zou zijn als ie ontdekt zou worden

Maar Heinz, de laatste teaser voor uitzending was "oog in oog met de mol?"

Alsof ze WILLEN dat dit ontdekt wordt. En de lol die je vraagt komt dus nog in mijn visie. De 11 kandidaat......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #39 Gepost op: 29-08-2021, 13:36:28 »
Ik heb gisteren de maskerfoto van de site zelf even helderder gemaakt en naast de kandidatenfoto van Kim-Lian gelegd. Ik kreeg ze zo snel niet mooi naast elkaar om hier te posten, maar die ogen van de maskerfoto zijn er dus zeker niet ingefotosjopt. Dat de reflecties niet meer kloppen als je de helderheid omhoog gooit lijkt me logisch, maar het is m.i. niet te ontkennen dat het de ogen van de foto van Kim-Lian zijn.

Ik ga me er i.i.g. niet blind opstaren. Ik kan me niet voorstellen dat dit nu al op straat zou liggen, maar wat het dan wel betekent... Nog een paar maanden wachten denk ik.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)