Auteur Topic: [De Mol] Everon Jackson Hooi  (gelezen 70848 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #140 Gepost op: 2-02-2022, 15:04:59 »
Everon heeft het er vaak over dat hij iets vet vindt.
Als hij de Mol is dan heeft hij zich in aflevering 1.1 ingedeeld in het team AFTROEVEN. Dit is een anagram van FAT EVERON.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #141 Gepost op: 3-02-2022, 13:13:19 »
FTM is al lang geen waterdicht neus met dat iemand de mol is. Dus ik ben er even anders naar gaan kijken. Ook omdat een aantal kandidaten dicht bij elkaar zitten.
Het valt op dat Everon geen geld pakt als hij iets echt alleen moet doen en staat (volgens mijn berekening) ook gedeeld onderaan met het vaakst €0,00 binnenhalen bij een opdracht. Misschien ook iets om over na te denken.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #142 Gepost op: 3-02-2022, 14:20:19 »
Wat mij zojuist te binnen schoot toen ik dacht aan het gouden thema dat steeds terug komt: Is dat niet te herleiden tot Everon Hooi? Repelsteeltje kon niet voor niets goud spinnen uit hooi. Weet niet hoe je dit als een thema kunt uitleggen, maar wilde het wel melden (vanuit mijn dwarstunnel).

Repelsteeltje spon goud uit stro (droge stengels van graanplanten), niet uit hooi (gedroogd gras).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #143 Gepost op: 3-02-2022, 15:07:44 »
Everon Jackson Stro vind ik ook wel stoerder eigenlijk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #144 Gepost op: 3-02-2022, 15:13:39 »
 ::rofl::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #145 Gepost op: 3-02-2022, 15:15:32 »
Ik stel voor dat we dit "tunnelassociëren" gaan noemen.

Volgens Van Dale: "het leggen van schijnbaar willekeurige associaties tussen aanwijzingen in het spelprogramma Wie is de Mol? en het vermeende molschap van een van de kandidaten in dit programma."
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #146 Gepost op: 3-02-2022, 15:18:04 »
Everon Jackson Stro vind ik ook wel stoerder eigenlijk.

Nu ben ik even verstrooid  ;D ;D ;D

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #147 Gepost op: 3-02-2022, 19:00:15 »
Everon Jackson Stro vind ik ook wel stoerder eigenlijk.

Klinkt inderdaad stoerder.
Dacht dat ik hem had, maar helaas  ::rofl::

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #148 Gepost op: 3-02-2022, 19:51:49 »
Everon heeft het er vaak over dat hij iets vet vindt.
Als hij de Mol is dan heeft hij zich in aflevering 1.1 ingedeeld in het team AFTROEVEN. Dit is een anagram van FAT EVERON.

Geniaal gevonden! ::zwaai::
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #149 Gepost op: 3-02-2022, 21:12:51 »
In aflevering 5 zitten een aantal hints naar Everon.

Op Fresia’s vlieger in de 1e opdracht staat het woord Orion: een sterrenbeeld genoemd naar een mythische jager die tegen een Stier vecht.
Everon draagt regelmatig een pet waar de naam van zijn kledingmerk op staat: “I Am Toro” (= stier).
Jaagt Fresia op Everon de mol?

Nog een hint naar Everon in combinatie met sterren: Rick McCullough (regisseur WIDM) heeft op Instagram een foto gedeeld waarop Everon opeens een mollenboekje vasthoudt met een sterrenhemel op de kaft. https://www.instagram.com/p/CZZtU-doEt0

Verder een link naar Everon met de runen uit de 3e opdracht:

In aflevering 4 zie je Everon in de zon zitten bij het meer voor hun huis met een grote steen op de achtergrond terwijl het woord spel een paar keer wordt gezegd.

Ook draagt Everon bij deze opdracht als enige zwarte handschoenen (net zoals Renée ooit).


Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #150 Gepost op: 3-02-2022, 21:14:15 »
Leuk dat hij mee doet en hoop dat hij ver komt.

