Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 114475 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #640 Gepost op: 16-02-2022, 13:56:10 »
waren de ogen in de teaser op 26/8 dezelfde ogen in het masker als die tijdens de livestream 28/8? Namelijk die van Kim-Lian?

Ja.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #641 Gepost op: 16-02-2022, 14:09:26 »
Dan moet haar door de regie wel zijn ingefluisterd om af en toe eens de aandacht op haar ogen te vestigen. Zelf zal ze niet begrijpen waarom. Maar sommige dingen lijken gescript (dat valt achteraf bij biechten wel eens op). Dus dat zou me niet zo verbazen.

Is het ooit gebeurd dat de productie bewust een andere kandidaat heeft ingezet om een hint naar de mol te geven? Dat gaat wel ver, vind ik.

Linksom of rechtsom hebben de makers wel iets uit te leggen.
  • Als Kim-Lian wel de mol is: waarom zo'n relatief snel te ontdekken hint?
  • Als Kim-Lian het niet is en de maskerfoto 'per ongeluk' is: hadden ze niet kunnen voorzien dat dit als grote hint gezien zou worden en dat het daarmee ook het verloop van het spel zou kunnen beďnvloeden (in het voordeel van Kim-Lian bijvoorbeeld)?
  • Als Kim-Lian het niet is en de maskerfoto met opzet is: sinds wanneer worden er bewuste grote nephints in gemonteerd?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #642 Gepost op: 16-02-2022, 14:35:34 »
Ja.
Heb je misschien een link? Wat ik me herinner is dat de hele buzz pas kort na de livestream ontstond, en er toen is gekeken naar het masker van de livestream...

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #643 Gepost op: 16-02-2022, 14:45:45 »
Is het ooit gebeurd dat de productie bewust een andere kandidaat heeft ingezet om een hint naar de mol te geven? Dat gaat wel ver, vind ik.

Het lijkt mij vrij makkelijk te realiseren. Ik zie een 1 op 1 gesprek voor me tussen Kim-Lian en Rik of bijvoorbeeld iemand van de regie/camera etc. Dat ze een beetje lacherig tegen Kim-Lian zeggen: “Haha wat denk je!” En dan vertellen dat er een groep molloten is die heeft ontdekt (of “ontdekt”, oftewel onterecht denkt) dat haar ogen achter dat masker zitten. Ik kan me zelfs voorstellen dat Kim-Lian dan uit zichzelf al bedenkt dat het wel geinig zou zijn als ze daar op inhaakt door af en toe iets te “hinten” met haar ogen. En als ze het zelf niet bedenkt dan kun je er vrij makkelijk op aansturen voor een voorzetje te geven: “Hee, zou het niet grappig zijn als…”

Ze hoeft niet eens door te hebben dat het dan eigenlijk hints zijn naar een andere kandidaat die de mol is. Ze kan het ook doen als ludieke manier om in te haken op de theorieën van de molloten. De kandidaten weten dondersgoed dat er televisie gemaakt moet worden en dat zulk soort dingetjes het net wat leuker maken.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2022, 14:48:47 door Nemi »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #644 Gepost op: 16-02-2022, 14:54:44 »
Hier t interview waar de eindredactrice uitlegt nooit nephints te gebruiken

https://www.widm.tv/interview-diana-volbeda-eindredacteur-widm/

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #645 Gepost op: 16-02-2022, 15:00:40 »
Ik dacht echt dat ze geleerd hadden van de klaas hint.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #646 Gepost op: 16-02-2022, 15:08:09 »
Heb je misschien een link? Wat ik me herinner is dat de hele buzz pas kort na de livestream ontstond, en er toen is gekeken naar het masker van de livestream...

https://www.instagram.com/p/CTDC0KOlcvF/

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #647 Gepost op: 16-02-2022, 15:20:27 »
 Dank je! ::ok:: Maar één oog zichtbaar, maar ik zie inderdaad op het blote oog geen verschil.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #648 Gepost op: 16-02-2022, 15:31:10 »
En dat was een paar dagen achter elkaar. Ook hier een hint naar ogen ::jaja::

Bij de livestream was een aftelklok waardoor we lang naar het bewuste masker hebben zitten staren. ;D
Misschien dat toen iemand op het idee kwam eens beter naar de ogen te kijken.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #649 Gepost op: 16-02-2022, 15:59:14 »


Ze begon al met het ogen fiasco voordat de afleveringen begonnen in haar intro ::vergroot::.

Edit: En nogmaals deze hint gaat niet alleen maar om feit dat Kim-Lian achter het masker staat. Er zijn meer hints die er naar wijzen dat deze hint klopt.

