Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 114171 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1000 Gepost op: 5-03-2022, 22:46:33 »
Ik vond het wel briljant hoe ze mensen hebben gemanipuleerd  in deze tunnel, want met name molloten die de hint geloofden hadden hier last van, de gewone kijker heeft gewoon gekeken en het eigenlijk beter gedaan. ‘We’ zijn gewoon gefopt, leuk toch!? Je hebt altijd zelf de keuze om het wel of niet te geloven. En de volgende keer laat ik het forum wat meer links liggen want het leidt erg af. Gewoon kijken en op gevoel afgaan is beter voor mij.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1001 Gepost op: 5-03-2022, 22:48:07 »
Ze hadden het recht kunnen zetten door bijvoorbeeld in aflevering 1 minimaal nog 1 masker te tonen van een willekeurige kandidaat om de vermoedens te ontkrachten. Ik heb in het begin Kim-Lian door deze hint wel meegenomen, maar al vrij snel afgeschreven door haar acties. Ik ben het ermee eens dat het de verdenkingen beïnvloed heeft, maar ik vond dat idd ook wel vermakelijk en niet heel veel anders dan de situatie met bijvoorbeeld Stine en de ultieme schaalhint (?). Met dat verschil dat zij niet de finale haalde :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1002 Gepost op: 5-03-2022, 22:48:17 »
Maar je kunt de productie toch niet verwijten dat er hier een stel mensen op hol slaan door een vermeende hint terwijl er gewoon sprake was van de ogen van alle kandidaten achter maskers op de bankbiljetten? Voor zover dat voor iemand een schaduw heeft geworpen over het seizoen, is dat toch een kwestie van eigen schuld.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1003 Gepost op: 5-03-2022, 22:51:29 »
Maar je kunt de productie toch niet verwijten dat er hier een stel mensen op hol slaan door een vermeende hint terwijl er gewoon sprake was van de ogen van alle kandidaten achter maskers op de bankbiljetten? Voor zover dat voor iemand een schaduw heeft geworpen over het seizoen, is dat toch een kwestie van eigen schuld.

Ho! Het was ook die tarotkaart die ze lieten zien. Dat is ook manipulatie. Enfin daar klaagde trust nobody in hun aflevering b van vorige aflevering ook al over.

Offline Didier

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1004 Gepost op: 5-03-2022, 22:51:59 »
Vind het eigenlijk wel lachen dat velen hier boos zijn op de makers omdat zij de mol dachten te hebben op basis van een paar ogen. Deze hele theorie was voor mij eerder een bevestiging dat Kim-Lian het niet was, gezien de blunder destijds met Klaas.
En de opmerkingen over nephint snap ik ook niet. Het was niet bedoeld om de kijker Kim-Lian te laten verdenken. Daarnaast was dit alles ook niet tijdens een aflevering, alleen een online plaatje. De makers stoppen alleen maar hints in de aflevering zelf.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1005 Gepost op: 5-03-2022, 22:52:54 »
Ik had dit seizoen liever meegemaakt zonder van deze hint af te weten. Maarja.. niks aan te doen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1006 Gepost op: 5-03-2022, 22:53:48 »

En de opmerkingen over nephint snap ik ook niet. Het was niet bedoeld om de kijker Kim-Lian te laten verdenken. Daarnaast was dit alles ook niet tijdens een aflevering, alleen een online plaatje. De makers stoppen alleen maar hints in de aflevering zelf.

Dat is niet waar. Er zijn herhaaldelijk hints op de site geweest (o.a. iets met manen in Mexico, als ik me niet vergis).
Woosie down?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1007 Gepost op: 5-03-2022, 22:54:31 »
Dat is niet waar. Er zijn herhaaldelijk hints op de site geweest (o.a. iets met manen in Mexico, als ik me niet vergis).

Het twitteraccount ook, de dagboeken van de mol etc. Mol punt Nu.

Edit: En hoe kunnen we de muzikale hints vergeten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1008 Gepost op: 5-03-2022, 22:58:27 »
Dat zei ik toch? Ze hebben gewoon de mooiste ogen gekozen.    ::jaja::

Dat is volgens mij wel de samenvatting van dit 48 51-pagina tellende topic.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1009 Gepost op: 5-03-2022, 23:00:18 »
Het twitteraccount ook, de dagboeken van de mol etc. Mol punt Nu.

Edit: En hoe kunnen we de muzikale hints vergeten.

Mijn hemel, die was ik zelf ook vergeten. Ik word malende. Bottom line blijft: Didier kletst maar wat.
Woosie down?

