Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 114456 keer)

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #280 Gepost op: 9-01-2022, 13:23:37 »
Heerlijk dit. Waar de regisseur het ene jaar de Mol mogelijk deels uit beeld houdt en andere kandidaten verdacht probeert te maken, kan hij het jaar erop precies het tegenovergestelde doen. 'Hidden in plain sight' en 'Niets is wat het lijkt'. En dan tóch de twijfel hier op het forum, want de hints zouden té obvious zijn. Die twijfel is hét ingrediënt voor Wie is de Mol. Ik hou er van!  ::bravo::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #281 Gepost op: 9-01-2022, 13:48:57 »
Het past in de traditie van 21 seizoenen widm. In elk seizoen heeft wel 1 onmiskenbare hint richting de mol gezeten. Niet elk seizoen is die hint meteen opgepikt, in een aantal wel. Zelfs in seizoen 13 kwam de hint al snel en toch weerhield dat mensen niet (mijzelf inbegrepen) om andere mensen te verdenken.   :P

Daarbij ook in het interview met Gilles en Rik in het mol boekje blijkt maar weer: men wil een programma neerzetten voor de doorsnee tv kijker, niet voor de molloten. Dus voor de gewone kijker moet het ook mogelijk zijn om de mol te ontmaskeren /pun intended.

Dat menig molloot nu niks meer te speuren heeft en de spanning weg is...ligt toch echt bij de speurders. Ook bij seizoen 13 kwamen nog tig andere hints voorbij als steunbewijs mochten anderen het hoofdbewijs niet willen accepteren.

De makers doen een serie niet af met 1 enkele hint. Dus speur lekker door naar de 8/9 andere hints die in 10 seconden in een bijzin genoemd worden bij de ontknoping en half verschijnen op de site van avrotros na afloop ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #282 Gepost op: 9-01-2022, 14:52:23 »
Waar is of was deze afbeelding van het masker met de ogen te zien? Op de site? (waar?) Tijdens de livestream? Dit topic begint middenin een discussie en ik weet niet in welk topic dit is begonnen.

Zie dit topic.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #283 Gepost op: 9-01-2022, 20:10:17 »
De maskerhint i.c.m. alle molacties die we vol in beeld zien, maken het dat ik Kim Lian voorlopig afstreep als mol. Of het moet onderdeel zijn van het thema “ontmaskering”, in de zin dat we alles vol in beeld krijgen.
Maar ik wil het niet geloven.

Zo sta ik er ook in. Het ligt er wat mij betreft allemaal veel teveel bovenop.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #284 Gepost op: 9-01-2022, 20:39:57 »
Ik vind het ook te obvious tot nu toe, maar de vraag blijft: Als Kim-Lian niet de mol is, waarom zitten dan wel haar ogen in dat masker? ???
Zolang Kim niet afvalt wordt deze hint voor mij sterker en sterker, zeker aangezien ik al 3 anderen volledig heb afgestreept en bij nog 2-3 anderen sterke twijfels heb..

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #285 Gepost op: 9-01-2022, 21:23:34 »
Rick McCullough vond de Klaashint de allergrootste fout uit zijn carrière. Zoiets wilde hij nooit meer doen. Ik ga ervan uit dat dat nog steeds het geval is. Misschien wishful thinking, maar het gaat er bij mij niet in dat er nu dan toch weer zo geblunderd zou zijn. Geen hint, denk ik, puur gebaseerd op de uitspraken van Rick.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #286 Gepost op: 9-01-2022, 21:40:07 »
Dat is wel dezelfde Rick die Jeroen doodleuk achter de kandidaten liet lopen waarbij ie door de uiteindelijke winnaar betrapt werd.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #287 Gepost op: 9-01-2022, 21:48:05 »
Maar toch niet door ons, en al zeker geen 4 maanden voor de uitzending.

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #288 Gepost op: 9-01-2022, 21:49:35 »
Rick McCullough vond de Klaashint de allergrootste fout uit zijn carrière. Zoiets wilde hij nooit meer doen. Ik ga ervan uit dat dat nog steeds het geval is. Misschien wishful thinking, maar het gaat er bij mij niet in dat er nu dan toch weer zo geblunderd zou zijn. Geen hint, denk ik, puur gebaseerd op de uitspraken van Rick.

Persoonlijk zou ik dit daarom een enorm sterke molactie van Rick zelf vinden, door tóch een dergelijke hint erin te stoppen. En daarmee loopt hij te mollen onder de échte speurders. Want van een goede regisseur verwacht je immers niet dat die nog een keer dezelfde fout zou maken. Lees je eigen reactie maar eens terug: 'dit kan niet waar zijn'. Waarmee hij je precies op het verkeerde been zet. En velen met jou. Hoe leuk is het als je als regisseur daardoor ook kunt 'mollen'. En dát is waarom ik er juist vanuit ga dat het wel een echte hint is. Ik hoor Rick al gniffelen.  ::rofl:: 'Niets is wat het lijkt'.... ::vergroot::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #289 Gepost op: 9-01-2022, 21:51:21 »
Maar toch niet door ons, en al zeker geen 4 maanden voor de uitzending.

Nee maar ik wou niet weer met de handschriftenhint als voorbeeld komen. ::rofl::

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #290 Gepost op: 9-01-2022, 22:11:10 »
 ::rofl::

Wat hier het vreemdst aan is, als deze hint zo snel gevonden was, kon dat nog rechtgezet worden door de ogen van alle andere kandidaten achter het masker te zetten. Dan kon het achteraf nog steeds een hint naar Kim Lian zijn door te stellen dat haar ogen als eerste werden getoond.
Nu wordt er gekozen om het zo te laten en Kim ook wel heel erg verdacht in beeld te brengen. Ik wil het niet geloven, maar nadat de gsm voor de eerste aflevering 21:56 aanduidde, en dat het groepje van Kim, Arno, Suzanne en Glen de tijd stopten op 11:21:56 denk ik dat het niet anders kan. Ook al in een aflevering die als titel heeft "de tijd zal het leren".

