Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 90816 keer)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #920 Gepost op: 4-03-2022, 13:34:47 »
Everon werd toen ook door Hila verdacht. (Van een paar kandidaten weten we het niet.)
Maar leuk als je de mol bent dat je al in de eerste aflevering verdacht word. 😉 Niet leuk dus!

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #921 Gepost op: 4-03-2022, 13:37:42 »
In de laatste aflevering gaan ze echt niet meer een kandidaat heel verdacht in beeld brengen als die gewoon kandidaat is of Fresia deed idd expres om Kim-Lian te laten twijfelen. Maar anders is het gewoon bewezen dat in de laatste aflevering heel veel dingen misgegaan en verdacht zijn van Fresia vind ik. Ik kan in alle opdrachten iets opnoemen wat verdacht was vooral opdracht 1 bij haar.
Fresia wordt al sinds aflevering 7 verdacht in beeld gebracht, met name in de Boot missen, Heftig en de tapijtenopdracht.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #922 Gepost op: 4-03-2022, 13:44:12 »
Nee hoor, het meest voor de hand liggend is echt dat Fresia de mol is. Een topmol! ::bravo::
Het meest voor de hand ligt dat Everon de mol is. Kim kan het op basis van de verdenkingen niet zijn, en dat geldt in iets mindere mate ook voor Fresia. Stel dat inderdaad niemand haar verdenkt, dan is het wel erg toevallig dat Kim en Everon die elkaar al een tijd verdenken, in de finale staan. En aangezien ook Fresia al een tijdje op Everon zit, wijst alles erop dat hij de mol is. Nogmaals, ik sluit Fresia niet uit, maar acht het erg onwaarschijnlijk.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #923 Gepost op: 4-03-2022, 13:49:16 »
Eigenlijk is het heel simpel:

Als de maskerhint klopt, dan is Kim-Lian de mol (en als hij niet klopt, dan zijn wij met zijn allen heel erg benieuwd naar de verklaring hiervoor).

- Vrijwel de enige reden waarom Kim-Lian verdacht wordt is de maskerhint.
- Vrijwel de enige reden dat Fresia afgeschreven wordt als mol is "omdat de mol ontdekt moet worden".
- Vrijwel de enige reden dat Everon verdacht wordt is omdat hij (toevallig) gekozen werd door Glen en er daarom nog 5000 euro uit de pot gaat.

Als we al deze drie argumenten weglaten en dan nog een keer objectief gaan kijken, dan blijft er maar eentje over volgens mij.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #924 Gepost op: 4-03-2022, 13:49:33 »
Het meest voor de hand ligt dat Everon de mol is. Kim kan het op basis van de verdenkingen niet zijn, en dat geldt in iets mindere mate ook voor Fresia. Stel dat inderdaad niemand haar verdenkt, dan is het wel erg toevallig dat Kim en Everon die elkaar al een tijd verdenken, in de finale staan. En aangezien ook Fresia al een tijdje op Everon zit, wijst alles erop dat hij de mol is. Nogmaals, ik sluit Fresia niet uit, maar acht het erg onwaarschijnlijk.

Van Kim-Lian kan ik dat wel verklaren dat ze er nog in zit, want Fresia en Everon zaten vaak in dezelfde team en sliepen veel bij elkaar op de kamer. Dus als je dat op Everon invult dan heb je al een deel van de vragen goed.

En veel afvallers zaten op Thomas en Sahil, dus dat is een man. Fresia zat met Sahil 3x in een team en 1 of 2 keer op dezelfde kamer. En met Thomas 1x, maar daar deed ze als kandidaat voor. Everon had de vraag wie is de mol vrouw ook al goed als Fresia het is.

Verder is het veel geluk in dit spel, je kan net iets meer vragen goed hebben dan iemand of sneller de test gemaakt hebben dus dit bewijst niks
« Laatst bewerkt op: 4-03-2022, 13:56:10 door Mol1991 »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #925 Gepost op: 4-03-2022, 13:52:15 »
Uiteindelijk alles nog eens gelezen, gewogen en bekeken.

