Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 113670 keer)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #600 Gepost op: 13-02-2022, 00:13:22 »
Leuk en aardig, maar dan verwacht ik niet dat de Mol doorlopend een bak met geld binnenharkt. Als ze de Mol is, is het toch ergens heel erg misgegaan. Dat kan natuurlijk, maar ik heb iets meer nodig dan haar blauwe kijkers om me te overtuigen van Kim-Lians molschap.

Ze is mijn mol. Ik vind ook dat ze onnodig geld verdient bij opdracht 2

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #601 Gepost op: 13-02-2022, 00:18:33 »
Het was een individuele opdracht om 300 euro. Weinig lol aan om dat weg te mollen. Het pleziertje voor de mol zit bij deze opdracht in het langsvaren.

Online Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #602 Gepost op: 13-02-2022, 00:23:04 »
Leuk en aardig, maar dan verwacht ik niet dat de Mol doorlopend een bak met geld binnenharkt. Als ze de Mol is, is het toch ergens heel erg misgegaan. Dat kan natuurlijk, maar ik heb iets meer nodig dan haar blauwe kijkers om me te overtuigen van Kim-Lians molschap.

Ze heeft vaak genoeg geld uit de pot gehaald.

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #603 Gepost op: 13-02-2022, 08:44:33 »
De post van Rick van een tijd geleden met de gele/gouden vrijstelling( en 4 witte) hebben we ook nog steeds niet kunnen verklaren. Wat als deze op/met het geld van opdracht 1.1 gevonden kon worden ( de mol heeft hier gedeeltelijk in kunnen sturen om te bepalen wie in team troeven of aftroeven belandde). Rik noemde niet voor niets dat het team met het geld goud in handen had. De gouden vrijstelling is door Kim gevonden, en heeft haar toen al de vrijstelling naar de finale gegeven. De gouden aanwijzingen vervolgens mbt Kim Lian verwijzen daarnaar. Verschijnt zij uiteindelijk ook in t gouden masker en wordt zij dan als kandidaat, die dit privilege heeft gehad, ontmaskerd? Is de hint naar het masker een hint naar de gouden vrijstelling van haar? En kan het zijn dat de 4 witte “ vrijstellingen” bij de rest van dat team terecht kunnen zijn gekomen( maar wat hebben ze dan betekend?).

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #604 Gepost op: 13-02-2022, 12:14:09 »
De post van Rick van een tijd geleden met de gele/gouden vrijstelling( en 4 witte) hebben we ook nog steeds niet kunnen verklaren. Wat als deze op/met het geld van opdracht 1.1 gevonden kon worden ( de mol heeft hier gedeeltelijk in kunnen sturen om te bepalen wie in team troeven of aftroeven belandde). Rik noemde niet voor niets dat het team met het geld goud in handen had. De gouden vrijstelling is door Kim gevonden, en heeft haar toen al de vrijstelling naar de finale gegeven. De gouden aanwijzingen vervolgens mbt Kim Lian verwijzen daarnaar. Verschijnt zij uiteindelijk ook in t gouden masker en wordt zij dan als kandidaat, die dit privilege heeft gehad, ontmaskerd? Is de hint naar het masker een hint naar de gouden vrijstelling van haar? En kan het zijn dat de 4 witte “ vrijstellingen” bij de rest van dat team terecht kunnen zijn gekomen( maar wat hebben ze dan betekend?).
Ik geloof niet dat de Nederlandse Wie is de Mol het zo ingewikkeld maakt, en ons bijna een heel seizoen lang een van de belangrijkste onderdelen van dat seizoen niet laat zien. Voor de Nederlandse Wie is de Mol moet je, op een enkele puzzelhint na, niet te ingewikkeld denken.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #605 Gepost op: 13-02-2022, 12:26:18 »
De post van Rick van een tijd geleden met de gele/gouden vrijstelling( en 4 witte) hebben we ook nog steeds niet kunnen verklaren. Wat als deze op/met het geld van opdracht 1.1 gevonden kon worden ( de mol heeft hier gedeeltelijk in kunnen sturen om te bepalen wie in team troeven of aftroeven belandde). Rik noemde niet voor niets dat het team met het geld goud in handen had. De gouden vrijstelling is door Kim gevonden, en heeft haar toen al de vrijstelling naar de finale gegeven. De gouden aanwijzingen vervolgens mbt Kim Lian verwijzen daarnaar. Verschijnt zij uiteindelijk ook in t gouden masker en wordt zij dan als kandidaat, die dit privilege heeft gehad, ontmaskerd? Is de hint naar het masker een hint naar de gouden vrijstelling van haar? En kan het zijn dat de 4 witte “ vrijstellingen” bij de rest van dat team terecht kunnen zijn gekomen( maar wat hebben ze dan betekend?).