Zenuwachtigheid kan hij heel hoed spelen. Heeft ook humor en geloof dat hij heel graag andere helpt bij het actere en ook dingen op de kaart zet door anders te kijken.

Als dit waar is, dan hebben we hierbij de mol gevonden.  (Zenuwachtigheid kan hij heel goed spelen)  Dat was de reden waarom hij bij mij als eerste afviel. N.a.v. het gesprek met Sahil (i.a.v. Arno) waarin Sahil hem vroeg of hij al iemand verdacht. Maar het is natuurlijk mogelijk dat hij een dergelijke vraag niet goed had voorbereid waardoor hij even uit het veld geslagen was, als mol zijnde, want een dergelijke vraag is voor een goed voorbereide mol uiteraard een eitje. Maar misschien heb je gelijk en zet hij zenuwachtigheid juist in als wapen van de mol.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 21:15:48 door Groundhog860 »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #151 Gepost op: 4-02-2022, 18:41:21 »
Ik bekeek even het follow the money topic. Daar staat dat Everon 300 euro verdiende met de ballonnenopdracht. Maar ik kan in beeld maar zien dat hij er eentje kapot prikt. Misschien heeft Arno er wel drie kapot geprikt en Everon één. Heeft iemand kunnen zien dat Everon er twee kapot prikt? Rik zegt alleen dat ze vier ballonnen hebben kapot geprikt ???. The Golden Boys….
« Laatst bewerkt op: 4-02-2022, 18:45:52 door Lonneke*L »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #152 Gepost op: 4-02-2022, 21:51:22 »
Ik vind deze opdracht toch wel een aardig molminpunt voor Everon. Zelfs één ballon zou er één teveel zijn. Aan de andere kant, het leek zo willekeurig wat er geopend werd dat het per ongeluk raak was omdat het op zou vallen als hij niet zou prikken rond de gele ballonnen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #153 Gepost op: 4-02-2022, 22:48:00 »
Ik heb de testbiechten van Everon nog eens bekeken. Die van afl.1 viel mij op als hij zegt dat hij op Sahil gaat: "je bent zo ongelofelijk slim, onthoudt alles, ziet alles, dat zijn wel eigenschappen van een mol dat ik denk hmm." 

Beschrijft hij hier zichzelf als mol?

In afl.3 zegt hij:
"Thomas heeft mij genaaid, dus daar blijf ik op. Als Thomas echt de mol is, dan wil je overkomen als een hele fanatieke kandidaat en dan laat je me inderdaad vallen. Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan."

Thomas is zeer waarschijnlijk een kandidaat. Is het omgekeerde het geval en is Everon de mol?

In afl.4 zegt hij dat hij op Thomas gaat blijven en op Kim gaat, zonder toelichting waarom, en dat hij blij is dat hij twee jokers heeft.

In afl.5 blijft hij "hetzelfde doen als mijn vorige test, Kim (...). Kim is voor mij een hoofdverdachte."

Kennelijk is Thomas geen verdachte meer.

Ik vind zijn testbiechten verdacht en wat bedacht overkomen, maar misschien heb ik het mis.



Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #154 Gepost op: 4-02-2022, 22:59:17 »
Ik vind deze opdracht toch wel een aardig molminpunt voor Everon.

Ook wel eens, en voor mij ook de reden dat ik hem na afl. 2 had afgestreept als mol. Maar hij is voor mij toch wel weer teruggekomen door afl. 3 en 5. (en na afl. 1 natuurlijk) Ook in afl. 4 vond ik hem iets minder opvallend.

Aan de andere kant: al raakte hij 2 ballonnen (in ieder geval weten we dat het op zijn minst 1 moet zijn), dan zou het gaan om 300 euro? Is niet een bijster hoog bedrag om binnen te halen; zeker niet als er eerder al 5000 is weggespeeld. En het helpt hem misschien om minder verdacht over te komen; de groep zat hier toch wel redelijk met de neus bovenop.
De 1500 van Kim-Lian en Welmoed vind ik dan toch sterker niet-mols.

