Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 90863 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #860 Gepost op: 1-03-2022, 12:37:40 »
Mooi geknutseld die letters Lo. Ik heb het overgenomen voor mijn "terugblik finalisten". :P

Offline Its Me 2000

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #861 Gepost op: 1-03-2022, 13:40:47 »
Wat ik alleen niet begrijp,  als Kim-Lian de mol is..hoe is Fresia dan in hemelsnaam in de finale gekomen als ze ( voor zover we kunnen horen in haar biechten) al heel lang gaat voor Everon als mol. Ze kan niet zoveel vragen per ongeluk goed hebben. Mol is man/vrouw is al fout. Ook het feit dat Kim-Lian en Everon niet vaak in hetzelfde groepje zaten met een opdracht,  dus een vraag daarover kun je ook niet per ongeluk goed hebben. Aan de andere kant zou Everon nog wat per ongeluk vragen goed kunnen hebben als hij voor Kim-Lian kiest. ( vrouw/vrouw en een aantal opdrachten duo Kim-Lian en Fresia)
Hetzelfde geldt ook voor Kim-Lian. Zij kiest Everon maar stel dat Fresia de mol is dan heeft zij nog een paar per ongeluk vragen goed beantwoord omdat duo Fresia-Everon een aantal opdrachten samen hebben gedaan.
 Voor mij dus eigenlijk allemaal onduidelijk. Hellup

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #862 Gepost op: 1-03-2022, 13:59:30 »
Omdat Fresia een vrijstelling had.

Hmmmmmm misschien nog beter in Oekrainse kleuren ::regenboog::

Kim-Lian

« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 14:01:31 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Its Me 2000

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #863 Gepost op: 1-03-2022, 14:46:59 »
Ja maar niet alle afleveringen

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #864 Gepost op: 1-03-2022, 19:05:03 »
Als Everon de mol is, heeft hij veel meer gedaan dan alleen aflevering 1. Denk aan het lasergamen, ik acht het aannemlijk dat hij een medekandidaat heeft afgeschoten (we hebben immers weinig gezien van zijn groepje), de verwisselingstruc van de schilderijen + de rode bank, het niet gevonden zakje met de aanwijzing voor de sleutel (want was het wel Fresia die slecht gooide of wilde Everon het zakje niet vinden), De boef fotograferen + een verkeerde foto, de niet werkende porto, de foto van de birdwatcher verduisteren. Indien hij de mol is, zouden dit zomaar allemaal molacties kunnen zijn. Beetje jammer om dat allemaal maar zomaar af te schrijven als saai.

Hij is gewoon saai vaak verkeerde mol positie en word snel boos gezien de actie met Thomas. Mol onwaardig.  Wel grappig dat je jou mol Everon verdedigd maar Fresia niet.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #865 Gepost op: 1-03-2022, 19:17:56 »
Ik zie nu al vaak langskomen dat je Everon een saaie mol vindt, zou je die conclusie niet nog minimaal uitstellen tot na de komende aflevering? Als hij de mol is, zul je dan immers pas de meeste acties zien.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #866 Gepost op: 1-03-2022, 19:54:22 »
Kortom: vlak voor de ontknoping toch de switch naar Everon.
Voor het eerst niet dat ik echt zeker ben vlak voor de ontknoping. Lastig dit jaar hoor!

Verdenkingen na aflevering 9
Verdacht: Everon
Twijfel: Fresia, Kim-Lian
Onverdacht:

Verdenkingen na aflevering 8
Verdacht: Kim-Lian
Twijfel: Everon
Onverdacht: Thomas, Fresia

Verdenkingen na aflevering 7
Verdacht: Kim-Lian, Everon
Twijfel: Fresia
Onverdacht: Thomas, Laetitia

Verdenkingen na aflevering 6
Verdacht: Kim-Lian, Fresia (tunnelvisie is minder geworden)
Twijfel: Everon
Onverdacht: Thomas, Laetitia, Sahil

Verdenkingen na aflevering 5
Verdacht: Kim-Lian
Twijfel: Fresia, Everon
Onverdacht: Thomas, Laetitia, Sahil, Hila

Verdenkingen na aflevering 4
Verdacht: Kim-Lian (eerste tekenen van tunnelvisie zijn aanwezig)
Twijfel: Fresia, Sahil
Onverdacht: Thomas, Everon, Laetitia, Hila, Arno