Ik zou dit wel een hele leuke twist vinden!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #606 Gepost op: 13-02-2022, 12:47:07 »
Ik vind het niet eens heel erg onaannemelijk dat je een finalevrijstelling bemachtigt als je in het spel blijft tot een bepaalde aflevering. Het zou wellicht ook het in-your-face molgedrag van Kim-Lian verklaren terwijl ze toch geld verdient (en ook alleen als het niet nodig is om te nepmollen). Ik zou in dat geval alleen verwachten dat we wel meer aanwijzingen in het spel zelf hadden gekregen hierover.

Om nog wat toe te voegen aan de speculatie. Zou ze in aflevering 1 een aanwijzing hebben gekregen dat ze tijdens "hoog spel spelen" (waar het ook om (af)troeven ging), de finalevrijstelling kon verdienen via het geld? Het zou het verdienen en achterhouden van het geld en het missende stukje uit het 250 euro biljet kunnen verklaren.

Ik vind het wat lastiger om dit als verklaring voor de maskerhint te zien. Ik zou redelijkerwijs verwachten dat er een voorwaarde aan een mogelijke finalevrijstelling gekoppeld zou zijn (bijv. tot een bepaalde aflevering in het spel blijven) en dat het dus niet meteen duidelijk was dat Kim-Lian de finale ook daadwerkelijk zou halen.

Wanneer is de social media post met de ogen van Kim-Lian gepost? Was dit voor of na het spelen van de eerste opdracht?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #607 Gepost op: 13-02-2022, 16:12:49 »

Wanneer is de social media post met de ogen van Kim-Lian gepost? Was dit voor of na het spelen van de eerste opdracht?

Dacht er na

Edit: ik verneem dat ik dat absoluut verkeerd dacht :)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 16:27:47 door cinner »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #608 Gepost op: 13-02-2022, 16:15:28 »
Ervoor…

De eerste teaser op social media was op 26 Augustus. Daar zat de bewuste foto al in. De livestream was op 28 aug. De eerste opdracht 1.1 en 1.2 zullen dan op 27 aug zijn gespeeld, met de ontknoping van 1.2 op de ochtend van de livestream de 28e
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 16:20:04 door annebeestje »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #609 Gepost op: 13-02-2022, 16:28:27 »
Ah er voor dan idd. Ik zat met de pleidooien in mijn hoofd.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #610 Gepost op: 14-02-2022, 21:13:50 »
Kan het niet gewoon dat t de ogen van Kim zijn omdat ze “oog in oog” komen met de mol op t bal. Alle kandidaten komen dat.

En dat ze dus random n kandidaat .. juist niet de mol.. hebben gekozen

Ik probeer ook maar wat hč.. ik wil heel graag af van deze hint  ::rofl::🥴

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #611 Gepost op: 14-02-2022, 21:24:46 »
Kan het niet gewoon dat t de ogen van Kim zijn omdat ze “oog in oog” komen met de mol op t bal. Alle kandidaten komen dat.

En dat ze dus random n kandidaat .. juist niet de mol.. hebben gekozen

Ik probeer ook maar wat hč.. ik wil heel graag af van deze hint  ::rofl::🥴

Ik denk dat we moeten accepteren dat de makers grote foute gemaakt hebben en dat ze mol weggaven of het niets is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #612 Gepost op: 14-02-2022, 21:51:42 »
Ik denk dat we moeten accepteren dat de makers grote foute gemaakt hebben en dat ze mol weggaven of het niets is.

Het kostte mij een paar dagen om dit te accepteren. Anderen doen er iets langer over. >:D :P ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #613 Gepost op: 14-02-2022, 21:52:49 »
Ook al blijkt t straks echt zal ik nooit accepteren dat dit ok is hoor.

Ieder zn standards  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #614 Gepost op: 14-02-2022, 21:53:26 »
Ha nou haal je twee dingen door elkaar. Een grote fout blijft een grote fout.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #615 Gepost op: 14-02-2022, 21:59:29 »
Oh maar ik geloof al vanaf dag 1 in de hint. Daar had ik geen 3 dagen voor nodig

Als ik er niet in zou geloven zou ik uberhaupt never ever op Kim zitten

Maar ook al geloof ik de hint wil ik m nog steeds ontkrachten

Tevergeefs i know 🥴

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #616 Gepost op: 14-02-2022, 22:01:17 »
Oh maar ik geloof al vanaf dag 1 in de hint. Daar had ik geen 3 dagen voor nodig

Ok, ok, jij wint! ::rofl:: ::zweet::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #617 Gepost op: 14-02-2022, 22:02:17 »
 ::rofl::

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #618 Gepost op: 14-02-2022, 22:05:10 »
Het kostte mij een paar dagen om dit te accepteren. Anderen doen er iets langer over. >:D :P ;)

Best bijzonder dat deze fout erger/dommer is dan de klaas hint.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #619 Gepost op: 14-02-2022, 22:11:22 »
Best bijzonder dat deze fout erger/dommer is dan de klaas hint.

Maar als dit inderdaad een hint is, en dus achteraf gezien een fout omdat mensen het snel door hadden. Is het dan niet raar dat ze haar door de montage nóg verdachter neerzetten? Met dat drinken uit die fles en het modderbad?