Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 113654 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #740 Gepost op: 18-02-2022, 09:12:18 »
Zo is dat. We zijn het Charlottisme toch zeker niet vergeten?    ;D

Breng mij niet op ideeën.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #741 Gepost op: 18-02-2022, 10:31:03 »
Daarbij wordt Kim zo opzettelijk verdacht in beeld gebracht (haar modderbad klopte niet met wat we te zien kregen, dat ze eerder gedaan, wat ok te zien is in de aflevering), dat ik deck dat we richting Kim geduwd worden. Gezien wat het grote publiek denkt, is dat ook gelukt.

Ze willen ook dat de mol ontdekt wordt, onder kandidaten als kijkers. Dus zoveel zegt dat ook weer niet.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #742 Gepost op: 18-02-2022, 10:54:54 »
Toch grappig dat er op dit moment in de discussie nog iemand twijfelt of het wel de ogen van KL zijn... Dat bewijs is inmiddels overdadig aanwezig.

Volgens mij zijn er (als we de optie 'nephint' wegstrepen) dan nog maar 3 opties:
1) KL is de Mol
2) KL komt in de finale (en daar oog in oog met de mol)
3) KL speelt een andere rol

Wie alle pagina's van dit topic bekijkt ziet dat er voor elke optie wel aanhangers zijn. Voor de ene (veel) meer dan voor de andere. Ik denk dat het zinvoller is om de discussie daarover te voeren en "de ogen zijn van KL" als vaststaand feit te noteren.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #743 Gepost op: 18-02-2022, 11:04:48 »
Optie 2 is echt uitgeloten. Is ook al vaak herkauwd op de pagina's hiervoor...

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #744 Gepost op: 18-02-2022, 11:11:17 »
Toch grappig dat er op dit moment in de discussie nog iemand twijfelt of het wel de ogen van KL zijn... Dat bewijs is inmiddels overdadig aanwezig.

Volgens mij zijn er (als we de optie 'nephint' wegstrepen) dan nog maar 3 opties:
1) KL is de Mol
2) KL komt in de finale (en daar oog in oog met de mol)
3) KL speelt een andere rol

Wie alle pagina's van dit topic bekijkt ziet dat er voor elke optie wel aanhangers zijn. Voor de ene (veel) meer dan voor de andere. Ik denk dat het zinvoller is om de discussie daarover te voeren en "de ogen zijn van KL" als vaststaand feit te noteren.

Punt 2, is nog niet bekend bij het naar buiten brengen van de foto. Dit zou alleen kunnen als het spel beïnvloed is door de productie. Het hele punt is dat de foto al voor de opnames naar buiten is gebracht. Het spelverloop is hier nog niet bekend. Deze optie valt voor mij echt af.

Dan denk ik nog eerder dat ze gewoon een foto van een van de kandidaten hebben gebruikt en dat toevallig Kim Lian is, zonder dat hier een gedachte achter zit. Maar ook dit lijkt mij niet waarschijnlijk

Maar we kunnen de discussie eindeloos blijven voeren....
Ben het wel met je eens dat we als feit kunnen zien dat de ogen van KL zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #745 Gepost op: 18-02-2022, 11:37:40 »
Kijk goed naar de lichtpuntje in de ogen op de foto in reactie #3 en het GIF-je in reactie #40.
Die zijn verschillend.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #746 Gepost op: 18-02-2022, 11:45:32 »
Je moet ook niet naar het GIFje kijken maar naar de compositie die ik heb gemaakt en een paar posts geleden opnieuw heb geplaatst. Daar heb ik blauwe lijntjes om deze lichtpuntjes getekend om te laten zien dat ze gelijk zijn. En NEE ik heb die lijntjes niet twee keer getekend. Het is in beide gevallen exact dezelfde tekening. Ik heb dit in GIMP gemaakt en daar is de tekening een aparte laag die ik heb gedupliceerd en over de 2 beelden heb gelegd. Met deze blauwe lijntjes kun je ook heel duidelijk de overkomsten zien in de wimpers e.d. O ja, zelfs de paar lichte pixels in de linkerooghoek zijn identiek! En als je goed kijkt zie je ook nog dat de bloedvaten patronen overeenkomen. En niet alleen de ogen zijn identiek ook de lijn van de wenkbrauwen. Ik was ook niet overtuigd door die GIF plaatjes, vandaar dat ik de foto's uitvergroot naast elkaar heb gezet met allerlei hulplijnen om ze te kunnen vergelijken.
Zoals al meermalen in dit draadje betoogd: deze ogen zijn echt gelijk!!!!
« Laatst bewerkt op: 18-02-2022, 11:56:08 door MartinJ »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #747 Gepost op: 18-02-2022, 12:00:19 »
Oké, de GIF is dus gefabriceerd. Dat vermoedde ik al. Wat is de bron van de foto van Kim-Lian zonder masker?
Die in reactie #3 is het in ieder geval niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #748 Gepost op: 18-02-2022, 12:12:50 »
Punt 2, is nog niet bekend bij het naar buiten brengen van de foto. Dit zou alleen kunnen als het spel beïnvloed is door de productie. Het hele punt is dat de foto al voor de opnames naar buiten is gebracht. Het spelverloop is hier nog niet bekend. Deze optie valt voor mij echt af.
Volgens mij kwam de eerste foto op Instagram op 26 augustus ('s avonds om 19:30). De livestream was 28 augustus. De aanname is dat de 26e de opnames nog niet begonnen waren, maar dat is (tenzij ik echt iets gemist heb) niet zeker. Sterker: de eerste aflevering begint met het gemaskerde bal op 16 september en gaat dan 3 weken terug. Dat is 26 augustus... En dan roep ik even de Insta post van Rick in gedachten met die witte en gele schijven. Op de gele staat meer dan alleen 'De Mol' (daar staat iets onder, maar dat kunnen we niet zien).
Dus er is, volgens mij, nog steeds een scenario dat KL op de 26e een soort vrijgeleide tot de finale heeft gevonden. Vanaf dat moment is haar "maskerfoto" (van alle kandidaten beschikbaar voor op het geld) gebruikt in de aankondiging van de stream. Misschien een twijfelachtig scenario, maar zeker niet onmogelijk.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #749 Gepost op: 18-02-2022, 12:30:46 »
Het lijkt erop dat de twee eerste opdrachten op 27 augustus waren, en de test en pleidooi op 28 augustus. Kim zegt:

"...ik sta een beetje te knikken op mijn knieën en dat komt vooral door vermoeidheid want ik heb vannacht ergens in een tentje boven op een berg op een heel ongemakkelijk bedje geslapen. Eh, het was koud, mijn fleecedekentje was nat en klam en ik lag in mijn eentje in tegenstelling tot heel veel andere kandidaten. Ik heb maar één uurtje geslapen, eh met de wetenschap dat ik vandaag voor het eerst de test moest doen en misschien wel eh, ja dat ik eruit gestuurd zou worden."

Of ze moeten twee nachten in dat tentje geslapen hebben, dan zouden de opdrachten op 26 augustus kunnen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #750 Gepost op: 18-02-2022, 12:31:40 »
En dan roep ik even de Insta post van Rick in gedachten met die witte en gele schijven. Op de gele staat meer dan alleen 'De Mol' (daar staat iets onder, maar dat kunnen we niet zien).
Dus er is, volgens mij, nog steeds een scenario dat KL op de 26e een soort vrijgeleide tot de finale heeft gevonden. Vanaf dat moment is haar "maskerfoto" (van alle kandidaten beschikbaar voor op het geld) gebruikt in de aankondiging van de stream. Misschien een twijfelachtig scenario, maar zeker niet onmogelijk.

Ja, het zou kunnen dat Rik bij de executie ineens die Gouden Vrijstelling laat zien en vertelt dat een van de vier kandidaten deze reeds toen heeft bemachtigd en daarom vanzelf naar de finale gaat. Dan zou het zelfs ook nog kunnen dat het tonen van die Gouden Vrijstelling betekent dat men wel groene en rode scherm gaat laten zien, maar dat er toch niemand naar huis hoeft wegens die Gouden Vrijstelling.

Hoe leuk zou het zijn om VIER RODE SCHERMEN te laten zien?
 ::oink::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #751 Gepost op: 18-02-2022, 12:34:48 »
Oké, de GIF is dus gefabriceerd. Dat vermoedde ik al. Wat is de bron van de foto van Kim-Lian zonder masker?
Die in reactie #3 is het in ieder geval niet.
Die foto van Kim-Lian zonder masker heb ik destijds van de AVROTROS site gehaald. Die staat er helaas niet meer. Ik heb me rot gezocht naar een (originele) foto van het masker met de ogen maar kon die nergens vinden. Misschien dat die alleen in de teaser voor de livestream zat. Ik heb daarom de foto die in het betreffende topic op deze site is gepost gebruikt in de vergelijking.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #752 Gepost op: 18-02-2022, 12:42:30 »
Die foto van Kim-Lian zonder masker heb ik destijds van de AVROTROS site gehaald. Die staat er helaas niet meer. Ik heb me rot gezocht naar een (originele) foto van het masker met de ogen maar kon die nergens vinden. Misschien dat die alleen in de teaser voor de livestream zat. Ik heb daarom de foto die in het betreffende topic op deze site is gepost gebruikt in de vergelijking.

Mmm, dat maakt de hint er in ieder geval niet bepaald sterker op, want het door jou gebruikte materiaal kan dus gefabriceerd zijn.
Dit is overigens niet bedoeld als kritiek op jou, want ik weet dat je altijd naar eer en geweten onderzoekswerk doet en telkens probeert dat zonder vooroordelen te doen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #753 Gepost op: 18-02-2022, 12:47:17 »
Als die foto van Kim-Lian zonder masker nergens meer te vinden is, hoe moet dit dan straks als hint worden uitgelegd naar het grote publiek? Dan hadden ze ten tijde van de livestream maar op de website moeten kijken zou wel flauw zijn.

