Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 89465 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
[Poll] Wie is de Mol?
« Gepost op: 29-08-2021, 13:34:35 »
Eerder dan verwacht: DE poll! 8)
« Laatst bewerkt op: 1-01-2022, 19:35:06 door Heinz »

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM 22] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #1 Gepost op: 29-08-2021, 13:40:36 »
Dan toch Kim.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [WIDM 22] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #2 Gepost op: 29-08-2021, 13:41:25 »
Op basis van de livestream: Laetitia  ::jaja::

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #3 Gepost op: 29-08-2021, 13:41:51 »
Ik heb opgegeven wie ik het meest verdacht vond op basis van de toespraken en dat was Fresia. Op basis van de masker-hint zou ik een andere naam invullen.
Graven, graven, graven...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #4 Gepost op: 29-08-2021, 13:43:56 »
Hmmmmmm 2 blondines. Ik denk dat het iets met 2 is. 2022. 2 ogen. WIDM 22. Dan ga ik eens voor Kim-Lian, de blondine met 2 namen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [WIDM 22] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #5 Gepost op: 29-08-2021, 13:45:17 »
Laetitia! ::bravo::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [WIDM 22] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #6 Gepost op: 29-08-2021, 13:47:08 »
Toch maar Laetitia ipv Welmoed obv de de toespraak

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM 22] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #7 Gepost op: 29-08-2021, 14:15:36 »
Ik wil elke naam noemen. Maar ik vind  de argumentatie van Lo: "2 ogen" doorslaggevend.

Kim Lian, dus.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [WIDM 22] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #8 Gepost op: 29-08-2021, 14:17:22 »
Vond Hila rustig, opvallend rustig. En dat in deze chaotische opening. Ze zat er ontspannen bij. Rik hield haar ook maar even kort op de korrel. En daarna die overgang van vragen aan Hila naar vragen aan Kim-Lian vond ik vreemd. Kim-Lian was nml. best wel druk in woord en gebaar. Dat accentueerde die rust nog eens en de onrust bij Kim-Lian.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #9 Gepost op: 29-08-2021, 14:31:30 »
de argumentatie van Lo: "2
Ik heb wellicht wat bias aangezien mijn naam 2 letters heeft......  ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 22] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #10 Gepost op: 29-08-2021, 14:32:28 »
Ik hou het nog even open, maar het viel me op dat er in de groep werd getwijfeld aan Kims verhaal ....dat ze te laat was om een tentje met iemand te delen. En hoe ze die koude, bijna slapeloze nacht op een berg gebruikte om onschuldig te lijken was ook apart 

Nee... ze niet werd gespaard door Rik. Is ook weer zo. En 2 kandidaten aanwijzen als verdacht en zeggen waarom ....als je zelf precies net zo doet, was niet slim als mol. Maar misschien had ze die reacties niet verwacht. Dacht ze dat ze subtieler was. Toch maar eens terugkijken zo.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #11 Gepost op: 29-08-2021, 14:36:05 »
Hila, Arno, Hila, Arno, ...Hila
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #12 Gepost op: 29-08-2021, 16:18:20 »
Na herbekijken viel op dat Rik drie keer van Hila naar Kim-Lian is gesprongen met zijn vragen. Maar een vaste interview volgorde heb ik niet gemerkt. Twee keer voor het stemmen en ook na het stemmen weer die volgorde. Waarom zou ie dat doen? Aanloopje, Afloopje, omloopje?

En een mol die de eerste aflevering als enige apart slaapt, dat valt toch op?

Hila had mede gezorgd voor de jokers; die daarna a 200 euro afgekocht konden worden. Kijk mij eens goed bezig zijn. En meteen al vertrouwen van de groep, want penningmeester.

Everon beschuldigde Kim-Lian ervan dat ze alleen sliep en zette haar in de schijnwerpers.
Molpuntje voor Everon.

