Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70165 keer)

Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #160 Gepost op: 5-02-2022, 00:28:51 »
Vogel?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #161 Gepost op: 5-02-2022, 00:29:24 »

De 1500 van Kim-Lian en Welmoed ( we weten nog steeds niet wat daar besproken is) wordt teniet gedaan door het kopen van de zwarte vrijstelling door Hila. Als Kim-Lian de mol is kan ze een teken gehad hebben  van de productie dat de ZV is gekocht. Daarnaast konden de kandidaten op afstand zien wat Rik aan Hila gaf.

Die 1500 deden ze samen, dat zeg ik ook  :D , maar als je de mol bent wil je zo'n scenario natuurlijk wel voorkomen. Lijkt mij. Dan is 1500 binnenhalen (weliswaar samen met Welmoed en we weten inderdaad niet hoe en wat, maar toch), omdat Hila er al 1500 uit heeft gehaald net zo goed 'makkelijk'. En eigenlijk vind ik dat ook niet goed te praten. Als mol doe je er alles aan om geen geld binnen te halen (en daarbij onverdacht te blijven), ongeacht wat anderen doen. En ja, kans is dat Welmoed de voorzet gaf, maar het is meer geld dan wat Everon met de ballonnen heeft binnengeharkt. En van Hila ook wel logisch dat ze de ZV kocht, dat zou bijna iedere kandidaat doen.

En Everon doet wat mij betreft genoeg verdachte dingen, het gaat niet alleen om de eerste aflevering. Kan Kim-Lian de mol zijn? Zeker wel, denk ik. Maar voor mij slaat die balans nu meer uit naar Everon.


Vraag mij alleen nog af wat Everon met vogels heeft.

In de code die ze moesten achterhalen, ging het ook al over pelikanen en eenden.
Eigenlijk geloof ik niet zo in hints, maar toch...  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 00:34:39 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #162 Gepost op: 5-02-2022, 00:44:56 »
Vogel?
Deze had ik niet gemist hoor. Toen Margriet de MOl was zagen wij heel veel bloemen.
Hetzelfde met vissen bij Susan. Het kan dus best dat dit shirt één van de vele aanwijzingen is naar Everon, ook gezien de vele vogels die voorbij komen.
Maar ik hoop dat dit te makkelijk blijkt te zijn, daarom vroeg ik mij af of het misschien iets met vliegtuigen te maken zou kunnen hebben.

Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #163 Gepost op: 5-02-2022, 00:58:28 »
Deze had ik niet gemist hoor. Toen Margriet de MOl was zagen wij heel veel bloemen.
Hetzelfde met vissen bij Susan. Het kan dus best dat dit shirt één van de vele aanwijzingen is naar Everon, ook gezien de vele vogels die voorbij komen.
Maar ik hoop dat dit te makkelijk blijkt te zijn, daarom vroeg ik mij af of het misschien iets met vliegtuigen te maken zou kunnen hebben.

OK, maar waarom zoek je specifiek naar vliegtuigen?




Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #164 Gepost op: 5-02-2022, 01:00:01 »
Als groot vogel-liefhebber vind ik het eigenlijk wel meevallen met die vogels. Dat shirt is natuurlijk wel heel duidelijk.
Maar wisten jullie dat er veel Pelikanen in het natuurgebied van die opdracht leven?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #165 Gepost op: 5-02-2022, 10:15:11 »
Nee, niet specifiek naar vliegtuigen. We zien veel verschillende vogelsoorten en ook nog gliders. Vliegen > lucht  > brainstormen, misschien heeft het iets te maken met vliegtuigen of parachutisten. Ik zoek naar een aanwijzing mbt vliegen.Maar ik kan nog niets vinden om Everon in verband te brengen met vogels, behalve zijn shirt, of vliegen. Zal wel te vergeefs zijn.

Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #166 Gepost op: 5-02-2022, 11:41:06 »
Nee, niet specifiek naar vliegtuigen. We zien veel verschillende vogelsoorten en ook nog gliders. Vliegen > lucht  > brainstormen, misschien heeft het iets te maken met vliegtuigen of parachutisten. Ik zoek naar een aanwijzing mbt vliegen.Maar ik kan nog niets vinden om Everon in verband te brengen met vogels, behalve zijn shirt, of vliegen. Zal wel te vergeefs zijn.

