Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 113651 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #920 Gepost op: 4-03-2022, 00:17:02 »
Er werd wel eens geopperd dat er mogelijk achter de maskers op alle geldbiljetten andere ogen zouden zitten. Het viel me op dat achter dit masker een oog zit met één lichtreflectie, waar de ogen van Kim Lian er twee hebben.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #921 Gepost op: 4-03-2022, 00:31:09 »
Ja klopt, de suggestie dat er op de bankbiljetten ook wel eens ogen achter de maskers zouden kunnen zitten en dat Kim-Lian dus helemaal geen uitzondering is, kwam (onder andere) van mij.

Als dit bankbiljet eerder zo in beeld was gebracht, was de Maskerhint vast niet zo massaal gevolgd hier. In dit stadium denk ik dat de tunnelvisie zo sterk is dat men zelfs tegen beter weten in toch bij Kim-Lian blijft hangen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #922 Gepost op: 4-03-2022, 01:30:45 »
Ik heb 3 kleuren handschoenen gezien tijdens beelden versjouwen, dus om dan te zeggen dat Kim een afwijkende kleur had, vind ik een beetje raar.

Vaak hebben dat soort afwijkingen (handschoenen, helmen, enz.) te maken met verschillende maten die de kandidaten dragen.

Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #923 Gepost op: 4-03-2022, 06:57:43 »
Ja klopt, de suggestie dat er op de bankbiljetten ook wel eens ogen achter de maskers zouden kunnen zitten en dat Kim-Lian dus helemaal geen uitzondering is, kwam (onder andere) van mij.

Als dit bankbiljet eerder zo in beeld was gebracht, was de Maskerhint vast niet zo massaal gevolgd hier. In dit stadium denk ik dat de tunnelvisie zo sterk is dat men zelfs tegen beter weten in toch bij Kim-Lian blijft hangen.

Je bedoelt: de kandidaten hebben al voor de eerste test gezien dat op elk bankbiljet een masker staat met de ogen van telkens een andere kandidaat. Niet alleen van Kim-Lian.

Dus misschien moesten ze juist op zoek naar een masker zonder ogen bv. (Er was 1 masker naar de vorm van het hoofd van. Everon , was die zonder ogen?)

Klinkt plausibel. De kijkers op een verkeerd been maar voor de kandidaten een eerlijk spel.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #924 Gepost op: 4-03-2022, 10:24:57 »
Wellicht hebben ze de kandidaten wel gezegd, we gaan van ieder van jullie de ogen gebruiken voor een biljet. Dat verklaart ook meteen de reactie van Glen "You don't know shit" Faria, als hij daarmee zou verwijzen naar de maskerhint. Want inderdaad, wij weten niet dat iedereen op een biljet staat.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #925 Gepost op: 4-03-2022, 10:49:36 »
Ja, de ogen van alle 10 de kandidaten staan dan op een van de biljetten, behalve de Mol. Die kan je pas in de ogen kijken na de ontmaskering.

En als dit zo is, dan is de hele maskerhint dus een waanbeeld dat tot een extreme vorm van tunnelvisie heeft geleid.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #926 Gepost op: 4-03-2022, 11:57:13 »
Ja, de ogen van alle 10 de kandidaten staan dan op een van de biljetten, behalve de Mol. Die kan je pas in de ogen kijken na de ontmaskering.

En als dit zo is, dan is de hele maskerhint dus een waanbeeld dat tot een extreme vorm van tunnelvisie heeft geleid.
Nee, dan is het een hele goeie hint die alleen verkeerd is uitgelegd. Alleen is het, zoals Heinz xx pagina's geleden al aangaf, dan wel jammer en vreemd dat we niet de mogelijkheid hebben gehad om gaandeweg het seizoen de verschillende bankbiljetten goed te zien.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #927 Gepost op: 4-03-2022, 12:08:31 »
Toen de maskerhint net ontdekt was, werd er hier druk gespeculeerd dat er mogelijk nog meer maskers aan zouden komen. Ofwel als vooropgezet plan (waarbij het dus nooit een hint zou zijn geweest), ofwel om te proberen de veel te vroeg ontdekte hint te maskeren.

Het feit dat dat niet gebeurd is, op een paar slecht in beeld gebrachte maskers op de bankbiljetten na, is voor mij het bewijs dat het wel een hint naar Kim-Lian móét zijn. In het scenario dat ze 'per ongeluk' een kandidatenmasker hadden gebruikt 'omdat die er zo mooi uitzag', hadden de makers gewoon als ervoor moeten zorgen dat de andere maskers ook zeker genoeg in beeld zouden komen.


...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #928 Gepost op: 4-03-2022, 12:08:56 »
Maar dat bedoel ik dus: het is dan geen hint voor de kijkers en de molloten, maar een aanwijzing voor de kandidaten. En eigenlijk zegt Rik dat ook meteen na afloop van de eerste opdracht in aflevering 1.

De verkeerde uitleg van dat wat dan een aanwijzing is voor de kandidaten is dan toch echt een waanbeeld. Men heeft dan immers alles toegespitst op die ene kandidaat van wie toevallig de ogen achter het masker als eerste zijn ontdekt. En dat heeft tot extreme tunnelvisie geleid.

