Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 113666 keer)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #660 Gepost op: 16-02-2022, 16:56:50 »
Kun je uitleggen wat er goed zou zijn aan een Mol die al vele afleveringen voor het einde door alle kandidaten verdacht wordt?

En ook nog eens flinke hoeveelheden geld verdient op momenten dat dat makkelijk achterwege te laten is?  ::vergroot::
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #661 Gepost op: 16-02-2022, 16:59:41 »
volgens mij zegt hij elk jaar dat dit seizoen beter is dan de vorig seizoen.
Ik heb dit gecontroleerd in mijn molboekjes en dat is dus niet het geval.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #662 Gepost op: 16-02-2022, 17:33:29 »
Kun je uitleggen wat er goed zou zijn aan een Mol die al vele afleveringen voor het einde door alle kandidaten verdacht wordt?

Na vorig jaar ligt de lat zo laag dat ik snel tevreden ben.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #663 Gepost op: 16-02-2022, 17:56:08 »
Ik snap wel dat allemaal niet leuk is. Dat vond ik ook toen de Klaashint opdook. Ik weet nog dat ik op zondagmiddag afl.2 terugkeek en opeens de hint op het forum voorbij kwam. De hint heb ik tot het laatst ontkent(tegen beter weten in) zelfs toen Klaas met zijn billen duidelijk een een tafel naar achteren schoof in een opdracht waar dat niet moest. Tim Hofman was mijn mol en ik vond allerlei aanwijzingen naar hem.

Ook deze keer was ik sceptisch, eerst maar eens zien wat er in de afleveringen gebeurt. Het kon ook zijn dat een  molloot iets gezien had wat niet juist was of zelf aan het fotoshoppen was geweest.

Nu lees ik alerlei reacties dat Kim in het complot betrokken zou zijn of zelf via social media op ideën is gekomen maar wat deze hint sterker maakt is dat de combinatie masker/ontmaskeren en ogen al vóór de livestream  is gebruikt door de programmamakers. Toen was er nog niets bekend over een uitgelekte hint.

- meerdere vooraankondigingen op instagram met o.a. oog in oog met de mol
- het voorstelfilmpje van Kim-Lian waarbij ze zegt "Wat ik voor ogen heb"
- het pleidooi van Kim-Lian waarin ze zegt "Kijk in mijn ogen"
- Rik die bij de eerste ontmoeting tegen de kandidaten zegt "Houdt ogen en oren open.

Dit alles was al opgenomen voordat de hint naar buiten kwam.



Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #664 Gepost op: 16-02-2022, 18:05:24 »
Ik snap wel dat allemaal niet leuk is. Dat vond ik ook toen de Klaashint opdook. Ik weet nog dat ik op zondagmiddag afl.2 terugkeek en opeens de hint op het forum voorbij kwam. De hint heb ik tot het laatst ontkent(tegen beter weten in) zelfs toen Klaas met zijn billen duidelijk een een tafel naar achteren schoof in een opdracht waar dat niet moest. Tim Hofman was mijn mol en ik vond allerlei aanwijzingen naar hem.

Ook deze keer was ik sceptisch, eerst maar eens zien wat er in de afleveringen gebeurt. Het kon ook zijn dat een  molloot iets gezien had wat niet juist was of zelf aan het fotoshoppen was geweest.

Nu lees ik alerlei reacties dat Kim in het complot betrokken zou zijn of zelf via social media op ideën is gekomen maar wat deze hint sterker maakt is dat de combinatie masker/ontmaskeren en ogen al vóór de livestream  is gebruikt door de programmamakers. Toen was er nog niets bekend over een uitgelekte hint.

- meerdere vooraankondigingen op instagram met o.a. oog in oog met de mol
- het voorstelfilmpje van Kim-Lian waarbij ze zegt "Wat ik voor ogen heb"
- het pleidooi van Kim-Lian waarin ze zegt "Kijk in mijn ogen"
- Rik die bij de eerste ontmoeting tegen de kandidaten zegt "Houdt ogen en oren open.

Dit alles was al opgenomen voordat de hint naar buiten kwam.

