Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 114510 keer)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #800 Gepost op: 20-02-2022, 12:53:09 »
Het is wel sterk dat Kim-Lian nu net de finale haalt ...  :) Toch denk ik niet dat zij de Mol is. Laat ik eens een voorzichtige poging wagen om tot een alternatieve verklaring voor de maskerhint te komen.

Slenting haalde in het topic Molgeld aan dat de aanwijzing naar de Mol op het geld misschien met blacklight in afl. 9 te zien is. Dat zou in lijn zijn met het vorige seizoen, toen een kaars bij het begin en het einde van het seizoen een aanwijzing naar de Mol (in citroensap) zichtbaar maakte op een envelop. Misschien probeert de maskerhint ons alleen erop te wijzen dat je met een andere belichting meer informatie op het molgeld kunt vinden. Dat Kim-Lian is gekozen, is dan in wezen toeval geweest, al is het natuurlijk een leuk detail dat het biljet van 1000 euro, met daarop het gekozen masker van de hint, een waarde representeert die in het Albanees mije wordt genoemd (mije lijkt sterk op de achternaam van Kim-Lian). De ogen achter het masker waren dus nodig om ons te wijzen op een andere belichting.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #801 Gepost op: 26-02-2022, 18:30:58 »
Zo te zien heeft deze hint toch meer verdeling opgeleverd dan de kloosterhint

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #802 Gepost op: 26-02-2022, 19:49:24 »
Toch maar terug naar de statistiek, hoe groot is de kans dat kandidatenogen voorafgaand aan de opnameperiode gebruikt voor een livestream met het thema van de serie van een kandidaat zijn die de finale haalt? 1/11. die nuchtere 9.1%...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #803 Gepost op: 26-02-2022, 20:05:46 »
Ben benieuwd hoe snel het percentage Ja stemmers gaat stijgen nu Kim-Lian de Mol blijkt te zijn omdat Fresia vol op haar gaat  ::) :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #804 Gepost op: 26-02-2022, 21:32:41 »
Een tarotkaart met Venetiaans masker erop. Die kwam net in beeld.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #805 Gepost op: 26-02-2022, 21:45:01 »
Een tarotkaart met Venetiaans masker erop. Die kwam net in beeld.

Annebeestje had mij een paar dagen geleden al een mailtje gestuurd dat dit dezelfde kaart was die Kim toen ook trok in de bus. Weer zo'n toevalligheidje van Kim zeker ::rofl::.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #806 Gepost op: 26-02-2022, 22:06:52 »
Kaart Nr 16 is wel een heel opvallende kaart uit die serie inderdaad. Met maskers en goud. Had hem al beetje zien aankomen omdat het gemaskerd bal op de 16e gehouden werd. Heel gaaf om te zien dat zo’n vage hint gedachtenkronkel dan ook echt in beeld komt!
 ::bravo::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #807 Gepost op: 26-02-2022, 22:08:30 »
Kaart Nr 16 is wel een heel opvallende kaart uit die serie inderdaad. Met maskers en goud. Had hem al beetje zien aankomen omdat het gemaskerd bal op de 16e gehouden werd. Heel gaaf om te zien dat zo’n vage hint gedachtenkronkel dan ook echt in beeld komt!
 ::bravo::

 ::vergroot:: dat had je dan scherp gezien.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #808 Gepost op: 26-02-2022, 22:09:37 »
Kaart Nr 16 is wel een heel opvallende kaart uit die serie inderdaad. Met maskers en goud. Had hem al beetje zien aankomen omdat het gemaskerd bal op de 16e gehouden werd. Heel gaaf om te zien dat zo’n vage hint gedachtenkronkel dan ook echt in beeld komt!
 ::bravo::

Je zou hem zelfs nog uit kunnen breiden naar 16-9 (kaart 16, aflevering 9). Het gemaskerde bal was op 16 september (16-9).

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #809 Gepost op: 26-02-2022, 22:11:10 »
Als je verder speurt in die “wisdom of the oracle” tarot set, zie je nog meer van die verborgen maskers. Helemaal in lijn met de leader.