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1010 Gepost op: 5-03-2022, 23:01:37 »
Vind het eigenlijk wel lachen dat velen hier boos zijn op de makers omdat zij de mol dachten te hebben op basis van een paar ogen. Deze hele theorie was voor mij eerder een bevestiging dat Kim-Lian het niet was, gezien de blunder destijds met Klaas.
En de opmerkingen over nephint snap ik ook niet. Het was niet bedoeld om de kijker Kim-Lian te laten verdenken. Daarnaast was dit alles ook niet tijdens een aflevering, alleen een online plaatje. De makers stoppen alleen maar hints in de aflevering zelf.

Precies, dit! Ook omdat er ook “overduidelijke” hints naar andere kandidaten waren. Tot Laetitia er uit ging was ik ervan overtuigd dat zij de mol was. Ik had een hele waslijst aan hints. Te beginnen bij The Phantom of the opera. De beelden van de ontmaskering in Albanië was gewoon een kopie van de Unmasking scene uit The phantom of the opera. En dan de cello’s in beeld..
Er waren ook allerlei hints die naar Fresia leidden. Gerelateerd aan voetbal, maar ook de 163 op die pijl.

Waarom zou dan juist dat masker wél een echte hint moeten zijn?

Naja, ik ben blij dat het uiteindelijk geen hint bleek. Om TheoV te citeren: had ik tenminste nog íets goed  ::rofl::

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1011 Gepost op: 5-03-2022, 23:02:02 »
Ik heb in de poll hierboven aangegeven dat ik het niet weet. En tot het eind wist ik niet wat ik er van moest denken.

Heb dus de gok genomen de hint niet serieus te nemen, en de (voor mij) meest verdachte kandidaat als mol te kiezen, Everon.

Vind toch wel dat de maskerhint een uitglijder van de productie is. Ze hadden op zijn minst toch het geld met andere maskers meer in beeld mogen brengen. Dan had dat de boel een beetje rechtgezet. Nu zijn we niet op het verkeerde been gezet, maar is er wel op de verwarring meegelift.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1012 Gepost op: 5-03-2022, 23:05:50 »
Ho! Het was ook die tarotkaart die ze lieten zien. Dat is ook manipulatie.

Maar het was toch Kim-Lian die een tarotkaart liet zien? En die had ze toch zelf? Die heeft de productie haar toch niet in handen geduwd om sommige molloten eens even te misleiden?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1013 Gepost op: 5-03-2022, 23:06:45 »
Maar je kunt de productie toch niet verwijten dat er hier een stel mensen op hol slaan door een vermeende hint terwijl er gewoon sprake was van de ogen van alle kandidaten achter maskers op de bankbiljetten? Voor zover dat voor iemand een schaduw heeft geworpen over het seizoen, is dat toch een kwestie van eigen schuld.
Maar je kunt de productie wel degelijk verwijten dat ze maar 1 van die maskers hebben laten zien, en we de biljetten nooit goed genoeg in beeld hebben gehad om andere kandidaten onomstotelijk op te kunnen zien. Daarmee hebben ze zelf dat ene masker apart gezet van de rest. Ik vind het knap als mensen daarna nog neutraal kunnen kijken, maar gezien de grote moeite die sommigen moesten doen om niet in de hint te geloven betwijfel ik hoe neutraal dat is ;)

Het is voor mij zeker niet zo dat ik hierdoor ineens Kim-Lian ook actief verdacht of in een tunnel zat, het is meer dat ik geen goede alternatieve verklaring voor de hint kon vinden en het daarom niet meer lukte om dat niet steeds in mijn achterhoofd te hebben. Ik heb zelf het gevoel dat dat voor veel mensen geldt, en dat niemand "op hol is geslagen". Dit is echt wat anders dan zelf ergens wat in willen zien, dit zijn de makers die wel degelijk 1 kandidaat bewust in de spotlight hebben gezet. En als dat geen hint is, hadden ze dat niet moeten doen.

De makers stoppen alleen maar hints in de aflevering zelf.
De muzikale aanwijzing op de radio vroeger, hints in tweets, ik geloof een keer een hint in de moldagboeken... genoeg voorbeelden dat dat niet klopt ;)

Daarnaast zat het masker net wel ook in de aflevering zelf.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline japio1978

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1014 Gepost op: 5-03-2022, 23:10:46 »
Maar je kunt de productie toch niet verwijten dat er hier een stel mensen op hol slaan door een vermeende hint terwijl er gewoon sprake was van de ogen van alle kandidaten achter maskers op de bankbiljetten? Voor zover dat voor iemand een schaduw heeft geworpen over het seizoen, is dat toch een kwestie van eigen schuld.

