Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 90821 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #960 Gepost op: 5-03-2022, 15:50:24 »
Het is Kim-Lian ::confettie::
...óf niet!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #961 Gepost op: 5-03-2022, 15:59:19 »
Er staat een interview in de AvroBode met Hila. Het interview eindigt met:

Voorheen wist je als afvaller pas bij de grote finale wie de winnaar en wie de mol is. Hoe is dat nu?
Hila:"Hetzelfde. Wij weten voor de grote ontknoping ook niets. We wisten wel wie de laatste paar spelers waren maar verder niks. Zelfs de finalisten weten nu nog niet wie de uiteindelijke winnaar zal zijn. Het wordt pas voor iedereen duidelijk tijdens de grote ontknoping op zaterdagavond.

Een tekstje bij TV deze week zaterdag:
"Het masker van de mol gaat eindelijk af. Hij of zij maakt zichzelf bekend op een gemaskerd bal in Albanië. Uiteraard wordt duidelijk hoe de mol het spel heeft tegengewerkt en welke hints naar de saboteur verwezen.

Ik had bovenstaande  quote uit de AvroBode meteen al gepost maar het desbetrefende topic sloeg meteen op hol afgelopen woensdag  ;D

Iedereen veel plezier vanavond!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #962 Gepost op: 5-03-2022, 16:03:01 »
Het is hetzelfde interview met exact dezelfde tekst:

Voorheen wist je als afvaller pas bij de grote finale wie de winnaar en wie de Mol is. Hoe is dat nu?

Hetzelfde. Wij weten voor de grote ontknoping ook niets. We wisten wel wie de laatste paar spelers waren, maar verder niks. Zelfs die finalisten weten nu nog niet wie de uiteindelijke winnaar zal zijn. Dus: wie is de Mol van 2022? Dat wordt pas voor iedereen duidelijk tijdens de grote ontknoping op zaterdagavond.”


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #963 Gepost op: 5-03-2022, 16:04:34 »
Dat laatste had ik kennelijk gemist. Dan is alles nog open.

Maar wel vreemd. Benieuwd wat er dan op dat bal gebeurt  ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #964 Gepost op: 5-03-2022, 16:07:33 »
Ik heb nog geprobeerd het te verduidelijken  ;)

We proberen het allemaal weer in te vullen maar als ik deze tekst juist interpreteer dan zien we een ontknoping die we wel vaker gezien hebben. Hila's antwoord is "Hetzelfde" ( zoals in voorgaande jaren dus) Ze spreekt in tegenwoordige tijd over de ontknoping en in de verleden tijd over wat ze weten.

De winnaar is wel vaker pas bekend gemaakt bij de ontknoping. In 2018 zat de verliezer verkeerd en dat gaf mooie beelden bij de ontknoping. Dat kan ook de reden zijn dat de ontknoping weer op deze manier gedaan wordt, de ontknoping wordt een verrassing. Dan kan Fresia de mol zijn of Fresia had de verkeerde mol.

Als Everon de mol is dan is er geen verassende ontknoping alleen is onduidelijk wie er gewonnen heeft.

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #965 Gepost op: 5-03-2022, 16:09:57 »
Er is een Telegraaf-artikel met de titel "Ontmaskering nabij: alle deelnemers weten wie de mol is", maar die zit voor mij achter een betaalmuur.  :-\\

https://www.telegraaf.nl/entertainment/106127229/ontmaskering-nabij-alle-deelnemers-weten-wie-de-mol-is


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #966 Gepost op: 5-03-2022, 16:12:30 »
Dan zijn we weer terug bij dat alleen de winnaar niet bekend is  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #967 Gepost op: 5-03-2022, 16:23:14 »
Klopt, zo stond het ook in het topic "voorbeschouwing op de ontknoping". Alleen Arno suggereerde te weten wie de Mol was in Boulevard maar dat neem ik met een korrel zout.

We wisten het ook al van Sahil, die met de Mol in de lift stond. Oeps  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #968 Gepost op: 5-03-2022, 16:31:59 »
Kun je uitleggen hoe hij die 20.000 uit de pot had kunnen spelen? Er is mij kennelijk iets ontgaan.
Je hebt het spel gewoon gewonnen als je nog penningmeester bent als mol in de finale. 0 euro in de pot, klaar, uit. Zo hard moet een mol het ook eens spelen, hoor. Gewoon alles uit het raam gooien, zoals Margriet het uit de trein gooide. Dat er winnaars mee weg gekomen zijn in het verleden wil niet zeggen dat het altijd goed moet blijven gaan. Nee, zeg ik: stelling nemen! Roof die mol het penningmeesterschap af!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #969 Gepost op: 5-03-2022, 16:56:56 »
De dood of de gladiolen. Ik blijf bij mijn eerste verdachte: Kim-Lian. Maar ik ben nog nooit zo in twijfel geweest zo vlak voor een ontknoping  ::oink::

Zo veel zin in vanavond  ::bravo:: ::bravo::

EDIT: Ik zit alleen ermee in mijn maag dat ze vorige week in de montage de reactie van Everon lieten zien na de derde opdracht ("Goed gespeeld Kim-Lian"). Zouden ze dat in de montage laten zitten over de echte mol?
Arghhh, twijfel...
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 17:05:15 door Lama1997 »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #970 Gepost op: 5-03-2022, 17:00:45 »
FTM + gedrag (fanatieke kandidaat uithangen) + molacties = Fresia.