Maar goed, we gaan het zien. Over 33 uur weten we het.   :)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #929 Gepost op: 4-03-2022, 12:23:14 »
Maskers en ogen spelen iig een rol dit seizoen.
Er is maar één kandidaat die steeds verwijzingen maakt naar ogen en gekke dingen doet met het geld. Als je denkt dat het een slimme kandidaat is die iets opgepikt heeft op social media ook goed maar ik denk het niet.

Ze doet overigens steeds gekker met haar ogen naast de grote ogen die ze opzet in haar biechten. Zie bijvoorbeeld als ze op weg gaan naar bridgeagent net voor haar biecht over Fresia of bij de uitleg van Rik bij over de tapijtopdracht. En die grote ogen van de cassiere    ::rofl::

Overigens is de maskerhint niet het enige waarom ik Kim verdenk. Ik was zelfs in het begin ook sceptisch.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #930 Gepost op: 4-03-2022, 13:03:09 »
Maar dat bedoel ik dus: het is dan geen hint voor de kijkers en de molloten, maar een aanwijzing voor de kandidaten. En eigenlijk zegt Rik dat ook meteen na afloop van de eerste opdracht in aflevering 1.
Een hint voor alleen bedoeld voor de kandidaten die wel breed gedeeld wordt op social media? ::fluit::
...óf niet!

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #931 Gepost op: 4-03-2022, 13:06:49 »
Een hint voor alleen bedoeld voor de kandidaten die wel breed gedeeld wordt op social media? ::fluit::

Zoals ik deze theorie interpreteer: de hint was alleen bedoeld voor de kandidaten, omdat de maskers alleen op het geld zouden staan. Maar toen heeft een overijverige webredacteur het masker van Kim-Lian gebruikt rond de livestream en waren de poppen aan het dansen. :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #932 Gepost op: 4-03-2022, 13:17:26 »
Een hint voor alleen bedoeld voor de kandidaten die wel breed gedeeld wordt op social media? ::fluit::

Een aanwijzing voor de kandidaten inderdaad. Is al eerder gebeurd. Tijdens het seizoen in Colombia konden ze de Mol ook ontdekken door de geldbiljetten. Dat een aanwijzing voor de kandidaten breed wordt gedeeld op social media wil toch niet zeggen dat het eigenlijk alleen maar een aanwijzing voor de kandidaten was? Dat was het toen in Colombia ook. Door het hier op dit forum breed uit te meten wordt het echt niet ineens een hint die wel waar moet zijn. Dat zou een selffulfilling prophecy zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #933 Gepost op: 4-03-2022, 13:22:59 »
In seizoen 12 zat het gezicht van Anne-Marie ook op het briefgeld, alleen dat hebben wij nooit (goed) kunnen zien.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #934 Gepost op: 4-03-2022, 13:46:02 »
Dus dan heeft Kim geen voorsprong op de kandidaten en die weten dat (en de kijker niet). Zij is ook nr 1 in de leader. De redactie is ook niet zo dom dat ze de mol voor de uitzending al bekend maken, dat leek mij al sterk.
Ik denk dat het nog wel uitgelegd gaat worden.
Je moet gewoon kijken naar gedrag en evt molsposities en acties om de mol te vinden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #935 Gepost op: 4-03-2022, 13:47:37 »
In seizoen 12 zat het gezicht van Anne-Marie ook op het briefgeld, alleen dat hebben wij nooit (goed) kunnen zien.

Inderdaad. En ook dat was dus een aanwijzing puur voor de kandidaten. We hebben hier soms wat last van 'mollootcentrisch' gedrag: denken dat het programma volledig voor ons wordt gemaakt en alles op ons als molloten betrekken. Als straks blijkt dat de maskerhint niet als zodanig die ene kandidaat aanwijst en diens tunnel met nooit eerder geziene proporties instort, dan is dat eigenlijk wel verfrissend. En in die zin zou de maskerhint dan zeer nuttig zijn geweest.
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #936 Gepost op: 4-03-2022, 13:53:30 »
Vergeet niet dat “het” masker ook op de moltelefoon te zien was als achtergrond.
Dus het heeft wel degelijk een unieke positie, anders dan één uit een serie van alle biljetten.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #937 Gepost op: 4-03-2022, 14:26:15 »
Als we nog even doorgaan dan hebben we straks vijftig pagina's volgemaakt met dezelfde welles-nietesdiscussie ;D

Ik ga voor welles en ik spreek jullie morgenavond weer ::joehoe::
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #938 Gepost op: 4-03-2022, 15:06:35 »
Nietes!  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #939 Gepost op: 4-03-2022, 15:27:20 »
Welles…  ::rofl::
En om het niet al te plat welles nietes te laten zijn, zal ik er nog een argument bij geven:

 ::helderziend::
Ik denk dat het hele seizoen draait om de vooruitziende blik van Kim Lian.
Wij kregen met de live opdracht en de maskerhint ook vast een kijkje in de toekomst. Dat past heel erg mooi in het thema.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 15:38:40 door annebeestje »