Natuurlijk kan men straks zeggen dat dit een hint was. Maar hoe had je daar dan achter moeten komen als je op 1 januari begon te kijken. Als je andere foto's als referentie neemt, kom je al gauw op verschillen zoals de kijkrichting, oogwit, de lichtpuntjes etc zoals Tunnelgraver ook al opmerkte.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #754 Gepost op: 18-02-2022, 12:50:19 »
Op social media werd op de 26e aug een lagere resolutie foto van het masker gepost. Die is nog steeds te vinden. Als het daarbij was gebleven hadden we wellicht nog iets meer twijfel gehad.

Maar daar bleef het niet bij.
Na de livestream op de 28e was er een hogere resolutie foto via de website in beeld.
Die foto is eenvoudig van de website geplukt en dat is de bron van vergelijking geworden hier op het forum. De foto op de website is nog te zien in dit filmpje rond 1:01 https://www.youtube.com/watch?v=ypHEiE2Zla0

Het is denk ik een combinatie van dingen die hier "fout" zijn gegaan.
1. Een kandidaat foto van Kim Lian vrijgeven, die precies dezelfde is als de bronfoto van de ogen achter het masker. 
2. Een hoge resolutie foto van het masker met de ogen op de website zetten.
3. Onderschatten hoe handig en digitaal vaardig molloten zijn. (?)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2022, 13:01:43 door annebeestje »

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #755 Gepost op: 18-02-2022, 12:56:11 »
Dus er is, volgens mij, nog steeds een scenario dat KL op de 26e een soort vrijgeleide tot de finale heeft gevonden. Vanaf dat moment is haar "maskerfoto" (van alle kandidaten beschikbaar voor op het geld) gebruikt in de aankondiging van de stream. Misschien een twijfelachtig scenario, maar zeker niet onmogelijk.

Als ze inderdaad opdracht 1.1 op de 26ste hebben uitgevoerd, dan zou dit het €100 biljet met de aanwijzing naar de mol kunnen zijn. Volgens Fresia (moment na de laseropdracht) had KL die achtergehouden. Het klopt wel wat Molest zegt over het overnachten in de tent, dat zou deze theorie weer tegenspreken.

Dit is de foto met de ogen achter het masker. Ook te vinden op haar kandidatenpagina op deze site als hij wordt gecomprimeerd bij het plaatsen hier.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #756 Gepost op: 18-02-2022, 13:05:57 »
Zojuist even de officiële kandidaatsfoto van Kim-Lian vergeleken met de foto van het masker dat getoond wordt in die uitzending in augustus en de stand van de lichtpuntjes in het rechteroog is anders!

Sorry, maar ik krijg nu echt de indruk dat er gefabriceerde beelden zijn gebruikt om deze hint leven in te blazen. Dat wil overigens niet zeggen dat het toch Kim-Lians ogen zijn, dat kan nog steeds, maar de ogen zien er op de officiële kandidatenfoto en die op het masker dus anders uit.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #757 Gepost op: 18-02-2022, 13:07:07 »
Het is voor mij een hint naar de mol of het is niet KL. Ik geloof zeker, dat het de ogen van KL zijn achter het masker. Ik geloof ook, dat het geen toeval is dat ze juist die laten zien. Eenduidige, niet verder te interpreteren, verwijzingen naar kandidaten kan ik me van eerdere seizoenen niet herinneren.

Het probleem is hoe dan ook, dat het kijken naar de serie niet hetzelfde is met deze foto in gedachten. Of het een verwijzing is naar de mol of niet, in beide gevallen is de beleving van het spel veranderd en wat mij betreft niet in positieve zin.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #758 Gepost op: 18-02-2022, 13:14:18 »
Zojuist even de officiële kandidaatsfoto van Kim-Lian vergeleken met de foto van het masker dat getoond wordt in die uitzending in augustus en de stand van de lichtpuntjes in het rechteroog is anders!

Heb je al geprobeerd de foto te spiegelen?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #759 Gepost op: 18-02-2022, 13:24:39 »
de officiële kandidaatsfoto van Kim-Lian
Van de Avrotros-site, bedoel je? Daar heb je nu idd. niets meer aan, voor de hint.

De foto met dezelfde ogen als in het masker was haar officiële kandidatenfoto kort na de livestream. Die foto staat nog steeds in KL's kandidatentopic hier op het forum. Maar op de Avrotros site zijn later alle kandidatenfoto's vervangen door foto's gemaakt op locatie. Tenminste, zo heb ik het begrepen.

Of die eerste maar een paar uur, dagen of weken de officiële kandidatenfoto was weet ik niet. Weet iemand nog wanneer alle kandidatenfoto's zijn vervangen?