En inderdaad: zijn biechten zijn allesbehalve consistent. Dat vertrouw ik ook niet.  ::vergroot::
We gaan het zien.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #155 Gepost op: 4-02-2022, 23:07:47 »
Bij haar vertrek zegt Hila: " Inmiddels hou ik zelfs van de mol." In het midden van het shot staat Everon met een tevreden blik toe te kijken. Is dit een aanwijzing dat hij de mol is?


Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #156 Gepost op: 4-02-2022, 23:13:54 »
Ik heb de testbiechten van Everon nog eens bekeken. Die van afl.1 viel mij op als hij zegt dat hij op Sahil gaat: "je bent zo ongelofelijk slim, onthoudt alles, ziet alles, dat zijn wel eigenschappen van een mol dat ik denk hmm." 

Beschrijft hij hier zichzelf als mol?


En wat dacht je van de biecht over de lasergame-opdracht, over de camouflage-outfit van Kim-Lian? “Het lijkt wel of ze het wíst!” Suggereert hij nu dat Kim dit wist omdat ze de mol is? Maar wacht even. Als mol wil je juist geen geld binnenhalen. Is een rood hemd dan geen betere kledingkeuze voor de mol?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #157 Gepost op: 4-02-2022, 23:34:08 »
Aan de andere kant: al raakte hij 2 ballonnen (in ieder geval weten we dat het op zijn minst 1 moet zijn), dan zou het gaan om 300 euro? Is niet een bijster hoog bedrag om binnen te halen; zeker niet als er eerder al 5000 is weggespeeld. En het helpt hem misschien om minder verdacht over te komen; de groep zat hier toch wel redelijk met de neus bovenop.
De 1500 van Kim-Lian en Welmoed vind ik dan toch sterker niet-mols.

Regelmatig lees ik her en der dat gedrag van Everon  wordt goedgepraat omdat er toch 5000 euro uit de pot gaat als hij de mol is. 5000 euro uit de pot is héél veel geld. Mocht Everon de mol zijn dan vind ik het knap dat hij de vrijsteling bemachtigd heeft  door zich de eerste avond zielig voor te doen maar -5000 aan het begin van de serie geeft hem kennelijk ook een vrijbrief om  verder achter over leunen want zoveel zie ik hem niet doen.
Mwhaa....

De 1500 van Kim-Lian en Welmoed ( we weten nog steeds niet wat daar besproken is) wordt teniet gedaan door het kopen van de zwarte vrijstelling door Hila. Als Kim-Lian de mol is kan ze een teken gehad hebben  van de productie dat de ZV is gekocht. Daarnaast konden de kandidaten op afstand zien wat Rik aan Hila gaf.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #158 Gepost op: 4-02-2022, 23:50:55 »
En wat dacht je van de biecht over de lasergame-opdracht, over de camouflage-outfit van Kim-Lian? “Het lijkt wel of ze het wíst!” Suggereert hij nu dat Kim dit wist omdat ze de mol is? Maar wacht even. Als mol wil je juist geen geld binnenhalen. Is een rood hemd dan geen betere kledingkeuze voor de mol?

Het camouflagepak dat Kim-Lian ook al in een eerdere aflevering had gedragen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Everon Jackson Hooi
« Reactie #159 Gepost op: 4-02-2022, 23:55:45 »
Krijg steeds sterker het gevoel dat Everon de MOL is. Alle aanwijzingen in die richting zijn hierboven inmiddels wel genoemd.
Vraag mij alleen nog af wat Everon met vogels heeft. Of zou het niet om vogels gaan maar om vliegtuigen misschien? Is hij piloot of krijgt hij les in vliegen? Parachutist misschien?
Het lijkt er op dat Fresia en Sahil weten wie de MOL is. Zij hebben een bondje en zijn bijna onafscheidelijk. Zag Sahil Fresia een knipoog geven en af en toe seinen ze naar elkaar. Toevallig, of niet, hebben beiden Everon gemist bij het zakjes gooien terwijl het bij de anderen wel goed ging. Everon de MOL en Fresia en Sahil in de finale?
Heb mijn klapstoel bij de ingang van de Everon tunnel gezet.