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #13 Gepost op: 29-08-2021, 16:40:32 »
Kim Lian. Omdat ze de vragen herhaalde en zo wat meer tijd nam om een antwoord te bedenken. Echt iets wat je van tevoren kunt bedenken als tactiek. De mol wist de opdracht natuurlijk!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #14 Gepost op: 29-08-2021, 17:47:10 »
Hila had mede gezorgd voor de jokers; die daarna a 200 euro afgekocht konden worden. Kijk mij eens goed bezig zijn. En meteen al vertrouwen van de groep, want penningmeester.
Dit was voor mij de reden om Hila voorgoed af te strepen. Penningmeester bij de eerste aflevering? Geen mol. Buiten dat, de strategie van de mol in deze eerste aflevering zal zijn om vooral die eerste opdrachten goed te laten verlopen, althans zelf geen 200-jes uit de pot te laten snoepen. Immers weet de mol dat die avond er -5000 of +5000 te behalen valt. Dan wil je er niet verdacht uitzien!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #15 Gepost op: 29-08-2021, 20:27:00 »
Als dat de strategie van de mol is, dan is Welmoed het beste bezig met: stem niet op mij, want op mijn gezicht valt alles af te lezen, dus ik kan de mol niet zijn. Zij wilde per se niet verdacht zijn, daarbij vergeleken is de rest veel minder met deze strategie bezig.

Hila wint vertrouwen en dat maakt je ook minder verdacht.

Als mol moet je het voor mekaar krijgen om  de minst verdachte persoon te zijn. Om dat te bereiken zul je in the picture komen (opvallen) door acties gericht op het zo min mogelijk mollig over te komen. Dat doe je als mol door zo kandidaats mogelijk het spel te spelen. Jokers pakken om te overleven. En dan blijk je die ook nog te kunnen verkopen.
Lijkt me een prima molstrategie. Die blijkbaar werkt want penningmeester zijn komt in de buurt van minst verdacht zijn. Het penningmeesterschap niet als doel maar als graadmeter "hoe onverdacht ben ik"
« Laatst bewerkt op: 29-08-2021, 20:51:08 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #16 Gepost op: 30-08-2021, 10:41:08 »
Als de mol een vrijstelling wist te bemachtigen ging er 5000 uit de pot. Je kan dus als mol ook gekozen worden door degene die door ons het minst verdacht werd. Wie zou je kiezen?
En zijn er op voorhand al zeer onverdachte personen bij wie de mol zich al "ingelikt" heeft, door bij een opdracht samen in een groepje te zitten? En zo ook in beeld te komen voor de tweede vrijstelling, door onzekerheid te spelen (en dus hulp echt nodig te hebben) of door voor zekerheid (jokers)  te zorgen?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #17 Gepost op: 30-08-2021, 10:56:30 »
Als de mol een vrijstelling wist te bemachtigen ging er 5000 uit de pot. Je kan dus als mol ook gekozen worden door degene die door ons het minst verdacht werd. Wie zou je kiezen?
En zijn er op voorhand al zeer onverdachte personen bij wie de mol zich al "ingelikt" heeft, door bij een opdracht samen in een groepje te zitten? En zo ook in beeld te komen voor de tweede vrijstelling, door onzekerheid te spelen (en dus hulp echt nodig te hebben) of door voor zekerheid (jokers)  te zorgen?
Ik denk dat je het als mol allebei zou doen. Want je wil niet als meest verdacht worden gezien.

Dat inlikken heeft Laetitia dus al gedaan (als Everon de mol niet is). Die had haar sowieso gekozen, denk ik.   

Daar alweer een vet minpunt voor Kim die alleen in een tentje ging slapen. Alweer onmols.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #18 Gepost op: 30-08-2021, 11:31:05 »
Kim Lian. Omdat ze de vragen herhaalde en zo wat meer tijd nam om een antwoord te bedenken. Echt iets wat je van tevoren kunt bedenken als tactiek. De mol wist de opdracht natuurlijk!
De vraag herhalen is een standaard truc om bedenktijd te winnen voor het antwoord. Daar heb je geen voorkennis voor nodig, lijkt me.
Als Mol weet je dat je met z'n tweeën in een tent zal moeten slapen. Zou die als enige willen overblijven zonder maatje?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #19 Gepost op: 31-08-2021, 14:20:19 »
Everon lijkt me een goeie als Mol.