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #291 Gepost op: 9-01-2022, 22:32:49 »
Ik wil het niet geloven, maar nadat de gsm voor de eerste aflevering 21:56 aanduidde, en dat het groepje van Kim, Arno, Suzanne en Glen de tijd stopten op 11:21:56 denk ik dat het niet anders kan. Ook al in een aflevering die als titel heeft "de tijd zal het leren".
Maar waren het niet Hila, Everon en Thomas, die de tijd stopten op 11:21:56? ik dacht ook aan een mogelijke hint, maar dan toch eerder dat de Mol in dit groepje zat. (Hun gezamenlijke beginletters zijn ook HET, net als in de afleveringstitel)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #292 Gepost op: 9-01-2022, 22:48:46 »
Maar waren het niet Hila, Everon en Thomas, die de tijd stopten op 11:21:56? ik dacht ook aan een mogelijke hint, maar dan toch eerder dat de Mol in dit groepje zat. (Hun gezamenlijke beginletters zijn ook HET, net als in de afleveringstitel)
Ik hoop het van harte, maar denk dat het aan de montage ligt. In de montage lijkt het alsof Hila, Everon en Thomas als 2de afklokten, aan de reacties bij de onthulling door Rik zijn het vooral Arno en Glen die juichen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #293 Gepost op: 9-01-2022, 23:26:54 »


Wat hier het vreemdst aan is, als deze hint zo snel gevonden was, kon dat nog rechtgezet worden door de ogen van alle andere kandidaten achter het masker te zetten.

Waarom zouden ze een hint “rechtzetten”?
Een hint is n hint. Dus als dit m is gaan ze m echt niet rechtzetten.
Daarnaast is dit het grote publiek ontgaan gezien ze niet op 1 staat.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #294 Gepost op: 9-01-2022, 23:34:18 »
Daarnaast is dit het grote publiek ontgaan gezien ze niet op 1 staat.
Het grote publiek kan ook deze "hint" hebben gezien en daarom juist Kim-Lian hebben afgeschreven als Mol...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #295 Gepost op: 9-01-2022, 23:52:06 »
Het grote publiek heeft heel die livestream en alles wat daaraan vooraf ging gemist. Die kijken alleen televisie en hooguit Moltalk en zolang de hint daar niet voorbij komt denk ik dat het wel meevalt hoe "bekend" de hint is. Als het hier niet zo was uitvergroot door de echte speurders onder jullie had ik echt nooit kunnen zien wiens ogen achter het masker zitten. Alleen al daarom denk ik wel dat het gewoon een hint kan zijn.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #296 Gepost op: 10-01-2022, 01:15:32 »
Waarom zouden ze een hint “rechtzetten”?
Een hint is n hint. Dus als dit m is gaan ze m echt niet rechtzetten.
Daarnaast is dit het grote publiek ontgaan gezien ze niet op 1 staat.
Maar ze stond wel op 1?
« Laatst bewerkt op: 10-01-2022, 01:27:43 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #297 Gepost op: 10-01-2022, 04:21:15 »
Er zijn bewust ogen onder gezet, maar ik twijfel of het bewust de ogen van Kim-Lian zijn geweest. Het hangt er een beetje vanaf wie dat plaatje gemaakt heeft. Het is gemaakt voorafgaand of aan het begin van de serie (want gebruikt tijdens de livestream). Het aantal mensen binnen de crew die op op dat moment weet wie de mol is, is beperkt. Ik denk dat de mensen die wel wisten wie de mol was het te druk hadden om zelf de afbeelding te maken.

Ik denk dus dat het gemaakt is die iemand die het nog niet wist. Hij/zij wordt gevraagd een afbeelding te maken die te zien is voor de livestream met de titel 'de ontmaskering' en heeft een bibliotheek met beeldmateriaal ter beschikking waarop het programma al rechten/licenties heeft geregeld. In die bibliotheek zitten zowel persfoto's van de kandidaten en de afbeelding van het masker (die al gebruikt was op het molgeld van €1000). Een masker zonder oog ziet er minder spannend uit. Dus je kijkt welk oog er een beetje mooi en mysterieus uit ziet en plakt het er achter... en zo ontstaat 'de maskerhint'.

Zelfs als Kim-Lian de mol blijkt te zijn denk ik dat er een heel grote kans is dat dit gewoon toeval is. Uitgevoerd door iemand die niet wist wie de mol was.

Hoop dat dit het is en de tunnel ergens gaandeweg in stort. Al denk ik dat sommigen gewoon op de hoogte worden gebracht in het kader van een opdracht. Zoals degenen ten tijde van Klaas met het maken/fabriceren van het  geld van te  voren op de hoogte zullen zijn geweest.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #298 Gepost op: 10-01-2022, 07:08:10 »
De maskerhint ligt linksachter helemaal onderin.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #299 Gepost op: 10-01-2022, 07:53:14 »
Dat is wel dezelfde Rick die Jeroen doodleuk achter de kandidaten liet lopen waarbij ie door de uiteindelijke winnaar betrapt werd.

Hij heeft wel lef! ;D

Maar dat was natuurlijk geen hint en goed door montage voor de kijkers te verbergen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”