Na klaas hint blunder zouden ze toch beter moeten weten.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #665 Gepost op: 16-02-2022, 18:32:41 »
Het is er nu eenmaal, daar kunnen we niet omheen.
Maar om dan te zeggen 'beste seizoen sinds lang' of dat het heel spannend wordt, hmm.
Spannend is voor mij toch niet dat ik van voor de uitzendingen weet wie de mol is, die zich dan ook nog op alle manieren verdacht maakt, vanaf het begin door zowat alle kandidaten verdacht wordt, door heel Nederland op nr 1 staat en veel onnodig geld in de pot brengt.
Spannend is dat ik er vrijwel zeker van ben wie mijn mol is, elke dag twijfel of ik toch maar wel of niet zal veranderen van mol en bij elke aflevering op het puntje van mijn stoel zit om te kijken of mijn mol niet het rode scherm krijgt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #666 Gepost op: 16-02-2022, 18:38:36 »
Het valt niet uit te sluiten dat Kim-Lian tijdens de opnames lucht heeft gekregen van deze hint, die op niet al te subtiele wijze zelfs onder de aandacht van haar mede-kandidaten heeft gebracht en dit als strategie heeft gebruikt om richting de finale te gaan.

Ik kan me goed voorstellen dat kandidaten die lucht kregen van deze hint haar daarna anders zijn gaan bekijken. Dit zou voor het eerst zijn dat het spel van buitenaf beïnvloed is. Ik hoop dat het dan bij een eenmalig experiment blijft, want hoewel ik heel goed begrijp dat je als kandidaat alles aangrijpt om de finale te bereiken, vind ik dan toch dat Kim-Lian dan een niet helemaal geoorloofd voordeel heeft gehad.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #667 Gepost op: 16-02-2022, 18:40:11 »
Alleen de mol kan dat. Mooi om je dus in ons kamp te zien! ::jaja:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #668 Gepost op: 16-02-2022, 18:43:42 »
In your dreams!   :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #669 Gepost op: 16-02-2022, 18:50:42 »
Het frustrerende aan dit soort hints vind ik dat de makers zich altijd kunnen verschuilen achter het adagium 'niets is wat het lijkt', omdat er altijd mensen zullen zijn die andere kandidaten verdenken in plaats van degene waar de hint naar wijst. Maar voor mij zijn de priesterhint, de kloosterhint en deze hint gewoon weggevers.

Ik zal voor mezelf spreken: ik heb het idee dat ik het spel en de makers inmiddels te goed ken om te kunnen twijfelen over of dit een hint is en ik vind het jammer dat ze mij en anderen daarin niet een stap voor zijn. Zeker omdat ik het vaak origineel en verrassend vind wie ze in een groep als mol aanwijzen, de laatste jaren bijvoorbeeld Klaas, Jan, Jeroen en m.i. hoort Kim-Lian daar ook bij. Dat ik en veel anderen Jan en Jeroen pas in een laat stadium doorhadden, is mede te danken aan een goede molkeuze en ik denk dat zonder hints Klaas en Kim-Lian mij op een gelijksoortige manier hadden kunnen verrassen.

Ik wil niet klagen of zeggen dat ik het allemaal zo goed weet. Ik wil vooral zeggen: stop nou eens echt met dit soort hints. Want die hoge boete die een kandidaat moet betalen als hij voortijdig uit de school klapt slaat nergens op als je als productie het geheim zelf al voortijdig hebt verraden.
(en als het geen hint naar de mol blijkt te zijn, eet ik met alle liefde mijn slippers op, die van Georgina en van iedereen die nog ergens een setje slippers heeft liggen.)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #670 Gepost op: 16-02-2022, 18:58:29 »
dat zonder hints Klaas en Kim-Lian mij op een gelijksoortige manier hadden kunnen verrassen.

Ik wil niet klagen of zeggen dat ik het allemaal zo goed weet. Ik wil vooral zeggen: stop nou eens echt met dit soort hints. Want die hoge boete die een kandidaat moet betalen als hij voortijdig uit de school klapt slaat nergens op als je als productie het geheim zelf al voortijdig hebt verraden.
Ja ik denk het ook. Ik heb altijd gezegd dat ik dit een lui seizoen vind. Ik had de mol al in augustus. Ik heb nooit een aflevering 2x of vaker bekeken. Ben niet echt gaan speuren. Want de mol was toch al bekend. Dat was in het seizoen van Jan heel anders, daar moest ik echt moeite doen om de mol te vinden. En ja, Klaas had het mij ook moeilijk kunnen maken. :-\\
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #671 Gepost op: 16-02-2022, 19:00:21 »
Ja ik denk het ook. Ik heb altijd gezegd dat ik dit een lui seizoen vind. Ik had de mol al in augustus. Ik heb nooit een aflevering 2x of vaker bekeken. Ben niet echt gaan speuren. Want de mol was toch al bekend. Dat was in het seizoen van Jan heel anders, daar moest ik echt moeite doen om de mol te vinden. En ja, Klaas had het mij ook moeilijk kunnen maken. :-\\

Jan is Jan. De beste mol samen met Kees en George.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #672 Gepost op: 16-02-2022, 19:01:38 »
Ik heb dit gecontroleerd in mijn molboekjes en dat is dus niet het geval.