Verdenkingen na aflevering 3
Verdacht: Kim-Lian, Fresia
Twijfel: Sahil, Laetitia
Onverdacht: Thomas, Everon, Arno, Hila, Welmoed

Verdenkingen na aflevering 2
Verdacht: Kim-Lian, Fresia, Glen
Twijfel: Laetitia, Welmoed, Thomas
Onverdacht: Hila, Arno, Sahil, Everon

Verdenkingen na aflevering 1
Verdacht: Glen, Fresia, Laetitia, Kim-Lian
Twijfel: Thomas, Everon
Onverdacht: Hila, Welmoed, Arno, Sahil, Suzanne

Schot voor de boeg: Verdenkingen voor aflevering 1
Laetitia, Everon, Thomas, Fresia

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #867 Gepost op: 1-03-2022, 20:06:56 »
Everon heeft Fresia net ingehaald in deze poll, Yes!  ::rofl::

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #868 Gepost op: 1-03-2022, 20:13:38 »
Everon heeft Fresia net ingehaald in deze poll, Yes!  ::rofl::

Everon verdenkers die snel een nieuw account maken.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #869 Gepost op: 1-03-2022, 20:28:32 »
Hij is gewoon saai vaak verkeerde mol positie en word snel boos gezien de actie met Thomas. Mol onwaardig.  Wel grappig dat je jou mol Everon verdedigd maar Fresia niet.

Makkelijk hoor om mee zo aan te vallen, maar had het dan even goed uitgezocht. ik heb Fresia zeker wel verdedigd, meer dan eens zelfs. Alleen KL niet, dat is mijn anti-tunnel dit jaar. Ik zie gewoon geen mol in haar.
Ik heb dit jaar op 3 mensen punten ingezet in de app. Begonnen met Everon en Kim (niet omdat ik Kim verdacht, maar ik vermoedde dat ze ver zou komen). Een keer alles op Fresia, iets met een vrijstelling. Daarna gespreid over Everon en Fresia en nu al een paar weken alles op Everon, maar ik kan me best voorstellen dat Fresia het is.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #870 Gepost op: 1-03-2022, 22:23:04 »
De Mol is Everon. Veel molacties, een speeltactiek, de finaleopstelling die klopt. Het enige wat me doet twijfelen is dat ik er altijd vanuit ging dat dit forum het goed heeft tegen het einde, maar ik zou nog eerder Fresia als Mol zien dan Kim-Lian. En in geval van Fresia kan ik niet geloven dat ze onverdacht zou blijven, dus Everon is de enige optie. En dat is een prima geslaagde Mol.

En als ik het mis heb dan speelt er een scenario waarin de Mol niet wordt ontmaskerd of waarin kijkers gaan rebelleren tegen de masker-hint, dus dat wordt dan ook nog vermakelijk.  ::wijn::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #871 Gepost op: 1-03-2022, 23:02:00 »
Helemaal eens met Chardo.  ::jaja::

En rubes, check gerust het Everon-topic. Daar staan alle aanwijzingen - met dank aan Talpavenator  ::bravo:: en andere Everon-verdenkers trouwens ook - op een rij.

En is Everon niet de mol, dan laat ik mij graag verrassen door Fresia  ::oink:: En voor mij is het ook prima als Kim-Lian de mol is.  ::ok::

(maar ja, het is Everon, denk ik  ::rofl:: )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #872 Gepost op: 2-03-2022, 00:40:20 »
Tunneltelevisie, wij denken nog steeds hetzelfde.
Als Fresia het is, denk ik dat ik al wel een aantal molacties kan opnoemen, maar bij Kim heb ik dat nog steeds niet.
Het hopeloos verdacht gemonteerde modderbad een molactie? Gaat er bij mij niet in.
Fresia die het zakje net naast Everons bereik gooit, daar geloof ik dan weer wel in (al vermoed ik dan Everon het niet kon/wilde vinden).
Fresia die zich snel laat afschieten bij het lasergamen. Geloof ik ook wel.
Fresia die anderen verdacht maakt, terwijl ze zelf vooral actief doet in plaats van actief zijn. Past ook prima bij een mol.
Fresia die het minste geld ophaalt. Is een feit.
Of Everon die pas één keer geld heeft gepakt (afgelopen) aflevering als niemand hem in de gaten kon houden.
Voor mij zijn de molacties meer aan Everon te linken dan aan Fresia, maar we zullen het zien zaterdag.
Maar Kim zie ik zoveel geld pakken wanneer het niet nodig is. Af en toe, snap ik, maar bij haar is het te veel.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #873 Gepost op: 2-03-2022, 01:02:01 »
Everon verdenkers die snel een nieuw account maken.