Everon zou de mol kunnen zijn, Kim op basis van alles op dit forum en toch ga ik voor Fresia  ::rofl:: ::rofl::

Maar dan meer op basis van weinig geld verdienen, rood bloempje in haar haar, masker pakken in de winkel en eigenlijk allemaal kleine dingen.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #926 Gepost op: 4-03-2022, 13:56:53 »
Eigenlijk is het heel simpel:

Als de maskerhint klopt, dan is Kim-Lian de mol (en als hij niet klopt, dan zijn wij met zijn allen heel erg benieuwd naar de verklaring hiervoor).

- Vrijwel de enige reden waarom Kim-Lian verdacht wordt is de maskerhint.
- Vrijwel de enige reden dat Fresia afgeschreven wordt als mol is "omdat de mol ontdekt moet worden".
- Vrijwel de enige reden dat Everon verdacht wordt is omdat hij (toevallig) gekozen werd door Glen en er daarom nog 5000 euro uit de pot gaat.

Als we al deze drie argumenten weglaten en dan nog een keer objectief gaan kijken, dan blijft er maar eentje over volgens mij.
Everon kan in de laatste aflevering 20.000,- uit de pot halen, hij verliest de pot (14.000), loopt naar het verkeerde adres (-1.000) en is de mol (-5.000). De winnaar krijgt een restschuld van 6.000,-. De rol van zijn leven, ik zie het niet gebeuren gelet op de reacties in niet de mol finalisten. Streep door Everon.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #927 Gepost op: 4-03-2022, 14:03:45 »
Agreed. Ik ben ook nog steeds in dubio tussen de twee dames. Kim-Lian ging ik verdenken door de bijbel-actie (en toen wist ik nog niet van de maskerhint). Maar eigenlijk heeft ze sindsdien weing écht verdachte dingen meer gedaan. Ik hou het nog steeds op haar (simpelweg omdat ik erg vasthoudend ben), maar mijn verstand zegt nu eigenlijk Fresia, en dat zou dan meteen wel eens de allerleukste mol ooit kunnen zijn. Dus stiekem hoop ik dat ik ongelijk ga krijgen morgen!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #928 Gepost op: 4-03-2022, 14:08:19 »
- Vrijwel de enige reden dat Everon verdacht wordt is omdat hij (toevallig) gekozen werd door Glen en er daarom nog 5000 euro uit de pot gaat.

 ???

Dit is oprecht nauwelijks een reden voor mij om Everon te verdenken. Hoe hij zich emotioneel positioneerde ja, maar dat hij daadwerkelijk de vrijstelling verdiende nee.

Veel opvallender vind ik het niet in beeld brengen van het vliegtuigje van Sahil als everon zwaait, noch het misgegooide etui. Ook kwam het geld niet in beeld toen hij het laatste aflevering pakte. En ik ben er van overtuigd dat hij de porto van kanaal heeft veranderd bij het Zwanenmeer. Dat is echt niet per ongeluk gebeurd.
Verder maamt het fotograveren van de boef hem verdacht. Waarom zou je dat als mol niet doen? Niemand kan je controleren.
Maar ook hoe hij de communicatiepositie verkreeg bij de jetski's was zo opvallend. Indekken alvoor de opdracht begonnen is. Dat de positie achteraf overbodig was, kon hij ook niet weten.

Al met al is hij mijn hoofdverdachte door het gedrag dat hij vertoond. En dat is combineerbaar met een heel aantal molacties dat we wel of niet zien.

En ook vind ik dat Kim en Fresia (vooral Kim) te vaak volledig onnodig geld hebben als ze alleen stonden. De enige opdracht waarbij ik Everon zou kunnen afstrepen was met de gouden ballonnen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #929 Gepost op: 4-03-2022, 14:13:40 »
En ook vind ik dat Kim en Fresia (vooral Kim) te vaak volledig onnodig geld hebben als ze alleen stonden. De enige opdracht waarbij ik Everon zou kunnen afstrepen was met de gouden ballonnen.
Everon heeft de unieke mogelijkheid om 20.000,- uit de pot te spelen, een negatieve pot te maken en laat dit na. De rol van zijn leven is aan hem voorbij gegaan. Hij loog niet in de eerste aflevering.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #930 Gepost op: 4-03-2022, 14:17:17 »
Kun je uitleggen hoe hij die 20.000 uit de pot had kunnen spelen? Er is mij kennelijk iets ontgaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #931 Gepost op: 4-03-2022, 14:17:27 »


Als we al deze drie argumenten weglaten en dan nog een keer objectief gaan kijken, dan blijft er maar eentje over volgens mij.