Ja, vorig jaar zeiden ze dat ze vooral blij waren dan ze ondanks COVID nog een seizoen hadden kunnen draaien ...en dat Tsjechië een perfect Mol-land was. Vooraf geen woord van lof over de Mol. Toen voelde ik 'm al ::zweet::

Nu bijna het tegenovergestelde. Rik heeft het heel enthousiast over een goed voorbereide Mol en volgens hem misschien wel het beste seizoen van de afgelopen vijf jaar! Nogal een verschil.

't is een kwestie van smaak, maar ik heb de opdrachten nog niet zo zwak en gezien als nu. Achter schapen aan banjeren, taart happen, honing graaien ...en dat zijn dan nog de goede opdrachten  ::hypocriet::

Dan verwacht ik wel iets van de Mol, ja. Kim lijkt het allemaal uit de losse pols te doen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #673 Gepost op: 16-02-2022, 19:03:35 »
Jan is Jan. De beste mol samen met Kees en George.
Ja weer zijn we het eens. Ik heb George ook altijd in mijn top-3 gehad. Jeroen had ik al vrij snel. Kees had toch de Case hint, ook weer zo'n geval. Het is sneu, maar Jan had gewoon geluk geen grote hint te hebben, dus staat voor mij bovenaan, terwijl anderen wel tekort gedaan zijn door de regie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #674 Gepost op: 16-02-2022, 19:33:47 »
Die uitspraak van Rik “misschien wel het beste seizoen van de afgelopen 5 jaar”… van wanneer is die precies? Waarschijnlijk ook van voor de start?

Of het nu wel of niet KL is, hoe dan ook gaat de kritiek niet mals zijn na aflevering 10. Buckle up Rick!

Als het niet Kim Lian is, dan hebben ze ons echt op het verkeerde been gezet, Kim lian een oneerlijk voordeel gegeven, en het inmiddels veel te lang laten duren. We zijn nu al bij aflevering 7 en heb geen twist gezien.

Als het wel Kim Lian is, dan hebben ze een enorme blunder begaan door de mol te vroeg weg te geven.

Ondanks dit “gedoe” kan ik nog wel gewoon lekker kijken en puzzelen.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2022, 19:40:36 door annebeestje »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #675 Gepost op: 16-02-2022, 19:35:26 »
Heinz zei dat dat in het molboekje stond, die uitspraak van Rik over beste seizoen in vijf jaar.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #676 Gepost op: 16-02-2022, 19:38:19 »
We zijn nu al bij aflevering 7 en heb geen twist gezien.
Als het wel Kim Lian is, dan hebben ze een enorme blunder begaan door de mol te vroeg weg te geven.
Ja ik vermoedde ergens ook wel mijn tunnel in te storten voor de finale. Maar we gaan nog vrolijk door met Kim-Lian als mol. Waar komt enige twist? Het lijkt wel een snelweg naar het einde, vanaf het begin.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #677 Gepost op: 16-02-2022, 19:50:51 »
Die uitspraak van Rik “misschien wel het beste seizoen van de afgelopen 5 jaar”… van wanneer is die precies? Waarschijnlijk ook van voor de start?

Van erna. Rik zei ook dat ze er 'met volle teugen' van hebben genoten. Met uitroepteken.

Het zijn maar een paar zinnetjes waarin dat tot uitdrukking komt, maar ik heb Rik nog niet eerder zo enthousiast 'gehoord'.

Ik heb de laatste 4 Molboekjes, dus mis die van Colombia. 

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #678 Gepost op: 16-02-2022, 19:54:19 »
Waar komt enige twist?

Tijdens de finale, liever niet voordien.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #679 Gepost op: 16-02-2022, 20:49:02 »
Van de laatste vijf seizoenen S22, S21, Rennaisance, S20, en S19. Vind ik dit ook het beste seizoen dat Rik gepresenteerd heeft. Ik kan het mij dus erg vinden in zijn mening. Een goed seizoen hoeft niet per definitie een perfecte mol te hebben. Ik wilt entertaint worden en dat heeft Kim-Lian goed genoeg gedaan.