Als je gaat zoeken vanuit je tunnel vind je het meestal niet. Of je vind juist waar je niet naar zocht.

Bv. vliegen + vogels = KLM > Kim-Lian van der Meij.





Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #167 Gepost op: 5-02-2022, 11:42:54 »
Dat klopt, als je op zoek gaat naar hints/associaties kan je met wat creativiteit altijd wel wat vinden.

Graag dit vooral voortzetten in het hints-topic. Dan kunnen we in dit topic verder over (on)molse acties en gedragingen van Everon. :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #168 Gepost op: 5-02-2022, 11:54:48 »
Die 1500 deden ze samen, dat zeg ik ook  :D , maar als je de mol bent wil je zo'n scenario natuurlijk wel voorkomen. Als mol doe je er alles aan om geen geld binnen te halen (en daarbij onverdacht te blijven), ongeacht wat anderen doen.

Dit vind ik altijd zo'n misverstand. De mol wordt iedere opdracht onder een vergrootglas gelegd maar een mol kan niet alles voorkomen en moet soms gewoon geld binnen brengen. Soms zijn kandidaten heel goed bezig in een opdracht  zoals Tijdsbeeld en lukt die gewoon. Als Everon de mol is heeft hij dit ook niet kunnen voorkomen.

En Everon doet wat mij betreft genoeg verdachte dingen, het gaat niet alleen om de eerste aflevering. Kan Kim-Lian de mol zijn? Zeker wel, denk ik. Maar voor mij slaat die balans nu meer uit naar Everon.

Ik houd Everon ook in de gaten maar voor mij slaat de balans meer uit naar Kim. Naar mijn idee wordt Everon in de edit verdacht neergezet zoals het shot waar hij bij aftroeven alleen bij de opdracht met de touwen staat. Of bij uit de lucht gegrepen waar we hem alleen zien zwaaien en het opzichtige gedoe met de porto bij Zwanenmeer. Waarom zou je dat als mol doen? Iedereen ziet en weet dat het bij dit duo misgaat.

Verder  begrijp ik niets van zijn houding richting  Thomas bij  vakbondje, als mol was dit totaal niet nodig. Bovendien blijkt uit het nagesprek in de bus dat Everon zijn act al had ingezet in bet bijzijn van de andere kandidaten. Fresia zei er dit over:" Maar jij zegt, terwijl je daar heen loopt: wij zijn niet oké samen.Hij weet dat jij hem niet vertrouwt."
Everon speelt een spelletje maar doet hij dit als kandidaat of mol?

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #169 Gepost op: 5-02-2022, 12:15:31 »
Verder  begrijp ik niets van zijn houding richting  Thomas bij  vakbondje, als mol was dit totaal niet nodig. Bovendien blijkt uit het nagesprek in de bus dat Everon zijn act al had ingezet in bet bijzijn van de andere kandidaten. Fresia zei er dit over:" Maar jij zegt, terwijl je daar heen loopt: wij zijn niet oké samen.Hij weet dat jij hem niet vertrouwt."
Everon speelt een spelletje maar doet hij dit als kandidaat of mol?

Ik zou dit als kandidaat zijnde een ontzettend domme actie vinden. Zo zorg je juist dat iemand voor zichzelf gaat. Als mol zijnde, is het ook vreemd hoor

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #170 Gepost op: 5-02-2022, 12:22:55 »
Regelmatig lees ik her en der dat gedrag van Everon  wordt goedgepraat omdat er toch 5000 euro uit de pot gaat als hij de mol is. 5000 euro uit de pot is héél veel geld. Mocht Everon de mol zijn dan vind ik het knap dat hij de vrijsteling bemachtigd heeft  door zich de eerste avond zielig voor te doen maar -5000 aan het begin van de serie geeft hem kennelijk ook een vrijbrief om  verder achter over leunen want zoveel zie ik hem niet doen.
Mwhaa....

De 1500 van Kim-Lian en Welmoed ( we weten nog steeds niet wat daar besproken is) wordt teniet gedaan door het kopen van de zwarte vrijstelling door Hila. Als Kim-Lian de mol is kan ze een teken gehad hebben  van de productie dat de ZV is gekocht. Daarnaast konden de kandidaten op afstand zien wat Rik aan Hila gaf.
Eens dat het geen excuus mag zijn voor een mol om geld te verdienen.

