Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 110418 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #960 Gepost op: 5-03-2022, 21:06:46 »
Ik ben erg blij eigenlijk dat dit geen hint was merk ik nu want het zou n heftige blunder geweest zijn

Maar een verklaring komt hopelijk nog anders zeker in de chat vragen

Offline Mirella

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #961 Gepost op: 5-03-2022, 21:07:50 »
Nou ik vind het wel schokkend dat we dus kunnen stoppen met hints zoeken. Daar komt het dan toch op neer wat mij betreft.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #962 Gepost op: 5-03-2022, 21:08:00 »
Ik ben erg blij eigenlijk dat dit geen hint was merk ik nu want het zou n heftige blunder geweest zijn

Maar een verklaring komt hopelijk nog anders zeker in de chat vragen

Het blijft hoe dan ook een blunder. Maar bij mij overheerst de opluchting!
Woosie down?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #963 Gepost op: 5-03-2022, 21:24:24 »
Ik heb deze hint nooit zo gesnapt eigenlijk. We wisten toch dat ze alle 11 naar het gemaskerde bal gingen? Of heb ik nog iets gemist?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #964 Gepost op: 5-03-2022, 21:33:33 »
Ondanks dat ik de maskerhint allang niet meer als leidraad had voor mijn KL-verdenking wil ik hier ook graag een verklaring voor.
Nou die heb je!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #965 Gepost op: 5-03-2022, 21:34:15 »
Dus toch Everon als ontbrekende ogen op de maskers (en aanwezig op het mingeld)

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #966 Gepost op: 5-03-2022, 21:35:22 »
Waarschijnlijk dus toch gewoon het mooiste masker gepakt voor de livestream, met dus Kims ogen

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #967 Gepost op: 5-03-2022, 21:36:48 »
Het blijft wel verneukeratief dat kennelijk alleen een close-up van het biljet met Kim-Lian op die site stond.  :-\\
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #968 Gepost op: 5-03-2022, 21:37:39 »
Het voelt als n bewuste misleiding

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #969 Gepost op: 5-03-2022, 21:44:03 »
100% niet bewust. Degene die site beheert weet echt niet wie de mol is. Heeft gewoon een random foto in een folder gepakt.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #970 Gepost op: 5-03-2022, 21:45:40 »
Ik heb deze hint nooit zo gesnapt eigenlijk. We wisten toch dat ze alle 11 naar het gemaskerde bal gingen? Of heb ik nog iets gemist?

Het was een stockfoto die ergens op internet stond en totaal niet gelinkt was aan de serie. Daaronder waren bewust de ogen van Kim-Lian gezet. Tel daarbij op haar eigen opmerking over "kijk in mijn ogen" in haar praatje waarom ze dus niet de mol zou zijn.

Nu horen we dus pas dat er zo'n foto van iedereen was, maar als kijker konden we dat gewoon niet achter halen. Blijkbaar had plusgeld de ogen van de kandidaten, mingeld de ogen van de mol.

Dan ben ik toch benieuwd hoe er met het geld van de eerste opdracht (alleen plusgeld, maar niet alle biljetten) de mol was te achterhalen...


Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #971 Gepost op: 5-03-2022, 21:46:59 »
Het feit dat de biljetten niet goed in beeld zijn geweest en dus ALLEEN dit masker via allerlei verschillende manieren naar voren komt. Maakt dit een nephint, bewust om de tuin leiden.

Rond uit schandalig voor zo'n groot en mooi programma. Nee ik ben niet meer mild, ik vind dit de grootste misser in alle seizoenen wie is de mol.

(Verder vond ik het een mooi seizoen)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #972 Gepost op: 5-03-2022, 21:47:11 »
Dan ben ik toch benieuwd hoe er met het geld van de eerste opdracht (alleen plusgeld, maar niet alle biljetten) de mol was te achterhalen...

Dat is een goede! Daar had ik nog niet aangedacht.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #973 Gepost op: 5-03-2022, 21:47:30 »
100% niet bewust. Degene die site beheert weet echt niet wie de mol is. Heeft gewoon een random foto in een folder gepakt.

Dus toch de onnozele stagiair? Bij een programma dat al ruim 20 jaar bekendstaat om het feit dat molloten alles vijf keer napluizen? Als het geen misleiding is, is het minachting.
Woosie down?

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #974 Gepost op: 5-03-2022, 21:47:38 »
Het kwam op het punt dat het *piep* was als het wel waar zou zijn, maar het is net zo *piep* dat het niet klopt. Waarom niet gewoon een oogloos masker?!?  ::niet-ok:: ???
No Milk today???

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #975 Gepost op: 5-03-2022, 21:49:47 »
Ik denk dat de opmerking bij de eerste aflevering bedoeld was om de kandidaten op het spoor van de hint te zetten.

Het vermoeden dat de kandidaten op het geld stonden en de mol ontbrak (op het mingeld staat blijkt nu) is hier en/of in het Molgeld topic voorbijgekomen. We hadden helaas geen goede beelden van het geld om de kandidatenfoto's van de overige kandidaten erover heen te leggen.

Een oogloos masker rond de livestream zou inderdaad het beste geweest zijn.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #976 Gepost op: 5-03-2022, 21:49:57 »
Dus toch de onnozele stagiair? Bij een programma dat al ruim 20 jaar bekendstaat om het feit dat molloten alles vijf keer napluizen? Als het geen misleiding is, is het minachting.

Inderdaad niet heel professioneel dat er een kandidaat achter het masker zat. Maar zoals we nu weten was er voor iedere kandidaat een foto, dus denk echt dat het onbewust erop is gezet. Neemt niet aan dat dit inderdaad nooit had mogen gebeuren. Want wie weet had de stagiair er wel perongeluk de molfoto op gezet, dan had het een paar banen kunnen kosten.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #977 Gepost op: 5-03-2022, 21:58:51 »
Een oogloos masker rond de livestream zou inderdaad het beste geweest zijn.

Eens ja, of gewoon van een willekeurig iemand, iemand die geen deelnemer is. Of laat op z'n minst zien dat er verschillende personen achter maskers zitten. Misschien zelfs wel allen. Nu had je maar 1 masker en verder niets. Tel daarbij ook nog eens op dat Kim-Lian dus zelf besloten had te zeggen 'Kijk in mijn ogen', terwijl ze totaal niet op de hoogte was dat ze achter het masker zat... In de huidige opzet was er 0,0 aanwijzing dat er ook van andere kandidaten een masker met ogen waren.

De huidige manier lijkt echt enorm op misleiding. Bewust hints naar andere kandidaten erin stoppen en dat is voor mij toch wel een enorme no go.

Aan de andere kant: De makers konden natuurlijk nooit weten dat Kim-Lian zo ver zou komen. De masker werd getoond voor de eerste executie. Dus ze hadden echt geen idee hoe ver Kim-Lian zou komen. Als ze in aflevering 1 eruit was gegaan, dan was het een hele andere discussie.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #978 Gepost op: 5-03-2022, 22:03:59 »
Eens ja, of gewoon van een willekeurig iemand, iemand die geen deelnemer is. Of laat op z'n minst zien dat er verschillende personen achter maskers zitten. Misschien zelfs wel allen. Nu had je maar 1 masker en verder niets. Tel daarbij ook nog eens op dat Kim-Lian dus zelf besloten had te zeggen 'Kijk in mijn ogen', terwijl ze totaal niet op de hoogte was dat ze achter het masker zat...
+ dat het masker in aflevering 1 nogmaals werd getoond.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #979 Gepost op: 5-03-2022, 22:06:17 »
Het was geen hint, hoera, toch nog iets goed ::rofl::