Precies dit. En misschien moeten mensen dus stoppen met dit een hint te noemen want dat was het dus niet. Kim heeft nog uitgelegd bij moltalk wat er gebeurt is. Voor volgend jaar weet iedereen dus : niet gelijk conclusies trekken.
Ze hebben in België trouwens ook eens zoiets gedaan.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1015 Gepost op: 5-03-2022, 23:13:06 »
En het masker van Kim was zichtbaar op de moltelefoon voor de kandidaten zelf!
Dat heeft mij vooral op het verkeerde spoor gezet.
Ik hoop heel erg dat daar geen kandidaat tijdens het spel op uitgegleden is. En dat lijkt gelukkig zo.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1016 Gepost op: 5-03-2022, 23:13:49 »

Waarom zou dan juist dat masker wél een echte hint moeten zijn?


Omdat er tijdens de livestream één masker te zien was met ogen erachter, en die ogen waren onomstotelijk van Kim-Lian. Dat is door niemand hier verzonnen of beredeneerd, maar gewoon met zekerheid aangetoond.

Het feit dat Kim-Lians ogen achter dat masker te zien waren kon slechts 3 dingen betekenen:

1. Een bewuste hint naar Kim-Lian als mol, wat een onvoorstelbaar domme herhaling zou zijn van de Kloosterklaashint (namelijk al in een vroeg stadium te ontdekken).
2. Een bewuste misleidingsactie, wat een totaal onnodige en nogal smadelijke stunt zou zijn.
3. Een lukraak gekozen illustratie zonder na te denken, wat een totale blamage zou zijn voor een programma waarvan de makers al ruim 20 jaar weten dat een fanatieke groep kijkers alles shot voor shot en letter voor letter uitvlooien en napluizen.

Het blijkt dus optie 3 te zijn. En dat is, hoe je het ook wendt of keert, gewoon onvergeeflijk slordig van de productie. Ze hadden überhaupt geen ogen achter die stockfoto moeten monteren (want dáár heeft iemand dus wél de moeite voor genomen!), dat had 60 pagina's onzin en een hoop wrevel achteraf gescheeld.
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1017 Gepost op: 5-03-2022, 23:15:08 »
Maar je kunt de productie wel degelijk verwijten dat ze maar 1 van die maskers hebben laten zien, en we de biljetten nooit goed genoeg in beeld hebben gehad om andere kandidaten onomstotelijk op te kunnen zien.

Zoals ik onlangs eerder al eens zei: de ogen achter de maskers op de bakbiljetten ware geen hint voor de kijkers, maar een aanwijzing voor de kandidaten. Ook tijdens het seizoen in Colombia waren er aanwijzingen op het geld en die waren ook bedoeld voor de kandidaten.

De productie valt echt niks te verwijten. De vele molloten die zich zo makkelijk de Kim-Lian-tunnel in hebben laten zuigen mogen zichzelf verwijten dat ze in een niet bestaande hint zijn getrapt en daarna door steeds sterkere vormen van tunnelvisie vaster en vaster kwamen te zitten in een kansloze tunnel.

Maar goed, ik zat er zelf dit seizoen ook helemaal naast. Ik zou zeggen: wees blij! Dit houdt je scherp en maakt dat het spel boeiend blijft. Op naar 30 jaar WIDM!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1018 Gepost op: 5-03-2022, 23:16:41 »
Ik was vanaf het begin sceptisch over de maskerhint en de hint was voor mij niet de hoofdreden om Kim te verdenken. Ik heb het echt af laten hangen van de afleveringen. Na afl. 3 getwijfeld en halverwege afl. 4 zelfs mijn punten in de app willen aanpassen.

Echter er waren teveel aanwijzingen naar maskers en ogen, op het molgeld en in uitspraken van Rik die nu ook echte aanwijzingen blijken te zijn. De combinatie masker en ogen heb ik altijd gelegd en ook al eens genoemd dat de ogen van de mol wel eens op het mingeld zou kunnen staan. Daarbij ook al eens de vraag gesteld wanneer  dat mingeld in de opdrachten te zien zou zijn.

Dat het nu toeval blijkt dat de ogen van Kim zijn gebruikt en dat Kim haar ogen noemt in haar pleidooi, het zij zo, maar heeft wel tot dit grote misverstand geleid. Het was inderdaad beter geweest om geen ogen te gebruiken bij de livestream......

« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 23:23:28 door Moedermol »

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1019 Gepost op: 5-03-2022, 23:21:59 »
Het blijkt maar weer dat je nooit vooraf kunt weten welke ‘hint’ klopt en welke ‘hint’ helemaal geen hint is of verkeerd geïnterpreteerd wordt. Mijn conclusie is dat je je maar beter helemaal niet kunt laten leiden door hints, tenzij ze zó onweerlegbaar zijn als de handschrifthint😊