Die 1500 die Kim-Lian mede verdient is dan toch net zo "mwhaa"? Die +1500/-1500 zijn niet afhankelijk van elkaar. Het is niet alsof Kim-Lian het met het verdienen van 1500 euro meer of minder waarschijnlijk maakt dat Hila een grotere kand op de zwarte vrijstelling koopt.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #171 Gepost op: 5-02-2022, 12:40:13 »
Verder  begrijp ik niets van zijn houding richting  Thomas bij  vakbondje, als mol was dit totaal niet nodig. Bovendien blijkt uit het nagesprek in de bus dat Everon zijn act al had ingezet in bet bijzijn van de andere kandidaten. Fresia zei er dit over:" Maar jij zegt, terwijl je daar heen loopt: wij zijn niet oké samen.Hij weet dat jij hem niet vertrouwt."
Everon speelt een spelletje maar doet hij dit als kandidaat of mol?
Op Thomas heeft het blijkbaar geen invloed, want hij verdenkt Everon niet en zegt in de bus dat hij Everon als kandidaat ziet. Zou dit Thomas dan verdachter maken? Hopelijk komt er vanavond meer duidelijkheid.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #172 Gepost op: 5-02-2022, 13:15:38 »
Dit vind ik altijd zo'n misverstand. De mol wordt iedere opdracht onder een vergrootglas gelegd maar een mol kan niet alles voorkomen en moet soms gewoon geld binnen brengen. Soms zijn kandidaten heel goed bezig in een opdracht  zoals Tijdsbeeld en lukt die gewoon. Als Everon de mol is heeft hij dit ook niet kunnen voorkomen.


Dat ook hoor. Als Welmoed heel stellig was met geld verdienen, kun je misschien als mol dat niet helemaal tegengaan. Maar toch blijf ik het veel vinden. En ik ben heel blij met zo'n opdracht als Tijdsbeeld, waar het de groep gewoon lukt.  ::ok:: Ondanks gemol van de Mol (Everon, Kim-Lian of stiekem toch iemand anders?  ::rofl:: )

Op mij komt het vooral over dat Kim-Lian verdacht wordt neergezet in de edit, al haar gekke acties worden compleet uitvergroot (waardoor ik haar nog niet durf uit te sluiten als mol). Everon wat meer in de luwte. We zien hem met 'uit de lucht' eigenlijk alleen maar zwaaien inderdaad, maar er is veel weg in de montage. Raar.

Wat Thomas betreft, is de actie in afl. 3 heel vreemd; van zowel Thomas als Everon. Als Everon kandidaat is, dan maakt hij het zichzelf wel heel erg moeilijk. Als mol zou je dan toch meer gaan inzetten op de gemeenschappelijke vrijstelling. Of hij heeft heel goed naar Jeroen (en Ellie Lust) gekeken in het renaissance-seizoen?  ('de onzekere kandidaat' spelen, ook achter de schermen)
Of Thomas is toch verdachter dan het lijkt, wat Delightz ook aangeeft.  ;D (dat zou voor mij wel een complete verrassing zijn als Thomas de mol blijkt, haha)