Er is nog geen mol...  ;)

Eens met Brtdm over het gedrag van Everon.
Fresia staat op 2 voor mij.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #932 Gepost op: 4-03-2022, 14:24:20 »
Eigenlijk is het heel simpel:

Als de maskerhint klopt, dan is Kim-Lian de mol (en als hij niet klopt, dan zijn wij met zijn allen heel erg benieuwd naar de verklaring hiervoor).

- Vrijwel de enige reden waarom Kim-Lian verdacht wordt is de maskerhint.
- Vrijwel de enige reden dat Fresia afgeschreven wordt als mol is "omdat de mol ontdekt moet worden".
- Vrijwel de enige reden dat Everon verdacht wordt is omdat hij (toevallig) gekozen werd door Glen en er daarom nog 5000 euro uit de pot gaat.

Als we al deze drie argumenten weglaten en dan nog een keer objectief gaan kijken, dan blijft er maar eentje over volgens mij.
Er zijn veel meer redenen om Everon te verdenken. Ik zou zeggen, lees het topic over hem. Geldt trouwens ook voor Kim.

De belangrijkste reden dat Fresia het niet kan zijn is dat het op basis van de verdenkingen bijna niet uit te leggen is.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #933 Gepost op: 4-03-2022, 14:24:59 »
Everon heeft de unieke mogelijkheid om 20.000,- uit de pot te spelen, een negatieve pot te maken en laat dit na.


"Er zijn wel regeltjes" zoals een oud mol (ik denk Jan) ooit zei die ook penningmeester was. Je mag best wat geld uit de pot kwijtraken. Maar in de finale en daarna is dat natuurlijk niet de bedoeling.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #934 Gepost op: 4-03-2022, 14:28:09 »
Kun je uitleggen hoe hij die 20.000 uit de pot had kunnen spelen? Er is mij kennelijk iets ontgaan.
Je verliest in de supermarkt de pot, die in je broekzak zit, hij is penningmeester, in de laatste opdracht zorg je dat je uitkomt bij het verkeerde huis, -1.000 en door opdracht 1.3 gaat er nog eens 5.000 uit de pot, bij elkaar 20.000 gone in 1 aflevering. Oke je bent ontdekt maar de andere mollen waren baby's.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #935 Gepost op: 4-03-2022, 14:30:02 »

"Er zijn wel regeltjes" zoals een oud mol (ik denk Jan) ooit zei die ook penningmeester was. Je mag best wat geld uit de pot kwijtraken. Maar in de finale en daarna is dat natuurlijk niet de bedoeling.
De mol heeft lak aan regels.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #936 Gepost op: 4-03-2022, 14:34:07 »
Als jij jezelf graag voor de gek houd, moet je zelf weten.


Niet het fragment wat ik bedoel, maar moeten we Jan (en genoeg andere mollen) dan nu ook een slechte mol gaan vinden?

http://www.youtube.com/watch?v=sY_Ri_oVV60&t=32m9s
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #937 Gepost op: 4-03-2022, 14:41:03 »
De pot met 14.000 met euro verduisteren zou je nog als grap kunnen doen maar niet echt met het doel dat geld weg te spelen.
Ik denk dat Rik dan zou melden 'Gelukkig voor de winnaar hebben wij de pot teruggevonden'.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #938 Gepost op: 4-03-2022, 15:00:16 »
Wat een verdeeldheid hier op het forum! En wat worden de eigen tunnels met hand en tand verdedigd!  ::oink::

Laten we gewoon nog een dagje wachten. En dan zien we wel wie er gelijk hadden.  ::bravo::

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #939 Gepost op: 4-03-2022, 15:05:17 »
Wat een verdeeldheid hier op het forum! En wat worden de eigen tunnels met hand en tand verdedigd!  ::oink::

Laten we gewoon nog een dagje wachten. En dan zien we wel wie er gelijk hadden.  ::bravo::

Mee eens, maar ik hou ook van deze gesprekken waar iedereen hun eigen mol heeft . 😉