Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 113657 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #320 Gepost op: 11-01-2022, 21:37:59 »
met 11 kandidaten is dat eigenlijk een heel plausibel scenario...

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #321 Gepost op: 11-01-2022, 21:40:44 »
Dat zou de Kim-Lian-theorieën nog meer bevestigen.  ::)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #322 Gepost op: 11-01-2022, 21:47:05 »
nou, ik denk dat Rick de spanning lekker opvoert door Rik op het aller-aller-allerlaatst te laten vertellen dat Kim-Lian niet de mol is

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #323 Gepost op: 11-01-2022, 21:49:15 »
Dit topic heeft inmiddels al meer pagina's dan die van Klaas ::rofl::.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #324 Gepost op: 12-01-2022, 18:44:55 »
Inmiddels zoeken we niet de mol maar zoeken we de beste theorie om de maskerhint te kunnen ontkrachten. Vrees dat de voor de hand liggende verklaring de beste zal blijken. We hadden de stream aflevering de kans om de mol al te ontmaskeren en dat is letterlijk het geval :/

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #325 Gepost op: 12-01-2022, 18:55:49 »
Ja ik probeer elke keer van haar af te stappen maar merk dat dat totaal niet lukt omdat er gewoon geen andere logische verklaring is.

Zonder deze hint zou ik haar waarschijnlijk al afgeschreven hebben vanwege haar opvallende molgedrag .. en dat de montage het ook persé wil laten zien.

Als ze het is en dit is de hint heeft t team n complete mental breakdown gehad en is t tijd om het stokje aan anderen over te geven of gewoon te stoppen.

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #326 Gepost op: 12-01-2022, 19:08:31 »
Als ze het is en dit is de hint heeft t team n complete mental breakdown gehad en is t tijd om het stokje aan anderen over te geven of gewoon te stoppen.

Tuurlijk niet. Een behoorlijk aantal pagina's terug in dit topic werd al opgemerkt dat het er op dit forum samengevat op neerkomt om de Mol te ontmaskeren. En nu dat is gebeurd zijn een aantal forummers ontevreden  Wie is de Mol is er ook voor de mainstream. Denk dat er dit keer té hard gepuzzeld is.  ::vergroot::  ::oink::  ::hypocriet::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #327 Gepost op: 12-01-2022, 20:18:34 »
Het is, als zo vaak in allerlei situaties, de keuze tussen domheid en slechtheid. (Deze termen moet men in het kader van een amusementsprogramma op de televee natuurlijk niet al te zwaar en letterlijk opvatten). Als het inderdaad dé hint is, is het slecht. Als ze voor deze tonnen kostende (én opleverende) productie een stagiair hebben laten knutselen met een van Getty images geripte afbeelding en daar de ogen van een willekeurige kandidaat achter hebben geplakt, is het dom (en eigenlijk ook wel slecht). Hoe dan ook leidt dit tot de conclusie die FS al trok. ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 12-01-2022, 20:28:24 door Michmol »
Woosie down?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #328 Gepost op: 12-01-2022, 20:25:38 »
Waarom gaan we er toch steeds vanuit dat enkel stagiaires dit soort vergissingen begaan?

Het werk van stagiaires zou bovendien extra gecontroleerd moeten worden.

Als dit een fout is, dan is het inderdaad dom maar ik vermoed niet dat het dan een stagiaire was.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #329 Gepost op: 12-01-2022, 20:26:59 »
Waarom gaan we er toch steeds vanuit dat enkel stagiaires dit soort vergissingen begaan?

Het werk van stagiaires zou bovendien extra gecontroleerd moeten worden.

Als dit een fout is, dan is het inderdaad dom maar ik vermoed niet dat het dan een stagiaire was.

Kennelijk sla zelfs ik de intelligentie van de eigenlijke 'makers' hoger aan dan ze wellicht verdienen  ;)
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #330 Gepost op: 12-01-2022, 20:51:41 »
 ::rofl::

Het is hoe dan ook ernstig idd

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #331 Gepost op: 12-01-2022, 21:26:26 »
Ze hadden Nikkies ogen ook achter een masker kunnen plakken op de 2e draaidag van het Renaissance-seizoen. Zoiets kan het ook zijn. Misschien kreeg Kim-Lian een 'aanbod van de Mol' of zoiets?

...of ze hebben het cadeau gedaan aan de persoon die bij de 1e test de Mol 'toevallig' het meest verdacht. Zo'n idee vind ik wel passen bij Ricks vernieuwingsdrang.