Volgende week nummer 14 “truth be told”? kijk zelf maar!
« Laatst bewerkt op: 26-02-2022, 22:20:26 door annebeestje »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #810 Gepost op: 26-02-2022, 22:11:18 »
Je zou hem zelfs nog uit kunnen breiden naar 16-9 (kaart 16, aflevering 9). Het gemaskerde bal was op 16 september (16-9).

Ik ben om ::rofl::. Dit is het toch de hint.

Edit: Het kaartenpakje thema is MASKERS??  ::oink:: ::oink::
« Laatst bewerkt op: 26-02-2022, 22:17:21 door Sanmol »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #811 Gepost op: 26-02-2022, 22:24:58 »
Als je verder speurt in die “wisdom of the oracle” tarot set, zie je nog meer van die verborgen maskers. Helemaal in lijn met de leader.

Volgende week nummer 14 “truth be told”? kijk zelf maar!

Mijn mond valt echt open van verbazing. Goed gevonden!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #812 Gepost op: 26-02-2022, 22:30:49 »
Oke in het kader van de zweverige vaagheid  ;D wie is de alwetende in het universum van wie is de mol waarmee Kim-Lian een lijntje heeft, dat dan moet natuurlijk Rick zijn  ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #813 Gepost op: 26-02-2022, 22:55:28 »
Als je verder speurt in die “wisdom of the oracle” tarot set, zie je nog meer van die verborgen maskers. Helemaal in lijn met de leader.

Volgende week nummer 14 “truth be told”? kijk zelf maar!

Die uil op deze tarotkaart ook    ::rofl::   we hoorden een uil tijdens het voorrijden van de taxi's bij het gemaskerd bal  ;D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #814 Gepost op: 26-02-2022, 23:18:12 »
Die uil op deze tarotkaart ook    ::rofl::   we hoorden een uil tijdens het voorrijden van de taxi's bij het gemaskerd bal  ;D

Niet alleen dat de uil staat ook op de voorkant van het pakje kaarten. Maar mij valt ook nog iets anders op.
Op elke kaart met een masker staat ook een gewaande in wit verstopt op de kaart. Precies zoals ook de maskers verstopt zaten in de leader  ::vergroot::.


Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #815 Gepost op: 27-02-2022, 00:14:22 »
M'n klomp breekt als dit allemaal onzin blijkt te zijn, want het klopt allemaal wel prachtig  ::rofl::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #816 Gepost op: 27-02-2022, 00:52:53 »
De rode draad van het seizoen zijn natuurlijk de maskers. Dat valt nu wel op zijn plek. Toch vraag ik mij af konden we dit pakje kaarten eerder zien? Het is een beetje willekeurig om een paar afleveringen voor het eind opeens een eureka moment te hebben. Voor de kandidaten was dit natuurlijk wel een hint. Kim heeft ze zelfs laten zien. Bij tarot kaarten betekent maskers ook bedriegen. Misschien is dat de eerste link die wij moesten leggen met dit thema  ::vergroot::. Er valt weer heel wat te puzzelen nog net zo voor de finale. Dat het Kim is dat is nu wel erg duidelijk.

Edit:

Danique89 opperde dit al aan het begin van het seizoen.

Kim-Lian neemt haar tarotkaarten mee op reis. Staat in Molboekje.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 01:31:33 door Sanmol »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #817 Gepost op: 27-02-2022, 01:51:09 »
Ben benieuwd hoe snel het percentage Ja stemmers gaat stijgen nu Kim-Lian de Mol blijkt te zijn omdat Fresia vol op haar gaat  ::) :P
Fresia zat, zit en zal nog altijd blijven zitten op Everon.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #818 Gepost op: 27-02-2022, 02:21:21 »
To be fair, als ik de mogelijkheid had zou ik net als die dames ook op Everon gaan zitten.  ::rofl:: (off-topic I know ::) )
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #819 Gepost op: 27-02-2022, 11:58:33 »
To be fair, als ik de mogelijkheid had zou ik net als die dames ook op Everon gaan zitten.  ::rofl:: (off-topic I know ::) )

 ::rofl::