De reden waarom ik echt in deze hint geloof is dat er te veel connecties zijn dat deze hint wel moet kloppen:

- De oog referenties van zowel Kim-Lian als in de teksten voorafgaand op de livestream.
- Het masker op één van de geldbiljetten waar een hint op zou moet zitten komt overeen met degene waar Kim-Lian haar ogen achter zitten.
- De opdracht heette letterlijk: de ontmaskering?, dit is ook de titel van het seizoen. Als er dus ergens een hint in moest zitten dan was het wel deze.
- Het hele thematiek van dit seizoen is dat gemaskerd bal, waar de mol een masker draagt.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2022, 16:06:17 door Sanmol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #650 Gepost op: 16-02-2022, 16:15:30 »
Deze hint klopt niet hoor
Ze hadden gewoon iemand nodig die eronder paste. Het gebeurt wel vaker dat ze willekeurig iemand kiezen als voorbeeld. Denk aan de graffiti markering van Lennart die werd gebruikt om een fout aan te geven. Daar zat ook niks achter.
Jongens dit is echt geen hint. Geloof mij nou maar. Ik heb er ook bewijs voor  :P.
::fluit::  ::tandpastasmiley::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #651 Gepost op: 16-02-2022, 16:16:29 »
Het lijkt mij vrij makkelijk te realiseren. Ik zie een 1 op 1 gesprek voor me tussen Kim-Lian en Rik of bijvoorbeeld iemand van de regie/camera etc. Dat ze een beetje lacherig tegen Kim-Lian zeggen: “Haha wat denk je!” En dan vertellen dat er een groep molloten is die heeft ontdekt (of “ontdekt”, oftewel onterecht denkt) dat haar ogen achter dat masker zitten. Ik kan me zelfs voorstellen dat Kim-Lian dan uit zichzelf al bedenkt dat het wel geinig zou zijn als ze daar op inhaakt door af en toe iets te “hinten” met haar ogen. En als ze het zelf niet bedenkt dan kun je er vrij makkelijk op aansturen voor een voorzetje te geven: “Hee, zou het niet grappig zijn als…”

Ze hoeft niet eens door te hebben dat het dan eigenlijk hints zijn naar een andere kandidaat die de mol is. Ze kan het ook doen als ludieke manier om in te haken op de theorieën van de molloten. De kandidaten weten dondersgoed dat er televisie gemaakt moet worden en dat zulk soort dingetjes het net wat leuker maken.
Is volgens mij niet eens nodig. Kandidaten hebben toegang tot internet en Kim-Lian is mans genoeg om terloops even te kijken wat op deze website wordt gepost. Gewoon je vakliteratuur bijhouden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #652 Gepost op: 16-02-2022, 16:21:31 »
Kandidaten hebben toegang tot internet en Kim-Lian is mans genoeg om terloops even te kijken wat op deze website wordt gepost.

Mans, weet je het zeker?   ::rofl:: 
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #653 Gepost op: 16-02-2022, 16:21:58 »
Is volgens mij niet eens nodig. Kandidaten hebben toegang tot internet en Kim-Lian is mans genoeg om terloops even te kijken wat op deze website wordt gepost. Gewoon je vakliteratuur bijhouden.

Waarschijnlijk ook de andere kandidaten. Rik vind haar het beste mol tot nu toe. (sinds hij presentator is)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #654 Gepost op: 16-02-2022, 16:26:29 »
Kun je uitleggen wat er goed zou zijn aan een Mol die al vele afleveringen voor het einde door alle kandidaten verdacht wordt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #655 Gepost op: 16-02-2022, 16:30:16 »
Kun je uitleggen wat er goed zou zijn aan een Mol die al vele afleveringen voor het einde door alle kandidaten verdacht wordt?

Ik vind het zelf mooier als de mol door 1 iemand verdacht  dan 5 a 6. Dit seizoen ging alles fout wat er fout kon gaan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #656 Gepost op: 16-02-2022, 16:36:31 »
Dit seizoen ging alles fout wat er fout kon gaan.

Als dat zo is, waarom zou Rik het dan het beste van de afgelopen vijf jaar noemen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #657 Gepost op: 16-02-2022, 16:46:54 »
Als Kim de Mol blijkt te zijn dan ga ik afhaken... ::oink::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #658 Gepost op: 16-02-2022, 16:48:21 »
::fluit::  ::tandpastasmiley::

Ja, eerst geloofde ik hem niet, omdat Suzanne hem had geliked. Maar sinds de eerste aflevering heb ik een lijntje met het universum.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #659 Gepost op: 16-02-2022, 16:51:39 »
Als dat zo is, waarom zou Rik het dan het beste van de afgelopen vijf jaar noemen?

volgens mij zegt hij elk jaar dat dit seizoen beter is dan de vorig seizoen.