Doe ik ff de aanname dat het allemaal oké is met portretrecht en zo ...dat ze alles met die kandidatenfoto's mogen doen zodra je je krabbel op de stippellijn neerpent.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #332 Gepost op: 12-01-2022, 21:38:07 »
Ze hadden Nikkies ogen ook achter een masker kunnen plakken op de 2e draaidag van het Renaissance-seizoen. Zoiets kan het ook zijn.
Dat was nou een leuke hint geweest! Voor de oplettende kijker kon je oud-winaar Nikkie herkennen achter het masker. Leukigheidje dat ontdekt mag worden. Van mij mogen er in het volgende seizoen ook prima non-hints zitten die onze speurdrang lekker aanwakkeren zonder de Mol te verklappen ::jaja::
...óf niet!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #333 Gepost op: 12-01-2022, 21:41:23 »
Dat was nou een leuke hint geweest! Voor de oplettende kijker kon je oud-winaar Nikkie herkennen achter het masker. Leukigheidje dat ontdekt mag worden. Van mij mogen er in het volgende seizoen ook prima non-hints zitten die onze speurdrang lekker aanwakkeren zonder de Mol te verklappen ::jaja::

Je kon Nikkie ook herkennen op de weg van de leader. Herinneren we ons dat drama ook nog ::rofl::.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #334 Gepost op: 12-01-2022, 23:06:08 »
Het is, als zo vaak in allerlei situaties, de keuze tussen domheid en slechtheid. (Deze termen moet men in het kader van een amusementsprogramma op de televee natuurlijk niet al te zwaar en letterlijk opvatten). Als het inderdaad dé hint is, is het slecht. Als ze voor deze tonnen kostende (én opleverende) productie een stagiair hebben laten knutselen met een van Getty images geripte afbeelding en daar de ogen van een willekeurige kandidaat achter hebben geplakt, is het dom (en eigenlijk ook wel slecht). Hoe dan ook leidt dit tot de conclusie die FS al trok. ::ohno::
Optie 1.5: De afbeelding staat met ogen op het molgeld, maar klein en donker. Met het idee de kandidaten achteraf te laten weten dat ze twee/drie weken met molgeld in handen hebben gezeten met de ogen van de mol er op... en het is gebruikt bij de livestream zonder er bij stil te staan dat dit een samengestelde afbeelding was met de ogen van de mol.

Ik steek overigens gewoon nog mijn kop in het zand. Het gaat mij niet om of het te makkelijk of te moeilijk is. Ik weiger gewoon te geloven in hints zo ver voorafgaand aan de werkelijke uitzendingen. Bij iets waar het overgrote deel van de kijkers geen weet van hebben/hadden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #335 Gepost op: 13-01-2022, 04:26:31 »
Tuurlijk niet. Een behoorlijk aantal pagina's terug in dit topic werd al opgemerkt dat het er op dit forum samengevat op neerkomt om de Mol te ontmaskeren. En nu dat is gebeurd zijn een aantal forummers ontevreden  Wie is de Mol is er ook voor de mainstream. Denk dat er dit keer té hard gepuzzeld is.  ::vergroot::  ::oink::  ::hypocriet::

We willen langs de weg de mol ontmaskeren, al dan niet met enige onzekerheid tot het einde. Dat is iets heel anders dan - als dit uit komt - middels een makkelijk te achterhalen hint de mol verteld krijgen vier maanden voor het seizoen echt gestart is.

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #336 Gepost op: 13-01-2022, 09:20:12 »
Ik heb die hele hint pas hier op het forum voorbij zien komen. Ja, ik snap dat het voor die-hard-speurders teleurstellend is. Soms kun je ergens ook té goed in zijn.
Volgend jaar moeten de beste speurders hier maar de deelnemers worden van Wie is de Mol.  ::bravo::

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #337 Gepost op: 13-01-2022, 12:07:41 »
Ik vind het echt veel te ver gaan om dit, als het inderdaad DE hint is, af te doen als veel te gemakkelijk. Hoeveel mensen zijn er die een foto van het masker gaan bekijken, zien dat er ogen achter zitten, vervolgens de belichting aanpassen, op zoek gaan naar passende foto's en zo 1 en 1 bij elkaar tellen en op 22 uitkomen?

Dat zijn niet zo heel veel mensen... eigenlijk maar een paar. Dus zo gemakkelijk te spotten was die hint niet. En daarnaast zijn er ook nog mensen die er niet in geloven.

Als je niet vroegtijdig wilt weten wie de Mol is, ga dan niet op zoek. Ga je wel op zoek en vind je DE aanwijzing, klaag dan niet maar wees trots op wat je kon.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #338 Gepost op: 13-01-2022, 13:16:04 »
Dat zijn niet zo heel veel mensen... eigenlijk maar een paar.
Eentje is al genoeg. De kans dat zo'n hint wordt gevonden en op dit forum wordt geplaatst is 99.99%

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #339 Gepost op: 13-01-2022, 13:58:20 »
Ik vind het echt veel te ver gaan om dit, als het inderdaad DE hint is, af te doen als veel te gemakkelijk. Hoeveel mensen zijn er die een foto van het masker gaan bekijken, zien dat er ogen achter zitten, vervolgens de belichting aanpassen, op zoek gaan naar passende foto's en zo 1 en 1 bij elkaar tellen en op 22 uitkomen?

Dat zijn niet zo heel veel mensen... eigenlijk maar een paar. Dus zo gemakkelijk te spotten was die hint niet. En daarnaast zijn er ook nog mensen die er niet in geloven.

Als je niet vroegtijdig wilt weten wie de Mol is, ga dan niet op zoek. Ga je wel op zoek en vind je DE aanwijzing, klaag dan niet maar wees trots op wat je kon.

Niets aan toe te voegen... ;D