Hopelijk weten we vanavond meer!
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 13:20:49 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #173 Gepost op: 5-02-2022, 13:17:59 »
Ik vermoed dat Arno er uit ging op Everon. En als Thomas Everon niet verdenkt, dan is de kans dat Thomas afvalt een stuk kleiner geworden. Met al die vrijstellingen behoorlijke kans op een knaller afvaller vanavond.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #174 Gepost op: 5-02-2022, 17:00:39 »
Ik zou dit als kandidaat zijnde een ontzettend domme actie vinden. Zo zorg je juist dat iemand voor zichzelf gaat. Als mol zijnde, is het ook vreemd hoor
Misschien had hij zin in een fraai :) toneelstukje. Als mol én GTST-acteur, wil je dat graag in de laatste aflevering laten zien.
En stel hij heeft rode bank gezegd terwijl Thomas gehoord heeft dat Hila beige bank heeft doorgegeven, is het wel nuttig om bij Thomas even flink de kandidaat uit te hangen. De regie heeft tweetallen gevormd dus bij wie de mol zou komen, stond vast.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 17:07:53 door Run »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #175 Gepost op: 5-02-2022, 18:41:39 »
Everon was kandidaats in opdracht 3. Als hij met Thomas en Hila in de basiliek staat te wachten waar de beelden doopvont en dea staan krijgen zij het bericht dat het beeld doopvont toch naar de doopkapel moet. Die locatie is vlakbij. Everon stelt dan voor om alvast het beeld dea naar het amfitheater te gaan brengen, omdat dat veel verder is. Dat is slim, alvast aan de verste afstand beginnen. De rest is vlakbij en kan dan wel het beeld doopvont van basiliek naar doopkapel brengen. En slim dat hij als sterkste de lange afstand doet. Als hij dit niet had voorgesteld was er meer tijd verloren gegaan met meer kans om 2000 euro kwijt te spelen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #176 Gepost op: 5-02-2022, 19:24:53 »
Everon was kandidaats in opdracht 3. Als hij met Thomas en Hila in de basiliek staat te wachten waar de beelden doopvont en dea staan krijgen zij het bericht dat het beeld doopvont toch naar de doopkapel moet. Die locatie is vlakbij. Everon stelt dan voor om alvast het beeld dea naar het amfitheater te gaan brengen, omdat dat veel verder is. Dat is slim, alvast aan de verste afstand beginnen. De rest is vlakbij en kan dan wel het beeld doopvont van basiliek naar doopkapel brengen. En slim dat hij als sterkste de lange afstand doet. Als hij dit niet had voorgesteld was er meer tijd verloren gegaan met meer kans om 2000 euro kwijt te spelen.
Maar het kan ook zijn bedoeling geweest zijn om de langste afstand zo langzaam mogelijk af te leggen en misschien brokken te maken onderweg. Wie zal het zeggen?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #177 Gepost op: 5-02-2022, 19:31:09 »
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Maar is op verschillende manieren uit te leggen. Ikzelf vermoed (hoezo tunnelvisie  ;D) dat in eerste instantie al een fout was gemaakt door de groep en dat Everon toen maar had bedacht om de ideale kandidaat uit te hangen. Die fout werd later hersteld (vooral door Sahil, denk ik?) en was er misschien daarna geen gelegenheid meer om te mollen? Wel vreemd (maar dat geldt voor iedereen) dat er geen tijd werd gerekt, ook niet door de mol.  ??? Misschien een beetje door Thomas, maar die verdenk ik eigenlijk niet.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #178 Gepost op: 5-02-2022, 19:49:27 »

Wat Thomas betreft, is de actie in afl. 3 heel vreemd; van zowel Thomas als Everon. Als Everon kandidaat is, dan maakt hij het zichzelf wel heel erg moeilijk. Als mol zou je dan toch meer gaan inzetten op de gemeenschappelijke vrijstelling. Of hij heeft heel goed naar Jeroen (en Ellie Lust) gekeken in het renaissance-seizoen?  ('de onzekere kandidaat' spelen, ook achter de schermen).
Misschien speelde Everon de kandidaat om Thomas te testen. Die ziet hem inderdaad als een concurrent en kiest voor jokers, waardoor er geen geld in de pot gaat. Mocht Everon de mol zijn, dan heeft hij zijn zin. Troeven heeft hij immers niet nodig.

Mocht Thomas de mol zijn, dan wilde hij vertrouwen wekken door voor twee vrijstellingen te gaan. Door Everons verdenking besloot hij om zich als kandidaat voor te doen en voor zichzelf te kiezen. Best apart dat ze dit beiden met de anderen delen, waarbij ook denkbaar is dat Thomas zijn aangeslagenheid acteerde.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 20:06:24 door Delightz »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #179 Gepost op: 5-02-2022, 19:54:33 »
Nee, niet specifiek naar vliegtuigen. We zien veel verschillende vogelsoorten en ook nog gliders. Vliegen > lucht  > brainstormen, misschien heeft het iets te maken met vliegtuigen of parachutisten. Ik zoek naar een aanwijzing mbt vliegen.Maar ik kan nog niets vinden om Everon in verband te brengen met vogels, behalve zijn shirt, of vliegen. Zal wel te vergeefs zijn.
Maar als je Everon in verband kan brengen met vliegen, wat zegt dat dan over de Mol? Niets, als  je het mij vraagt.