Nou nou, toppunt van zure reactie.

Ik ben het met Tunneltelevisie en Talpavenator eens: mocht toch Fresia de mol zijn: chapeau. En is het toch Kim, dan ben ik licht teleurgesteld. Niet dat Kim er iets aan kan doen, maar ja, die hint.

Toch denk ik dat het Everon is.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #874 Gepost op: 2-03-2022, 01:11:46 »
Nog een medestander  ::bravo::
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #875 Gepost op: 2-03-2022, 01:15:42 »
Mol: Kim
Winnaar: Everon
Verliezer: Fresia

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #876 Gepost op: 2-03-2022, 01:15:45 »
Ik begon met Kim Lian. Gek gedrag, de nodige aanwijzingen (tarotkaarten die hinten naar het gemaskerde bal) Maar het voelt als te makkelijk aan. Al kan ik het prima hebben want dan is ze in mijn ogen een Yvon / Jan type mol die juist meer mijn voorkeur geniet.

Ik zou Fresia mooier vinden. Laat maar eens de finalisten er naast zitten, dat wordt een Regina reactie x10. Fresia haar Mollie/Millie moment en afwezigheid van boot nr 17 terwijl we die wel zien bij Everon en Kim Lian gaf bij mij de doorslag. Als het Everon is dan laat ik me verrassen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #877 Gepost op: 2-03-2022, 11:40:47 »
Als het Everon is dan laat ik me verrassen.

Ik mij eerder verassen.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #878 Gepost op: 2-03-2022, 11:45:37 »
Ik zou Fresia mooier vinden. Laat maar eens de finalisten er naast zitten, dat wordt een Regina reactie x10. Fresia haar Mollie/Millie moment en afwezigheid van boot nr 17 terwijl we die wel zien bij Everon en Kim Lian gaf bij mij de doorslag.

Dat zie ik ook als een kantelmoment waar je volgens mij niet omheen kan. Ze hadden er net zo goed voor kunnen kiezen om ook bij Fresia de blauwe boot in beeld te brengen, maar dan met een figurant. Dat ze dit wel bewust niet hebben gedaan, moet wel een betekenis hebben, net als het getoeter en het beeld van de zwaaiende man.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #879 Gepost op: 2-03-2022, 12:21:37 »
Nou nou, toppunt van zure reactie.

Ik ben het met Tunneltelevisie en Talpavenator eens: mocht toch Fresia de mol zijn: chapeau. En is het toch Kim, dan ben ik licht teleurgesteld. Niet dat Kim er iets aan kan doen, maar ja, die hint.

Toch denk ik dat het Everon is.

Ja eens: zonder de sterke hint(s) had  ik Kim-Lian helemaal afgeschreven als mol. Maar kijk je naar gedrag (met Welmoed 1500 verdienen/niet voorkomen dat er voor die 1500 wordt gekozen, een gedemotiveerde Everon en Thomas aanmoedigen om toch de zware adelaar verder te dragen met +2000 tot gevolg, meer geld dan Everon binnenbrengen in de kamers, waar je makkelijk geld kunt verduisteren, een step in elkaar zetten en netje op tijd naar binnenrijden, +500), dan kan ik niet anders dan haar wegstrepen als mol. Neemt niet weg dat ik haar best kan zien als een leuke en goede mol (ze heeft genoeg dingen gedaan die verdacht zijn), maar is ze vooral te ontmaskeren door de aanwijzingen. Ik geloof daar niet in en ik zou dat ook niet zo leuk vinden, geloof ik (niet om KL, maar inderdaad: wat de makers dan hebben gedaan).

Bij Fresia zie ik het wel voor me; zij heeft in mijn ogen meer verdachte dingen gedaan dan Kim-Lian. Daar is inderdaad wel een goede lijst van te maken en het zou superleuk zijn dat de mol totaal onverdacht is gebleven.

Dus ook eens met Talpavenator.  ;D
« Laatst bewerkt op: 2-03-2022, 12:41:45 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)