Overal afgeschoten worden (lasergame, supermarkt) en in de villa ook weer geen geld weten mee te nemen door het zoveelste alarm te laten afgaan. Hoe zij b.v. in aflevering 9 ook weer iedereen beet had door Bridge Agent erdoor te drukken (wat de foute persoon was) is tekenend voor wat ze aan het doen is al afleveringen lang. Vervolgens dan nog even fanatiek naar de foute persoon zoeken met de -1000, hilarisch. ::rofl::
 
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #971 Gepost op: 5-03-2022, 17:05:03 »
Ja ze zeggen dat Fresia het is, hier in de pool en ook landelijk. Maar volgens mij is het heel simpel: Fresia is afgeschreven want geen kandidaat zit op haar. Is ze het wel dan zinken wij met deze theorie naar de spelonken waar alle kandidaten liggen, dus zo slecht is dat niet ::rofl::

Everon streep ik omdat hij penningmeester is. Hij zou zich als mol niet als halve kandidaat gedragen dus als hij echt de mol is dan heeft de pot straks 0 euro. Ook dan is het zo slecht dus niet voor ons anti-ers ::rofl::

Wat er ook gebeurt, de mol is een wensmol ::bravo:: ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #972 Gepost op: 5-03-2022, 18:22:43 »
Ik blijf bij Fresia! Veel plezier allemaal vanavond met de aflevering! ::ok::

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #973 Gepost op: 5-03-2022, 18:28:03 »
Erg moeilijk dit jaar! Fresia zou kunnen, en zou geweldig zijn als ze zo onder de radar is gebleven, met toch een aantal molse acties. Everon heb ik een beetje een blinde vlek voor gehad, omdat ik, mocht hij de mol zijn, zijn tactiek van overacten en emotionele kandidaat wat minder leuk vind. Maar afgelopen week toch een soort onbestemd gevoel gekregen dat hij het wel eens zou kunnen zijn.
Ik blijf toch bij Kim-Lian. Hoewel een aantal gekke acties als ze de mol is, maar het lukt me niet om de maskerhint te negeren, en ik heb in discussies in mn omgeving altijd verkondigd dat ik héél erg op Kim zit, dus daar blijf ik toch maar bij ;D ;D
Hoe dan ook, een geslaagd seizoen! ::bravo::

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #974 Gepost op: 5-03-2022, 18:37:30 »
Everon. Kleine kans op Fresia. Maar zeker geen Kim-Lian

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #975 Gepost op: 5-03-2022, 18:41:44 »
Mijn schot-voor-de-boeg mol was Everon, maar vanaf afl. 2 Kim-Lian.
De laatste weken wel getwijfeld of het niet toch Everon was... Afl. 9 op de valreep voor de tweede keer gezien, en ik blijf bij Kim.

Ik zou het super vinden als het toch Everon is en al helemaal fantastisch als Fresia het blijkt te zijn. Dus dit wordt hoe dan ook een geslaagde avond! Veel plezier allemaal straks! ::joehoe::

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #976 Gepost op: 5-03-2022, 18:49:18 »
Kim-Lian it is. Mocht er een wonder gebeuren en de door de kandidaten onverdachte Fresia het zijn zou ik dat geweldig vinden, maar ik kan het me bijna niet voorstellen.
Everon is het echt niet.

Verder wil ik de makers echt een compliment geven voor dit seizoen. Het is volgens mij nooit eerder voorgekomen dat het vlak voor de ontknoping nog zo verdeeld is. Meestal was één van de finalisten wel duidelijk uitgesloten of waren er voor de ontknoping nog maar 2 over. Knap dat ze dat zo hebben weten te monteren ::ok::

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #977 Gepost op: 5-03-2022, 19:07:38 »
 ::bravo:: Heel veel plezier vanavond, mollootjes!  ::bravo::

Ik ben bij KL gebleven (voor m’n poules in de app), maar wat twijfel ik enorm. Vooral Fresia geeft me in terugblik, veel aha-erlebnissen.

Ik ben overigens heel benieuwd als
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
het niet is, hoe het
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
verklaart gaat worden!

 :-*
Laten we jabberen.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #978 Gepost op: 5-03-2022, 19:20:14 »
Everon streep ik omdat hij penningmeester is. Hij zou zich als mol niet als halve kandidaat gedragen dus als hij echt de mol is dan heeft de pot straks 0 euro. Ook dan is het zo slecht dus niet voor ons anti-ers ::rofl::

Op mijn vraag aan de meer ervaren molloten hierover in dit topic kreeg ik te horen dat o.a. Jan, Kees en Margriet ook penningmeester zijn geweest, dus dit is geen goed argument om Everon af te strepen.

Na vele wisselingen tussen Everon en Fresia ben ik weer bij Everon terechtgekomen. Kim en Fresia kunnen het op basis van de verdenkingen haast niet zijn, hoewel ik Kim wel de leukste mol zou vinden.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2022, 19:22:30 door Delightz »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #979 Gepost op: 5-03-2022, 19:24:40 »
Aardig seizoen maar boeit mij voor het eerst eigenlijk helemaal niet wie de mol is. Ik hoop op wat leuke acties en een mooie aflevering.

Veel plezier allemaal ::bravo::